Abszolút egyet értek Veled. annyi + a hozzátennivalóm, hogy már vagy 35-40 éve, különösen az USA-ban szembetűnően látható a hadiipari fejlesztési/gyártási kapacitások összegződése. Lásd monndjuk Vietnami háború, s az akkor 9-10 (McDonell, a Lockhead, Douglas, Grunman, Chance Vought, Lingh Temco, Boeing, Sikorsky, Bell, Rockwell (elnézést ha nem pontos a nevek leírása, s lehet hogy még volt cég) nagy rep. gép gyártó cég, ami mostanra 2db-ra nőtt össze. Ez egy részben a piac által is "működtetett" folyamat, ami (sz.tem) javarészt a fejlesztéshez szükségez pénzek irdatlan elszállásából következett (nagy projectet csak nagy tőkeerejű vállalt tud végig vinni). Az Orosz rendszer viszont magától ezt a tőke és tudás koncentrációt eleve képtelen végrehajtani, csak állami beavatkozássl. A leg eklatánsabb példa, a szu rendszer továbbélésére még mindíg az, hogy vannak tervező irodák és vannak gyártó vállalatok, nem mindíg közös érdekek mentén..... Talán a Szuhoj próbálkozott meg ennek a rendszernek a lebontásával, de a gyártó cégek ott sem a ter
Legalább nézz utána. A legnyereségesebb a pénzügy. (onnan lehet lopni, ahol sok van Az iparban a gyógyszergyártás. Nem fogod elhinni, de a kezemmel többezer armatára való gyógyszerhatóanyagot hordtam raktárra.
Legalább nézz utána. A legnyereségesebb a pénzügy. (onnan lehet lopni, ahol sok van Az iparban a gyógyszergyártás. Nem fogod elhinni, de a kezemmel többezer armatára való gyógyszerhatóanyagot hordtam raktárra.[/QUOTE]
Ebben nagyjából igazad van, de a termelő iparágak között azért nagyon nem az utolsó helyen van egy hadiipar. Tudom, Lockhead és - 2Milliárd $. Itt azért piaci alapon megy az üzlet, és ha balfék a cégvezetés, akkor negatív az eredmény. Ha sokszor balfék a cégvezetés, akkor a részvényesek úgy rugják ki őket hogy a lábuk nem éri a földet (mi épp nemrég éltünk át ilyet, s még nincs vége a történetnek)
Visszatérve az iparágakra. Amcsi tulajdonu anya cég leányánál dolgozok idehaza. Úgy számolják a nyereség rátát (a nyereség termelő képességet), hogy kommersz kereskedelmi és építőipari termék gyártásakor valahol 3-5%, autóipari beszállításkor valahol 10-15%, hadiipari beszállításkor valahol 20% felett. Egyértelmű innentől kezdve hogy mit akarnának gyártatni....[/QUOTE]
A Chinoin tavaly 1240% osztalékot fizetett.