Annyira azért nem a legjövedelmezőbb.
Éles a verseny, magasak a költségek, egy-egy jól sikerült tenderen rengeteget lehet kaszálni, de ha rossz lóra teszel, belebukhatsz. Emlékszünk arra, hogy a német HK 1991-ben a brit BAe tulajdonába került, mert a céget padlóra küldte a G11 család fejlesztésének a költsége, ami után magát a G11-et nem rendelte meg senki? Azóta a HK-nak voltak jobb és rosszabb évei, de úgy tudom, hogy a 2016 és a 2017 pénzügyi évet is kisebb veszteséggel zárták...
A német TKMS hadihajó / tengeralattjáró gyártó cég felvásárolta a konkurens svéd Kockums-ot, csak hogy ne induljon ellene potenciálisan sok pénzt hozó tendereken.
A német KMWS és a francia Nexter pedig nemrég egyesült, hogy közösen, áramvonalasítás és a fejlesztések / gyártás összefésülésével nyereségesek tudjanak lenni.
Vagy nézzük visszább, a General Dynamics eladta a repülőgép-gyártó részlegét a Lockheed-nek, az után, hogy megnyerték az F-16-ossal a LWF tendert. A Boeing pedig a csődbe ment McDonnel-Douglas-t vásárolta fel az 1990-es években, azt az MDD-t, amelynek ekkor még azért bőven futott az F-15 és F/A-18 gyártósora.
Ezek pedig európai és amerikai példák, ahol legalább a fejlett gyártástechnológiák adottak. Egy UVZ vagy Kurganmaszavod sokkal nehezebben tud megfelelő fejlesztéseket realizálni, hogy olcsóbb, hatékonyabb gyártást tudjon foganatosítani, nincs pénzük önálló fejlesztésekre, K+F beruházásokra, így pedig a nemzetközi versenyben csak az árral tudnak játszani - ami viszont a nyereségre van káros hatással.
Abszolút egyet értek Veled. annyi + a hozzátennivalóm, hogy már vagy 35-40 éve, különösen az USA-ban szembetűnően látható a hadiipari fejlesztési/gyártási kapacitások összegződése. Lásd monndjuk Vietnami háború, s az akkor 9-10 (McDonell, a Lockhead, Douglas, Grunman, Chance Vought, Lingh Temco, Boeing, Sikorsky, Bell, Rockwell (elnézést ha nem pontos a nevek leírása, s lehet hogy még volt cég) nagy rep. gép gyártó cég, ami mostanra 2db-ra nőtt össze. Ez egy részben a piac által is "működtetett" folyamat, ami (sz.tem) javarészt a fejlesztéshez szükségez pénzek irdatlan elszállásából következett (nagy projectet csak nagy tőkeerejű vállalt tud végig vinni). Az Orosz rendszer viszont magától ezt a tőke és tudás koncentrációt eleve képtelen végrehajtani, csak állami beavatkozássl. A leg eklatánsabb példa, a szu rendszer továbbélésére még mindíg az, hogy vannak tervező irodák és vannak gyártó vállalatok, nem mindíg közös érdekek mentén..... Talán a Szuhoj próbálkozott meg ennek a rendszernek a lebontásával, de a gyártó cégek ott sem a ter
Legalább nézz utána. A legnyereségesebb a pénzügy. (onnan lehet lopni, ahol sok van Az iparban a gyógyszergyártás. Nem fogod elhinni, de a kezemmel többezer armatára való gyógyszerhatóanyagot hordtam raktárra.[/QUOTE]Az nekem a külön állatorvosi ló, hogy a világon mindenhol az egyik legjövedelmezőbb ipari vállalkozás az a fegyvergyártás. Oroszéknál meg a két legnagyobb páncélostechnika gyártó csőd széléről megmentve? Ezt nem is annyira értem.....
Legalább nézz utána. A legnyereségesebb a pénzügy. (onnan lehet lopni, ahol sok van Az iparban a gyógyszergyártás. Nem fogod elhinni, de a kezemmel többezer armatára való gyógyszerhatóanyagot hordtam raktárra.[/QUOTE]Az nekem a külön állatorvosi ló, hogy a világon mindenhol az egyik legjövedelmezőbb ipari vállalkozás az a fegyvergyártás. Oroszéknál meg a két legnagyobb páncélostechnika gyártó csőd széléről megmentve? Ezt nem is annyira értem.....
Ebben nagyjából igazad van, de a termelő iparágak között azért nagyon nem az utolsó helyen van egy hadiipar. Tudom, Lockhead és - 2Milliárd $. Itt azért piaci alapon megy az üzlet, és ha balfék a cégvezetés, akkor negatív az eredmény. Ha sokszor balfék a cégvezetés, akkor a részvényesek úgy rugják ki őket hogy a lábuk nem éri a földet (mi épp nemrég éltünk át ilyet, s még nincs vége a történetnek)
Visszatérve az iparágakra. Amcsi tulajdonu anya cég leányánál dolgozok idehaza. Úgy számolják a nyereség rátát (a nyereség termelő képességet), hogy kommersz kereskedelmi és építőipari termék gyártásakor valahol 3-5%, autóipari beszállításkor valahol 10-15%, hadiipari beszállításkor valahol 20% felett. Egyértelmű innentől kezdve hogy mit akarnának gyártatni....