T-14 Armata

Tudunk az indokokról valami konkrétumokat, vagy csak agyalgás megy. Ha meglépik az oroszok valamikor, annak biztos, hogy nyomós okai vannak. "Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni". Én személy szerint arra leszek kíváncsi, hogy milyen változásokat eszközölnek, vagy teljesen áttervezik az egészet? Lehet, hogy teljesen más koncepció mentén tervezik át. Előnyök és hátrányok, egy teljesen új koncepció alapján készült harckocsinál. Vajon melyik lesz a fontosabb a döntéseknél? Én még mindig úgy gondolom, hogy vegyesen fogják alkalmazni más harckocsikkal.
Más.
Rendszer a kipufogógáz hideg levegővel keverésére és a kipufogónyílások szimulálására az IR rávezetésű ATGM-ek megzavarására, mint például a Javelin
1024px-Signature_T-14.jpg

Ezt már az ukrán tapasztalatok alapján csinálták?
1200_0_1695467716-6467.jpg

scale_1200
Ezeken a képeken sokkal erdekesebb a legutolsó, amin talán a tár latható.
 
Csak érdekességként. A T-64-es 115 mm-s ágyúval készült, a T-64A meg 125 mm essel. Ők is simán megoldották a kaliber váltást, pedig a 125 mm-s ágyú kétszer olyan erős volt MJ-ban. Mind ezt a 60's években.
Ezért is gondolom, hogyha tényleg torony csere vagy erős módosítás lesz, akkor ott nem a kaliber váltás az ok önmagában.
Tudtommal a T64 esete pont olyan,mint a 105milis Abramsé.Mivel a 125milis ágyú nem készült el időre,elkezdték a gyártást a 115milis ágyúval.De a konstrukciót a 125nilis ágyúhoz méretezték.
De szerintem se csak kizárólag a nagyobb ágyú az oka a teljesen új toronynak.
 
Tudtommal a T64 esete pont olyan,mint a 105milis Abramsé.Mivel a 125milis ágyú nem készült el időre,elkezdték a gyártást a 115milis ágyúval.De a konstrukciót a 125nilis ágyúhoz méretezték.
De szerintem se csak kizárólag a nagyobb ágyú az oka a teljesen új toronynak.
79-ben kész volt a Leopard 2 rendszeresítésekor a 120-as ágyú. Nem azért került az M1-be 105-ös mert nem készült el az M256 és kellett valami átmeneti, hisz akkor az egyetlen ésszerű döntés az lett volna, hogy vesznek ágyút a németektől. Azért kezdték 105-össel gyártani, mert az ARMY-nak nem tetszett, hogy csak 40 lőszer fér belőle a harckocsiba (a 105-ös gránátból 55 darabot lehetett bemálházni).
 
Tudunk az indokokról valami konkrétumokat, vagy csak agyalgás megy. Ha meglépik az oroszok valamikor, annak biztos, hogy nyomós okai vannak. "Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni". Én személy szerint arra leszek kíváncsi, hogy milyen változásokat eszközölnek, vagy teljesen áttervezik az egészet? Lehet, hogy teljesen más koncepció mentén tervezik át. Előnyök és hátrányok, egy teljesen új koncepció alapján készült harckocsinál. Vajon melyik lesz a fontosabb a döntéseknél? Én még mindig úgy gondolom, hogy vegyesen fogják alkalmazni más harckocsikkal.
Más.
Rendszer a kipufogógáz hideg levegővel keverésére és a kipufogónyílások szimulálására az IR rávezetésű ATGM-ek megzavarására, mint például a Javelin
1024px-Signature_T-14.jpg

Ezt már az ukrán tapasztalatok alapján csinálták?
1200_0_1695467716-6467.jpg

scale_1200
A kipufogó gáz elvezetés és hűtés az újabb tervezésű járműveken általános.
A lynx is ilyen pl.
 
79-ben kész volt a Leopard 2 rendszeresítésekor a 120-as ágyú. Nem azért került az M1-be 105-ös mert nem készült el az M256 és kellett valami átmeneti, hisz akkor az egyetlen ésszerű döntés az lett volna, hogy vesznek ágyút a németektől. Azért kezdték 105-össel gyártani, mert az ARMY-nak nem tetszett, hogy csak 40 lőszer fér belőle a harckocsiba (a 105-ös gránátból 55 darabot lehetett bemálházni).
A német változat nem ment át az amerikai teszteken.M256 a német ágyú amerikai igények szerint áttervezett változata.És mig folyt a fejlesztés,addig gyártották az Abramsot 105milis löveggel.
 
A német változat nem ment át az amerikai teszteken.M256 a német ágyú amerikai igények szerint áttervezett változata.És mig folyt a fejlesztés,addig gyártották az Abramsot 105milis löveggel.
Átmenet típusnak tökéletes lett volna, de nem ezért kezdték el a 105-ös ágyúval.
 
Átmenet típusnak tökéletes lett volna, de nem ezért kezdték el a 105-ös ágyúval.
Hát pedig de,azért.105milis ágyús változat gyártását a 120 milis ágyú késése miatt kezdték el,és már a gyártáskor terveték a későbbi átfegyverzést.Az átfegyverzéskor felszabaduló M68 ágyúkat meg a még mindig 90milis ágyúkkal szolgáló M47(!)/48 hk-k átfegyverzésére használták volna fel (ne feledjük,80as években még nálunk is volt hadrendben T34/85 hk is)
 
Hát pedig de,azért.105milis ágyús változat gyártását a 120 milis ágyú késése miatt kezdték el,és már a gyártáskor terveték a későbbi átfegyverzést.Az átfegyverzéskor felszabaduló M68 ágyúkat meg a még mindig 90milis ágyúkkal szolgáló M47(!)/48 hk-k átfegyverzésére használták volna fel (ne feledjük,80as években még nálunk is volt hadrendben T34/85 hk is)
Ez így marhaság. Néhány évre megvesznek elegendő számú 120-as ágyút és azonnal mehettek volna a 105-ösök a Pattonokba. De az ok még mindíg az volt, hogy kevesellték a 40 lőszert.
 
Ez így marhaság. Néhány évre megvesznek elegendő számú 120-as ágyút és azonnal mehettek volna a 105-ösök a Pattonokba. De az ok még mindíg az volt, hogy kevesellték a 40 lőszert.
Nomég1x.....A német lövegváltozatot nem fogadta el az US Army.Ezért a német változatbol kifejlesztették a saját 120milis változatukat.
De ugyan ez volt korábban az angol L7 löveggel is.M68 egy módositott változat,az US Army igényei szerint áttervezve.Mig az elkészült,nem importáltak angol L7 lövegeket,hanem tovább gyártották a 90milis M48 tankokat.M60 alapváltozat igazábol egy M48A3 105 milis löveggel,és dizelmotorral.
 
Nomég1x.....A német lövegváltozatot nem fogadta el az US Army.Ezért a német változatbol kifejlesztették a saját 120milis változatukat.
De ugyan ez volt korábban az angol L7 löveggel is.M68 egy módositott változat,az US Army igényei szerint áttervezve.Mig az elkészült,nem importáltak angol L7 lövegeket,hanem tovább gyártották a 90milis M48 tankokat.M60 alapváltozat igazábol egy M48A3 105 milis löveggel,és dizelmotorral.
Értsd már meg, hogy átmeneti típusnak még egy számukra nem megfelelő de tökéletesen combat ready 120 ágyú jobb mint egy 105-ös, főleg úgy, hogy még ez a nem számukra megfelelő 120-as is jobb volt mint bármelyik 105-ös ami 79 és 85 közt rendelkezésre állt. Ezt belátni nem egy NASA program.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
View of the MTU (Motor-Transmission Unit) of the "Armata".

The MTU houses the engine-transmission system and equipment, which is designed as a power block. The 2V-12-3A diesel engine with an X-shaped cylinder arrangement is paired with a mechanical planetary transmission, a hydrostatic transmission, and summing planetary gear sets in the steering drive, along with numerous drives for fans, compressors, suction and pressure pumps, a starter-generator, cooling radiators, a turbocharger air cooling system, etc. The design turned out to be cumbersome and complex.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hát ez sem egy sikersztori! 1 év távollét után ez sem halad 1-ről a 2-re.Semmi új ,igaz tavaly sem volt! Valakik jól megszedik magukat ebből is !
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Így a második világháborús szovjet győzelem 80-k évfordulójához közeledve, ki hitte volna 10 évvel ezelőtt, hogy ez mind kuka?
Armata, Kurganyec, Boomerang.
Talán a Koalicija önjáró löveg került sorozatgyártásba, de lehet rosszul emlékszem.
Ezek a prototípusok valóban élenjáró, új generációs harceszközök lehetnének, az orosz haderőnek nagy szüksége lett volna ezekre.
Úgy tűnik, Putyin készült a háborúra, de nem bírta kivárni ezek rendszeresítését, vagy elhitte a katonai vezetők hazugságait.
Egyszer talán megtudjuk, mi volt az igazság.
Az Armata előre mutató koncepció, a nyugat is csak követheti.
Szerintem kijelölt az utat, amin még nem indult el senki.