T-14 Armata

Valahol ittam olyat,hogy szar? Keresd mar ki, és idezd be,legy oly jo.
Egyszeruen nem vagyok muszkafan ruszkiseggnyalo.Attol nem lesz jó valami,mert ruszki.
De rossz se.Es boven vannak olyan muszka rszkozok,miket rendszeresitenek,lekoppintanak.T72 korszerusitve valo rendszerbentartasat meg folyamatosan propagalom.


bocsánat, igazad van. Azt írtad, hogy mennyire nincs tartalék a konstrukcióban, nem azt hogy szar.
De ez a kijelentés is nettó marhaság , mert nem tudhatod.
 
  • Vicces
Reactions: Nemerson
Öööö... dettó. Senki sem tud semmi biztosat, de amit a másik mond az marhaság.
Hosszú és eredményes életet!

hát ha szerinted nemzetköziben fülkében újházi főzésnél két keverés közt kigondolja valaki a htkarra, hogy nincs tartalék, ezekből az "infókból" a T14 toronyban és ez tudás, nem pedig marhaság, akkor lehet jobban járunk dudi által említett mesterséges intelligenciákkal.
 
hát ha szerinted nemzetköziben fülkében újházi főzésnél két keverés közt kigondolja valaki a htkarra, hogy nincs tartalék, ezekből az "infókból" a T14 toronyban és ez tudás, nem pedig marhaság, akkor lehet jobban járunk dudi által említett mesterséges intelligenciákkal.
Előtte egyetértettél vele hogy minek lenne benne hiszen specifikusan lett építve és egyszerűbb az újat rátenni
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
A katonai döntéshozók általában konzervatívan bizonyulnak az új dolgokhoz és szeretik a a jólbevált dolgokat (itt ez okozta a 105-öst) illetve a logisztikai érv szólt mellette az irgalmatlan tartalékcső és lőszerkészlettel.
Viszont a védettebb szovjet típusok megjelenése ezt az előnyt negligálta és az átfegyverzést pedig a kontstrukció kialakítása miatt könnyen végre tudták hajtani ez pedig tervezési előrelátás.
Szia,

Logikusan hangzik, csak a datumok nem stimmelnek: T-64 (kis sorozatu) gyartasa 1963-ban indult, 1968-ban mar a T-64A-t kezdtek gyartani. A 105-os lovegu M1-et pedig 1984-ig gyartottak.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Előtte egyetértettél vele hogy minek lenne benne hiszen specifikusan lett építve és egyszerűbb az újat rátenni

Azt írtam, hogy ha specifikusan arra készült sem konstrukciós probléma. Ha így lenne.
Reagálva Dudira.
Negan pedig, hogy senki sem ismeri a konstruciót, olyan kijelentéseket állít, hogy nincs benne tartalék.
Pont ez a szörnyű , hogy itt ismeret hiányában is "tudnak" ilyen következtéseket levonni.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Azt írtam, hogy ha specifikusan arra készült sem konstrukciós probléma. Ha így lenne.
Reagálva Dudira.
Negan pedig, hogy senki sem ismeri a konstruciót, olyan kijelentéseket állít, hogy nincs benne tartalék.
Pont ez a szörnyű , hogy itt ismeret hiányában is "tudnak" ilyen következtéseket levonni.
Arcas fogalmazta meg jól a visszajelzések topikban, hogy sajnos a legtöbben nem írják oda a mondanivaló elé hogy vèleményem szerint vagy, hogy én úgy gondolom.

Ettől függetlenül, pont annyira valid a véleménye, mint a tiéd aki meg savallja.

Egyébként @Negan eléggé széles doktrinàlis és haditechnikai ismerettel rendelkezik, főleg a hideghàborús időszakból (ugye a búrokról nem is beszélve) mint a fórum bő kétharmada.

És már több infóból gazdálkodott mint te a véleményalkotásban mivel ismerte a hivatalos orosz sajtóközleményt, hogy a torony multikaliberes te pedig beismerted, hogy nem tudtàl róla.
 
Mondok egy példát.... x éve csináltunk egy gépet egy nagy gyárnak. Kétféle termékre lettek a részegység mozgásai, fizikai méretei betervezve, mert egy jövőbeni második termék fogadását is megkell majd valósítani.
Eltelt x év, amikor a média azt hazudja, hogy nincs munka, csődbe megy, de csak a szokásos nyári leállás van megtörténne az integráció. De azóta felmerült új variánsra is igény, ezért át lett tervezve, pneumatikus mozgás helyett, a többféle átállás miatt szervók kerültek be, stb, teljesen más lett a fizikailag a részegység.
Pedig önmagában az eredeti is jó volt. Volt benne tartalék, de x év múlva ez volt a racionális döntés.
X vas már máshogy készül , olyan aproságok miatt, mert elérhetően span horizontálja addig csal pont pont vezérlést tudott, de az új körinterpolál is és így egyszerűbb, jobb konstrikció valósítható meg.
De ha én egy kívülállónak a régi szerkezetet megmutatom, ne akarja már megmondani, hogy az el volt cseszve, vagy ilyen és olyan.
Baromira nincs rálátása senkinek arra, hogy mi miért történik. De azt rohadt okosan rávágják egyesek, hogy az új löveghez elszúrták, nem volt benne tartalék. Ez nem kijelentett tényként, véleményként sem állja meg a helyét.
Ahogy ha specifikusan az adott löveghez készült, is egy adott körülmények kozt legjobb döntés lehetett, mert kompromisszummentes. Aztán hogy a sajtószóvivők, meg a marketingesek mit hazudnak a médiában egy műszaki indokoktól teljesen különálló kérdés.
Én értem azt is, hogy a képzés, stb során mérlegelni kell, de ez se jelent sokmindent, mert a jövő érdeke lehet nehezebb volt egy mérleg serpenyőjében.
Ezekre semmiféle rálátásunk nincs.
 
A 105-ös a T-64B ig elégséges volt azért.
Szia,

Biztos?

Uj T-64A ellen volt:
M392/DM-13: 260 mm 1000 m-en, (KE, T-64/T-64A: torony 410, test 335 mm)
M456: 350 mm (CE, T-64/T-64A: 450 mm)

Nem volt:
M-728 (1973): 280 mm 1000 m-en
M-735 (1978): 330 mm 1000 m-en
M-774 (1981): 375 mm 2000 m-en

Tehat meg amikor elinditottak az M1 gyartasat 1980-ban, akkor sem voltak kepesek 1000 m-rol szembol kiloni egy alap T-64-t, es egy ev mulva is epp csak hogy kepesek lettek ra. A T-64B-t egyebkent 1976-tol gyartottak, tehat hamarabb, mint az 105 mm-es M1-et.
 
bocsánat, igazad van. Azt írtad, hogy mennyire nincs tartalék a konstrukcióban, nem azt hogy szar.
De ez a kijelentés is nettó marhaság , mert nem tudhatod.
Sokminden ital rá.Pl,hogy az eredetileg tervezett 152 helyett egy 125 milis loveget kapott.De egy masik 125 milist.
 
Mondok egy példát.... x éve csináltunk egy gépet egy nagy gyárnak. Kétféle termékre lettek a részegység mozgásai, fizikai méretei betervezve, mert egy jövőbeni második termék fogadását is megkell majd valósítani.
Eltelt x év, amikor a média azt hazudja, hogy nincs munka, csődbe megy, de csak a szokásos nyári leállás van megtörténne az integráció. De azóta felmerült új variánsra is igény, ezért át lett tervezve, pneumatikus mozgás helyett, a többféle átállás miatt szervók kerültek be, stb, teljesen más lett a fizikailag a részegység.
Pedig önmagában az eredeti is jó volt. Volt benne tartalék, de x év múlva ez volt a racionális döntés.
X vas már máshogy készül , olyan aproságok miatt, mert elérhetően span horizontálja addig csal pont pont vezérlést tudott, de az új körinterpolál is és így egyszerűbb, jobb konstrikció valósítható meg.
De ha én egy kívülállónak a régi szerkezetet megmutatom, ne akarja már megmondani, hogy az el volt cseszve, vagy ilyen és olyan.
Baromira nincs rálátása senkinek arra, hogy mi miért történik. De azt rohadt okosan rávágják egyesek, hogy az új löveghez elszúrták, nem volt benne tartalék. Ez nem kijelentett tényként, véleményként sem állja meg a helyét.
Ahogy ha specifikusan az adott löveghez készült, is egy adott körülmények kozt legjobb döntés lehetett, mert kompromisszummentes. Aztán hogy a sajtószóvivők, meg a marketingesek mit hazudnak a médiában egy műszaki indokoktól teljesen különálló kérdés.
Én értem azt is, hogy a képzés, stb során mérlegelni kell, de ez se jelent sokmindent, mert a jövő érdeke lehet nehezebb volt egy mérleg serpenyőjében.
Ezekre semmiféle rálátásunk nincs.
Van rálátásunk a sajtón keresztül, csak te azt nem fogadod el, mert nem ismered (bevallottan) és főleg azért nem mert, azok alapján valami nem kerek és ezzel van neked a nagy problémád! A nyilvános infók alapján a program fogaskerekibe porszem került (amúgy már nem most) és ez számodra saját indítattásból vagy pénzért, de elfogadhatatlan.
 
Szia,

Logikusan hangzik, csak a datumok nem stimmelnek: T-64 (kis sorozatu) gyartasa 1963-ban indult, 1968-ban mar a T-64A-t kezdtek gyartani. A 105-os lovegu M1-et pedig 1984-ig gyartottak.

Csak érdekességként. A T-64-es 115 mm-s ágyúval készült, a T-64A meg 125 mm essel. Ők is simán megoldották a kaliber váltást, pedig a 125 mm-s ágyú kétszer olyan erős volt MJ-ban. Mind ezt a 60's években.
Ezért is gondolom, hogyha tényleg torony csere vagy erős módosítás lesz, akkor ott nem a kaliber váltás az ok önmagában.
 
Tudunk az indokokról valami konkrétumokat, vagy csak agyalgás megy. Ha meglépik az oroszok valamikor, annak biztos, hogy nyomós okai vannak. "Ha meg kell baszódni, akkor meg kell baszódni". Én személy szerint arra leszek kíváncsi, hogy milyen változásokat eszközölnek, vagy teljesen áttervezik az egészet? Lehet, hogy teljesen más koncepció mentén tervezik át. Előnyök és hátrányok, egy teljesen új koncepció alapján készült harckocsinál. Vajon melyik lesz a fontosabb a döntéseknél? Én még mindig úgy gondolom, hogy vegyesen fogják alkalmazni más harckocsikkal.
Más.
Rendszer a kipufogógáz hideg levegővel keverésére és a kipufogónyílások szimulálására az IR rávezetésű ATGM-ek megzavarására, mint például a Javelin
1024px-Signature_T-14.jpg

Ezt már az ukrán tapasztalatok alapján csinálták?
1200_0_1695467716-6467.jpg

scale_1200
 
T-15 helyett(úgy néz ki nem lesz belőle rendelés a közeljövőben) egy új, eddig nem látott nehéz páncélozott szállítójármüvet fényképeztek az UVZ gyakorlóterén.

Helyes.... Nem is értettem, hogy gondolták ők a T-15-öt. :confused:
Mivel a T-14-nél hátul van a motor és az a fő prioritás, ebből könnyen ki lehetett találni, hogy az előre tett motoros T-15-ös valami nyomorult dolog lesz.
Mivel azonos alvázon akartak tankot és lövészpáncélost így evidens lett volna, hogy a Merkava harckocsik teknő elrendezését válasszák.
De nem így történt. Más elrendezés meg nem alkalmas arra, hogy ténylegesen ugyan azon alvázon legyen harckocsid és IFV-d.
Szóval ha végre elengedik a T-15-öst az egy jó döntés, szerintem.