Megnézted már, hogy mekkora a T-14 teknője?Nem egészen, be is kell férjen az a motor a gépházba...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Megnézted már, hogy mekkora a T-14 teknője?Nem egészen, be is kell férjen az a motor a gépházba...
...Megnézted már, hogy mekkora a T-14 teknője?
Lefostalicskazni egy MTU motort..... ujujuj.... aztán hogy??? Talán a legelterjedtebb diesel motor jelenleg a piacon talán csak biciklibe nem azt rakják.... hajo/tank/bányagép stb.... több mint 120 éves cég Maybach gyökerekkel Te meg leoltod így csuklóból... erős német undorodnak a szakmai tudásod néha felülkerekedhetne...
Csendben jegyezzük meg, hogy Korea a Hyundai a K2höz 10+éve képtelen az eredeti speceknek megfelelő erőforrást és váltót előállítani.
És ebben mi a meglepő? Mióta fejlesztenek harckocsi dízelt?
Az MTU már a Leopárd 1-be is fejlesztett. Mikor volt az?
Az oroszoknál a V család 1930-as évekből származik. Az első példányok 500 LE-sek voltak 50 üzemórával.
Ma 1130LE járnak és 1000+ üzemóránál.
Ezekhez képest a koreaiak tegnap kezdték a műfajt
Lefostalicskazni egy MTU motort..... ujujuj.... aztán hogy??? Talán a legelterjedtebb diesel motor jelenleg a piacon talán csak biciklibe nem azt rakják.... hajo/tank/bányagép stb.... több mint 120 éves cég Maybach gyökerekkel Te meg leoltod így csuklóból... erős német undorodnak a szakmai tudásod néha felülkerekedhetne...
Oroszokat akartam mentegetni hogy megint lebőgtek avval hogy még Koreanak, Hyundainak se megy ami MTU, Renknek lazán de aszem hiba volt.
Én még tennék rá 2nkis turbot egy nagy helyett,nagyobb telejsítményű vízpumpát,amit hidraulikusan hajtanèk meg,ahogyba hűtő ventillátorokat is.
harmadával kevesebbet fogyasztó,
mínusz 50ben is azonnal induló motorjuk.
,ami hozza a 20 éves nyugati civil,filléres motorok minőségét.
Te tényleg ezt gondolod? A T-72 motorja egy teljesen mechanikus szerkezet, semmit nem elektronika vezérel, hogy lenne már ez bármilyen mércével mérve is modern? Ez a 80-as években sem számított már modernnek, nemhogy ma. De a kialakítása sem powerpack jellegű így még a szervizelése sem túl egyszerű.Itt off,de kicsit kutattam vagy 2 hónapja,valamelyik T-72 topikban szóba került,hogy a T72 motorja vagy 2 generációval modernebb mint a peo a6 motorja,az a7 motorról nem találtam belső képeket,műszaki infókat,de visszavonom,mert már a t34-ben is modernebb motor volt,mint a Leo a6-ban,és.saját fejlesztésük volt, a wiki szerint.
Konkrétan a wikin lévő képek szerint,a t34 motorja már dupla,felül fekvő vezérműtengelyes volt,DOHC angol terminológia szerint,amit a ferrari a 70es években vezetett be sorozatgyártásba,a civil dízelek meg 99 körül,a premium dízel szegmensben.
A.szovjeteknek a 30as évek közepén már működő,dohc,szívódízelük volt,ami mellett a leo6 motorja kb egy talicska a köpedék,központi vez tengelyével,lökőrúdjaival,himbáival,csak benne van a német anyag,meg a megmunkálási,összeszerelési minőség,ettől működik jól.
A nyugati hadi ipar is letolja az analfabéta politikusok torkán a 100 éves technikát 500x haszonnal,bírják az adófizetők.
A hülye Oroszoknak annyit kelleme running,hogy fognak egy 15 éves volvo(pl) teherautó motort,bevizsgálják az abban lévő alkatrészek anyagát,a belső illesztéseket,megmunkálási minőségeket,és úgy gyártani a T90 motorját,azt bírna 2000 lóerőt,meg 20x ennyi élettartamot.
Én még tennék rá 2nkis turbot egy nagy helyett,nagyobb telejsítményű vízpumpát,amit hidraulikusan hajtanèk meg,ahogyba hűtő ventillátorokat is.
Ha nagyon le akarnám uralni a világ hk motor piacát,akkor vennék az alibabáról motoronként 2 Cat C18 motor kábelköteget,vezérlőt,12 injectors,olyanra önteném a hengerfejben az injectors helyét,olaj járatait,hogy pont belepász,és a dogattyú tetőt olyanra alakítanám mint a cat motor dugattyúja,és csókolom,lenne egy közös csöves,füstmentes,harmadával kevesebbet fogyasztó,sokkal kevesebb hőt termelő,végletekig megbízható,szétfőzhetetlen,mínusz 50ben is azonnal induló motorjuk.
Csak példának hoztam a cat motort,mert az 18 literes,sor6,2 szett pont betakarná a 38 literes motorjukat,de bármilyen hasonló méretű dízelmotor befecskendező rendszere megfelene,ott van a polcokon,nem kevés V12 cr civil motor is van a Polton,kifejlesztve,letesztelve,azonnal megvásárolhatóan,az utolsó csatlakozóig,kis,és nagyngyomású szivattyúig,csak rá kell szigszalagozni a motorjukra,ami hozza a 20 éves nyugati civil,filléres motorok minőségét.
Igen, a vezérlés 80 éve jó volt,de ma már láncot tennék rá,sokkal könnyebb, minimális a vesztesége,és vagy 10 centivel rövidebb lehetne tőle a motor,ami nagyobb hűtőknek adhatna helyet,ill írtam,hogy hidraulikusan hajtanám meg a ventillátorokat,így további 15 centivel jutna több hely a hűtőknek,kb meg lehetne duplázni a hűtő kapacitást a láncos vezérléssel,és.hidrós venti hajtással,mert lekerülnének a szíjtárcsák a motor elejéről,nem mellesleg hamár hidró,akkor korszerűsíteném a komplett kormányzást is egy db,2 ujjal mozgatható kis botkormánnyá,a 2 fékpedál,és 2 kuplungkar helyett,ehhez is 50 éve a polcon van minden,kb 1000 rubel.A T-90-ben az 1130 LE-is motor ikerturbós.
És minden segédberendezés az ősidők óta fogaskerék hajtású a motoron, semmi sem láncos vagy hasonló lehajtásos. Mindent direktben fogaskerék hajt le.
Ez persze nagy belső energia veszteség, ellenben végtelenül megbízható megoldás.
Szerintem nem ikerturbós,legalábbis nem találtam olyan képet,amin ne az egy turbós motor lett volna.
Ezt vesd össze a nyugati tankdízelekkel. Kifejezetten takarékos a V széria.
Ilyen hidegben nem indul azonnal egy dízel sem. De sok dízellel ellentétben a V széria -40-ig rásegítéssel igen, -20-tól a nélkül is. +50-et is bírja rövid ideig, tartósan a +40-is.
Jó példa erre, hogy panaszkodtak az indiaiak a teljesítményére nagy melegben és nagy magasságon. Csináltak egy saját tankot Arjun néven MTU dízellel, hogy nah majd az.... Szétfőtt a melegben hegymenetben. (Nem figyeltek a görög tenderre)
Azóta is a "szar" ruszki dízelel szerelt tankok vannak a pakisztáni határnál.
A ruszki motort pont azért nehéz megfőzni, mert nincs túhúzva.
Hiába ad "csoda" adatokat az MTU meg az új motorjaira, azok ilyen extrém teljesítményekem megfőnek.
A németek Puma IFV-je is ezért kotvány. kihegyezett kis dízel vinne egy T-72-es tömeget. Aztán csodálkoznak , hogy mindig beszarik.
A német MTU-k magasan e fölött vannak azt lásd fentebb.
Nem tudsz civil motort tenni egy tankba mert azonnal letérdel a használat módjától, és a szűk térben szar hűtéstől.
A civil motorok nem hozzák se az MTU se a V széria megbízhatósági színvonalát.
Ha így lenne a koreaiak nem szívnának ennyit a dízelmotor fejlesztéssel.
Te tényleg ezt gondolod? A T-72 motorja egy teljesen mechanikus szerkezet, semmit nem elektronika vezérel, hogy lenne már ez bármilyen mércével mérve is modern? Ez a 80-as években sem számított már modernnek, nemhogy ma. De a kialakítása sem powerpack jellegű így még a szervizelése sem túl egyszerű.
Igen, a vezérlés 80 éve jó volt,de ma már láncot tennék rá,sokkal könnyebb, minimális a vesztesége,és vagy 10 centivel rövidebb lehetne tőle a motor,ami nagyobb hűtőknek adhatna helyet,ill írtam,hogy hidraulikusan hajtanám meg a ventillátorokat,így további 15 centivel jutna több hely a hűtőknek,kb meg lehetne duplázni a hűtő kapacitást a láncos vezérléssel,és.hidrós venti hajtással,mert lekerülnének a szíjtárcsák a motor elejéről,nem mellesleg hamár hidró,akkor korszerűsíteném a komplett kormányzást is egy db,2 ujjal mozgatható kis botkormánnyá,a 2 fékpedál,és 2 kuplungkar helyett,ehhez is 50 éve a polcon van minden,kb 1000 rubel.
Azt mondtam,hogy a 20 évvel ezelőtti nyugati civil motorok minőségével kellene gyártani a V szériát,és már attól csoda történne,ugyyanis ez kb a világ egyetlen,tankmotornak fejlesztett tankmotorja,és így messze a legjobb is,és messze a legtöbb tartalék van benne,de akkora a minőségi különbség,mint a lada motorja,és a golf2 motorja között. Hiába gyártanák a szovjetek a golf gti motorját,az akkor is fos lenne,míg a nyugatnémetek a lada motort,a maga elavult technológiájával is qrva jó minőségben gyártanák,és ettől az lenne a jobb.
A terminus problémákat kb megoldaná a cr rendszer aplikálása,megna hidegindítást,fogyasztást is arra értettem.Mára nem kis mértékben az a második legnagyobb gondja a V szériának,hogy még mindig adagolós.
Egy 20+ éves ,kezdetleges cr rendszer önmagában drámai javulást hozna mind a teljesítményben,mind a termikus hatásfokban,mind az élettartamban.
Csak érintőlegesen,egy cr(cr=Common rail,ha valaki nem tudná) rendszer kapásból megelégszik 16 körüli sűrítési viszonnyal a 24 körüli helyett,ésna 2600 rpm körüli teljesítmény csúcs helyett olyan 1800 körülivel,ettől önmagában drámaian csökken a kopás,a.hőterhelés,a fogyasztás,a zaj, és nő az élettartam.
Szintúgy drámaian javul a hidegindítás,megszűnik a füstölés,kisimul a járás,nagyon csökken az vibráció.
Mint mondtam ilyen rendszereket nem is kellene az uzv-nek fejleszteni, van készen a polcon minden,annyi,hogy anhengerfejeken az ilyen injektoroknak kell kialakítani a helyet,meg a motorolaj járatokat,ez nem lehetne kihívás egy uzv-nek.
Vannak a piacon univerzális rendszerek,vezérlő egységek,nem kell kitalálni semmit,semmi programot,csippet,nyákot,minden kész van,működik,kukk egyszerű mára.
Semmilyen más méretezést,kialakítást nem igényel a blokkon egy ilyen rendszer, a nagynyomású szivattyúnak kell felfogatást,és hajtást kialakítani,de.azt is lehet hajtani a már említett hidraulikával,esetleg annak a tengelyéről.
Apropó,a.hidrós hűtő venti önmagában spórol itt vagy 30 lóerőt,meg kb 3%-nyi fogyasztást.
A Leo 6ról fellelt képeken csak adagolós rendszert találtam,abban sincs elektronika,max amit a T72-ben mutatós órákon látsz,azt kirakja neked lcd monitorra.
Max a hidegindítást,meg a befecskendezés idejét,és a töltőnyomás felépülését finomabban lekövetni képes ,befecskendezendő menyyiség szabályzását lehet egy adagolós dízelen minimálisan elektronizálni,de ezt tudja a T72 is,mechanikusan,meg a T154-es traktor is,meg a golf 1 td is,mechanikusan.
Az A7 motorjáról nem találtam burkolat nélküli képet,így lehet,hogy az már cr,de ha az is feketén füstöl gázra,vagy hidegindításkor,akkor az sem az.
Önmagában az.elektronika nem teszi modernné a 100 éves konstrukciót,egy levels kiadású lada motort manapság kb fél millió forintból,némi kábel,saru,all hegesztéssel az injektoroknak,kb 1 teljes nap alatt modernizálok neked a kb 95 körüli, 2 szelepes,golf 2 gti technológiai szintjére,az all hegesztést kivételével kb itt a kocsi felhajtón a ház előtt.
Sarkítok,mert kell a kiput is hegedálni a lambdának,de estére már járna,ès elektronikus motorvezérlő lenne benne.
Jó,legyen 800ft mert akkor már tennék rá egy alap waste spark gyújtást is,ami már modernebb mint az említett golfon van.
Na,jóccakát.
Te tényleg ezt gondolod? A T-72 motorja egy teljesen mechanikus szerkezet, semmit nem elektronika vezérel, hogy lenne már ez bármilyen mércével mérve is modern?
Nincs ilyen, hogy megsül minden elektronika.Atomháború esetén ha megsül minden elektronika kifejezetten modernnek hathat.
Két új videó. Az elsőn alapból olyan baritonja van, de amint elkezd gyorsítani egy felszálló gépre hasonlít. A másikon alapból ilyen.
RAG&E - Razvedos Advanced Gear & Equipment
Мне опять встретился этот странный, свистящий и обитый фанерой Т-80. Судя по всему он обожает мразотную погоду - одно слово ТАНК Однако доброе утро и да пребудет с нами Сила!t.me
Szerintem sok minden amit írsz nem állja meg a helyét, maximum a 80's évek beli T-72 kapcsán.
Rövid leírás (forditózva) a T-90-es dízeléről:
A V-92 egy orosz négyütemű, V -alakú 12 hengeres többüzemanyagú , folyadékhűtéses turbófeltöltős dízeltartály . Közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel rendelkezik, és teljesen dinamikusan kiegyensúlyozott. Akár 1000 lóerőt (736 kW ) fejleszt 2000 ford./percnél, T-90 tartályokra való felszerelésre tervezve . A kipufogórendszer a sárvédőben található, ami csökkenti a hajótest felmelegedését és a tartály láthatóságát az infravörös irányítórendszereknél. A motor alumíniumötvözetekből készül: forgattyúház , hengerblokk , dugattyúk (AK12D). A szelepek 40X10S2M króm - molibdén acélból készülnek.
2000-re a ChTZ sikeresen befejezte a motor GSI-jét.
2017-ben a V-92S2F motort (1130 LE) kezdték beépíteni az Uralvagonzavod Tudományos és Termelési Vállalat (UVZ) által modernizált T-72B3 tartályokra [1] .
- Keverőrendszer: közvetlen üzemanyag-befecskendezés
- Motorteljesítmény szívó- és kipufogó-ellenállás nélkül: 736 kW (1000 LE)
- Nyomatékmagasság: 25%
- Fajlagos üzemanyag-fogyasztás : 212 g/kW*h (156 g/hp*h)
- Súly: 1020 kg
- Fajlagos teljesítmény: 0,72 kW/kg (0,98 LE/kg)
- Térfogata: 38 880 cm3
- Henger átmérő: 150,0 mm
- Dugattyúlöket a hengerben:
- fő hajtókarral: 180,0 mm
- vontatott hajtókarral: 186,7 mm
- Minimális hőmérséklet a megbízható motorindításhoz előmelegítés nélkül: mínusz 20 °C
- Megengedett környezeti hőmérséklet: mínusz 50 és plusz 50 °C között
- A levegő relatív páratartalma: akár 98% plusz 20 °C-on
- Megengedett tengerszint feletti magasság: 3000 m-ig
- A villogások váltakozási sorrendje: egyenletes, a főtengely 60 ° -os elforgatásával
- Kiegyensúlyozottság foka: teljes dinamikus egyensúly
- Teljes méretek: hossz 1560 mm, magasság 950 mm
Úgy érzem sok szempontból te is kicsit sztereotípiákból indulsz ki. Hidd el, az oroszok sem kőbaltával faragják a motorjukat.
De egyszerűen nem veszed figyelembe, hog egy olyan mindenevő motort kell csinálniuk, ami szennyezett üzemanyaggal is tud menni, olyannal amitől egy civil CR rendszer pár 10 méter után beszarik. Mindezt egy erősen zárt fémdobozban ahol lényegében alig van hűtése, de mégis hegymenetben 50 fokban sem szabad beszarni, akkor sem ha 50 tonnát cipel így föl a hegyre. Lásd. india-pkisztáni határ.
Itt minden alkatrész túl van méretezve, miközben a teljesítménnyel kapcsolatban a legextrémebb körülmények között is biztos tartós üzem az elvárás.
Ha meg 1000 üzemóra felé beszarik akkor beszarik. Senkit nem érdekel arra felé, egyben kidobják és betesznek egy másikat.
Nekik az a céljuk, hogy az 1000 üzemóráig egyszerse szarjon be. A többi nem számít.
Szerintem az oroszok (is) mindent kipróbáltak, amit leírtál, aztán maradtak a réginél.
Szerintem az oroszok (is) mindent kipróbáltak, amit leírtál, aztán maradtak a réginél.
A TATRA Euro-3as motort gyártott mechanikus befecskendezővel.
Nade a golf annyival rosszabb is lett.Pont nem próbáltak azok semmit, jön az állami tőgyből a tej gazdagon,mit fejlesszenek?
A Tatra más,az piaci alapon működő cég,muszáj valamit virítaniuk,vagy nem veszik a termékeiket.
Az 50 év alatt annyit fejlődött,780 lóról 1130-ra,mint a golf 2 td 65 lóról 90re a modellciklus végén bevezetett tdi motorral,kb 4 év alatt..
Csak kb mondom a golf lóerőket,de kb ez az arány.
Meg hát ennek a motornak a fejlesztése a T-34es óta folyik. Csak csináltak azóta valamt.Pont nem próbáltak azok semmit, jön az állami tőgyből a tej gazdagon,mit fejlesszenek?
A Tatra más,az piaci alapon működő cég,muszáj valamit virítaniuk,vagy nem veszik a termékeiket.
Az 50 év alatt annyit fejlődött,780 lóról 1130-ra,mint a golf 2 td 65 lóról 90re a modellciklus végén bevezetett tdi motorral,kb 4 év alatt..
Csak kb mondom a golf lóerőket,de kb ez az arány.
Ezt csinálták az utolsó módosítás alkalmával:Meg hát ennek a motornak a fejlesztése a T-34es óta folyik. Csak csináltak azóta valamt.