• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 528
132 374
113
A lánctalp mellett centik vannak a videóban, többször megnéztem, kívülre nem rakták. A teknő oldalára esetleg, de akkor ott megint olyan erősen hézagos mint a korai torony ERA verzióik:

1024px-T-72B_M1989.jpg

Ha valaki kiszámolná/nyilvánosságra hozná, hogy a torony(vagy most "újonnan" a teknő) hány százaléka védett, komoly gond lenne harckocsizóik harci moráljával. Még nekik is.
Nekem ez az oldal-védelem "enyhén" hiányos terület még mindig, minden hatékonynak beharangozott véleményükkel szemben. A pár-tíz-éves szíriai statisztikák sem ezt mutatják. A Csecsen-földi lecke is kemény volt. Szóval van hova fejlődni.

Csak azért bogarásztam/bogarászom ennyit, mert a feltétlen elfogadás helyett a saját gondolkodás/fejlesztés minden szempontból eredményesebbnek tűnik.





Minden épkézláb vezetéssel rendelkező ország ezt a "... VALÓBAN hatékony és főleg OLCSÓN hatékony kiegészítő páncélt ..." technikát/technológiát csinálja, a leglátványosabban: Izrael.
Ezt a technikát/technológiát csinálta meg "jól" meg Irak (T-55 Enigma). Nem eleget. Szaddam Husszein megfizette az árát.
Izrael megcsinálta jól. És eleget. Az ellenségei fizették meg az árát.



"Csak" el kell dönteni. Valós képesség kell. A (megvásárolt) jóindulattal van pokolba vezető út kikövezve! ...ha csak az van!!!
Ahogy Cromwell katonái is mondták: "Bízz Istenben, és(/de) tartsd szárazon a puskaport ! "







Egyetértek.



Lehet, milyen összegből? 20-30 éves élettartamra vetítve!
Lehet venni azonos szintű újabb terméket, -10%-al könnyebbet-, öt-tízszeres áron? Az újabbaknál nem nagyon tudni élettartamot, csereperiódusokat, karbantartási költségeket. Az új autóknál is ez a (rossz) "vicces" eladási stratégia megy. Meg nagy marketing, utólagos lobby botrányokkal.
Ez nem az a terület, ahol nekem belefér ilyen marketing szemléletű döntés. Senkitől.




Jogos kérdés. Így van.




A többünk által "mondott" kazettás páncélzatnál lehet újra cserélni, bővíteni később a betéteket. 5-10% súly-előnyért nem éri meg 5-10-szeres árat fizetni ráadásul külföldre.
Egy jobb ERA(mind külföldi !!!) nem biztos, hogy jobb annyival a harctéren sokkal könnyebben cserélhető, karbantartható és olcsóbb (hazai)NERA-nál, hogy megérje. Ha lesz ilyen ERA, az jó! ! ! De kéne már végre egy valóban hazai NERA ! ! !
Ami -ahogy mindketten megállapítottuk- nem műszaki probléma létrehozni ! ! !
Megveszek egy valóban hatékony nera licencet amire lehet épkézláb fejlesztést alapozni és nem egy 1990-es évek beli színvonalon vakarózok. Mivel azt szeretném, hogy amit csinálok az 10 év múlva is potens technológia legyen nem pedig 2010-re készülök 2025-ben.

Amúgy ha megfigyelted eddig is azt mondtam, hogy a legjobb fejlesztési alapból, hatékony ERA és NERA páncéllal szerelt T-72b3 is csúnyán elvérzett a 30 éves TOW ellen akkor a végletekkel szarabb M1 méginkább el fog.
A T-90A kibírta ugyanezt és az sem mai gyerek ezért mondom azt, hogy nincs értelme erre költeni.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Ha esetleg több százas nagyságrendben lenne rendszerben T-72, lehet beleférne valamilyen szintű modernizálás. Talán.. de még az sem annyira biztos. Viszont egy ilyen pici mennyiségnél???
El kell engedni.

A pici mennyiséget már rég elengedtem.
"Csak" tájékoztatok, hogy a "jóindulat-vásárlás" 50 nagyságrendű (bármilyen tank) mennyiséggel a "támogatva" Tiszáig tartó Romániát jelentene.
Még az én életemben. Nem tetszik. ̶E̶l̶e̶n̶g̶e̶d̶e̶m̶. Nem engedem! " . "

Te tényleg elhiszed, hogy T-55-t lehet modernizálni T-72B3 fölé???

Engem olvasol ? Páncélzat modernizálásról írunk pár órája ! ! ! Mint kiemelt rész-terület. A hiten túl vagyunk.
A tudáson is: Irak, Izrael, a horvátok. Javaslom a visszaolvasást, szépen összeszedtük.
(Remélem nem a "fárasztó csapat" tagja vagy Te is. :cool: )

Én nem hiszem. Tudom. Mint az izraeliek is. A Hezbollah RPG/ATGM-el "tesztelte". ...12-szer. ...lábon ment "szervízbe".
Hit a maga helyén, itt tudás: => Google, Achzarit.



Hit a maga helyén, itt tudás: => Google, Achzarit.
Szerintem te tudod. A következő ilyen( ? ) vitában bővebb leszek. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
297
1 043
93
A pici mennyiséget már rég elengedtem.
"Csak" tájékoztatok, hogy a "jóindulat-vásárlás" 50 nagyságrendű (bármilyen tank) mennyiséggel a "támogatva" Tiszáig tartó Romániát jelentene.
Még az én életemben. Nem tetszik. ̶E̶l̶e̶n̶g̶e̶d̶e̶m̶. Nem engedem! " . "



Engem olvasol ? Páncélzat modernizálásról írunk pár órája ! ! ! Mint kiemelt rész-terület. A hiten túl vagyunk.
A tudáson is: Irak, Izrael, a horvátok. Javaslom a visszaolvasást, szépen összeszedtük.
(Remélem nem a "fárasztó csapat" tagja vagy Te is. :cool: )

Én nem hiszem. Tudom. Mint az izraeliek is. A Hezbollah RPG/ATGM-el "tesztelte". ...12-szer. ...lábon ment "szervízbe".
Hit a maga helyén, itt tudás: => Google, Achzarit.




Hit a maga helyén, itt tudás: => Google, Achzarit.
Szerintem te tudod. A következő ilyen( ? ) vitában bővebb leszek. :cool:

Achzarit? És mégis hogy jön egy torony nélküli,géppuskás APC egy T-72B3 MBT-hez? o_O
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 756
113
Achzarit? És mégis hogy jön egy torony nélküli,géppuskás APC egy T-72B3 MBT-hez? o_O

Úgy, hogy kilőtt T-55-ösökből lett felépítve tankká, aztán torony nélküli géppuskás apc-vé, amin a puszta páncéltömeg elegendő nagyon sok modern fenygetés ellen is védelmet adni. Ezt a tömeget t-55 homogén acél védelmű testekre csavarozták rá.

Ha T-72 M1-re vetítjük ki a dolgot, akkor mivel az alapjármű 2-2,5-szeres védelmet ad önmagában egy T-55-höz képest, már a frontális mutatóiban, sokkal védettebb, védhetőbb alapnak minősül. Ebből fakadóan ha az Achzarit megoldását nézzük páncélzatban, kisebb mennyiséget kell ráfaragni a pótpáncélból azonos védelmi képesség eléréséhez, ezáltal a tömege a kezelhető határokon belül maradhat. A talajnyomása persze nem lenne jó, de nem is tragikus :D . Értelmes formázással, vagy egyéb betétekkel, rétegekkel, el lehet érni, hogy kihívás legyen a szárazföldi fenyegetések számára a kilövése. Egy aps-sel ez fokozottan növelhető kihívást jelentene.
Hát ennyi.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ahol drága az emberélet -Izrael Pl-, ott meg tudták oldani a sokkal elavultabb T-55 modernizálását az orosz T-72B3 szintje fölé. Bőven fölé!

Tegyél már be erről a harckocsiról egy rohadt képet, mert már kibaszott kíváncsi vagyok!
Aztán nehogy a torony nélküli Achzarittal gyere, ahol a torony tömegével vakolták fel az oldalfalat!
Gondolom jössz majd az Enigmával, csak ott meg az a bibi, hogy a 6 tonna + tömeg miatt a gép egy lomha disznó lett. Igen, a páncélzat hatásosan megfogta a HESH lövedéket, volt esélye a HEAT ellen is, aztán Khafji mellett összetalálkoztak a 105 milliméteres ágyúval szerelt AMX-30 harckocsik APFSDS lőszerével és
EdPXl.jpg

Knocked-out-during-Gulf-War-1.jpg

Enigma-with-Type-59-other-view.jpg

5atOE.jpg


Na jó teszek neked ide valamit, csak ez nem NERA. A Hajimobillal szemben eddigre a zsidók a tömegnövekedés miatt lecserélik a motort, sebességváltót, megerősítik a futóművet. Tök hasonló dolgok történnek a szovjet T55 upgradekben is.
ti67blazer_001.jpg


Szóval hogyan gondolod azt, hogy a harckocsi tömegének 15 százalékát csak úgy simán rádobod a harckocsira NERA páncélzatként? Hogyan foglya ez befolyásolni a gép mozgékonyságát vagy talajnyomását? Mennyivel gyakrabban fog leégni a kuplung, az erőlködés miatt megdögleni a motor, vagy lefogazódni a sebességváltó? Vagy ezeket is cseréljük, akkor viszont bukik a fillérekből elképzelésed.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Végre valaki rendes szakmai kérdéseket tesz fel.
Már untam a
- " nem jó/sz@r, mert régi..."
- "hogy hasonlíthatsz össze egy(Heavy-)IFV-t egy MBT-vel (ami pont azért a "fricska", merthogy az IFV a védettebb :hadonaszos: )
- "hogy képzeled, hogy mi ezt (2020-ban) meg tudjuk csinálni :eek: :rolleyes: o_O :confused: , "és annyira/de-annyira/de ... nehéz, hogy:" ...hogy a kecskepásztor-inas, embargózott, arabosan "precíz/fegyelmezett" irakiak 30 éve ( ! ! ! ) megcsinálták ! ! ! (B+ )


Vagyis nézzük van-e válasz?
Van:

Tegyél már be erről a harckocsiról egy rohadt képet, mert már kibaszott kíváncsi vagyok!
Aztán nehogy a torony nélküli Achzarittal gyere, ahol a torony tömegével vakolták fel az oldalfalat!

Pedig a ördög a részletekben van elásva: "Kidobták" a tornyot (kb. 14 tonna) és abból körbepáncéloztak (! ! ! ) a T-55-t.
... mert körbe kellett, mert hátul van egy "lenyíló csapóajtó" (+megerósítes, +súly) a motor hátsó egyharmada helyén(kb.) és a tornyot ugyan eltávolították, de ott a keletkezett "lyukat" teljes védettségre kellett pótolni a páncélzatot, a többi részen pedig csak kiegészíteni az eredeti védettséget.


Az eleve tizen-huszon százalékkal jobban védett T-72-nek csak az első 2/3-át kell kiemelten védeni, mert a hátsó rész (motortér) részben be van áldozva (a nyugati típusoknál is) védelmi zónaként. A hátsó rész a teljes pót-páncél tömeg (nagyságrendileg a 15%-át szokta kapni, míg a maradék 85%-ot a hk-k első 2/3-a, -azon belül is a front rész és a torony- kapja.
Emiatt T-72 jobb alap védettség, és az a T-72-nél gyakorlatilag csak az első 2/3-nak szükséges kiemelt védelem miatt jóval kisebb tömegű pót-pácél kell, mint az Achzarit-nál, annak eltérő feladata/felépítése miatt szükséges teljes/körkörös védelmi igény miatt.

Az eltelt 15-20 év anyagtechnikai és technológiai fejlődés miatt még kivettem 10%-ot a becsült súlyból, így lett 50 T alatti a becsult eredmény.
És valóban, a hasonló elvek alapján készült horvát DEGAN-95 is az 50 alatti súlynál állt meg. ..."Jééé" szintén izraeli közreműködéssel. ;)

Ezért lehet az Achzarit körkörös, 14 T-s védelmével szemben a T-72-t kihozni -a szinte csak első 2/3-ot (a személyzetet) kiemelten védve (a motort plusszba alig védve), és kicsit modernebb NERA-val tervezve- 6-8 tonnából. A bő 20 év fejlődése, szűk -10%-al kompenzálva súlyban.
Ezek szerintem reálisak.






Gondolom jössz majd az Enigmával, csak ott meg az a bibi, hogy a 6 tonna + tömeg miatt a gép egy lomha disznó lett.

Igaz. Az amúgy sem rally-bajnok T-55 kapott 5-6 +tonnát -valóban-, és a "rally-csapat" iraki tuning mesterei/szerelői semmit nem tettek hozzá a gyári teljesítményhez.

Ahogy korábban is írtam, a T-72-nél a csehek/lengyelek/horvátok /(és még sokan mások)... az eredeti motor 720 Lóerejét tartósan megemelték 850 Le-re, úgy hogy a modernizálás után miatt az eredi(-leg "összelapátolt" orosz minőségű) motor megbízhatóbb lett, a nagyobb teljesítmény ellenére. A DEGAN-nál is megcsinálták ezt, + az eredeti futómű megerősítésével. A huszon-évvel fiatalabb 72-esből is ki lehetett/lehet hozni a jókora tartalékokat.




Igen, a páncélzat hatásosan megfogta a HESH lövedéket, volt esélye a HEAT ellen is, aztán Khafji mellett összetalálkoztak a 105 milliméteres ágyúval szerelt AMX-30 harckocsik APFSDS lőszerével és
EdPXl.jpg

Knocked-out-during-Gulf-War-1.jpg

Enigma-with-Type-59-other-view.jpg

Ebben az az érdekes, hogy a képeket én is néztem, de sehol nem látszik egyertemúen olyan, hogy elólról vegzetes találatot kapott.
Kiégett Enigmákat én csak nem védett részt ért találattal találtam. Htúlról, torony hátúlról/oldalról, elólról, teknó, de a forrasban is kiemelve, hogy a személyzet el tudta hagyni a tankot.

Egy korábbi vitánál idéztem is (forrással), hogy az egyik harc nélkül elhagyott Enigmára rálőttek egy Abrams (DU-s) urános APFS... lőszerrel és megfogta.
Kettőt. De aszt is elismerem, hogy a vitapartner által említett "nagyon erős" és "kib@szottul nagyon erős" amcsi 2 féle lőszerből nem tudni melyiket próbálták. Ez nem volt benne az eredeti anyagban sem. A gyengébb is nagyon szép eredmény.
El is vitték a (Fake-Cobham páncélzat-os :rolleyes: ) angolok az egyiket tesztelni. Az eredményt nem tették kozzé. A magas-labda-konteókat kihagyom.
Arról készült a "felnyitott" pót-páncélzatú kép az angliai Bovington-ban található Tank-Múzeumban(ez alatt a szöveg alatt).




5atOE.jpg


Na jó teszek neked ide valamit, csak ez nem NERA. A Hajimobillal szemben eddigre a zsidók a tömegnövekedés miatt lecserélik a motort, sebességváltót, megerősítik a futóművet. Tök hasonló dolgok történnek a szovjet T55 upgradekben is.
ti67blazer_001.jpg


Szóval hogyan gondolod azt, hogy a harckocsi tömegének 15 százalékát csak úgy simán rádobod a harckocsira NERA páncélzatként? Hogyan foglya ez befolyásolni a gép mozgékonyságát vagy talajnyomását? Mennyivel gyakrabban fog leégni a kuplung, az erőlködés miatt megdögleni a motor, vagy lefogazódni a sebességváltó? Vagy ezeket is cseréljük, akkor viszont bukik a fillérekből elképzelésed.

Ezeken a területeken a járműgépész barátom nevetve említette meg, hogy a 60-as 70-és évek orosz haditechnikai szintjét a 2020-as évek civil -megfizethető- technológiai szintje többszörösen veri. Kuplung(betét gyártás, csere ) és futómű megerősítés (anyag ráhordásos technikák(plazma, ...) ebben a darabszámban 2-3 emberes betanított munka, 1-2 mérnök tervezésével, majd felügyeletével. Könnyű "szakmai vizsga-feladat" volt, nem is kérte a felajánlott Tokaji Aszú-t :).


Ha valamit nem érthetően írtam le, kérdezz nyugodtan. Kicsit sok idő múlva válaszoltam, elnézést, de ̶n̶é̶h̶a̶ ̶ú̶g̶y̶ ̶k̶e̶l̶l̶ ̶c̶s̶i̶n̶á̶l̶n̶o̶m̶ ̶n̶a̶p̶k̶ö̶z̶b̶e̶n̶,̶ ̶m̶i̶n̶t̶h̶a̶ ̶d̶o̶l̶g̶o̶z̶n̶é̶k̶ dolgozom (home office :rolleyes: ).





U.i: Ami kérdés logikusan fel szokott merülni még, hogy ha gyakorlatilag minden részterületre van gombokért" megoldás, akkor: miért nem-sikerül/szokott-a-végén-irreális-milliókba-kerülni ($, £, €, ...).

Mert kb.:
Ha az izraeliek csinálják, akkor tényleg azért, mert mint az azóta is etalon (Achzarit) referenciájuk mutatja , qrva jól meg tudták/tudják csinálni.
Amiért másoknak nem szokott sikerülni az szinte mindig olyasmi, hogy
1, a hazai ipar teljes életben-maradását szokták beleszámolni egy ilyen modernizálásba, a lengyelek/csehek/szinte mindenki. Ez pedig más érdekcsoportoktól vesz el a nem kevés pénzt. Ahogy fel is soroltam, nem műszaki probléma a jó ár/érték kompromisszum megtalálása országonként. Külföldi gyártók csillió-milliárd-ba beleszámolt lobby- költségeiről nem is szólva. ..."szolgálatkész" politikusok hordáinak csorog a nyála minden ilyen program körül.

2, A kudarcok másik nagy csoportjánál pedig nincs az izraelihez hasonló teljesítmény-kényszer(az állam léte/vagy bukása) a politikai döntéshozókon, hanem, gyorsan akarnak, látszateredményeket, amik a harctéri gyakorlati életben meg is látszanak, : ukrán, örmény, azeri... és az orosz modernizálások jelentős része is.

Nekünk viszont hasonló keleti "szövetségesek" és körbe-barátok gyűrűjében, túl sok hibázásra nincs lehetőségünk, "némi" történelmi előzmények alapján!

Újabb gond esetén a Tiszánál lesz a határ vagy a Dunánál?
"Legutóbb" is csak néhány "lázadó" Tiszántúli településen múlt ez a dolog. (Prof. Google segít megkeresni, ha valaki nem tudja/hiszi.)
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 792
26 340
113
Tegyél már be erről a harckocsiról egy rohadt képet, mert már kibaszott kíváncsi vagyok!
Aztán nehogy a torony nélküli Achzarittal gyere, ahol a torony tömegével vakolták fel az oldalfalat!
Gondolom jössz majd az Enigmával, csak ott meg az a bibi, hogy a 6 tonna + tömeg miatt a gép egy lomha disznó lett. Igen, a páncélzat hatásosan megfogta a HESH lövedéket, volt esélye a HEAT ellen is, aztán Khafji mellett összetalálkoztak a 105 milliméteres ágyúval szerelt AMX-30 harckocsik APFSDS lőszerével és
EdPXl.jpg

Knocked-out-during-Gulf-War-1.jpg

Enigma-with-Type-59-other-view.jpg

5atOE.jpg


Na jó teszek neked ide valamit, csak ez nem NERA. A Hajimobillal szemben eddigre a zsidók a tömegnövekedés miatt lecserélik a motort, sebességváltót, megerősítik a futóművet. Tök hasonló dolgok történnek a szovjet T55 upgradekben is.
ti67blazer_001.jpg


Szóval hogyan gondolod azt, hogy a harckocsi tömegének 15 százalékát csak úgy simán rádobod a harckocsira NERA páncélzatként? Hogyan foglya ez befolyásolni a gép mozgékonyságát vagy talajnyomását? Mennyivel gyakrabban fog leégni a kuplung, az erőlködés miatt megdögleni a motor, vagy lefogazódni a sebességváltó? Vagy ezeket is cseréljük, akkor viszont bukik a fillérekből elképzelésed.
Ezeket a köröket már lefutottuk párszor, pár nap és újrakezdődik amjd minden
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Htúlról, torony hátúlról/oldalról, elólról, teknó
Csináljuk meg. Aztán reméljük, hogy ilyen irányokból (meg felülről) nem éri találat a gépeket.
Pont a Leokra mondta valaki, hogy nem szemből azokat is kinyitja az atgm. Csak "célpontban gazdag környezetet" kreálunk vele, ahogy a brit pilóták jellemezték a falklandi helyzetet.
Az atgm- és drónveszély szerintem nagyobb kihívás napjainkban, mint az mbt/kísérő harckocsi/agyonpáncélozott ifv darabszám probléma +/-50-es tételben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 756
113
Csináljuk meg. Aztán reméljük, hogy ilyen irányokból (meg felülről) nem éri találat a gépeket.
Pont a Leokra mondta valaki, hogy nem szemből azokat is kinyitja az atgm. Csak "célpontban gazdag környezetet" kreálunk vele, ahogy a brit pilóták jellemezték a falklandi helyzetet.
Az atgm- és drónveszély szerintem nagyobb kihívás napjainkban, mint az mbt/kísérő harckocsi/agyonpáncélozott ifv darabszám probléma +/-50-es tételben.

Azért ennyire hosszú és önmagába forduló végtelen hurkokból álló a t-72 téma, mert képtelen vagytok magatoktól elvonatkoztatni képektől amiket láttok. Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy speciel @LMzek 2.0 hajlandó lenne magától arra bíztatni az ezt esetleg megfaragó embereket, hogy a tetejére is csempésszenek kis páncélt. Csak úgy titokban, nehogy észrevegyék a képeket nézegető megmondók, hogy hé bazmeg, eltértetek a háborús képeken látható dologtól, így védettebb lesz b+. Ki vagy rúgva b+, mi lemásoljuk a 30+ éves cuccot anyag és elrendezésbeli módosítás nélkül, mert azzal lett érvelve, hogy meg tudták csinálni harminc éve és ezt központilag tilos fejlesztési alapnak tekinteni. Ha meg mégis sikerül, akkor nehogy aps-t is gondoljunk rá, hogy a drón és atgm veszély még csökkenjen. Mivan b+, ti már bekötöttétek a vezetéket hozzá? Ki vagytok rúgva ti is b+, hát az agyam eldobom, hogy használható eszközt építetek. Ki mondta ezt a faszságot nektek?

Szóval bekerül egy kép, valaki beszél róla, hogy 30 éve az arabok összehozták, meg a zsidók is a saját apc verziójukat. Úúúúú, mennyi tömeg. Valahogy egy végletnek van tekintve a T-72M1 csupaszon. A leo2a4 meg nem. Az majd akár fel is upolhatjuk a közvélekedés szerint.

Hat tonna anyagot kellett ráfaragni a t-55-re, hogy mutasson valamit a kilencvenes években. ÚÚÚhhh. A leopard 2a4-re meg (milyen fura) hat tonnát kellett, hogy mutasson valamit a kilencvenes években, ahhoz meg, hogy mutasson valamit ma is, az a5-höz képest még majdnem nyolc tonnát! A4-a7+ -->13,5 tonna.

Igazából ez az olvasztó csapatnak szóló írás, nem kimondottan neked, csak te is úgy reagáltál, hogy rakjuk rá (változtatás nélkül, gondolom a szövegkörnyezetből) az iraki megoldást és reménykedjünk, hogy felülről nem éri támadás. A teljes német állomány imádkozhat, hogy ne érje őket támadás felülről a csúcs 2a7v-ben, mert még annyi tetőpáncélja sincs, mint a mi a7+-jainknak. Semmi extra megerősítés.

Mi lenne, ha megpróbálnánk a következő kört nem önmagában forduló hurokként lenyomni, hanem a felmerült páncélelemeket, erőátvitelt, felfüggesztési-talajnyomási problémákat, elektronikai rendszerszükségleteket konstruktívan átbeszélni, mert van itt agy hozzá szerintem aki műszakilag rendben van ezzel kapcsolatban és aztán közösen megtapsolhatjuk magunkat, vagy közösen küldhetjük olvasztóba? :) Ja és a Hun t-72-ben. :)

Tényleg megnövekedett az atgm és drónveszély és erre fejlesztik is a lehetséges ellenrendszereket. Itt az a kérdés, mit szerzünk be, mi mindenre tudjuk telepíteni(mindenre is kéne), ez milyen lehetőségeket ad nekünk, mennyire lesz elektronikusan felderíthető, stb. Tényleg +-50 hk/apc a legkisebbnek tűnő probléma, de mivel a szárazföldi eszköztárunk elbírja több szempontból is, ha jól működtethető eszköz születhet, nem kellene beolvasztani ész nélkül, mert örülünk minden másnak.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Nem kérdés, hogy vannak modern lehetőségek. Ami kérdés, az az ár-érték arány és az idő. Nyilván nem kezdünk neki semmilyen átépítésnek/pimpelésnek, amíg legalább az A4-eseken nincs képzett személyzet. (Most nem egy kísérleti példányra gondolok, hanem a sorozat-átalakításra.) A kérdés, hogy lesz-e még értelmezhető és műszakilag biztosítható maradék élettartama akkor az állománynak, egy új /felújított nyugati mbt árának max. feléért.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 940
72 756
113
Nem kérdés, hogy vannak modern lehetőségek. Ami kérdés, az az ár-érték arány és az idő. Nyilván nem kezdünk neki semmilyen átépítésnek/pimpelésnek, amíg legalább az A4-eseken nincs képzett személyzet. (Most nem egy kísérleti példányra gondolok, hanem a sorozat-átalakításra.) A kérdés, hogy lesz-e még értelmezhető és műszakilag biztosítható maradék élettartama akkor az állománynak, egy új /felújított nyugati mbt árának max. feléért.

Én sem azonnal valami eszetlen átépítésben gondolkodok tömegesen. Kell rengeteget méricskélni, tervezgetni, próbálgatni. Erre a legszarabbak is jók, amiket nyugodtan lehet szétszedni, összerakni. Csak neki kellene állni, hogy mire van lehetőség ezekkel foglalkozni, fel lehessen mutatni értelmes megoldásokat.