Al-Khalid / MBT-2000 / Type 90-IIM (Pakisztán)

 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Engem pedig az érdekelne, hogy mitől különlegesek ezek a motorok! A szabadon vásárolható tehergépjárművek legnagyobb motorjai, kb 800 le körül mozognak! Ezeket a motorokat előszeretettel építik be hajókba , versenyhajóka. Ott csupá szoftveres tuningal 1000le fölött tudnak, de kisebb módosításokkal 1500le-ig is felhúzzák őket! Az élettartamunk, pedig még igy is bődületesen sok egy tank várható futásteljesítményéhez viszonyítva! És, gondolom fillérekért hozzáférhetőek lennének . Miért nem alkalmazzák őket?
 
Régebben olvastam olyat, hogy harcjárművekben azért nem alkalmaztak szívesen elektronikus vezérlésű motorokat mert bonyolultabbak és kevésbé megbízhatóbbak voltak a hagyományos dízeleknél. Ma már szerintem ez megváltozott, a harcjárművekbe is tesznek ilyen motorokat.

Nem vagyok benne biztos, hogy egy 800-ról 1500 LE-re felhúzott motor megbízhatósága és tartóssága azonos lenne egy eleve ekkora teljesítményre tervezett motoréval. Módosított teherautó motorokat szerelnek versenyhajókba?

Egyébként kereskedelmi forgalomban kapható dízeleket ma is építenek be harcjárművekbe, igaz nem tankokba.
 
Ha jól tudom az Indiaiak T-90S-ébe 840LE motor van. Ezen a téren is észlelhető némi előny velük szemben.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
De ez egy MINDENEVŐ IGÉNYTELEN 2ütemű diesel , itt erre van szükség nem pedig egy injektoros euró5-re :D:D:D:D Nem egy bicikli a kettő! Illetve kicsit szélsőségesebb környezeti viszonyok közt is mint amilyen pakisztánban is előfordul jobban birja a strapát mint egy injektoros valami! A rábáinkat afganisztánban át kellet programozni ha minden igaz?!

Engine power output (h.p.)
1200
Number of cylinders
6
Engine cylinder volume (l)
16.3
Maximum torque (Nm)
282
Rated speed (r.p.m.)
2800
Length (mm)
1602
Width (mm)
955
Height (mm)
581
Fuel consuption (g/h.p.h)
160
Operating temperature, max (degree, C)
55
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Na igen, azt én is megnézném mit tud egy 1500 lovas MTU-val szembeállítva. Az OK hogy olcsóbb, de szerintem az MTU jóval takarékosabb és megbízhatóbb cucc. Egyedül extrém viszonyok közt lehet némi előnye, de ott is csak akkor ha abszolút nincs karbantartási lehetőség.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Az Arjun viszont licencelt MTU motorral készült :D Ha épp elindulnak akkor az se rossz.
Egyébként élettartamban biztosan meg kell fizetni az árát a különbségnek. A 6TD-2 16,5 literes szemben az MTU masszív 47.6 literével szemben. Erről mindig eszembe jut egy régi ismerős Aki még Ukrajnában tanulta a tankszerelést. Ő mondta hogy kint mikor ment az oktatás valaki felvetette hogy az adott megoldás nem éppen tartós és ráadásul szerelni sem egyszerű. A válasz az volt : Ezt mindenki tudja , de Te tudod e azt, hogy a jobb megoldás 3x annyiba kerülne? Ahhoz pedig hogy szerelhető legyen meg kéne növelni a motorteret amitől a hk nehezebb és nagyobb lenne, és úgy egyébként meg x00 üzemórát ez is kibír amit élesben nem is élne túl a harcmezőn a tank.
-De békeidőben...
-Akkor pont van időtök szerelgetni!
Ha igaz ha nem, az biztos hogy a Szovjetunió idején a fegyverekre kb így költöttek. Ők egy totális európai háborúra számolva teljes hadseregek bevetése mellett számolgatták a túlélési esélyeket és ennek megfelelően költöttek valamire.Ez persze nekik OK volt mivel ott voltak a gyárak amik adott esetben fosták volna a tankokat. Viszont most már kénytelenek ezt átértékelni, mert a vásárló országoknak nem erre van szükségük.
 
6TD kétütemű dízel, ezért nagy a fajlagos teljesítménye.

Az orosz szemléletnek háború esetén tényleg van létjogosultsága. Pl. a II. világháborúban a repülőgépek szerkezetét könnyebre gyártották. Nem volt érdemes túl nagy élettartamra méretezni őket, mert jóval hamarabb elvesztek (harcban v. balesetben) volna.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Azt én is tudom hogy milyen motor, de azért akadnak hátrányai is mindennek. Annak a teljesítménynek az árát meg kell fizetni más jellemzők terén főleg ilyen volumennél. Például arra is kíváncsi lennék hogy egy 20 Tonnával nehezebb hk-t hogyan mozgatna a 6TD-2.
A szovjet szemlélet csak közel azonos szintű technikával rendelkező, vagy fejlettebb de jóval kisebb létszámú ellenség ellen hatásos.
 
A wiki szerint készülőben van az Al-Khalid II amibe már 1500 kategótiájú motor kerül. Kíváncsi vagyok, hogy azt kitől veszik majd.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrajna tankmotorokat szállít Pakisztánnak
Mackensen

"A wiki szerint készülőben van az Al-Khalid II amibe már 1500 kategótiájú motor kerül. Kíváncsi vagyok, hogy azt kitől veszik majd."

Állítólag lesz ebből a motorból erősebb változat is.

"Ha jól tudom az Indiaiak T-90S-ébe 840LE motor van. Ezen a téren is észlelhető némi előny velük szemben."

Az orosz T-90-s ekben van 1000LE, illetve 1130LE-s motor is. De állítólag fejlesztenek az Armata platformnak egy erősebb, állítólag 1800LE-s egységet.

duckdodgers

"Azt én is tudom hogy milyen motor, de azért akadnak hátrányai is mindennek. "

Tudtommal eszi a motorolajat, nem kicsit. (pontos adatra már nem emlékszem)
 
Az olvastam, hogy kifejlesztettek az oroszok 1000+ LE harckocsimotorokat, de az indiai modellbe tudtommal az eredeti 840 Le van. És azt hiszem, hogy a jelenleg üzemben lévő Orosz változatokban is.
 
Elso példányokba volt 840 LE motor, A késobbi változatokba(2000) -T-90A, T-90S kerult 1000 LE motor, (indiai tankokban is ilyen motor van) A T-90AM, T-90M -ben van 1130/1200 LE motor (2010) . Az Armatába fejlesztenek-tesztelnek 1500 és 1800 LE motorokat, (ha minden jól megy szeptemberben bemutatják az Armatát)
 
Most nézem a wikipédiát. Az, azt írja amit te mondasz. Nekem az volt a forrásom. Itt még 840 LE motort említ.

 

http://www.army-technology.com/projects/t90/