a T80U volt a gázturbinás, azt Leningrádben a volt Kirov gyárban gyártották java részt, azok is fejlesztették a T64-ből tovább, meg talán még az egyik Ural-i harckocsi gyárban, de nem az UVZ-ben.
Ez így ebben a formában nem igaz.
A T-80U-t Leningrádban és Omszkban fejlesztették ki. A T-80U esetén Leningrádban építették a protorípust Omszki alapra.
Ennek oka, hogy a T-80U gázturbináját Leningrádban gyártották. A tervezés megosztás meg abból fakad, hogy a Leningrádi harckocsi tervező iroda a 70's években már teljes egészében az Omszki gyárhoz lett hozzárendelve.
(Az iroda a II. VH alatt Omszkba költözött, majd csak részben költözött vissza)
A fejlesztés úgy zajlott még a T-80 esetén, hogy T-64-est kellet volna gyártani gázturbinával, de a T-64-es futóműve és hajtásrendszere nem ért egy kalap szart se. Ennek örömére hosszú politikai nyavajgás után kompromisszum született, lehet 0-ról új alvázat fejleszteni, de mindig az aktuális T-64-es verzió tornyát kellene használni.
Ez lett a T-80 és a T-80B harckocsi.
A T-80U-nak semmi köze a T-64 semmelyik verziójához, lévén pont az volt benne az okosság, hogy engedélyt kaptak saját torony fejlesztésére.
Vagyis a T-80U-nak nem sok köze van a T-64-hez.
A T80 UD, az volt az Ukrán verzió, de az már az ellendugattyús dízellet (6TDF), mert csak az volt elég kompakt hogy beférjen a turbina helyére.
Ez megint nem így zajlott. A T-64B már a 80's évek elején is kilátástalan típus volt, sajátot meg nem tudtak tervezni.
Ezért kisírták, hogy kapják meg a T-80U terveit.
De nekik nem volt jó a Leningrádi gázturbina, nekik a saját ellendugattyús motorjuk kellet bele.
E miatt viszont át kellet terveznu a T-80UD alvázát, így állításoddal ellentétben
eltérő alváza van a T-80U és a T-80UD-nek!
Ezért volt az, hogy az oroszok a saját T-80UD harckocsijaikat selejtezték átépítés helyet!
Köznem a Kirov beszüntette a termelést, a másik Ural-i gyár meg átállt a 2S19-es önjáró lövegekre (annak az alváza részben T80). Így az egyetlen orosz kézen lévó gyár az UVZ maradt aki MBT-vel foglalkozott, viszont nekik se technológiájuk, se cuccaik nem voltak a T80-hoz, de még annak korszerüsítésére is talán csak 2019-tól vállalkoztak.
Ez így megint nem igaz.
Az Omszki gyár a 90's évek végéig gyártotta a T-80U-t. Az önjáró löveg alvázgyártása ezt nem befolyásolta, lévén az is az 1980's évek végén indult (MSTA-S).
Az Omszki gyár nyereséges volt, az Uráli vesztességes. De két tankgyárat nem bírt el az orosz költségvetés, így politikai okok miatt az UVZ-t tőkésítették fel.
Az Omszki gyár meg lehúzta a rolót harckocsi gyártás terén a 2000's évek elején. (Csődbe ment)
Viszont a harckocsi javító bázis megmaradt.
Állításoddal ellentétben a technológia és a telephely végig adott volt a korszerűsítéshez, akarat nem volt rá!
Ugyanis a T-80BVM modellek a mai napig az Omszki gyárban készülnek!
(Sőt, a gázturbina gyártás se szűnt meg, a T-80U GTD-1250-ese van a T-80BVM-ben)
A T72 fejlesztése lett végül is a T90, de mivel 1992-től indult a "gyártás", így az alig darabszám dominált....
Ez sem igaz. Az első T-90 modellek T-72B minimális módosítások voltak, az 1991-es háború után PR okokból nevezték át a vasat T-90 névre, igazán fejlesztésnek nem mondanám.
(Aki szerint az volt az sorolja fel miben fejlődött a T-72B-hez képest.....)
Amit ma úgy ismerünk, hogy T-90A, vagyis a valódi T-90-es típus, az biza 2004-es, és az Objekt 187 volt az alapja.
Hozzátenném, hogy az ukrán T-84-es (T-80UD korszerűsítés) műszaki alapja is az Objekt 187-es.
Onnan származik az a heggesztett torony technológia amit ezek a tankok átvettek.