T-90

images
IMG_9969.jpg
 
Belülről, Szíria

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: varga dima
T-90 Vlagyimir "Владимир"

t-90_160914_1.jpg

t-90_160914_2.jpg

Változatok:
T-90 - (objekt 188) első sorozatgyártású változat, V-84MSz motor 1992 - 2004
T-90K - parancsnoki változat, R-163-50K rádió és TNA-4-3 navigációs rendszer 1994 - 2004
T-90Sz - a T-90 export változata, a Sztora helyett csak Kontakt-5 reaktív páncélzat 2001 - napjainkig
T-90SzK - az Sz variáns parancsnoki változatata 2001- napjainkig
T-90A - az alapváltozat módosítása 2004-től, V-92Sz2 motor, módosított hőképalkotó berendezés, hegesztett helyett öntött rétegelt kompozit acél páncélzat
"Vlagyimir" 2A46M-5 Rapira 125 mm sima csövű ágyú, Kontakt-5 reaktív páncélzat 2004-2011
T-90AK - az A variáns parancsnoki változata 2004 - 2011
T-90SzA - a T-90A algériai export változata. a reaktív páncélzat 3. generációs Relikt reaktív páncélzat, a Sztora-1, vagy Arena aktív védelmi rendszer opcionálisan
választható 2007-től napjainkig
T-90SzKA - az SzA parancsnoki változata
T-90Sz Bishma - a T-90A indiai export változata, aktív védelmi rendszer nélkül
T-90AM - a T-90A módosított változata V-92Sz2F motor, Kalina tűzvezető rendszerrel, Relikt reaktív páncélzattal 2011- napjainkig
"Burlak" új, hosszabb lőszerekkel
T-90SzM - az AM export változata 2011 - napjainkig
T-90MSz - prototípus, 919 kW/1250 LE teljesítményű V-92Sz2F2 motor, új 2A82-1M (Armata ágyú) 125 mm sima csövű ágyú, a nagyobb toronyban új
"Tagil" automata töltő berendezés, hosszabb lőszerek, Afganit aktív és Malahit dinamikus védelem.
A T-14 Armata harckocsival integrálva lesz, az ESzU-T3 navigációs és kommunikációs berendezéssel a hálózat központú hadviselésre lesz felkészítve
(Az T-14 Armata nemcsak egy harckocsi, hanem egy rendszer központi része lesz, az AESA lokátora (25 légi cél is) és a kombinált infra-optikai-
hőképes felderítő rendszerei által felderített harcmező adatait használva fel a többi, T-15 és más páncélozott járművekkel együtt.)

V-84MSz motor 618 kW/840 LE
v84mc_220914_1.jpg

V-92Sz2 motor 736 kW/1000 LE
v-92c2_220914_1.jpg

V-92Sz2F motor 831 kW/1130 LE
v-92c2f_220914_1.jpg


T-90M (felül), T-90A (alul) torony - kétoldalt 35 fokig tart a rétegelt kombinált páncélzat
t-90_160914_6.jpg


2a46m-5_050814_1.jpg
 
Nem tudom volt e már ez a video,idén februári,szóval a torony jobb oldala ég,a géppityu,meg a "vödör",a torony baloldalán lévő búvónyílás nyitva van,bízok benne,hogy elhagyták a gépet,és nem a légnyomás nyitotta ki.Ami nem tetszik,hogy a torony,és a teknő találkozásánál is létszik másodpercekig tűz,és kisebb robbanások is,bár az lehet a vödör megolvadt műanyagja lefolyva,vagy valami onnan lefolyt fém is.Ugye arabok kezelik,simán lehet,hogy a storát sem kapcsolták be,vagy nyitott búvóval tevét grilleztek mellette,és az a tűz terjedt el,valakinek ötlet?


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Meg részletesebben megnézve a torony formája is más. Hát nem egyszerű feladat ez :-)
 
Legegyszerűbben a reaktív páncéllapok állásából lehet megállapítani, hogy most T-72 variánsról vagy T-90-ről van szó. Mivel a T-72 toronyformája miatt a Kontakt 5 lapok csak hézagosan férnek el egymás mellett, míg a T-90 verzióknál szépen egymás mellett sorakoznak. Amúgy a legszebb az mikor hátulról kell felismerni, hogy most akkor mégis milyen tankról van szó mivel ilyenkor a toronyforma és az elülső reaktív páncélzat sem segít :D