Társadalmi folyamatok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Mert egy bolti eladó nem találkozik ilyen emberekkel? Vagy egy buszsoffőr?
Persze el lehet menni a szalag mellé is dolgozni, vagy az építőiparba napi 12 órát....

Jó lenne már végre tudomásul venni, hogy a munkák nagy része vagy fizikailag vagy szellemileg nehéz. A tanár csak egy a sok közül, semmennyire sem különleges, és rendkívüli módon irritál a folyamatos siránkozásuk!
Szerintem ha akarnánk, mindannyian tele tudnánk sírni a topikot, hogy miért szar a munkánk.... ;)
Nem kell telesírni, csak mondjuk egy boltos, szalag mellett melózó nem tanult pluszban. Amíg egy pedagógus, vagy bármilyen diplomás elvégezte az a 4-5 évet
pluszban (sőt, hogy ha az egyetem 5 év, a szakmunkás meg 3, akkor +7 évet) addig a szakmunkás kereset pár milliót, az egyetemista meg költött pár milliót.

Egy hiányszakmás óraadó kolléga 1700 ft-ot ki tudott alkudni... és még az elég jó is, amúgy nem lenne ennyi; rohadt pedagógus, kétszáz forinttal többet keres, mint a napszámos; csak a napszámost hozzák-viszik, kaja-pia legyen.
Ismerek olyat, aki inkább elment segédmunkásnak építkezésre; a másik volt kolléga villanyszerelőnek nyergelt át. Mert persze lehet mondani, hogy ha nem tetszik el lehet menni máshova és valahol teljesen jogos. Csak halkan kérdem, hogy akkor ki fogja a drágalátos csemetéket tanítani?
De... azt is kérdem, hogy oké, minden munka nehéz, de ugyan annyit ér a gyerekeink neveltetése, taníttatása, fejlődése, felügyelete; mint, hogy a szalag mellett legyártják az n+1. gumilófaszt, vagy, hogy mosolyog e Gizike a pénztár mögül?

Szóval mindenkitől annyit kell elvárni, amennyire megfizetik, ha úgy fizetik, mint egy segédmunkást, vagy az évek elteltével növekedve, mint egy bolti eladó alsó hangon, akkor annyit is kell tőle elvárni mind végzettségben, mind munkavégzésben. Szerintem.


Azért illene pályakezdés előtt megnézni azt is, hogy milyenek a fizetések a választott szakmàban. Ha azok köztudottan szarok, akkor màs pályát kell vàlasztani. Akkor az eddig rosszul fizetett pályákon előbb-utóbb emelkednek a fizetések.
A legkevesebb ember dolgozik hivatàsból. Ha egy villanyszerelő jól keres, egy ápoló meg rosszul, akkor villanyszerelőnek kell menni.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne fizessûk meg pl. az EÜ dolgozókat. De a pályaválasztàst lehetőleg racionálisan kell nézni.
Szerintem.
Anyámék azt mondták, menj el fiam tanárnak, nem rossz a fizetés, megbecsült szakma, fűtött helyen vagy. Ebből egyik sem jött be. :) Mondjuk már alapvetően volt egy indíttatásom a szakma iránt, meg nekem anno egészségügyi okok miatt kényszer is volt; cégek sincsenek a környéken, de úgy általában munkahely nem volt ennyi, mint most -főleg egyes régiókban. A válság után végeztem, de nagyon hely sem volt hova menni, mindenki húzódott vissza a legalább valamilyen szinten megélhetést adó pályára.

Egyébként meg jó, hogy előbb-utóbb emelkednek (látjuk a rendőröknél is, hogy mennyire nem), csak még eljön az előbb vagy utóbb, addig ki fog tanítani? Tudom, alturizmus; de a gyerek nevelést és tanítást nem tudod úgy végezni, mint ma sokan teszik a magán szférában, hogy nem baj, ha később ér oda a mester a munkára, nagyobb lesz az öröm. Jó lesz az a kifestés/kőműves munka/villanyszerelés/mezőgazdasági munka stb. két hónap múlva is; a felelősség meg olyan mint a csokoládé fagyi - ami nem is volt... És még ki is fizeted az 5-10+ ezres órabért, és örülsz, hogy legalább előbb, vagy utóbb odaért...
Megjegyzem, hiányszakma, évek óta, főleg egyes szaktanárok -mennyit is emelkedtek a bérek?


Én ezt meg sok pénzért sem biztos hogy vállalnám. Mki annyira qrvaokos....
10 millió pedagógus országa is (még ha ennyien sem vagyunk, de van, aki duplán számít).
Érdekes, hogy én nem szólok bele mondjuk a kőműves munkájába (pedig valamennyit tanultam is eredetileg), vagy nem mondom meg a villanyszerelőnek, hogy szerintem, hogy kellene a vezetéket vezetni; vagy épp azt sem mondom meg a fűtésszerelőnek, hogy szerintem nem úgy kéne, hogy a meleg víz felfele tör -pedig az fizika, rendszerbe foglalt valami -na a pedagógia is; nem úgy hasra-ütésre lenne alapvetően kitalálva a dolog.
Nem tudom, hogy az ember elmegy a fogorvoshoz és majd jól elmondja, hogy szerinte, hogy kell fogat tömni? Vagy majd a sebésznek, hogy miként műtsön?
Pedig mindegyiknél voltam már.
De a bolti eladótól a sebészig mindenki marhára ért az oktatáshoz, meg a fejlődéslélektanhoz, mert ő már járt iskolába -vagy mittudomén milyen indíttatásból. Aztán még a gyereknek is jól megmondják, hogy azt nem úgy kell, hülye a tanár szar az oktatás, rohadt politika tehet róla. (A gyerek meg kérdés nélkül elmondja, még azt is, amit a szülő nem is gondol. :) )

Na @fip7 most kisírtam magam egy időre. :D :p
 

omae

Well-Known Member
2015. július 13.
1 685
2 294
113
Nem kell telesírni, csak mondjuk egy boltos, szalag mellett melózó nem tanult pluszban. Amíg egy pedagógus, vagy bármilyen diplomás elvégezte az a 4-5 évet
pluszban (sőt, hogy ha az egyetem 5 év, a szakmunkás meg 3, akkor +7 évet) addig a szakmunkás kereset pár milliót, az egyetemista meg költött pár milliót.

Egy hiányszakmás óraadó kolléga 1700 ft-ot ki tudott alkudni... és még az elég jó is, amúgy nem lenne ennyi; rohadt pedagógus, kétszáz forinttal többet keres, mint a napszámos; csak a napszámost hozzák-viszik, kaja-pia legyen.
Ismerek olyat, aki inkább elment segédmunkásnak építkezésre; a másik volt kolléga villanyszerelőnek nyergelt át. Mert persze lehet mondani, hogy ha nem tetszik el lehet menni máshova és valahol teljesen jogos. Csak halkan kérdem, hogy akkor ki fogja a drágalátos csemetéket tanítani?
De... azt is kérdem, hogy oké, minden munka nehéz, de ugyan annyit ér a gyerekeink neveltetése, taníttatása, fejlődése, felügyelete; mint, hogy a szalag mellett legyártják az n+1. gumilófaszt, vagy, hogy mosolyog e Gizike a pénztár mögül?

Szóval mindenkitől annyit kell elvárni, amennyire megfizetik, ha úgy fizetik, mint egy segédmunkást, vagy az évek elteltével növekedve, mint egy bolti eladó alsó hangon, akkor annyit is kell tőle elvárni mind végzettségben, mind munkavégzésben. Szerintem.



Anyámék azt mondták, menj el fiam tanárnak, nem rossz a fizetés, megbecsült szakma, fűtött helyen vagy. Ebből egyik sem jött be. :) Mondjuk már alapvetően volt egy indíttatásom a szakma iránt, meg nekem anno egészségügyi okok miatt kényszer is volt; cégek sincsenek a környéken, de úgy általában munkahely nem volt ennyi, mint most -főleg egyes régiókban. A válság után végeztem, de nagyon hely sem volt hova menni, mindenki húzódott vissza a legalább valamilyen szinten megélhetést adó pályára.

Egyébként meg jó, hogy előbb-utóbb emelkednek (látjuk a rendőröknél is, hogy mennyire nem), csak még eljön az előbb vagy utóbb, addig ki fog tanítani? Tudom, alturizmus; de a gyerek nevelést és tanítást nem tudod úgy végezni, mint ma sokan teszik a magán szférában, hogy nem baj, ha később ér oda a mester a munkára, nagyobb lesz az öröm. Jó lesz az a kifestés/kőműves munka/villanyszerelés/mezőgazdasági munka stb. két hónap múlva is; a felelősség meg olyan mint a csokoládé fagyi - ami nem is volt... És még ki is fizeted az 5-10+ ezres órabért, és örülsz, hogy legalább előbb, vagy utóbb odaért...
Megjegyzem, hiányszakma, évek óta, főleg egyes szaktanárok -mennyit is emelkedtek a bérek?



10 millió pedagógus országa is (még ha ennyien sem vagyunk, de van, aki duplán számít).
Érdekes, hogy én nem szólok bele mondjuk a kőműves munkájába (pedig valamennyit tanultam is eredetileg), vagy nem mondom meg a villanyszerelőnek, hogy szerintem, hogy kellene a vezetéket vezetni; vagy épp azt sem mondom meg a fűtésszerelőnek, hogy szerintem nem úgy kéne, hogy a meleg víz felfele tör -pedig az fizika, rendszerbe foglalt valami -na a pedagógia is; nem úgy hasra-ütésre lenne alapvetően kitalálva a dolog.
Nem tudom, hogy az ember elmegy a fogorvoshoz és majd jól elmondja, hogy szerinte, hogy kell fogat tömni? Vagy majd a sebésznek, hogy miként műtsön?
Pedig mindegyiknél voltam már.
De a bolti eladótól a sebészig mindenki marhára ért az oktatáshoz, meg a fejlődéslélektanhoz, mert ő már járt iskolába -vagy mittudomén milyen indíttatásból. Aztán még a gyereknek is jól megmondják, hogy azt nem úgy kell, hülye a tanár szar az oktatás, rohadt politika tehet róla. (A gyerek meg kérdés nélkül elmondja, még azt is, amit a szülő nem is gondol. :) )

Na @fip7 most kisírtam magam egy időre. :D :p
Nem kell szakácsnak lenni ahhoz hogy tud ha szarul főztek meg valamit, ha én visszagondolok az általános iskolás tanáraim többsége nem csak tanárnak de embernek is szar volt. Meg úgy általában a tanárok akikkel találkoztam elég egocentrikus valóságtól elrugaszkodott alakok voltak tisztelet a kivételnek. Nem mondom hogy nem kéne emelni a béreteket meg nem lesz ebből gond de azért ne csináljunk már úgy mint ha csak a tanár értené a nevelés meg a tanítás mibenlétét.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Nem kell szakácsnak lenni ahhoz hogy tud ha szarul főztek meg valamit, ha én visszagondolok az általános iskolás tanáraim többsége nem csak tanárnak de embernek is szar volt. Meg úgy általában a tanárok akikkel találkoztam elég egocentrikus valóságtól elrugaszkodott alakok voltak tisztelet a kivételnek. Nem mondom hogy nem kéne emelni a béreteket meg nem lesz ebből gond de azért ne csináljunk már úgy mint ha csak a tanár értené a nevelés meg a tanítás mibenlétét.
Sajnos a társadalom döntő többsége "elég egocentrikus valóságtól elrugaszkodott alakok", a tanár sem másabb ebben.
Amíg nincs többek közt megfelelő fizetés -tudom, biztos anyagiasnak tűnök, de senkinek nem adnak a boltban kenyeret azért, mert jó tanár- addig igazából nem lesz annyi és olyan jelentkező, hogy rendesen meg lehetne szűrni a dolgot. És persze több minden kellene egy megfelelő oktatáshoz is, a tanár, vagy a tanári fizetés egy szegmense a dolognak. De azért ugye azért az is érdekes, hogy pl. a szülők, vagy a volt diákok meg tudják mondjuk ítélni a tanárt, vagy a rendszert; de valahogy az szinte sose hangzik el, hogy pofáztam órán és ezért a többi sem tudott tőlem tanulni, vagy nem tanultam; vagy épp anyám-apám nem követelte meg... vagy nem íratott be... nem élt a lehetőséggel; vagy épp nem nevelt meg, nem tanított meg köszönni stb. Csak, hogy a tanár milyen volt, pedig a tanár is hozott anyagból dolgozik ... kvázi kisebb lehetősége van az alapanyag megválogatásához, mint egy szakácsnak.

Nem akarom mentegetni a tanárokat, nem célom, még ha szerintem annak is tűnik, csak szeretném ha egy kicsit jobban a helyén kezelnénk és árnyaltabban látnánk a dolgot.
Nem gondolnám, hogy tökéletesebb lenne, mint a társadalom átlaga, de azért azt látni kell, hogy nagyon sok mindentől függ a tanári munka eredménye, vagy akár a tanár jelleme.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 423
113
Nem, az országokat irányítják tehnikai analfabéták és karrierpolitikusok, akiknek semmi sem drága (mert nem ők fizetik) és bármi áron (szó szerint) választást akarnak nyerni.
Mikor Fukushimában az erőmű megsérült a tsunami miatt, a kialakult hisztit tovább hergelték a zöldek, a német politikusok meg nekifogtak leállítani az atomerőműveket me ezért tűntetett a paraszt, és ez hozott nekik szavazatot. Ott egyetlen dolgot számoltak és számolnak azóta is, a szavazatokat.

Ez egy látványos jele egy terület példájából kiemelve --rengeteg hasonló jel mellett--, hogy a jelenlegi "demokrácia" elérte hatékony működése korlátait, itt lenne az ideje egy megújulásnak, vagy más a fejlődés következő fokozata.

...déjà vu ( ??? )
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 330
60 823
113
Nem kell telesírni, csak mondjuk egy boltos, szalag mellett melózó nem tanult pluszban.

Nah ezt honnan tudod? És ha nem akkor is mit számít?
Én nem egy diplomással találkoztam segédmunkásként is, mert éppen az a meló volt azt csinálta.
Amikor én beugrok a betonkeverő mellé vagy beszállok árút kiszállítani akkor sem sír a szám, hogy:
"jahj, én értelmiségi vagyok, nekem nem szabad egy fűszálat sem arrébb tennem..."
Abba meg már bele se megyek hány diplomás szakit ismerek. Sőt, a legtöbb paraszt (földműves) akit ismerek diplomás! Agrár mérnök, mezőgazdasági gépész mérnök vagy jogász ;)
Az, hogy az ember tanul valamit, attől emberileg több lehet, de a diploma is csak egy szakma. Egy a sok közül!
Nekem is van diplomám, mégsem siránkozom ha dolgozni kell.
Jah, és még valami. Egy diplomától még senki sem lett értelmiségi.
Ez a pedagógusok szakszervezetének a halucinációja, amikor értelmiségiként hivatkoznak magukra.
Az értelmiségi, mint fogalom sokkal többet jelent egy tyúkszaros diplománál, szerintem. (Én sem vagyok értelmiségi csak, hogy ne legyen félre értés)

Egy hiányszakmás óraadó kolléga 1700 ft-ot ki tudott alkudni... és még az elég jó is,

Az nettóban jó pénz, de bruttóban sem gyenge.
A legtöbb helyen 1200 ft-os nettók szoktak lenni a környékünkön különböző munkákra. Ott is az keres jól aki 12 órázik, meg bemegy hétvégén is.
Szóval örüljön az 1700 Ft/órájának akkor is ha bruttó, ha nettó akkor meg jól fizetik.

és még az elég jó is, amúgy nem lenne ennyi; rohadt pedagógus, kétszáz forinttal többet keres, mint a napszámos; csak a napszámost hozzák-viszik, kaja-pia legyen.

Amelyik tanár ezt gondolja nyugodtan jelentkezzen nálam napszámosnak!
Meglátom hány óra után megy vissza tanítani!
De csak egy Lidl-be menjen el melózni! Erősen föl fog értékelődni a szemében a tanári szakma....

Mert persze lehet mondani, hogy ha nem tetszik el lehet menni máshova és valahol teljesen jogos. Csak halkan kérdem, hogy akkor ki fogja a drágalátos csemetéket tanítani?
Ha meg nincs CSM-s vagy Kukás akkor meg a saját szarodban és szemetedben fogsz megfulladni.
Egy társadalomban minden szakma fontos. A tanár sem különleges, pont olyan kutya közönséges szakma, mint bármelyik.

De... azt is kérdem, hogy oké, minden munka nehéz, de ugyan annyit ér a gyerekeink neveltetése, taníttatása, fejlődése, felügyelete; mint, hogy a szalag mellett legyártják az n+1. gumilófaszt, vagy, hogy mosolyog e Gizike a pénztár mögül?

Próbáld ki milyen ha nem kapsz a boltban egy 5 Ft-os gumilófaszt, mert a melós nem gyártotta le, neked meg otthon folyik a csapod...
Vagy ha Gizike nem mosoylog a pénztárban, hanem elmegy trécselni, te meg állsz ott fél órát azt ha visszajön még le is ugat :)
Árút meg azt pakolsz be amit találsz, mert gizike nem töltötte föl a polcot....
Vagy mennyit ér az ha elromlik a gázkazánod és nincs aki megcsinálja?
Vagy elmegy a 0 fázisod a lakásban, akkor azt ki csinálja meg? 2-3 nap áram nélkül és elég fontosank fogod érezni villanyszerelőt is!
Autószerelő? Ápoló? Tüzoltó? Hentes? Paraszt?

Szóval mindenkitől annyit kell elvárni, amennyire megfizetik, ha úgy fizetik, mint egy segédmunkást, vagy az évek elteltével növekedve, mint egy bolti eladó alsó hangon, akkor annyit is kell tőle elvárni mind végzettségben, mind munkavégzésben. Szerintem.

Kezdjük ott, hogy például a PISA tesztek alapján a magyar tanári kar munkája a kalap szarral egyenértékű.
Értem hogy vannak kivételek, meg én is ismerek ilyeneket, de a nagy összkép a kalap szar.
Megfordítom a kérdést. Érdemel az több pénzt aki szar munkát végez?
Mert a piac gazdaságban ha nem teljesítesz akkor elküldenek kekszet kapálni....
Ha jól melózol és válság van, néha akkor is! Tanár meg aztán bármilyen teljesítménnyel lehetsz...
Érdekes módon a tanárokat most sem fenyegette a tömeges létszám leépítés.
Nekem meg voltak olyan hónapjaim amikor nem volt bevételem csak kiadásom. Van olyan rokonom akinek nincs munkája a mostani helyzet miatt.
Vendéglátós ismerőseim mind földbe álltak.
Mi is volt a tanárokkal?
Lehet, hogy a tanároknál nincs sztárgázsi, viszont azt a pénzt mindig megkapják.
Ellentétben sok egyéb szakmával....

De a bolti eladótól a sebészig mindenki marhára ért az oktatáshoz, meg a fejlődéslélektanhoz, mert ő már járt iskolába -vagy mittudomén milyen indíttatásból. Aztán még a gyereknek is jól megmondják, hogy azt nem úgy kell, hülye a tanár szar az oktatás, rohadt politika tehet róla. (A gyerek meg kérdés nélkül elmondja, még azt is, amit a szülő nem is gondol. :) )

Szerinted ez tanár specifikus?
Mindig mindenki jobban tudja, hogy neked mit hogy kellene csinálnod! Ilyen az egész ország!
Te el nem tudod képzelni milyen madarakkal hozza össze az élet az egyéb szakmák képviselőit....
Mondjuk a sebésznek lehet speciel nem beszél vissza az altatásban lévő beteg, de nekem már mindent is próbáltak megmagyarázni. És én a privát szférában vagyok, belőlük élek!

Na @fip7 most kisírtam magam egy időre. :D :p
Az sosem baj ha kiadod a feszkót ;)
Meg amit írok az nem a személyednek szól, ezek olyan általános dolgok :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Nah ezt honnan tudod?
ŐŐŐ, ismerek ilyet? Apám is dolgozott boltban? Lehet, hogy onnan. Meg hát nem búra alatt él az ember.
Abba meg már bele se megyek hány diplomás szakit ismerek. Sőt, a legtöbb paraszt (földműves) akit ismerek diplomás! Agrár mérnök, mezőgazdasági gépész mérnök vagy jogász
Namost kb. nem ismerek tanárt, aki a tanítás mellett ne méhészkedne, ne termelne dinnyét, vagy padlizsánt, vagy kutyafülét. Én is ganézok ha kell, vagy bálát pakolok a 40 fokban, ha kell elletek, ellátom reggel-este 360 nap (tudom, hogy nem ennyi van egy évben) a jószágot, vagy paprikáztam, segédmunkás voltam -és még le is vagyok százalékolva (nem "2%"-ra). Nem kell itt, hogy bezzeg más diplomás... mert azért ha megnézem a jogászok, vagy főállású mezőgazdászok életszínvonalát, azért nem azt látom, hogy ugyan azon az életszínvonalon élnének.
a diploma is csak egy szakma.
Ezzel egyet értek, én is így gondolom.

Ha meg nincs CSM-s vagy Kukás akkor meg a saját szarodban és szemetedben fogsz megfulladni.
Egy társadalomban minden szakma fontos. A tanár sem különleges, pont olyan kutya közönséges szakma, mint bármelyik.
Persze, mindenkinek fontos a munkája az adott helyen. De ugyan annyit tanulással el is lehet végezni mondjuk egy mérnök munkáját, mint a kukás munkáját? Mondjuk a szemetembe nem biztos, hogy belefulladok; megoldom, régen sem vitték el. Nem kellene ennyi felesleges csomagolóanyag se, de ez már messzire vezet.

Próbáld ki milyen ha nem kapsz a boltban egy 5 Ft-os gumilófaszt, mert a melós nem gyártotta le, neked meg otthon folyik a csapod...
Vagy ha Gizike nem mosoylog a pénztárban, hanem elmegy trécselni, te meg állsz ott fél órát azt ha visszajön még le is ugat
Namost nem ezt mondtam, hogy felesleges, hanem, hogy nem egyenértékű egy gyerek jövője, meg egy "gumilófasz". Nyilván nem minden gumilófaszról van szó. Ha Gizike meg nem végzi a munkáját, akkor nem kell ott dolgoznia, nem arról volt szó, hogy Gizike ne dolgozzon, hanem, hogy azt miként teszi. Ha fél órát trécsel mikor ott a vevő, akkor nem a munkáját végzi, ha meg nincs ott, az engem mint vevőt nem érdekel, hogy trécsel-e.

Megfordítom a kérdést. Érdemel az több pénzt aki szar munkát végez?
Reklamálj a szakácsnál, mert szarból nem tudott csodát alkotni. Persze, tudjuk a tanár a szar is, meg hülye is... sőt még a PISA teszt is miatta rossz... azért ne essünk már át a ló túloldalára. Mert mond, mit tud kezdeni a tanár, ha beleszakad is, ha az a tendencia, hogy a szülő nem képes leülni a gyerekkel tanulni, olvasni, meg úgy alapban foglalkozni vele? Mert sajnos ez a nagy általánosságban a realitás. Akkor hogy mérjük a tanár munkáját? Szerintem inkább nagy általánosságban ez társadalmi probléma. (Persze lehet a tanár is hibás, az se tökéletes és az is a társadalom része, ugyan olyan mértékben jó, vagy rossz, mint az adott társadalom.) De alapvetően egy valamiféle mérési eredmény alapú prémiumozásnak híve vagyok. Kellenének változások, de az lenne jó, ha ez nem csak a tanárokat, vagy az oktatást, mint inézményt érintené, hanem a szülőket is; nélkülük nem megy.

Nekem meg voltak olyan hónapjaim amikor nem volt bevételem csak kiadásom.
Hát, azt hiszem, hogy mindenkinek az életében vannak ilyen időszakok; nekem is volt pár ilyen évem. Most se tudom, hogy mit hoz a jövő... Nekem is, meg kollégáimnak is volt olyan, hogy több hónapot csúszott a fizetés, meg be sem voltam jelentve. Még jó, hogy épp a NAV-nál ülve derült ki. :D Itt is van ilyen, igaz, csak egyszer volt, az utóbbi években nincs ilyen gond. Igaz, ha jól tudom, akkor vannak olyan pótlékok, amik nem jutnak el a tanárokig, útközben "valahol elakad", de ezt most hagyjuk. :rolleyes:

Lehet, hogy a tanároknál nincs sztárgázsi, viszont azt a pénzt mindig megkapják.
Igen, ennyiben nagyjából valóban valamilyen szinten biztos a dolog, mint a hivatalokban, a rendőröknél, katonáknál stb. jééé, ők is sokszor a fizetésre panaszkodnak, pedig szerintem jobban is keresnek; majd állj beléjük is, mikor majd a fórumon valamelyik közalkalmazott panaszkodik a felszerelésre, meg a fizetésre és egyebekre. :) És lehet mondani, hogy mondjuk a rendőr, vagy katona munkálya veszélyes; valóban az, kétség sem fér hozzá; csakhogy pl. idén már volt, hogy éjjel a család előtt majdnem megverték a kollégát, meg fenyegették és még a rendőrségre is mentek teljesen alaptalanul; az igazgatónőt -aki nem egy nagydarab Brünhilda- pár éve az éjszaka közepén a rendőr tolta maga előtt, hogy őt csak nem verik meg a családi csetepatéban... vannak ilyenek is. :D

Az nettóban jó pénz, de bruttóban sem gyenge.
A legtöbb helyen 1200 ft-os nettók szoktak lenni a környékünkön különböző munkákra. Ott is az keres jól aki 12 órázik, meg bemegy hétvégén is.
Szóval örüljön az 1700 Ft/órájának akkor is ha bruttó, ha nettó akkor meg jól fizetik.

Igen, ez egy nagyon jó fizetés. Mondom, full hiányszak ma. Csak ugye ez azt hiszem heti 4 óra, nem ebből fog meggazdulni; a többi órát meg ha jól tudom, akkor nyolcszázvalamennyiért tartja. A sulinak meg megéri kifizetni a magasabb órabért, hogy nem 40 km-ről, vagy a Vajdaságból kell tanárt hozni, mint teszik azt más szaknál.
Nálunk a napszámos a baráti alapon 1000 Ft, ez az alja, ettől csak felfele.
Milyen szakmunkákra fizetnek felétek 1200 Ft-ot :O


Mondjuk a sebésznek lehet speciel nem beszél vissza az altatásban lévő beteg, de nekem már mindent is próbáltak megmagyarázni. És én a privát szférában vagyok, belőlük élek!
Igen, de Te egy szinten túl mondhatod, hogy oké, akkor ezen és ezen a feltételeken nem vállalod a munkát -mert mondjuk ha rosszul sikerült, akkor az minimum a Te hírnevedet rontja és így közvetve a további munkáidra és keresetedre nyomhatja rá a bélyeget. Nem? Na most a tanár nem teheti ezt meg, ha valamiért problémás a gyerek, akkor azt is ugyan úgy kell(ene) tanítani.
Igen, sajnos társadalmi probléma ez a mindenbe is való beleszólás. (Nem baj ha vélemény van...)

Az sosem baj ha kiadod a feszkót ;)
"Nem vagyok ideges, fő a nyugalom"*; csak marha unalmas, hogy ha az ember lakodalomba, vagy kvázi bármilyen társaságbamegy, hallgathatja a kiselőadást és számonkérést, hogy milyen szar az oktatás, ha haditechnikai oldalt olvas, akkor dettó. És közben mindenki fújja a maga megoldását, hogy élményalapú, meg tehetséggondozó, meg finn rendszer, meg életre nevelés... de, hogy ezeknek mi a feltétele, követelménye, vagy épp szociális és kulturális, vagy rendszerszintű háttere, az már leginkább nulla.

*Legtöbbször csak az idegesít szakmai téren, hogy sokszor látom, hogy sok gyerek mennyire jó képességű lehetne különböző területeken ha olyan családi háttere lenne; és ez valahol elég tehetetlenségi érzés.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Bràvó! Ez legalàbb egy értelmes beszèlgetés közted és fip7 között!
Hiszek benne, hogy értelmes beszélgetéssel előrébb lehet jutni, megismerni a másik nézőpontját és ahogy az évek alatt azért lejött, nyilván vannak közös alapvetések, közös minimumok. Nem kell mindenben meggyőzni egymást, nem kell mindenben egyet érteni (de persze úgyis nekem van igazam :D )
Kellenek az értelmes viták, az ember néha rájön, hogy lehet, hogy nem minden úgy van, ahogy a maga kis széfpészéből látja, vagy értékeli magát- Senki sem tökéletes, mindenki hibázhat, csinálhat, vagy láthat rosszul dolgokat. Kell a külső kontroll.
Nyilván -sok minden más mellett a hétköznapokban- én benne vagyok ebben a pedagógusi helyzetben (is), egész családilag; máshogy látom a dolgokat és igen, sokszor valóban előjön a "szükséges termelői magatartás "a síránkozás, ezt nem is cáfolom (ezt fip7 nem olvastad, oké? :D), sőt már-már fárasztó is; de ugyan így előjön a tanárok felé a csodavárás, ez is ugyan úgy fárasztó. De kell róla beszélni, mert a jövő magyar társadalmáról is beszélünk egyszersmind.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 330
60 823
113
Namost kb. nem ismerek tanárt, aki a tanítás mellett ne méhészkedne, ne termelne dinnyét, vagy padlizsánt, vagy kutyafülét. Én is ganézok ha kell, vagy bálát pakolok a 40 fokban, ha kell elletek, ellátom reggel-este 360 nap (tudom, hogy nem ennyi van egy évben) a jószágot, vagy paprikáztam, segédmunkás voltam -és még le is vagyok százalékolva (nem "2%"-ra). Nem kell itt, hogy bezzeg más diplomás... mert azért ha megnézem a jogászok, vagy főállású mezőgazdászok életszínvonalát, azért nem azt látom, hogy ugyan azon az életszínvonalon élnének.

Ez abszolút becsülendő!
Nekem apám testvére tanárnő, 4 diplomával. Konkrétan a füvet nem tudja lenyírni a kertben.... 0 gyakorlati tudása van bármihez.
Tudom, hogy ez 1 elemes példa, és azt is tudom, hogy nem általános, csak jelzem, hogy ilyen is van.
Múltkor is siránkozott, hogy milyen rossz a fizuja. Mondom semmi gond, végez el egy OKJ-t aztán menj el targoncásnak ;)
Nagyon sok a raktár a környéken, sok melóval a nettó 300 simán megvan. Hát, ezen megsértődött :D

De ugyan annyit tanulással el is lehet végezni mondjuk egy mérnök munkáját, mint a kukás munkáját?

Nem. De mondok egy nem realista példát. Ha tele vagyunk mérnökkel, de senki sem megy kukásnak akkor mennyit fog keresni egy kukás?
És vajon lesz-e olyan mérnök aki elmegy kukásnak azért, hogy legyen munkája?
Jelenleg jogosan mondod, hogy kevés a tanár. De a helyzet az, hogy másból is kevés van. Konkrétan minden valamire való szakma hiányszakma lett!
Csak ugye ez a piacon okoz árfelhajtást. Vagyis a szakik most jól keresnek. A közalkalmazotti státusz meg nem így működik, de cserébe mindig fizetnek. (előbb-utóbb....)

Milyen szakmunkákra fizetnek felétek 1200 Ft-ot :O
Bejelentettre :D:D:D
Ha nem vagy normálisan bejelentve akkor lehet ez több is. De feltételezem, hogy a bejelentett tanári fizut a bejelentett szaki pénzekhez mérjük.
Az úgy nem fer játék, hogy bérminimumon vagy és kapsz még zsebbe 100-at vagy 200-at.
Jelenleg ott tartunk, hogy egy cégnek 400,000-t kell ahhoz kiadnia, hogy 200,000-t keressél. Most ha te sok éve vagy tanár ez még össze is jöhet.
Ha szaki vagy akkor a cég 200,000-t fizet hivatalosan amiből kicsit több, mint 100,000 fölötti nettót kapsz. Plusz kézbe 200,000-t.
Számszakilag ugyan ott vagyunk, csak ugye te 200-at viszel haza, a szaki meg 300-at ugyan abból a bruttóból.
Az mondjuk már más részta, hogyha a szaki egyéni vállalkozó... egy jó gázszerelő/villanyász akár 700-800,000-t is haza vihet ha ügyes.
Persze saját kockázatára, saját eszközökkel vállalkozik.... az azért nem mindegy.

a rendőröknél, katonáknál stb. jééé, ők is sokszor a fizetésre panaszkodnak, pedig szerintem jobban is keresnek; majd állj beléjük is, mikor majd a fórumon valamelyik közalkalmazott panaszkodik a felszerelésre, meg a fizetésre és egyebekre.

Ne aggódjál megteszem ha kell. Kis kockázat kis pénz. Nagy kockázat nagy pénz. És itt most nem a munka veszélyességére gondolok.

Te egy szinten túl mondhatod, hogy oké, akkor ezen és ezen a feltételeken nem vállalod a munkát -mert mondjuk ha rosszul sikerült, akkor az minimum a Te hírnevedet rontja és így közvetve a további munkáidra és keresetedre nyomhatja rá a bélyeget. Nem?

Nem. Általában már a szerződés után okosak, miután már bele álltál a munkába. Nincs jogi lehetőséged levonulni azzal, hogy ez hülye.
A legtöbb esetben az a vége, hogy olyat csinál az ügyfél, hogy okom legyen elmenni, csak ilyenkor mindenki pórul jár.
Ő neki nincs kész amit akar, nekem meg bent ragad a pénzem. És teljesen mindegy, hogy mennyi, mert nekem az embereket ki kell fizetni...
És ezt nem csak magán emberek játszák be pár száz ezer forinttal (az is fáj), hanem van, hogy cégek aljas számításból akár milliókkal is!
Nem sok olyan tanárt ismerek akinek milliókkal tartoznak a szülők....

"Nem vagyok ideges, fő a nyugalom"*; csak marha unalmas, hogy ha az ember lakodalomba, vagy kvázi bármilyen társaságbamegy, hallgathatja a kiselőadást és számonkérést, hogy milyen szar az oktatás, ha haditechnikai oldalt olvas, akkor dettó. És közben mindenki fújja a maga megoldását, hogy élményalapú, meg tehetséggondozó, meg finn rendszer, meg életre nevelés... de, hogy ezeknek mi a feltétele, követelménye, vagy épp szociális és kulturális, vagy rendszerszintű háttere, az már leginkább nulla.

*Legtöbbször csak az idegesít szakmai téren, hogy sokszor látom, hogy sok gyerek mennyire jó képességű lehetne különböző területeken ha olyan családi háttere lenne; és ez valahol elég tehetetlenségi érzés.

Biztosan rossz lehet ezt is elhiszem neked. De tényleg rossz az oktatás :D
Mondjuk azt megmondani, hogy csináld jobban azt nem szeretném, mert hülye vagyok hozzá.

Ha Gizike meg nem végzi a munkáját, akkor nem kell ott dolgoznia, nem arról volt szó, hogy Gizike ne dolgozzon, hanem, hogy azt miként teszi. Ha fél órát trécsel mikor ott a vevő, akkor nem a munkáját végzi, ha meg nincs ott, az engem mint vevőt nem érdekel, hogy trécsel-e.

És ez a tanerőre m
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 330
60 823
113
Nyilván nem minden gumilófaszról van szó. Ha Gizike meg nem végzi a munkáját, akkor nem kell ott dolgoznia, nem arról volt szó, hogy Gizike ne dolgozzon, hanem, hogy azt miként teszi. Ha fél órát trécsel mikor ott a vevő, akkor nem a munkáját végzi, ha meg nincs ott, az engem mint vevőt nem érdekel, hogy trécsel-e.

És ez a tanerőre miért nem vonatkozik?
Lehet jót tenne valamilyen teljesítmény alapú rendszer. Akkor lenne értelme a több fizunak is.
Amíg lehet lébecólni, sumákolni addig több pénzért is ugyan azt a szart kapod. És ez univerzális jelenség!

az, kétség sem fér hozzá; csakhogy pl. idén már volt, hogy éjjel a család előtt majdnem megverték a kollégát, meg fenyegették és még a rendőrségre is mentek teljesen alaptalanul; az igazgatónőt -aki nem egy nagydarab Brünhilda- pár éve az éjszaka közepén a rendőr tolta maga előtt, hogy őt csak nem verik meg a családi csetepatéban... vannak ilyenek is.

Húgom pénztáros volt sokáig. Ütötték már meg a vevők, és kétszer kellet elfutnia, mert meg akarták késelni. Mind ezt egy sima élelmiszer multi pénztárosaként.
Engem legutóbb (tavaly) csákánnyal akartak agyon verni, mert egy minősíthetetlenül szar melóra nem voltam hajlandó fizetni, csak akkor amikor kijavítják.
Sajnos ez ma Magyarországon mindennapos jelenség.
Szóval az a rossz hírem a tanárság számára, hogy az erőszak mindennapos minden szakmában. Sajnos.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Tudom, hogy ez 1 elemes példa, és azt is tudom, hogy nem általános, csak jelzem, hogy ilyen is van.
Harmadik diplomám, többedik szakmán csinálom; nem derogál a fizikai munka, amennyire birom... De persze hallottam olyanról is, mint leírtál. Van ilyen is, meg olyan is. Nem fogom azt mondani, hogy minden tanár tök jófej, meg életre való; nyilván nem lenne igaz.
(Mondjuk nálunk, meg a környéken még a targoncás sem talált állást. Nem egyformák a lehetőségek.)

Jelenleg jogosan mondod, hogy kevés a tanár. De a helyzet az, hogy másból is kevés van. Konkrétan minden valamire való szakma hiányszakma lett!
Igen, ez részben nagyon jó dolog; másrészt meg rossz, mert pont a jobb képességűek nem mennek el tanárnak, mert miért menjen el infótanárnak egy ilyen érdeklődésű és tanítsa a world-ot, mikor többszörösét keresi a piacon, aztán maradnak az ilyen élhetetlen bölcsészek, mint én. :D Ez meg nem az oktatás minőségi javulását vetíti előre. Ezért kellene akár a fizetések drasztikus növelése árán jobb képességűeket a pályára vonzani, mert ez a humánpolitika évtizedek alatt oda vezet, hogy hiába fizetnénk meg a katonatiszttől a gépészmérnökön át a kukásig bárkit, nem lesznek olyan -csúnya szóval kifejezve- minőségűek. Legalábbis én, lehet kicsit egocentrikusan, így látom. A gyerek egy nagyon nagy érték. Már csak a pusztán materiálisan nézve is, a belefektetett anyagi érték miatt is, mire eljut a nagybetűs életig és, hogy milyen gazdasági és piaci értékkülönbség van egy jobban, vagy rosszabbul oktatott gyerek esetében. (Persze, ha csak az oktatói szakmát nézzük és az egyéb körülményeket ignoráljuk most).

Jó, oké, meggyőztél ebben.

Persze saját kockázatára, saját eszközökkel vállalkozik.... az azért nem mindegy.
Azért elég sok szakma nem annyira eszközigényes, meg van aki megveteti a megrendelővel (pl festő). Nyilván van kockázat, de még kb. mindegyik szaki tud maszekolni, ez nem érvényes minden tanárra és sokszor nem az az ember érzése, hogy ugyan annyi lenne egy szaki, mint egy tanár maszek órabére. De egy tanárnak is kell eszköz. Ideális esetben mondjuk képzi magát, jár még egyetemre, képzésre, könyveket kell vennie stb. Ezek sincsenek ingyen. (Jó, persze, egy valamire való szaki is képzi magát.)

De tényleg rossz az oktatás
Elhiszem. Mindig lehetne jobb. Folyamatos fejlődés kell a stabil alapokon. Sok a hiány, sok mindent csinálnék máshogy; sőt, sok kollégát rugdosnék végig a folyosón -bár ezek általában nem az iskola stabil tanárai; vagy abból fakad, hogy azokhoz kell igazodni, akik nem tanulnak és gyakorolnak otthon. Ma azért szidtam a tanarakat, hogy a gyerek lassan befejezi az alsót és nem tud ugrálókötelezni. -Csak, hogy legyen konkrét példa.

Mondjuk azt megmondani, hogy csináld jobban azt nem szeretném, mert hülye vagyok hozzá.
Én megmondanámn, de lehet, hogy szociopatának tűnnék. :D De igazából a mi lenne jót tudom, de a hogyant nem és persze orákulum sem vagyok. De sokat gondolkoztam rajta, hogy ha lenne rá pénzem milyen iskolát csinálnék.

És ez a tanerőre miért nem vonatkozik?
De! Mindenkire. Nem vagyok fanatikus ilyen téren, de alapvetően mindenkinek a munkaidejében a munkájával kell foglalkoznia. Pl. ha elmegyek dolgozni, akkor nem netezek, vagy ilyesmi. Ha úgy alakul szünetben megbeszéljük a dolgokat, síránkozunk egy sort, hogy hülyék a gyerekek és jaj de rossz szakma ez -de ez megy tíz éve és viszonylag állandóak a gárdák. :D
-Nem is értem sokszor, hogy akik napi 8 órában tolják, azok munkaidőben, hogy tudnak kommentelni. :)

Lehet jót tenne valamilyen teljesítmény alapú rendszer. Akkor lenne értelme a több fizunak is.
Ezt mindegyik szakmában nagyon támogatom. Plusz képzést végez plusz pénz; jobb eredmények, plusz pénz ... ez kellene pl. az MH-nál is, nem csak az oktatásban. Vannak mérhető eredmények, vagy legalábbis kellene.

Amíg lehet lébecólni, sumákolni addig több pénzért is ugyan azt a szart kapod. És ez univerzális jelenség!
Én úgy gondolom, hogy nem azért járok oda, hogy lébecolja -és a gyerek se azért jár iskolába. Na persze van, hogy nem jön össze a dolog, de hát nem is mondtam soha, hogy én vagyok a világ legtökéletesebb embere és tanára.

Sajnos ez ma Magyarországon mindennapos jelenség.
Igen, ez egy szomorú helyzet. Úgy érzem, hogy eléggé csökken a színvonal.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 330
60 823
113
(Mondjuk nálunk, meg a környéken még a targoncás sem talált állást. Nem egyformák a lehetőségek.)

Ez így van. Kicsi az ország mégis nagyok a különbségek. Sajnos.

A gyerek egy nagyon nagy érték. Már csak a pusztán materiálisan nézve is, a belefektetett anyagi érték miatt is, mire eljut a nagybetűs életig és, hogy milyen gazdasági és piaci értékkülönbség van egy jobban, vagy rosszabbul oktatott gyerek esetében. (Persze, ha csak az oktatói szakmát nézzük és az egyéb körülményeket ignoráljuk most).

A baj ott van, hogy az iskola nem az életre nevel. Széles körű és nagy elméleti tudást adna a mostani suli, ha lenne rá befogadó közeg. Viszont az elméleti tudás gyakorlati nélkül nem ér semmit. Jobb lenne ha gyakorlatiasabb lenne az iskola, csak ehhez gyakorlatias oktatók kellenének.
Az alapján amit írtál te életre való vagy. Apám testvére meg egy elektromos fűnyíróval sem bír el... Konkrétan nála maradva milyen matektanár az aki nem tud a való életben valós eszközökkel mérni, vagy milyen kémia tanár az aki nem tud bekeverni egy festéket....
És ő mit tud tanítani egy gyereknek?
Valahogyan el kellene jutni egy egyensúlyig, hogy a nagy betűs életbe ne funkcionális analfabéta szerencsétleneket küldjünk ki az iskolákból....

Azért elég sok szakma nem annyira eszközigényes, meg van aki megveteti a megrendelővel (pl festő).

Ez megint egy milyen szinten akarsz melózni kérdés. A legtöbb professzionális gép több százezer forint....
A festő az pont nem a legeszközigényesebb szakma, de egy valóban jó csiszoló pl. 200+ ezer forint:
És ez csak egy csiszoló gép :)

mindegyik szaki tud maszekolni, ez nem érvényes minden tanárra és sokszor nem az az ember érzése, hogy ugyan annyi lenne egy szaki, mint egy tanár maszek órabére.
Rokonomnál maradva folyamatosan maszekol. Matektanárok régi hobbija, hogy direkt megbuktatnak azért, hogy magán órát kelljen venned tőlük, persze jó pénzért... Más ágakra azért ez kevésbé jellemző itt felénk. Csak a matek meg az idegen nyelv ilyen.

Én megmondanámn, de lehet, hogy szociopatának tűnnék. :D De igazából a mi lenne jót tudom, de a hogyant nem és persze orákulum sem vagyok. De sokat gondolkoztam rajta, hogy ha lenne rá pénzem milyen iskolát csinálnék.
Engem érdekel, hogy mit látsz kiútnak!

Én úgy gondolom, hogy nem azért járok oda, hogy lébecolja -és a gyerek se azért jár iskolába.
Szerintem az emberek kétharmada lógós ha nem figyelik. Te pont nem. De lehet rád jut 2 aki meg igen.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

winter

Active Member
2011. november 19.
115
221
43
Ezt mindegyik szakmában nagyon támogatom. Plusz képzést végez plusz pénz; jobb eredmények, plusz pénz ... ez kellene pl. az MH-nál is, nem csak az oktatásban. Vannak mérhető eredmények, vagy legalábbis kellene.
Épp ilyenben vettünk részt itthon, egy hete ért véget záróvizsgával a továbbképzés a DE-n. Egy tragédia :( . 4 félév, fele részben önköltség másik fele támogatott, cserébe nagyképű, tanításra képtelen egyetemi "mester"oktatók tartották a "továbbképzést", már amikor nem felejtettek el órát adni. Követelni azt tudtak, küzdhettünk itthon a soha nem látott statisztikai programokkal, amikhez még licencet sem adtak, szerezd be magad alapon. Vegyesen voltak a csoportban humán tárgyakat tanítók, informatikát oktatók, közös alapra hozás nem volt, angolul nem tanult minden korosztály, de erre sem fordítottak egy csepp figyelmet sem se szoftverválasztásnál, sem oktatásuknál. A tanári karból más nem lett oda küldve, de ért bármit ez az egész? Gyakorlatilag soha fel nem használja senki az átadott ismereteket majd, a pártkatona igazgató úr, akinek kedvenc tevékenysége öltönyben a frissen nyírt fűre az iskola előtt a csikkeit elhajítani, a saját ismerőseit hozza tanítani, az órákat ők kapják, a tanári karnak kiosztott jutalmaknál, elismerésnél nekik ad, az ott töltött évek és a tanított osztályok eredményei nem számítanak, a nyári feladatokat (felügyelet, táboroztatás) rájuk nem osztja ki. De legalább jár majd vagy havi 10ezer a 4 félév hajtépésért. Ma ilyen feltételek mellett aki tanárnak áll az gyakorlatilag örök lelkes, kalandor, esetleg hülye.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
A baj ott van, hogy az iskola nem az életre nevel.
Na ne kezd... :hadonaszos: :D
Múltkor is ezt hallgathattam a marhapörkölt és pecsenyéstál között. De azt mondom, hogy amíg mamahotelek vannak, addig, hova neveljen pont az iskola az éltre?
A pontosság, precizitás, a hosszú és rövidtávú memória fejlesztése, a logikus gondolkodás meg a többi az nem kell az élethez? Szerintem ez az alap, aztán majd jön a szakma.
Persze, lehetne bizonyos területeken az "életre nevelni", de még az alapok nincsenek, addig hova? Mire alapozva? Addig szakmát se tud tanulni, mert annak tanulásához is kellenek bizonyos képességek.

Apám testvére meg egy elektromos fűnyíróval sem bír el... Konkrétan nála maradva milyen matektanár az aki nem tud a való életben valós eszközökkel mérni, vagy milyen kémia tanár az aki nem tud bekeverni egy festéket....
És ő mit tud tanítani egy gyereknek?
Én is kivágnék néhány tanárt. Ne aggódj. Mondjuk szerencsém van, a sulimban nem nagyon tudok ilyen jellegű tanárról, máshol viszont igen.

Ez megint egy milyen szinten akarsz melózni kérdés. A legtöbb professzionális gép több százezer forint....
A festő az pont nem a legeszközigényesebb szakma, de egy valóban jó csiszoló pl. 200+ ezer forint:
Nyilván sarkítottam. Tudom a gép árakat; bár sose csiszoltunk géppel, de csak saját érdeklődésből tanulgattam a festő szakmát ismerőstől, ha volt lehetőség -ezért hoztam fel példának.

Rokonomnál maradva folyamatosan maszekol. Matektanárok régi hobbija, hogy direkt megbuktatnak azért, hogy magán órát kelljen venned tőlük, persze jó pénzért... Más ágakra azért ez kevésbé jellemző itt felénk. Csak a matek meg az idegen nyelv ilyen.
Ne is mond 3+ évig jártam matektanárhoz. Meg még fizika is befigyelt. Idegen nyelvek is ismerősek. Nem minden szakra van igény. Pl. technikából nem láttam, hogy valaki korrepetálásra járt volna.
Szerintem egyébként nem szerencsés ahhoz a tanárhoz járni, aki órán tanít. ...vagy lehet, hogy ezek összebeszéltek? A hálózat emberei: a matektanárok. :D

Szerintem az emberek kétharmada lógós ha nem figyelik. Te pont nem. De lehet rád jut 2 aki meg igen.
Engem folyamatosan figyelnek. Egyrészt a diákok, de onnan fentről is, meg bentről is. :D

Engem érdekel, hogy mit látsz kiútnak!
Huhhh. Ez hosszú lenne. Tőszavakban, tőmondatokban. Így is hosszú listám van. Általános iskolára tudok mondani alapvetően:
  • Nincs általános, mindenre jó megoldás.
  • Szülőknek van a legtöbb felelőssége.
  • Aki nem teljesít meg kell buktatni. Potyautasok nem kellenek, rombolják a közösséget. Lehet, hogy az egyénnek is jót tesz egy másik közösség, vagy újra tanulni egy anyagot -ha más nem talán sikerélmény.
-Aki nem alkalmas egyáltalán a tanári pályára el kell küldeni.
  • Keresni kell a lehetőségeket. (Nem a kifogásokat, nem azt nézni, hogy van e tornaterem.)
  • Mélyebb lelki élet.
  • Sport. Lehetőleg valami küzdősport beiktatása, ami változatosabb lehetőségeket ad, mint (karate, TKD...) Rendes edzés. Bruttó 45 percben nem lehet sportolni, edzeni. Legalább heti egyszer a tesi órán kívül.(Persze igazából az se jó, ha bármi ilyen erőltetve van, úgyhogy itt nekem is nagy kérdőjel van fejben, hogy van-e értelme ezeket erőltetni.)
  • Jó lenne ha a gyerekek járnának plusz foglalkozásra iskolán kívül, nyelvtanulás, valamilyen kézműves szakkör, zene, sport. Nyilván nem kötelezően, de szerintem jót tesz.
  • Időben lefekvés.
  • Kevesebb interaktív szar. (Nem teljesen eltiltani, de kordában kell tartani. Ne menjen más rovására.)
  • Táplálkozás.
-Szülők edukálása
  • Ne legyen "mer csak"; mikor tanítunk a gyerekeknek is megmondani, hogy mi értelme van egy-egy feladatnak, vagy verstanulásnak.
  • Legyen "mert csak" :) Elfogadni, hogy a tanár alapvetően akkor sem rosszat akar, mikor nem értjük, hogy miért akarja.
  • Jobb pedagógusképzés, elméleti pszichológia és lélektan helyett gyakorlatiasabb.
  • Megteremteni a lehetőséget, hogy "utcáról" is bekerüljenek óraadók.

Persze lehet, hogy egy része, vagy nagy része úgy hülyeség, ahogy van. De kb. ezeket tudom így, e felületen és formában megfogalmazni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Épp ilyenben vettünk részt itthon, egy hete ért véget záróvizsgával a továbbképzés a DE-n. Egy tragédia :( . 4 félév, fele részben önköltség másik fele támogatott, cserébe nagyképű, tanításra képtelen egyetemi "mester"oktatók tartották a "továbbképzést", már amikor nem felejtettek el órát adni. Követelni azt tudtak, küzdhettünk itthon a soha nem látott statisztikai programokkal, amikhez még licencet sem adtak, szerezd be magad alapon. Vegyesen voltak a csoportban humán tárgyakat tanítók, informatikát oktatók, közös alapra hozás nem volt, angolul nem tanult minden korosztály, de erre sem fordítottak egy csepp figyelmet sem se szoftverválasztásnál, sem oktatásuknál. A tanári karból más nem lett oda küldve, de ért bármit ez az egész? Gyakorlatilag soha fel nem használja senki az átadott ismereteket majd, a pártkatona igazgató úr, akinek kedvenc tevékenysége öltönyben a frissen nyírt fűre az iskola előtt a csikkeit elhajítani, a saját ismerőseit hozza tanítani, az órákat ők kapják, a tanári karnak kiosztott jutalmaknál, elismerésnél nekik ad, az ott töltött évek és a tanított osztályok eredményei nem számítanak, a nyári feladatokat (felügyelet, táboroztatás) rájuk nem osztja ki. De legalább jár majd vagy havi 10ezer a 4 félév hajtépésért. Ma ilyen feltételek mellett aki tanárnak áll az gyakorlatilag örök lelkes, kalandor, esetleg hülye.
Gondolom milyen; az egyik sulimból is voltak vezényelve egy adott szakra. Azt nem tudom, hogy plusszért e vagy csak mert kellett. Alapvetően tök jó, de nem ebben a formában. Portfólióstól, meg felesleges tanulástól kibaszarintani a 'csába. Én alapvetően azt tartanám jónak, hogy mondjuk 7-10 évente egy évet kapna a tanár tanulmányi szabadságra -mint azt hiszen Németországban; a szakmában tanulna, frissítené az anyagot, kicsit más környezetben lenne, csökkentené a kiégést.

Mondjuk nálunk nem ilyen igazgatók vannak abban a két suliban, ahol voltam. Bár nekem megvan az a szerencsém, hogy csak surranópályás óraadó vagyok, így sok minden "jóból" ki tudok maradni. :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and Pogány

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
Huhhh. Ez hosszú lenne. Tőszavakban, tőmondatokban. Így is hosszú listám van. Általános iskolára tudok mondani alapvetően:
  • Szülőknek van a legtöbb felelőssége.

És az is fontos lenne, hogy az abortuszt minimum megszigorítsuk. (tanulmány, egyszerűbb táblázat)

Yepp...
Vagyis, még több purdé (nem faji, hanem kulturális értelemben, mert aki rendszeresen abortál, az ugye pont nem a legélesebb kés a fiókban, vagy csak tini és ezért nem), aztán birkózzon meg velük az amúgy mentálisan totál alkalmatlan szülő (aki persze nem fog, mert nem is tud, mert síkhülye)...
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 330
60 823
113
De azt mondom, hogy amíg mamahotelek vannak, addig, hova neveljen pont az iskola az éltre?

Mi neveljen az életre ha nem az iskola?
Mert a szülő dolgozik, nem tudja nevelni a saját gyerekét. Ha tudná nevelni (mert ráérne) akkor nem sok szükség lenne az iskolára...
A helyzet az, hogy igen is az iskolának nem csak oktatnia de nevelnie is kellene!
A szülő ezt nem tudja megtenni, hiszen jó esetben délután 5-6 óra felé látja a gyerekét meg hétvégén.

A pontosság, precizitás, a hosszú és rövidtávú memória fejlesztése, a logikus gondolkodás meg a többi az nem kell az élethez? Szerintem ez az alap, aztán majd jön a szakma.
A helyes válasz az az, hogy ez IS kell az élethez. De mondjuk az is kellene az élethez, hogy egy csekket ki tudjál tölteni.
Vagy fiúk esetén egy kalapácsot megfogni, szöget beverni a falba. Lányok esetén, hogy hogyan kell főzni például....

Persze, lehetne bizonyos területeken az "életre nevelni", de még az alapok nincsenek, addig hova? Mire alapozva? Addig szakmát se tud tanulni, mert annak tanulásához is kellenek bizonyos képességek.
Oké, de milyen alapok és kinek?
Az általános iskolás írni, olvasni, számolni tanulásban én nem látok ma sem gondot, szerintem az úgy alapvetően jól ki van találva.
De a középiskolában nagyon kijön az, hogy mennyire eltérőek az emberek képességei.
Nálunk is volt aki bármit be tudot magolni , mert jó volt a memóriája, akkor is vissza tudta mondani az infót ha nem is értette...
Volt aki fejben jól számolt és volt aki könnyen tanult nyelveket. Mindenkinek más a "képessége" és az érdeklődése is.
Ehhez képest mindenki ugyan azt az oktatást kapja. Legalább kategóriák lennének!
És ugye ha nem Budapesti vagy az sem megoldás, hogy menjél más suliba, mert több 10 km-re vannak ezek egymástól.
Vagy az van mint nálunk, hogy 20 km-en belül van ugyan 5-6 középsuli, de lényegében mind ugyan azt tanítja ugyan úgy.
E mellet van 1 db szakmunkás cigó raktár, meg egy "kosárfonó" suli az erősen csökkent szellemi képességűeknek.
Valójában nincs alternatívád.
Nincs az, hogyha te könnyen tanulsz nyelveket akkor kifejezetten azt tanítják neked, a többi dolgot meg csak a legalapabb szinten.
Vagy ha jó vagy a reál tárgyakból akkor azt nyomják, az irodalom meg a többi meg csak a legszükségesebb szinten.
Mert én még nem találkoztam olyannal aki mindenben is jó lenne. A közoktatásunk meg erre épül sajnos....

Szerintem egyébként nem szerencsés ahhoz a tanárhoz járni, aki órán tanít. ...vagy lehet, hogy ezek összebeszéltek? A hálózat emberei: a matektanárok. :D

Röhögni fogsz, de nálunk majdnem minden matektanár tanított már a másikkal valahol. Így cirkulálnak ugyan azon 5-6 suli között. Mind ismeri a másikat.
Felénk ezek komolyan összebeszélnek :D

Engem folyamatosan figyelnek. Egyrészt a diákok, de onnan fentről is, meg bentről is. :D
Azt hogy? Amikor én suliba jártam a tanárokat még bepanaszolni sem lehetett. Azt csináltak lényegében amit akartak és védték egymás seggét.
Persze az enyém megint egy 1 elemes negatív minta.

-Aki nem alkalmas egyáltalán a tanári pályára el kell küldeni.
Ez most, hogy derül ki?

Aki nem teljesít meg kell buktatni. Potyautasok nem kellenek, rombolják a közösséget. Lehet, hogy az egyénnek is jót tesz egy másik közösség, vagy újra tanulni egy anyagot -ha más nem talán sikerélmény.
Alapvetően egyet értve én általános alsóban 14-16 éves cigókkal jártam egy osztályba, mert annyiszor megbuktak. Egyáltalán nem volt jó....
A Spec. osztályt meg már akkoriban megszüntették, mert szegreáció. :mad:
Arról nem is beszélve, hogy a tanárok se jártak be oda tanítani, mert semmi tekintélye sincsen egy kis tanárnőnek a 14-16 éves segprimitív kisebbségek szemében. Így értelmetlen volt az egész spec.

Sport. Lehetőleg valami küzdősport beiktatása, ami változatosabb lehetőségeket ad, mint (karate, TKD...) Rendes edzés. Bruttó 45 percben nem lehet sportolni, edzeni

Én ezt kötelező jelleggel nagyon támogatnám, de itt akadály a szülői hozzáállás.
Egy csomó tanulónak még torna felszerelése sincs, mert nem akar mozogni. Nálunk egy csomó dagadt csaj még szekrény ugrást sem akart csinálni XD
Ehhez képest ha heti kétszer megverik őket az elég erős...
Miközben az emberi jellemet tényleg ez fejleszti a legjobban! (szerintem)
A 45 perc meg tényleg nem elég, de ugye semmi sem tiltja, hogy 2X45 perc legyen egy tesi óra, ez még nálunk is volt annó.
Simán le lehetne tudni a heti 5 tesit úgy, hogy 2X90 perc meg egyszer 45 perc.
E mellet jó lenne ha mindenkit megtanítanának úszni, kézizni, röpizni, focizni (tömegsportra).
E helyet a b*zi atlétikát nyomják. Mert aztán a kislabda hajítás rendkívül fontos az életben :D
Ellenben ugye az úszással ami csak annyit jelent, hogy kisebb eséllyel fulladsz vízbe az életed során....


Amíg egy börtönlakó étkeztetésére sokkal több pénz megy el, mint a gyerekeink étkeztetésére, addig nincs miről beszélni.
Meg amíg a konyhás néni haza lopja a szalámit....

Persze lehet, hogy egy része, vagy nagy része úgy hülyeség, ahogy van. De kb. ezeket tudom így, e felületen és formában megfogalmazni.

Nekem alapvetően tetszik amit írtál!
De én még mindig azon a gyakorlatias állásponton vagyok, hogy a kresz oktatás hasznosabb, mint a kőszívű ember fiai....
A mérőszalaggal és szögmérővel mérés hasznosabb, mint papíron kiszámolni, hogy adott tárgy milyen szögben látszik....
A háztartási gépek kezelése hasznosabb, mint az éneklés....
Az úszni és küzdeni tudás hasznosabb, mint a kislabda hajítás vagy a felemás korlát....
Az informatika oktatatás, mint a néprajz....
A fűnyíró, a fűrész és a rotakapa kezelése hasznosabb, mint technika órán a papírra falevél ragasztás technokollal....
És még tudnám folytatni. ;)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 132
33 313
113
Yepp...
Vagyis, még több purdé (nem faji, hanem kulturális értelemben, mert aki rendszeresen abortál, az ugye pont nem a legélesebb kés a fiókban, vagy csak tini és ezért nem), aztán birkózzon meg velük az amúgy mentálisan totál alkalmatlan szülő (aki persze nem fog, mert nem is tud, mert síkhülye)...
Nincs statisztikám, de úgy gondolom, hogy nem feltétlenül az általad említett csoport jár élen az abortuszban -már a kulturális háttér; korábbi és jelen családpolitika is kedvez a sok gyereknek; vagy épp, aki nem a legélesebb kés a fiókban kategória, az nem fog azon gondolkodni, hogy fel tudja e nevelni.
Én azt látom, hogy ma már nem feltétlen -általánosságban- az a tendencia, hogy kirívóan a cigányokkal van probléma; sajnos a magyar szülők nagyon le vannak csúszva. Sőt, még "osztálykülönbségek" sincsenek már lassan.

De sok szülővel lehetne bizonyos mértékben kezdeni valamit, hogy megértse a miérteket, folyamatokat, célokat, módszereket; hogy partner legyen. A szülőtől sem lehet elvárni, hogy a kisújából szopja ki a tudást gyermeknevelés terén. Nem mindig tudatosan "hülye a szülő".
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 186
113
Abortusznál egyetlen dolog a lényeg. NEM KÍVÁNT GYEREK. Még a "kívánt" gyerekek is sok esetben számukra nem megfelelő körülmények között kénytelenek felnőni. Hát még a nem kívántak többsége. Ez tény, ezen nincs mit ragozni. És ha te valóban pedagógus vagy, akkor ezt neked jól kell tudnod.

Lehet kezdeni, de velük is elsősorban még azelőtt kell-kéne, mielőtt gyereket vállalnak. Hogy aztán fel tudják mérni-el tudják dönteni, hogy valóban képesek-e felnőni (a fejlett társadalomban, mert ugye az állatoknál/primkó állatszerű lényeknél ez nem számít, csakis az evolúciós, genetikailag kódolt szaporodási parancssor) a talán legnagyobb feladathoz, ami egy EMBER előtt állhat...
 
Status
Not open for further replies.