Mondjuk, hogy legyen busz a tanulók lakhelyétől az iskoláig órarendhez igazodva és ne kelljen félórákat/órákat dekkolniuk a buszmegállóban?De az utazáshoz mit kell megszervezni?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mondjuk, hogy legyen busz a tanulók lakhelyétől az iskoláig órarendhez igazodva és ne kelljen félórákat/órákat dekkolniuk a buszmegállóban?De az utazáshoz mit kell megszervezni?
- 2003. augusztus: Országos kampányba kezd a PDSZ, hogy a közoktatási törvényből töröljék az általa „cselédpasszusnak” nevezett részt.
- A PDSZ több városban, így például Hatvanban, Győrött, Salgótarjánban és Budapesten is tiltakozó megmozdulásokat szervez az iskolabezárások ellen.
- 2004. május 19.: Tüntetés a Pénzügyminisztérium előtt a bérek felzárkóztatásáért.
- 2004. május 28.: Újabb demonstráció szerveződik a bérek felzárkóztatásáért – amelynek napjára a kormány meghirdeti az egyeztetést a bérekről. Míg a PDSZ az utcára viszi a pedagógusokat, addig a másik tanárszakszervezet nem csatlakozik, a tárgyalóasztal mellett próbálkozik.
- 2004. május 29.: A PDSZ visszautasítja az Oktatási Minisztérium vádjait, miszerint a szakszervezet politikai okokból demonstrál.
- 2004. május 28.: A PDSZ magasabb bérekért tüntet.
- 2006 szeptembere: A PDSZ Debrecenben tüntet.
- 2006. október 13.: Többezres tüntetés Budapesten.
- 2007. február 14.: Háromezres tüntetés a szakképző intézmények átszervezése és bezárása ellen.
- 2007. november 29.: A PDSZ szervezésében több mint ezer fő követeli Hiller István lemondását az Oktatási Minisztérium előtt.
- 2009. október 13.: Tiltakozó nagygyűlés Kaposváron.
- 2009. november 6. és 7.: Tüntetések a normatív támogatás csökkentése ellen Nyíregyházán, majd Budapesten.
Mert, akkor az összes kistelepülésen bezárod a környéken és van, ahol az első nagyobb nem párszáz fős település 15 km. Az oda vissza 30.Néhány iskolát be kellene zárni, csak senki nem mer hozzányúlni; korábban vázolt okok miatt.
Miért kellene ált. iskolában 30 km-eket utazni? De az utazáshoz mit kell megszervezni? Felszáll a buszra, ott meg leszáll.
És ilyen egyszerű dolgokat kell magyarázni, de húzzák itt az ívet egyesek. Elképesztő.Mondjuk, hogy legyen busz a tanulók lakhelyétől az iskoláig órarendhez igazodva és ne kelljen félórákat/órákat dekkolniuk a buszmegállóban?
Fentebb írtam le, megoldható menetrendszerintivel is, csak egy kis szervezést igényel az iskolától. Tényleg, csak azt kell megoldaniuk, hogy a tanár, aki a buszon jön a gyerekekkel, ott legyen az adott buszon.A menetrendszerintivel ez megugorhatatlan
Mert, akkor az összes kistelepülésen bezárod a környéken és van, ahol az első nagyobb nem párszáz fős település 15 km. Az oda vissza 30.
Milyen buszra? Van itthon iskolabusz rendszer? A menetrendszerintivel ez megugorhatatlan és ugye ennek költségét akkor ráterhelik az emberre.
Azzal szemben, ha eddig elsétált a suliba. Vagy az iskolabusz akkor ingyé kéne lennie, mert közoktatás ugye és kötelező.
És ilyen egyszerű dolgokat kell magyarázni, de húzzák itt az ívet egyesek. Elképesztő.
Miért kellene bezárni ilyen sok iskolát? Ennek nem sok értelme van. Sőt, általános iskolát nagyon be se zárnék -még ha a kislétszámű osztályoknak is megvannak a hátrányai.Mert, akkor az összes kistelepülésen bezárod a környéken és van, ahol az első nagyobb nem párszáz fős település 15 km. Az oda vissza 30.
Milyen buszra? Van itthon iskolabusz rendszer? A menetrendszerintivel ez megugorhatatlan és ugye ennek költségét akkor ráterhelik az emberre.
Azzal szemben, ha eddig elsétált a suliba. Vagy az iskolabusz akkor ingyé kéne lennie, mert közoktatás ugye és kötelező.
És ilyen egyszerű dolgokat kell magyarázni, de húzzák itt az ívet egyesek. Elképesztő.
Lásd amit Balázsnak írtam az imént.Mondjuk, hogy legyen busz a tanulók lakhelyétől az iskoláig órarendhez igazodva és ne kelljen félórákat/órákat dekkolniuk a buszmegállóban?
Nálunk meg a gyerekek tudják, hogy hol kell leszállni, első óta buszozik (nyilván nem csak a miénk); nem mondom, néha hangoskodtak a buszon, meg meg kellett tanulniuk a határokat; de ez hamar meg lett beszélve. Ehhez se kellett EU-s pénz. Kell, hogy szokja a gyerek az életet, meg hát az én gyerekem, merni kell bízni benne. De örülök, hogy van iskola, amelyik rugalmasan áll a dolgokhoz.A nagyobb gyerekkel a fent említett magániskolát otthagytuk, most másikba jár. Itt az iskola hatalmas szervezőkészséggel ( ) megszervezte, hogy a reggeli és délutáni menetrendszerinti buszon (minden nap ugyanazon az egy-egy járaton reggel és délután) legyen kísérő tanár, így az adott járat gyakorlatilag iskolabuszként funkcionál.
És ehhez nem kellett EU-pénz, meg támogatás, meg semmi egyéb.
Mert nincs elég tanár mindegyikbe.Miért kellene bezárni ilyen sok iskolát? Ennek nem sok értelme van. Sőt, általános iskolát nagyon be se zárnék -még ha a kislétszámű osztályoknak is megvannak a hátrányai.
De mondok egy példát, egyik járásban van 4 középiskola (kb. 10 ezer lakosra jut 1), ebből én meghagynék kettőt. Egyik a járásközpontban, egy meg szakiskola, amit most építettek újra kb. nulláról. Szerintem ez a kettő bőven kielégítené az igényeket, mert jelenleg egy sincs 100%-ban kihasználva tudtommal. Két ingatlan fenntartási költsége és néhány tanári állás máris be tudna folyni a maradék iskolákba. Persze nyilván ez nem ilyen egyértelmű, mert ki fog ilyen horderejű döntést hozni, mi lesz az egyébként általában emblematikus épületekkel. -de ez a része más kérdés. Sok diák meg úgy is vidéken tanul.
Egyetemi szinten. Nem kell minden tízen-ezres településre főiskola, egyetem, akármi; főleg ha alig járnak oda.
De... Kórházak, Csongrád megyébe minek egymástól 20 km-ekre kórház? van 3 +a klinika (ha jól számolom). Legyen kevesebb kórház és inkább legyen jobb járóbeteg ellátás.
Az iskola, ahova a gyerek jár sem a mi falunkban van; első óta oda jár, meg az iskola negyede. És nem 2 km a távolság, mint egyes vidékeken, ahol egymást érik a falvak. Teljesen hibátlan a buszos tömegközlekedés. Hamarabb itthon van, mint a helyi diákok. Nyilván tudok olyan települést is, ahol nem ennyire jó a menetrend (de ott is van iskola, szóval nem olyan nagy gond ebből a szempontból). És sok szülő kocsival hordja, nem feltétlen a gazdagék; nem rokkannak bele. De a buszbérlet is vagy 5-600 forint. Azért nem ebbe halunk éhen. "És ilyen egyszerű dolgokat kell magyarázni, de húzzák itt az ívet egyesek. Elképesztő."
Értem. Régen meg barlangban laktak az emberek. Ki lehetett bírni.Lásd amit Balázsnak írtam az imént.
Két órákat vártam középsuliba a tömegközlekedésre; nem volt jó, de ki lehetett bírni, pedig még okostelefon sem volt.
Nálunk tök megoldott tömegközlekedéssel, egyik óra után sem kell órákat állni, addig meg bandázódnak, kell az is.
Azért annyira mókás, ahogy narratívák ütköznek, hogy egyesek a kiváló közösségi közlekedéses BP-n is kocsival vinnék mindenhova a gyereket, most meg ez. Kicsit inkoherens így a történet.Nálunk meg a gyerekek tudják, hogy hol kell leszállni, első óta buszozik (nyilván nem csak a miénk); nem mondom, néha hangoskodtak a buszon, meg meg kellett tanulniuk a határokat; de ez hamar meg lett beszélve. Ehhez se kellett EU-s pénz. Kell, hogy szokja a gyerek az életet, meg hát az én gyerekem, merni kell bízni benne. De örülök, hogy van iskola, amelyik rugalmasan áll a dolgokhoz.
És tényleg.Értem. Régen meg barlangban laktak az emberek. Ki lehetett bírni.
Számtalan oka lehet, amiért ez vagy az a preferált:Azért annyira mókás, ahogy narratívák ütköznek, hogy egyesek a kiváló közösségi közlekedéses BP-n is kocsival vinnék mindenhova a gyereket, most meg ez. Kicsit inkoherens így a történet.
Középsulinál a fél óra nem gond, de két óra az már durva.Lásd amit Balázsnak írtam az imént.
Két órákat vártam középsuliba a tömegközlekedésre; nem volt jó, de ki lehetett bírni, pedig még okostelefon sem volt.
Nálunk tök megoldott tömegközlekedéssel, egyik óra után sem kell órákat állni, addig meg bandázódnak, kell az is.
De nem is kell olyan mértékbe bezárni, mint írtad, mert az kb megyénként 3 iskolát jelent. Valami köztes dolog elképzelhető. Pl. ha van egy településen több iskola, akkor összevonni és csak a tanórák egy részében bontani, akár felekezet, akár nemzetiség alapján, vagy ahogy akarják.Mert nincs elég tanár mindegyikbe.
Akkor sem lakott mindenki barlangban. De elképesztő, hogy micsoda szélsőségekben vagy csak képes gondolkodni.Értem. Régen meg barlangban laktak az emberek. Ki lehetett bírni.
Itt is van, aki falun belül kocsival hurcibálják a gyereket. Nem feltétlen a tömegközlekedés minőségén múlik. No, meg az se mindegy, hogy hol él az ember. Nem mindegy, hogy meri e az ember engedni kiskorától, vagy sem.Azért annyira mókás, ahogy narratívák ütköznek, hogy egyesek a kiváló közösségi közlekedéses BP-n is kocsival vinnék mindenhova a gyereket, most meg ez.
Olyan előadókat kell hallgatni, akik nem írják át a dalaikat.A nyugat bolondériája (kár hogy van rá fogékony kereslet)
A popsztárokat is elérte a népharag, átírják a dalokat, újravágják a klipeket
Az előadók egy része bocsánatot kérve dobja el korábbi műveit.index.hu
“népharag” = pár frusztrált munkanélküli libsi ingyencirkusza
Nem tudom mennyire a Sátán látható egyházának volt köze hozzá, de ha már:A sátán nem szereti a keresztet...
Áll a bál, miután a német külügyminiszter elvitetett egy több száz éves feszületet a G7-csúcs miatt
A kereszt a találkozó idejére nem maradhatott a münsteri városháza termében.index.hu
A G7-ek között papíron nincs is nem keresztény történelemmel bíró ország. Akkor ez most mégis milyen kamu szöveg?A sátán nem szereti a keresztet...
Áll a bál, miután a német külügyminiszter elvitetett egy több száz éves feszületet a G7-csúcs miatt
A kereszt a találkozó idejére nem maradhatott a münsteri városháza termében.index.hu
Lassan megmutatja az arcát Legalább már tudjuk mit várhatunk tőlük.A G7-ek között papíron nincs is nem keresztény történelemmel bíró ország. Akkor ez most mégis milyen kamu szöveg?