Látom, van, akiknél az "elmerothasztás" nem volt hatástalan és nem jutott túl a posványon. Szörnyű lehet a magyar kultúrában ott leragadni.Meg a lustaság, vagy a képesség hiánya, hogy nem képesek a minőséget megkeresni, mert hát egyszerűbb, hogy a magyar az szar. Ami magyar az csak "cigánykodó."Mert itthon valamikor a késő 90-es években, a posványt találták ki a magyarnak, és azzal rohasztják az elméjét. A rendszerváltás énekesei is Hollywood minőségi szint a mai röhejhez képest... tisztelet az egy-kettő kivételnek. Kodályt, Bartókot meg ne emlegesd egy mondatban kérlek ezekkel a no name, cigánykodó, elkurvult söpredékkel.
A film ipar meg egy vicc, a Horthy korszak szintjéhez képest, amikor egy karosszék körül kibontakozó romantikus kapcsolat, magasan veri az összes modern "magyar" szörnyedvényt. Amúgy meg igen. Ahhoz képest ami ma a szórakoztató ipar nálunk, a koreai film és zenei ipar termékei valóban magas kultúra.
Közben meg szerintem marhára egyet sem ismersz azok közül, amiket bedobáltam ide, vagy akkor indokold már meg, hogy Bongor, a Vicc Beatz, a Csík Zenekar mitől cigánykodó? Ezt nem értem.
És miért gond, ha a cigány kultúra is ott van a magyar össz' kultúrában? A sváb ott lehet? A bunyevác, a sokác ott lehet? A cigány meg nem? A cigány meg, hogy a francban válik cigánykodóvá? Mondjuk volt 2 cigány előadó a felsoroltak között.
Az meg más és egyben egy érdekes kérdés, hogy miért a cigány népi kultúra tudott szervesen továbbfejlődni.
Érdekes, Táncegyüttesnek nem degradáló pergetőt (botolót) táncolni (ami a kanásztáncok, botolók közé tartozik) -de ha már azt Dögösi Robi teszi, akkor meg már cigánykodó untermenschesség...
De hát a tényleg nem értem, hogy a cigányzenében -ami nem is egységes- mi az a rossz, alacsonyrendű? Mondjuk a Ternipe Muro
Örül az én öreg szívem,
Mikor kegyelemből, szeretetből,
még Megmutatja nekem az Isten,
Te vagy az Én fiam, egyetlen vérem,
Maradj meg hát büszkeségem.
Mikor neked nótámat húztam,
nem gondoltam soha másra,
csak is arra egyszer itt hagylak,
s a ritmust többé ne is mondjam!
hosszú út áll előttem, de egyre’ közel
Drága Isten szívből kérlek óvd,
őt az Én drága fiam!
Húzzad, Kiki, üsd a ritmust,
most is tudok mulatni Veled,
-Nézzd csak apám, hogyan húzom, hogyan járom
-Úgy ahogy mutattam
Neked, így ahogy most is mutatom Neked.
-Az utolsó ütemet végig ott verem a lábszáromon…
Te csak pihenj apám, pihenj…
Már semmit sem kell tenned.
Téged jókedvre derítelek.
Néha azt gondolom, hogy még a mai cigányzene sokszor valóban zenei és néha szövegi primitívsége ellenére több emberi van benne, mint a mindenféle dalgyári dolgokban.