"Ez a hatalom ügyel arra, hogy a döntéshozók alkotmányos, vagy törvényes döntéseket hozzanak. Gyakorlatban ezek az alkotmánybírák, vagy helyi szinten a jegyzők. Pl. egy városi tanács hiába hoz olyan határozatot, hogy akasszanak fel minden tyúktolvajt, ha ezt a jegyző nem írja alá, nem lesz semmi belőle. Ha netalán mégis ellenjegyzi, akkor az alkotmánybíróságon fog elbukni.
A dolog egyik legfontosabb alapeleme, hogy ezek ne tudjanak nyomás és beleszólást gyakorolni egymás munkájába és döntéseiba."
Herr General,
A világon minden, demokratikus hatalomnak az a dolga, hogy alkotmányos és törvényes döntéseket hozzon, és ne csak ügyeljen rá. Főképp nem látszatilag. 
Az alkotmányjogban az alkotmánybíráskodást egyfajta negyedik hatalmi ágként tartják nyilván, mivel igencsak befolyása van mindhárom hatalmi ág működésére. És munkájuk van is rendesen, kismillió beadvány kerül az AB elé folyamatosan.
Egy település képviselőtestületének döntését  a Kúria Önkormányzati Tanácsánál tudod megtámadni, nem pedig az AB-nél. Az önkormányzati rendelet, mint jogforrás, a képviselőtestület, tehát egy közös döntés eredménye, a jegyző csak ellenjegyzi, saját szakállára nem "dolgozhat" viszont a polgármesteri hivatal szakmai irányításáért ő a felelős.
Én momentán nem tudok olyan esetet mondani, amikor bárki, bármilyen hatalmi ág képviselője beleszólhatott volna az AB döntésébe. Egy jegyzőnek meg főleg nincs lehetősége. 
Az AB zárt módon, hármas tanácsokban, vagy teljes ülésen hozza meg a döntését és részletesen leírja, a lényeget, annak rövid kivonatát pedig szóban kihirdetik.
Az AB jelenlegi elnöke amúgy messze nem "kormánypárti"...
"Tudtommal az alkotmánybírák nem részei a bírói hierarhiának."
Így van, nem azok.
"A bírák beválasztása is sajátságos, soha nem cserélik le egyszerre az egész társaságot, hanem egy részét."
Egy bírót és egy alkotmánybírót sem lehet "lecserélni", max nem választották meg újra a parlamentben (az előző alkotmány szerint, az új Alaptv. szerint már újraválasztani sem lehet) . Rendes bírót, pedig, normál körülmények között egyáltalán nem foszthatja meg senki a hivatalától, a visszavonásnak szigorú feltételei vannak. (pl. bűncselekmény, szellemi leépülés stb.)
A 15 alkotmánybírót 12 évre választják, hosszabb időre, mint a régi alkotmányban, viszont a hetven év betöltése a nyugdíjazással jár együtt. Tehát akit 58 évesen választanak meg alkotmánybírónak, az pont kitölti a meghatározott időszakot 

) Az AB-nak nem lehet tagja az, aki a választás napját megelőző négy éven belül a kormány tagja vagy valamely párt vezet ő tisztségviselője volt, vagy állami vezetői tisztséget töltött be.