Távol-keleti haderőfejlesztési programok

Status
Not open for further replies.
Szingapúr 96 mill. dollár értékben szeretne GMLRS rakétákat vásárolni az ilyenkor szokásos kiegészítőkkel együtt.

http://www.dsca.mil/major-arms-sales/singapore-%E2%80%93-guided-multiple-launch-rocket-system
 
Thaifoldi páncélozott szállítojármu a Defense&Security 2013 kiállításon
dtiapc_1.jpg
 
(Aki nem nézte a videót:) az elhangzottak alapján a felső korlátját a 3 méteres hullámoknál éri el a gép. Ez a Meteorológiai Világszervezet szerinti Sea State skála 5. sávjába esik amúgy (2,5 - 4 méteres hullámok)
 
Japán gazdag ország! De nem annyira, hogy önmagának gyártson méregdrága repcsiket...!
/Bár erre elég későn jöttek rá..../

A hidroplánokra kicsi a kereslet, tehát konkurencia is alig akad. De tűzoltásban a Bombardier 415-öst nehéz lesz lenyomni! Viszont minden más "vizes feladatra" nyerő lehet a US-2....

Ellenben 1 közepes méretű szállítógépre nem lesz nehéz vevőt találni. Hasonló teherbírású versenytársként talán csak az Airbus A400M jöhet szóba.
Ám ha a japcsik elfogadható áron kínálják a portékájukat, az Atlas fejlesztői rohanhatnak a soha meg nem térülő milliárdjaik után...!!!

Tehát japánnak jó esélye van megszerezni a hidroplán és a szállítógép piac 1 részét...!
 
A gyártó honlapján található táblázat megmutatja, hogy melyik hidroplán maximum mekkora hullámokkal bír el:

http://www.shinmaywa.co.jp/english/products/us2_world.html
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation

De akkora hullámokkal én sem próbálnám ki, mert utána nem sok minden maradna a gyomromban...!
 
sondor961 közepes szállító kategóriában azért elég komoly a verseny ! C-130j vagy Embraer-390 A-400M stb stb
 
http://www.thefinancialist.com/an-oil-and-gas-boom-for-southeast-asia/


mert ahogy a kínai átok is mondja: "Éljél érdekes időkben!"
 
Közepesből sok van. De hasonló teherbírással csak az A400M és talán még az Il-76 jöhet szóba...!

Mondjuk a teherbírást leszámítva az A400M nagyon nem egy kategória a másik kettővel, lévén turboprop, illetve taktikai szállítógép. Szóval ha a vevőnek taktikai gép kell, akkor az Il-76 és a C-2 kapásból kiesik, viszont nagy hatótávolságú gyors fuvarozásra meg pont az utóbbi kettő ideálisabb. Szóval szerintem annyira nem jelentenek egymásra konkurenciát, hogy az Airbusnál leüljenek a sarokba sírni (már persze feltéve, hogy a vevő a rendeltetésének megfelelően akarja használni a gépet, és nem nézi az A400M-et interkontinentális teherszállítónak, a C-2-t meg mocsárjárónak).
 
Tisztelt GrGLy!
Egyetértünk! Annál is inkább, mert "rövid távon" - mondhatni próbaképpen - e 2 géppel a japcsik a civil piacot célozzák, és az Atlasnak nincs civil változata.

De - mint a cikkből is kiderül - a japánok nem kívánnak itt megállni. Már csak azért sem, mert eddig kevés eredetileg katonai célra fejlesztett gép ért el civil sikereket. /Fordítva más a helyzet, gondolj csak a civil utasszállítókból kifejlesztett tengerészeti járőrgépekre, tankerekre és teherszállítókra./

Katonai C-2-ről szólva nem véletlenül fogalmaztam óvatosan. Tudom, hogy az Atlas 1 taktikai, a C-2 pedig 1 stratégiai szállítógép. Kérdés: Mi szüksége van a Japán Önvédelmi Erőknek 1 stratégiai szállítógépre??? /- Félek, hogy erre még a molni sem tudna válaszolni!/

1 kisebb európai országnak persze hasznosabb 1 taktikai teherszállító, de az afganisztáni szerepvállalásban jobb 1 stratégiai tehergép. Tehát legjobb a mindkettő, ám azt kevés ország engedheti meg magának, így választaniuk kell...!!!

Pl. az A400M és a Kawasaki C-2 között! Az Atlas áráról pedig nem én, hanem a HTKA cikk írja, hogy DRÁGA!!! - És ez még akkor is igaz, ha a majdani vásárlók több szempont alapján fognak dönteni...! /Pl. ha 1 országban sok a kiépített repülőtér, ott talán nem feltétlen szükséges 1 rétről is pár méter után "felpattanó" Atlas./

És ha sírni nem is, aggódni azért lehet az Airbusnál. Pl. hogy ilyen áron /a programban résztvevő országokon kívül/ ki fog Atlast venni...? /Az persze tény, hogy az A400M árában nem az Airbus, hanem a politika - tehát a hajtómű - a ludas!/

Összességében tehát a kategóriakülönbségek dacára is ELŐÁLLHAT olyan helyzet, hogy a majdani vásárlók az Airbus és a Kawasaki között fognak dönteni!
 
http://www.youtube.com/watch?v=hC5TzyGzPtA

http://www.youtube.com/watch?v=w7inYCrst7k
 
Taurust vásárol Dél-Korea
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/149843/seoul-to-order-taurus-missile-next-month.html
 
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?cid=1101&MainCatID=11&id=20131129000135
 
Malajzia is lízingelni akar....
http://www.defensenews.com/article/20140215/DEFREG03/302150021
 
Ha minden igaz, a japánok is előálltak egy 5 gen. géppel.
http://oppositelock.jalopnik.com/is-this-japans-secret-stealth-fighter-1591143464/+ballaban
769379415390183088.jpg
 
Érdekes orra van, olyan, mint a Mig-21-é :D Ez valószínűleg saját szándékos infószivárogtatás, mert ember nincs Japánban, akinek a telefonja ennyire szar képet készítene.
Ők nem akartak F-35-öst venni? Az F-22 beszerzésüket tudom, hogy nem szavazták meg az amerikaiak, de nem idegenkedtek egy külföldi 5. gen gép beszerzésétől.
 
Status
Not open for further replies.