Teherautók, vontatók (Katonai logisztikai és kisegítő járművek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 159
33 378
113
Már miért lenne drága? Aki nem tud ennyit a dologra áldozni, az ne akarjon milíciát.
Ha meg nem akarsz páncélozottat, akkor vegyünk valami civil piacos pickupot.
4146eb9bc7c93e6dcf87b4181f213d44.jpg

Vagy, figyelj a részletekre.
Rheinmetall_stand_South_Africa_defence_industry_AAD_2012_001.jpg
Miért drága?-Mert nincs rá pénzünk.Jók a polgári farmerkocsik is,de az még jobb,kb ugyanannyiért.
 
W

Wilson

Guest
Scania R620 8×4 nyerges vontatók a dán hadsereg számára

2020 januárjában a svéd Scania cég csak három R620 8×4-es vontatót adott át az ügyfélnek nehéz páncélozott járművek, köztük Leopard 2A7M+DK szállításához. Az első három csak elő szériás modell. Velük együtt többféle, akár 86 tonnás teherbírású platform-utánfutót is szállítottak. Mindezeket a dolgokat tesztelésre szánták, hogy azonosítsák a hiányosságokat és meghatározzák a legjobb felhasználási lehetőségeket. És csak ezek befejezése után kell leszállítani a 40 járműből illetve a hozzájuk tartozó trailerekből álló beszerzést.

1278919_600.jpg

Szériagyártás előtti Scania R620 8×4 nyolctengelyes pótkocsis vontató egy Leopard 2A7M+DK harckocsival © Heri H. Niclasen IGR


1597790_600.jpg


1598071_600.jpg

1598362_600.jpg


Felülről lefelé: előszériás Scania R620 8×4 nyerges vontató két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsival © Forsvaret

A vizsgálatok eredményei alapján az átvételi bizottság a következő következtetésekre jutott:

1) a tehergépkocsik megfelelnek a taktikai-műszaki feladat fő követelményeinek

2) a rögzítési rendszerek típusait és készletét határozták meg

4) kidolgozták a jármű világítóberendezéseinek optimális elrendezését nappali és rossz látási viszonyok között.

3) a platós pótkocsik szükséges szerkezeti módosításait a biztonsági intézkedésekre tekintettel és a különböző típusú rakományok elhelyezésének sajátosságaival összhangban határozták meg.

- meg kell változtatni a háromtengelyes, alacsony alvázú pótkocsi RGN (levehető lengőnyak) kialakítását.
- a nyolctengelyes platformra hidraulikus kitámasztókat kell felszerelni.
- Minden rámpát módosítani kellett

Az új berendezések tesztelésével párhuzamosan az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) a Scaniával együttműködve megszervezte az IGR (Ingeniørregimentet) és a TRR (Trænregimentet) műszaki ezred járművezetőinek és vezetési oktatóinak képzését.

2021 januárjában az FMI megkapta az első öt vontatót, és az első kettőt az Ingeniørregimentetnek szállították le.

1598700_600.jpg

Az első sorozatgyártású R620 8×4-es tehergépkocsik © FMI.

Összesen 40 járművet fognak beszerezni, velük együtt 13 két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsit valamint öt tartalék generátort vásárolnak. Úgy vélik, hogy ez a szám teljes mértékben elegendő lesz a dán fegyveres erők igényeinek kielégítésére a katonai felszerelések minden típusának szállítására.

Minden megrendelt tételt legkésőbb 2021 augusztusáig kell leszállítani.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 706
72 034
113
Scania R620 8×4 nyerges vontatók a dán hadsereg számára

2020 januárjában a svéd Scania cég csak három R620 8×4-es vontatót adott át az ügyfélnek nehéz páncélozott járművek, köztük Leopard 2A7M+DK szállításához. Az első három csak elő szériás modell. Velük együtt többféle, akár 86 tonnás teherbírású platform-utánfutót is szállítottak. Mindezeket a dolgokat tesztelésre szánták, hogy azonosítsák a hiányosságokat és meghatározzák a legjobb felhasználási lehetőségeket. És csak ezek befejezése után kell leszállítani a 40 járműből illetve a hozzájuk tartozó trailerekből álló beszerzést.

1278919_600.jpg

Szériagyártás előtti Scania R620 8×4 nyolctengelyes pótkocsis vontató egy Leopard 2A7M+DK harckocsival © Heri H. Niclasen IGR


1597790_600.jpg


1598071_600.jpg

1598362_600.jpg


Felülről lefelé: előszériás Scania R620 8×4 nyerges vontató két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsival © Forsvaret

A vizsgálatok eredményei alapján az átvételi bizottság a következő következtetésekre jutott:

1) a tehergépkocsik megfelelnek a taktikai-műszaki feladat fő követelményeinek

2) a rögzítési rendszerek típusait és készletét határozták meg

4) kidolgozták a jármű világítóberendezéseinek optimális elrendezését nappali és rossz látási viszonyok között.

3) a platós pótkocsik szükséges szerkezeti módosításait a biztonsági intézkedésekre tekintettel és a különböző típusú rakományok elhelyezésének sajátosságaival összhangban határozták meg.

- meg kell változtatni a háromtengelyes, alacsony alvázú pótkocsi RGN (levehető lengőnyak) kialakítását.
- a nyolctengelyes platformra hidraulikus kitámasztókat kell felszerelni.
- Minden rámpát módosítani kellett

Az új berendezések tesztelésével párhuzamosan az FMI (Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse) a Scaniával együttműködve megszervezte az IGR (Ingeniørregimentet) és a TRR (Trænregimentet) műszaki ezred járművezetőinek és vezetési oktatóinak képzését.

2021 januárjában az FMI megkapta az első öt vontatót, és az első kettőt az Ingeniørregimentetnek szállították le.

1598700_600.jpg

Az első sorozatgyártású R620 8×4-es tehergépkocsik © FMI.

Összesen 40 járművet fognak beszerezni, velük együtt 13 két-, három- és nyolctengelyes platós pótkocsit valamint öt tartalék generátort vásárolnak. Úgy vélik, hogy ez a szám teljes mértékben elegendő lesz a dán fegyveres erők igényeinek kielégítésére a katonai felszerelések minden típusának szállítására.

Minden megrendelt tételt legkésőbb 2021 augusztusáig kell leszállítani.
Mondjuk ezek spec ránézésre 250 tonnás nehézvontatók. A nagy felépítmény a fülke mögött fullra felépített, üzemanyagtartály, hűtő a WSK-hoz, olajtartály. Egy 86 tonnás nem igényelné. Sorry, figyelmetlen voltam és a pót teherbírása.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
FFG HiMoLaP (High Mobile Land-Platform)

FFG ajánlata a német BV206-ok leváltását célzó tenderre. 2022-kezdődnének a tesztek a pályázókkal, 2024-től pedig az első példányok szállítása. Már ha lesz pénz, illetve politikai akarat végig vinni a beszerzést.

Ha jól értem az első szekciót egy dízelmotor hajtja, a hátsót pedig elektromotor, ami képes besegíteni egyfajta boosterként a meghajtásba, de tudja a járművet mozgatni tisztán elektromos módban is akár.

Elég masszív méretű még a Bronco 3-hoz képest is. ~14 tonna össztömeggel nem lesz egy hű de védett cucc. :)

himolap_1-scaled-e1623666419798.jpg


https://soldat-und-technik.de/2021/...fuer-hochmobile-landplattform-an-das-baainbw/

https://www.ffg-flensburg.de/en/products/technology-demonstrators/himolap/
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
FFG HiMoLaP (High Mobile Land-Platform)

FFG ajánlata a német BV206-ok leváltását célzó tenderre. 2022-kezdődnének a tesztek a pályázókkal, 2024-től pedig az első példányok szállítása. Már ha lesz pénz, illetve politikai akarat végig vinni a beszerzést.

Ha jól értem az első szekciót egy dízelmotor hajtja, a hátsót pedig elektromotor, ami képes besegíteni egyfajta boosterként a meghajtásba, de tudja a járművet mozgatni tisztán elektromos módban is akár.

Elég masszív méretű még a Bronco 3-hoz képest is. ~14 tonna össztömeggel nem lesz egy hű de védett cucc. :)

himolap_1-scaled-e1623666419798.jpg


https://soldat-und-technik.de/2021/...fuer-hochmobile-landplattform-an-das-baainbw/

https://www.ffg-flensburg.de/en/products/technology-demonstrators/himolap/
A problémát inkább ott látom, hogy sehol nem látok olyan adatot, ami arra utalna, hogy úszóképes lenne.
Úgy meg nehéz lesz versenyezni a BVS-sel vagy a Broncoval.
Az FFG teleszórja az étert ilyen tech demókkal, miközben ebben a cikkben is azt írják, hogy átadták a BW beszerzési hivatalának. De minek?!? :eek:
Ezek gyakorlatilag nem kidolgozott gépek.
De hogy a formatervezővel egy igen alapos beszélgetést lefolytatnék az esztétikai és arányérzékéről, az sicher.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 217
3 566
113
A problémát inkább ott látom, hogy sehol nem látok olyan adatot, ami arra utalna, hogy úszóképes lenne.
Úgy meg nehéz lesz versenyezni a BVS-sel vagy a Broncoval.
Az FFG teleszórja az étert ilyen tech demókkal, miközben ebben a cikkben is azt írják, hogy átadták a BW beszerzési hivatalának. De minek?!? :eek:
Ezek gyakorlatilag nem kidolgozott gépek.
De hogy a formatervezővel egy igen alapos beszélgetést lefolytatnék az esztétikai és arányérzékéről, az sicher.
Jó kérdés, hogy úszik-e. Az a sok perforált lemez az oldalán nem túl biztató jel, igaz azoknak ideális esetben a vízvonal fölött kéne lenni. :D BV-n és a Broncon mégse látni hasonlót.
Tömege alapján simán úszhat és mintha a kis kipufogó csonkok is a tetején lennének, mondjuk a hátsó szekció tetején is van egy, amit nem értek, ha elvileg elektromos annak a meghajtása. :D Lehet a demo se nem elektromos, se nem úszik.

Kérdés, hogy a BW követelményében szerepel-e az úszóképesség. De igazad van, hogy export piacon így biztos nem fognak labdába rúgni.
Ami az FFG szempontjából duplán gáz, mert a kisszámú Wisent és Boxer recovery modulok építéséből nem fognak sokáig fennmaradni. A cég fő profilja az M113 karbantartása volt, ami szinte már alig van a németeknél. Valószínűleg ezért smuzolnak ennyire a BW-nél a demo átadásával, még a tényleges tender előtt. Így legalább előbb előjönnek a hibák, illetve teljesen a BW igényeihez szabhatják a gépet ezzel a repülőrajttal.

A norvégoknál elnyert páncélozott support járműves tender nagyon jól jött nekik, ott hosszú távon akár közel 200 PMMC G5 variánsra lesz igény.
De ha talpon akarnak maradni, szükségük lesz további megrendelésekre, ezért születnek ezek a protók, mondjuk az tény, hogy a 8 kerekű szárazföldi motorcsónaknál már jól pofán kellett volna csapni a formatervezőt. :D

Most mondja valaki, hogy ez nem egy csónak! :D Be kéne fotóshoppolni a tenger közepébe egy csomó hajó közé, senkinek se tűnne fel.
csm_Header_20b5623355.jpg
 
W

Wilson

Guest
"Kései következtetések" a csernobili balesetből: a DZ-132-1KZ buldózer.


b4b9b557c45f.jpg

DZ-132-1KZ

A csernobili baleset felszámolása során a DET-250-es traktorok, mind a híres "sárga buldózer", a DZ-132-es távirányítású buldózer, mind az ugyanezen az alvázon lévő, "barkács módszerrel" ólommal burkolt és kis kabinnal ellátott "emberes" gépek nagyon jól teljesítettek. Amikor már minden többé-kevésbé rendeződött, a ChTZ kifejlesztett egy speciális DZ-132-1KZ buldózert (a DT-250M-3 traktor az alapja), amelyet "emberes" működésre terveztek erős sugárzási körülmények között. A kabint vastag ólomréteggel védik, így a gamma-sugárzás 80-szor gyengébb volt mint a korábbi változatoknál.
6e4c30344c48.jpg


A védelme persze nem ennek sem volt "abszolút", és ezzel sem volt tanácsos belehajtani a reaktorba, de elvileg lehet vele a szennyezett területen huzamosabb ideig dolgozni. Különösen annak tudatában, hogy a szennyezett talajtól a kabint csak egy traktorváz választja el a "pilótát". A gép egyetlen példánya 1989-ben készült, de Csernobilban már nem volt rá szükség, és nem volt más, aki igényt tartott volna rá. A DZ-132-1KZ sugárzásálló buldózer azonban még mindig szerepel a Cseljabinszki Traktorgyár katalógusaiban, és bármikor megrendelhető.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter and fishbed