Teherautók, vontatók (Katonai logisztikai és kisegítő járművek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 171
2 519
113
Nem rendelkezett MÁV kapcsolattal egyik sem igen rég, nézegess fentrol.hu képeket...

Metrón, hadianyagot...
A gázolajat meg kézzel viszik le kannán, másik oldalon fel meg majd töltögetik a tartályokocsikat?
Szia,

Biztos vagy benne, hogy minden katonai objektum latszik muholdrol?

Egesz konkretan az Elte Bogdanfy uti szamitokozpontja azert epult fa barakokra, mert ott volt a "szupertitkos" MAV kapcsolata a Petofi hidnak (termeszetesen a muholdkepeken nem latszodott a barakok alatt, minimalis foldel fedetten vezetett vasutvonal). Marmint haboru eseten eldozaroltak volna ezeket a barakokat konnyeden, mig egy normalis egyetemi epulet alapozasa utban lett volna a sinnek.

A masodik kerdesedet nem ertem. Gondolom, azt te sem feltetelezed, hogy a metroalagut egy felreeso pontjan van a koltohely, ahol kikelnek a kis metrokocsik. Hanem valami modon a felszinrol kerulnek le a komplett metroszerelvenyek, sot meg a wikin is fent van a "Déli kihúzóvágányok", "üzemi kapcsolat a 100a felé", "üzemi kapcsolat a HEV felé". Ezek kozul a 100a folytatasa Zahonyban vegzodik.
 
M

molnibalage

Guest
Szia,

Biztos vagy benne, hogy minden katonai objektum latszik muholdrol?
Ez hogyan jön ahhoz, hogy itthon nevetségesen kevés híd van..????
Gondolod azok nem látszódtak?


Egesz konkretan az Elte Bogdanfy uti szamitokozpontja azert epult fa barakokra, mert ott volt a "szupertitkos" MAV kapcsolata a Petofi hidnak (termeszetesen a muholdkepeken nem latszodott a barakok alatt, minimalis foldel fedetten vezetett vasutvonal). Marmint haboru eseten eldozaroltak volna ezeket a barakokat konnyeden, mig egy normalis egyetemi epulet alapozasa utban lett volna a sinnek.
Ilyen városi legendák honnan jönnek?
Ha szerinted háború esetén majd nekiállnak dózerólni és építeni, akkor mondjuk úgy elhagyott a realitásérzéked.

De tessék, itt van az, amikor volt vágánykapcsolat még. Ez a II. vh maradéka, amikor kényszerből mozgott így a vonat.
Amint helyreállt a rend elbontották a fenébe.
A masodik kerdesedet nem ertem. Gondolom, azt te sem feltetelezed, hogy a metroalagut egy felreeso pontjan van a koltohely, ahol kikelnek a kis metrokocsik. Hanem valami modon a felszinrol kerulnek le a komplett metroszerelvenyek, sot meg a wikin is fent van a "Déli kihúzóvágányok", "üzemi kapcsolat a 100a felé", "üzemi kapcsolat a HEV felé". Ezek kozul a 100a folytatasa Zahonyban vegzodik.
Az alagútnak van űrszelvénye te nagyon te. Oda nem fér be semmiféle tartály és teherkocsi...
Szóval senkit nem érdekel, hogy kihúzható a felszínre...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
1 914
3 528
113
Az alagútnak van űrszelvénye te nagyon te. Oda nem fér be semmiféle tartály és teherkocsi...
Szóval senkit nem érdekel, hogy kihúzható a felszínre...
Amikor a 2-es metrót tervezték, volt olyan elképzelés, hogy olyan alagutat építenek, amin át tudnak menni a normál vonatok. De aztán inkább a moszvai metró mintájára építették meg.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
26 223
64 823
113

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években​

Hogyan lehet lemérni egy 60 tonnás tank vonóerejét, fékezési képességeit? A németek a hetvenes években megtalálták a választ.

A német precizitásra való törekvés óriási szobra is lehetne a Lauster MF60-as. Ránézésre egy guruló mozdony, rakétaszállító szerkezet, vagy valamilyen őrült expedíciós eszköz. Ezek közül a guruló mozdony leírás illik rá a legjobban, mivel hajtása dízel-elektromos volt.

Nevében az MF60 nem titkos kód: Messfahrzeug, vagyis mérőjármű, a hatvan pedig a méretosztályt jelöli, esetünkben hatvan tonnát. Építését a német hadsereg rendelte meg, szerettek volna egy olyan eszközt, amivel a frissen épített tankok képességeit pontosan mérhető számokkal tudják körülírni.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 1


A feladatot a Lauster vállalta, a cégnek már volt gazdagon tapasztalata óriási munkagépek gyártásában, és volt kapcsolatuk a hadsereggel. Az MF60-assal pedig megalkották a kor legnagyobb dízel-elektromos vontatóját. A gép maga 80 tonnát nyomott, de feladattól függően rápakolhattak még pár tonnát, teljes hossza 15,4 méter, szélessége 3,6 méter, magassága 4,2 méter volt.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 2


Hajtásáról két tízhengeres Leopard-1-es blokk gondoskodott négy villanymotor társaságában, a belső égésű motorok teljesítménye 1850 lóerő volt. A villanymotorok előnye volt a húzóerő könnyű szabályozhatósága, a fedélzeti mérőműszerek pedig külön dízel generátort kaptak, 166 lóerővel.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 3


A gép erejét jól szemlélteti maximális vonóereje, ami elérte a 600 kilonewtont, a MÁV szolgálatába
álló M62-es mozdonyok indító vonóereje 370 kN volt.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 4


Maximális sebessége méretei ellenére őrült száguldásnak tűnik, ugyanis elérhette a 70 km/órát is, ráadásul mindezt bármilyen irányban a villanymotoros hajtásnak hála. Mivel minden tengelye kormányozható volt, így a fordulással sem volt gond. Mindent összevetve a németek megcsinálták a tökéletes szárazföldi mozdonyt, amivel katonai lánctalpasokat rángattak jobbra-balra, termeltek egy csomó adatot közben, és minderre elköltöttek 2,5 millió nyugatnémet márkát.



A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 5


 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
4 390
14 477
113
HÍREK: Az IVECO Defense Vehicles az amerikai AM General LLC-vel együttműködve hivatalosan benyújtott egy Prototípus-javaslat (RPP) kérelmet az amerikai hadsereg Common Tactical Truck Program (CTT) pályázatára, amelynek célja egy rugalmas és biztonságos architektúra kidolgozása a teherautó helyettesítésére. TWV flotta.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
31 300
59 651
113
The US Army announced four Other Transaction Authority agreements to Mack Defense, Navistar Defense, Oshkosh Defense, and the American Rheinmetall Vehicles/GM Defense team totaling $24.25 million.

The contractors will provide three prototypes of each variant for the Common Tactical Truck, or CTT, family of vehicles.

 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
13 832
21 692
113
Baromi fontos a logisztika.Több hadsereg veszett el,több hadművelet fulladt kudarcba az idők folyamán az ellátás elégtelensége miatt,mint konkrétan elvesztett csaták végett.Orosz BTGk tavalyi vesztét is igen nagy mértégben a logisztikai hiányosságok okozták.Jelenlegi muszka harcmodor egyik oka,hogy nem tudnának logisztikailag biztositani egy nagy léptékű manőverező harcászati módot.
Nem kell feltétlen kockázatos kemény csatában legyőzni az ellen jol felszerelt nehéz csapatait.Ellég szétverni a hadtápellátását,és szétesik az magátol is
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
41 532
60 668
113

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
5 987
15 666
113
Baromi fontos a logisztika.Több hadsereg veszett el,több hadművelet fulladt kudarcba az idők folyamán az ellátás elégtelensége miatt,mint konkrétan elvesztett csaták végett.Orosz BTGk tavalyi vesztét is igen nagy mértégben a logisztikai hiányosságok okozták.Jelenlegi muszka harcmodor egyik oka,hogy nem tudnának logisztikailag biztositani egy nagy léptékű manőverező harcászati módot.
Nem kell feltétlen kockázatos kemény csatában legyőzni az ellen jol felszerelt nehéz csapatait.Ellég szétverni a hadtápellátását,és szétesik az magátol is

Kb. 135-140 millió FT egy teherautó.
Jó tudni, ha esetleg mi is vennénk HX3-at, a Rába pont gyárt futóművet, fülke mögötti acészerkezetet, kontenergerendakat a jelenlegi HX2-esekhez. Illetve futómű az csak lenne, de az MAN.
Alvázat is tudnak gyártani, meg kardán hajtást.