Teherautók, vontatók (Katonai logisztikai és kisegítő járművek)

A katonai logisztika (fegyver és lőszerellátás, stb...) egy külön tudomány.
A VSz-ben alapvetően lépcsőzve oldották meg a lőszer utánpótlást, gondolom a többi is hasonló módon ment volna.
Mivel én a lérakhoz értek valamelyest, illetve kutattam a hidegháborús atomfegyverek tárolását és logisztikáját, így azokhoz tudok hozzászólni.

Vegyük a KRUG közepes csapatlégvédelmi rakétakomplexumot példaként.
A 7. önálló légitüzér ezred három osztályból állt.
Volt két harci osztálya, és egy technikai osztálya.
A harci osztályokban 3 harci üteg, és egy rakéta szállító szakasz volt.
Minden harci ütegben volt 3db önjáró indítóállvány, ami 2db rakétát szállított.
Az üteg javadalmazása így 6db rakéta, amik az indítóállványon voltak.
Az osztályban 3 üteg volt, így az összesen 18db rakéta (1 osztály javadalmazás), és volt még a szállító szakasz 9 járművén 9db rakéta (fél osztály javadalmazás).
Tehát az osztály összesen 27db rakétával rendelkezett, ami 1.5 osztály javadalmazás.
Az ezred 2 harci osztályból állt ami 54db rakéta, és a technikai osztálynál volt még fél ezred javadalmazásnyi, ami 27db.
Tehát az ezrednél összesen volt 72db rakéta, ami 2 ezred javadalmazás.
A hadsereg közvetlen MRTB (Mozgó Rakétatechnikai Bázis) a frontot követte, és tárolt még 1 javadalmazást, ami 36db rakéta.
Így jött ki az összesen 108db rakéta, ami 3 javadalmazás.

1 javadalmazás az ütegnél
0.5 javadalmazás az osztály rakéta szállító szakaszánál
0.5 javadalmazás az ezred technikai osztályánál
1 javadalmazás a hadsereg közvetlen MRTB-nél

Követhető, vagy túl bonyolítottam?

2021-08-22-14-11-20-Window.jpg
 
Így jött ki az összesen 108db rakéta, ami 3 javadalmazás.
Ez egy valódi nem nuki háborúban olyan gyorsan fogyott volna el, hogy tüsszentenni sem lett volna idő...
Egy Krug dd kb. 80 km szélességgben lett volna. Egy nap oda százas nagyságrendű gép repül be még egy másodlagos fronton is.
 
Ez egy valódi nem nuki háborúban olyan gyorsan fogyott volna el, hogy tüsszentenni sem lett volna idő...

Jah, olyanra nem készült az MN, azt kár számon kérni.

Egy Krug dd kb. 80 km szélességgben lett volna. Egy nap oda százas nagyságrendű gép repül be még egy másodlagos fronton is.

Ezzel a mennyiséggel 108db célra lehetett elvileg tüzelni, persze veszteségek esetén ez változik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Nem rendelkezett MÁV kapcsolattal egyik sem igen rég, nézegess fentrol.hu képeket...

Metrón, hadianyagot...
A gázolajat meg kézzel viszik le kannán, másik oldalon fel meg majd töltögetik a tartályokocsikat?
Szia,

Biztos vagy benne, hogy minden katonai objektum latszik muholdrol?

Egesz konkretan az Elte Bogdanfy uti szamitokozpontja azert epult fa barakokra, mert ott volt a "szupertitkos" MAV kapcsolata a Petofi hidnak (termeszetesen a muholdkepeken nem latszodott a barakok alatt, minimalis foldel fedetten vezetett vasutvonal). Marmint haboru eseten eldozaroltak volna ezeket a barakokat konnyeden, mig egy normalis egyetemi epulet alapozasa utban lett volna a sinnek.

A masodik kerdesedet nem ertem. Gondolom, azt te sem feltetelezed, hogy a metroalagut egy felreeso pontjan van a koltohely, ahol kikelnek a kis metrokocsik. Hanem valami modon a felszinrol kerulnek le a komplett metroszerelvenyek, sot meg a wikin is fent van a "Déli kihúzóvágányok", "üzemi kapcsolat a 100a felé", "üzemi kapcsolat a HEV felé". Ezek kozul a 100a folytatasa Zahonyban vegzodik.
 
Szia,

Biztos vagy benne, hogy minden katonai objektum latszik muholdrol?
Ez hogyan jön ahhoz, hogy itthon nevetségesen kevés híd van..????
Gondolod azok nem látszódtak?


Egesz konkretan az Elte Bogdanfy uti szamitokozpontja azert epult fa barakokra, mert ott volt a "szupertitkos" MAV kapcsolata a Petofi hidnak (termeszetesen a muholdkepeken nem latszodott a barakok alatt, minimalis foldel fedetten vezetett vasutvonal). Marmint haboru eseten eldozaroltak volna ezeket a barakokat konnyeden, mig egy normalis egyetemi epulet alapozasa utban lett volna a sinnek.
Ilyen városi legendák honnan jönnek?
Ha szerinted háború esetén majd nekiállnak dózerólni és építeni, akkor mondjuk úgy elhagyott a realitásérzéked.

De tessék, itt van az, amikor volt vágánykapcsolat még. Ez a II. vh maradéka, amikor kényszerből mozgott így a vonat.
Amint helyreállt a rend elbontották a fenébe.
A masodik kerdesedet nem ertem. Gondolom, azt te sem feltetelezed, hogy a metroalagut egy felreeso pontjan van a koltohely, ahol kikelnek a kis metrokocsik. Hanem valami modon a felszinrol kerulnek le a komplett metroszerelvenyek, sot meg a wikin is fent van a "Déli kihúzóvágányok", "üzemi kapcsolat a 100a felé", "üzemi kapcsolat a HEV felé". Ezek kozul a 100a folytatasa Zahonyban vegzodik.
Az alagútnak van űrszelvénye te nagyon te. Oda nem fér be semmiféle tartály és teherkocsi...
Szóval senkit nem érdekel, hogy kihúzható a felszínre...
 
Az alagútnak van űrszelvénye te nagyon te. Oda nem fér be semmiféle tartály és teherkocsi...
Szóval senkit nem érdekel, hogy kihúzható a felszínre...
Amikor a 2-es metrót tervezték, volt olyan elképzelés, hogy olyan alagutat építenek, amin át tudnak menni a normál vonatok. De aztán inkább a moszvai metró mintájára építették meg.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években​

Hogyan lehet lemérni egy 60 tonnás tank vonóerejét, fékezési képességeit? A németek a hetvenes években megtalálták a választ.

A német precizitásra való törekvés óriási szobra is lehetne a Lauster MF60-as. Ránézésre egy guruló mozdony, rakétaszállító szerkezet, vagy valamilyen őrült expedíciós eszköz. Ezek közül a guruló mozdony leírás illik rá a legjobban, mivel hajtása dízel-elektromos volt.

Nevében az MF60 nem titkos kód: Messfahrzeug, vagyis mérőjármű, a hatvan pedig a méretosztályt jelöli, esetünkben hatvan tonnát. Építését a német hadsereg rendelte meg, szerettek volna egy olyan eszközt, amivel a frissen épített tankok képességeit pontosan mérhető számokkal tudják körülírni.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 1


A feladatot a Lauster vállalta, a cégnek már volt gazdagon tapasztalata óriási munkagépek gyártásában, és volt kapcsolatuk a hadsereggel. Az MF60-assal pedig megalkották a kor legnagyobb dízel-elektromos vontatóját. A gép maga 80 tonnát nyomott, de feladattól függően rápakolhattak még pár tonnát, teljes hossza 15,4 méter, szélessége 3,6 méter, magassága 4,2 méter volt.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 2


Hajtásáról két tízhengeres Leopard-1-es blokk gondoskodott négy villanymotor társaságában, a belső égésű motorok teljesítménye 1850 lóerő volt. A villanymotorok előnye volt a húzóerő könnyű szabályozhatósága, a fedélzeti mérőműszerek pedig külön dízel generátort kaptak, 166 lóerővel.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 3


A gép erejét jól szemlélteti maximális vonóereje, ami elérte a 600 kilonewtont, a MÁV szolgálatába
álló M62-es mozdonyok indító vonóereje 370 kN volt.

A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 4


Maximális sebessége méretei ellenére őrült száguldásnak tűnik, ugyanis elérhette a 70 km/órát is, ráadásul mindezt bármilyen irányban a villanymotoros hajtásnak hála. Mivel minden tengelye kormányozható volt, így a fordulással sem volt gond. Mindent összevetve a németek megcsinálták a tökéletes szárazföldi mozdonyt, amivel katonai lánctalpasokat rángattak jobbra-balra, termeltek egy csomó adatot közben, és minderre elköltöttek 2,5 millió nyugatnémet márkát.



A németek egyetlen célra építettek egy 80 tonnás gépóriást a hetvenes években 5


 
HÍREK: Az IVECO Defense Vehicles az amerikai AM General LLC-vel együttműködve hivatalosan benyújtott egy Prototípus-javaslat (RPP) kérelmet az amerikai hadsereg Common Tactical Truck Program (CTT) pályázatára, amelynek célja egy rugalmas és biztonságos architektúra kidolgozása a teherautó helyettesítésére. TWV flotta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
The US Army announced four Other Transaction Authority agreements to Mack Defense, Navistar Defense, Oshkosh Defense, and the American Rheinmetall Vehicles/GM Defense team totaling $24.25 million.

The contractors will provide three prototypes of each variant for the Common Tactical Truck, or CTT, family of vehicles.

 
Nem találtamkatonai logisztikai topikot.


Az mondjuk nem semmi, ha jenkik teherautó fronton átállnak európai gépekre.

Ráadásul ez ugye metrikus alkatrészeket és szerszámokat is jelent.