Legyünk öszinték. Ebben a témâban az IS jobbat alkotott.
Persze, nem is az a lényege a dolognak, hanem inkább az, hogy a numero uno kénytelen volt ilyen szarokkal is nyomulni, ráadásul 30 évvel később sikerült ugyanabba a kutyaszarba belelépni megint, miközben csilliárdok folytak el mindenféle baromságra, de egy normális könnyű, gumikerekes konvojkísérésre is alkalmas páncélost nem tudtak nagy számban rendszeresíteni.
Vietnamban erre a feladatra elkezdték a Gage Commandot vásárolni, de azt is úgy, hogy az ARVN kapott belőle egy adagot, mert olcsó volt, az ARMY meg nem nagyon tudott vele mit kezdeni és az ARVN látta meg benne a lehetőséget. 1962-ben megtervezik a Gage Commandót, '64-ben rendszerbe állítják, de az ARMY csak a katonai rendészek kis részét szereli fel pár darabbal. Már vidáman repkednek a szállító teherautók a levegőbe, mikor '67-ben az ARVN rájön, hogy ez a kis páncélautó rohadt hasznos is tud lenni, az ARMY viszont csak 2 évvel később jut oda, hogy akkor rendel a szállítmányozást végző csapatoknak ilyen gépeket is. Az ügy érdekessége, hogy ebben az évben megkezdődik a vietnamizálás így a leszállított darabok fokozatosan átkerülnek az ARVN-hez, egy részükre viszont sokkal dicstelenebb jövő vár. Kiviszik őket a lőterekre és célpontként használják azokat.
Ugyanezt játsszák el 30 évvel később az M1117 Guardiannal is. Prototípus 1997, rendszeresítés az MP-nél kis darabszámban, részben okulva a vietnami tapasztalatokból aknaálló V alakú alváz, aztán jön Irak, pánik, HMMWV páncélozás, kapkodás, balfaszkodás. A felpáncélozott/fegyverzett teherautó pedig egy nagyon egyszerű ok miatt került megint elő. A HMMWV a felpáncélozás ellenére sem akna és robbanásálló, egy teherautóban a magas építése és nagyobb tömege miatt sokkal nagyobb valószínűséggel élhető túl egy ilyen támadás. A probléma igazán csak az MRAP elterjedésével oldódik meg.
Ugyanez vezet oda, hogy az eleinte hagyományos kialakítású teherautók helyét részben átveszik a páncélozott, vagy akár aknatámadásnak is ellenálló formával rendelkező fülkés gépek.
Civil piacra szánt International 5000 nyergesvontató páncélozva. Ezekre az államokban toboroztak civil sofőröket. A konvojokat gyakran valamelyik nemzeti gárda egysége biztosította.
Páncélozott fülkéjű HEMTT.
Páncélozott fülkés Steyr M12 akarom mondani LMTV-k.
De, hogy ne csak ami vasak legyenek, brit MAN.
Kanadai Mercedes Actros.
A másik megoldás pedig az, hogy ahol nem szükséges a kimondottan katonai teherautó és a benne ülő katona, oda mehet a helyi is. Még annál is olcsóbb, mint az államokban felpáncélozni egy kamiont és magas fizetésért áthozni a civil sofőrt.