Teherautók, vontatók (Katonai logisztikai és kisegítő járművek)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Az írek 120 db Scania 4x4-es teherautót vásárolnak 24,6 millió EUR-ért. Ez kb 205 000/db, az nagyjából 68 millió Ft.

https://www.armyrecognition.com/mar...20_new_westward_scania_p370_b_4x4_trucks.html

Irish_Defence_Forces_to_receive_120_new_Westward_Scania_P370_B_4x4_trucks.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 665
12 374
113
Jáááj... Hát ez meg mi?? Egyrésze fogyóelektródás taknyolás vékonylemezen, a vastagabbja meg bevontelektródás taknyolás, amit látszik, hogy mennyire tudtak befesteni. Jót tesz majd neki az eső meg a lőporfüst...

Ennyi pénzért már illene szépen hegeszteni, pláne, ha kiállítasi darab, amit laikusok is megnéznek.

Legalább akkor gittelte volna ki :D
Ugyan már! Ezt megnézed még álmodban is felsírsz majd hetekig:
:D
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Ugyan már! Ezt megnézed még álmodban is felsírsz majd hetekig:
:D


Akinek volt UAZ-a az nem csodálkozik . Annyiért amennyiért itthon is adható lenne ha nem lenne Euro6d pont lexarná az a szerelési minőséget aki megvenné . Volt 5 dobozos , 3 platós meg egy parancsnoki az erdőre nem kell több csak ha kényelmet akar az ember . 50 éves technika , szerintem a gyár is mégse bír kipusztulni .
 
T

Törölt tag 008

Guest
Új teherautókat kap a ROKA amik az elöregedő K511 és K711 gépeket váltják. (nemzetközi jelölés: KM250 és KM500)


Az a páncélozott csapatszállító teherautó az ér valamit? Elég vékony lemeznek tűnik. Megfog az valamit?
 
  • Tetszik
Reactions: papi

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 029
66 486
113
Na, pont egy ilyen topikot akartam egy kérdés miatt csinálni, de ezek szerint van. :rolleyes:

Szóval szerintetek a jelen techológiával van avagy nincs értelme a féllánctalpasoknak? Miért kerültek ki a repertoárból? Egyszerűbb simán kerekesre, vagy simán lánctalpasra csinálni? Vagy lenne értelmük, mert egyszerűsíthető lenne a gyártás, kezelés a könnyebb irányíthatóság és a nagyobb terepjáróképesség kombójával?

6Po0iY4UUev8V3mckvHCisocmOcWCFCBkd61ALj79vX0kb1xX81od6-k-7D4Xf6Snn8lKfzEZw9lOtnLVnZFYtbN4irHu8KnZCXvJqhEwsdqbw2a1g


bLp3jfM3eE5l3Ywxm4Hoia7TbF_mX4BH9IF0SNgcbkRotKTPdNU0G6d45xgzRKRLSDsCi7BoiDOHEEE68oL3dB55Eg8VpultxVcz7W4PZ4BHz_0cDjq27Fgun6vsdE90sSXxyg
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Új teherautókat kap a ROKA amik az elöregedő K511 és K711 gépeket váltják. (nemzetközi jelölés: KM250 és KM500)


Az a páncélozott csapatszállító teherautó az ér valamit? Elég vékony lemeznek tűnik. Megfog az valamit?

Persze! Ezek sanszosan valami hátországban tevékenykedő alakulatok filléres eszközei lesznek. Annyi a szerepe, hogy ha melléjük pottyan egy gránát/rakéta/bomba akkor annak a repeszeitől megvédheti őket.

Szóval szerintetek a jelen techológiával van avagy nincs értelme a féllánctalpasoknak? Miért kerültek ki a repertoárból? Egyszerűbb simán kerekesre, vagy simán lánctalpasra csinálni? Vagy lenne értelmük, mert egyszerűsíthető lenne a gyártás, kezelés a könnyebb irányíthatóság és a nagyobb terepjáróképesség kombójával?

Nincs! Nem tudod olyan tömegűre felpáncélozni mint teljes lánctalp esetén, terepen is gyengébben teljesít, cserébe kevésbé rugalmas és sokkal nehézkesebb mint egy gumikerekes.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Hogy ne a szerencsétlen Piranha topikot szennyezzük.
A talajnyomás meghatározó, szerintem minden terepjáró járműnél. Az oroszok rengeteg kísérleti járművet építettek, és a ballasztos, alacsony nyomású, széles kerekeket használták/használják a kerekes járműveiknél. Ezek nagy sebességnél instabilak, borulékonnyá teszik a járművet, de az csak jó úton lehetséges.....

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hogy ne a szerencsétlen Piranha topikot szennyezzük.
A talajnyomás meghatározó, szerintem minden terepjáró járműnél. Az oroszok rengeteg kísérleti járművet építettek, és a ballasztos, alacsony nyomású, széles kerekeket használták/használják a kerekes járműveiknél. Ezek nagy sebességnél instabilak, borulékonnyá teszik a járművet, de az csak jó úton lehetséges.....

Cserébe kiszedték belőle a rugózást. Szervó meg sose volt.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Hogy ne a szerencsétlen Piranha topikot szennyezzük.
A talajnyomás meghatározó, szerintem minden terepjáró járműnél. Az oroszok rengeteg kísérleti járművet építettek, és a ballasztos, alacsony nyomású, széles kerekeket használták/használják a kerekes járműveiknél. Ezek nagy sebességnél instabilak, borulékonnyá teszik a járművet, de az csak jó úton lehetséges.....


Csakhogy akkora kereket nem lehet szerelni egy 30 tonnás harcjárműre, ami megfelelő lenne. Ezek könnyebbek voltak, páncélozatlanok, ott még működött a móka.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Hogy ne a szerencsétlen Piranha topikot szennyezzük.
A talajnyomás meghatározó, szerintem minden terepjáró járműnél. Az oroszok rengeteg kísérleti járművet építettek, és a ballasztos, alacsony nyomású, széles kerekeket használták/használják a kerekes járműveiknél. Ezek nagy sebességnél instabilak, borulékonnyá teszik a járművet, de az csak jó úton lehetséges.....

Ha figyelitek, Bajkonurban ma is ezekkel a 70 éves hatkerekű ZILekkel gyűjtik be a kozmonautákat.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Legyünk öszinték. Ebben a témâban az IS jobbat alkotott.

Persze, nem is az a lényege a dolognak, hanem inkább az, hogy a numero uno kénytelen volt ilyen szarokkal is nyomulni, ráadásul 30 évvel később sikerült ugyanabba a kutyaszarba belelépni megint, miközben csilliárdok folytak el mindenféle baromságra, de egy normális könnyű, gumikerekes konvojkísérésre is alkalmas páncélost nem tudtak nagy számban rendszeresíteni.
Vietnamban erre a feladatra elkezdték a Gage Commandot vásárolni, de azt is úgy, hogy az ARVN kapott belőle egy adagot, mert olcsó volt, az ARMY meg nem nagyon tudott vele mit kezdeni és az ARVN látta meg benne a lehetőséget. 1962-ben megtervezik a Gage Commandót, '64-ben rendszerbe állítják, de az ARMY csak a katonai rendészek kis részét szereli fel pár darabbal. Már vidáman repkednek a szállító teherautók a levegőbe, mikor '67-ben az ARVN rájön, hogy ez a kis páncélautó rohadt hasznos is tud lenni, az ARMY viszont csak 2 évvel később jut oda, hogy akkor rendel a szállítmányozást végző csapatoknak ilyen gépeket is. Az ügy érdekessége, hogy ebben az évben megkezdődik a vietnamizálás így a leszállított darabok fokozatosan átkerülnek az ARVN-hez, egy részükre viszont sokkal dicstelenebb jövő vár. Kiviszik őket a lőterekre és célpontként használják azokat.
Ugyanezt játsszák el 30 évvel később az M1117 Guardiannal is. Prototípus 1997, rendszeresítés az MP-nél kis darabszámban, részben okulva a vietnami tapasztalatokból aknaálló V alakú alváz, aztán jön Irak, pánik, HMMWV páncélozás, kapkodás, balfaszkodás. A felpáncélozott/fegyverzett teherautó pedig egy nagyon egyszerű ok miatt került megint elő. A HMMWV a felpáncélozás ellenére sem akna és robbanásálló, egy teherautóban a magas építése és nagyobb tömege miatt sokkal nagyobb valószínűséggel élhető túl egy ilyen támadás. A probléma igazán csak az MRAP elterjedésével oldódik meg.
1280px-Iraq-gun_truck_hit_by_IED.jpg

Ugyanez vezet oda, hogy az eleinte hagyományos kialakítású teherautók helyét részben átveszik a páncélozott, vagy akár aknatámadásnak is ellenálló formával rendelkező fülkés gépek.
Civil piacra szánt International 5000 nyergesvontató páncélozva. Ezekre az államokban toboroztak civil sofőröket. A konvojokat gyakran valamelyik nemzeti gárda egysége biztosította.
19ea5e3b2030f570a18f8275a2b46bbe.png

Páncélozott fülkéjű HEMTT.
01dbb9fdaf6d0fab12ac853d88ebd210.JPG

Páncélozott fülkés Steyr M12 akarom mondani LMTV-k.
full

De, hogy ne csak ami vasak legyenek, brit MAN.
Road%20Warriors.jpg

Kanadai Mercedes Actros.
fbf0cad3f3ee0551298fd62faccaf6fd.jpg


A másik megoldás pedig az, hogy ahol nem szükséges a kimondottan katonai teherautó és a benne ülő katona, oda mehet a helyi is. Még annál is olcsóbb, mint az államokban felpáncélozni egy kamiont és magas fizetésért áthozni a civil sofőrt.
1003946688_guard_1864-oct_3_1.jpg