1984 végén a
K-284 Pr971 (Akula) kétszer is megbukott az állami átvételen, mivel reaktorának teljesítményét nem lehetett 50% fölé növelni.
Kiderült, hogy a hűtővíz rendszere részlegesen iszappal volt eltömődve.
1985 Decemberében az állami átvétel közben a
K-148 Pr949A (Oscar II) súlyos turbina baleset következik be, a megrongálódott hetedik rekeszt kilenc hónapig javítják.
1986 Áprilisában a
TK-208 Pr941 (Typhoon) nyolcadik rekeszében keletkezett elektromos tűz.
K-278 Pr685 (Mike) 1858m mélységben
1989 Áprilisában a Norvég tengeren 380m mélységben hajózva, a
K-278 Pr685 (Mike) hetedik (hátsó) rekeszében tűz keletkezett.
A hajó vészhelyzetet jelentett, és megkezdte a felmerülést 50m-re.
A hetedik rekeszben a tüzet nem sikerült megfékezni, felmerülés közben 150m mélységben rövidzárlat keletkezett, a gőzturbina vészleállítása után a hajó elvesztette a meghajtását.
A ballaszt tank vészkifúvatása közben a még mindig lángokban álló hetedik rekeszben a nagynyomású levegő vezetéke felrobbant, és a nagynyomású levegő óriási tűzvihart okozott, ami a hatodik (turbina) rekeszre is átterjedt.
Amikor elérte a felszínt, a reaktort leállították, és a hajó az akkumulátorokon működött.
Mivel a hátsó rekeszben tomboló tüzet nem sikerült elfojtani, a hátsó ballaszt tartályok szabályzása nélkül a hajó lassan az oldalára fordult, felborult majd elsüllyedt.
Az elkésett kiürítési parancs után, csak egyetlen mentőcsónakot sikerült vízre bocsájtani, így a 69 fős legénység 42 tagja a balesetben az életét vesztette.
1990 Júniusában kifutás után a követésre kijelölt 671RTMK (Victor III) jelentette, hogy a
K-119 Pr949A (Oscar II) szokatlanul zajos.
Kiderült, hogy a K-119 mindkét hajócsavar tengelye el volt görbülve.
1991 Szeptemberében a
TK-17 Pr941 (Typhoon) R-39 gyakorló rakétája az indítótubusban ragadt, a robbanás kidobta a tubus zárófedelét, és a rakéta fejet a tengerbe.
1993-ban bevetésen a
K-410 Szmolenszk Pr949A (Oscar II) segédturbina hibáját két napon át javították, miközben a hajó a felszín alatt maradt.
1993 Októberében a
TK-17 Pr941 (Typhoon) segédturbina hibája miatt kellett a kikötőbe vontatni.
1995 Augusztusában a hajógyár hogy felhívja a Minisztérium figyelmét a pénzügyi helyzetére, megakadályozta a
K-295 Drakon Pr971 (Akula) kifutását, vontatóhajókkal állták el az útját.
1996 Októberében a Csendes Óceánon őrjáratozás közben a
K-331 Narval Pr971 (Akula) a hajócsavar tengelyének szigetelése tönkre ment, amit a hátsó rekeszben vízbetörés követett.
Miután a vízbetörést sikerült elhárítani, a hajó periszkóp mélységben a kisegítő hajócsavarjai segítségével 4 csomó sebességgel 10 nap alatt tette meg a hazavezető 1900km hosszú utat.
1997 Áprilisában őrjáratozás közben a
K-154 Tigr Pr971 (Akula) segédturbinájából elfolyt az olaj, dízel generátor segítségével tért haza.
1997 Októberében őrjáratozás közben a
K-419 Morzs Pr971 (Akula) turbina rekeszében keletkezett tűz, amit sikerült eloltani.
1998 Szeptemberében őrjáratozás közben a Csukcs tengeren a
K-150 Tomszk Pr949A (Oscar II) jobb oldali merülési kormánya meghibásodott, a vészhelyzetben nagy sebességgel emelkedtek fel a felszínre, áttörve a jeget.
Mivel a felszínen kellett hazahajózni, a Bering szorosban egy orosz jégtörő mögött haladt, illetve két Il-38-as tengerészeti felderítőgép segített a jég mentesebb irány felderítésében.
A US NAVY P-3 Orionjai is többször meglátogatták a felszínen hazafelé tartó hajót.
1998 Szeptemberében a kikötőben a
K-157 Vepr Pr971 (Akula) torpedó rekeszében elbarikádozta magát egy tengerész, miután 8 társát lelőtte, és a torpedók felrobbantásával fenyegetőzött.
Miután az anyja, bátyja, egy pópa, és egy pszichológus sem járt nála sikerrel, hogy rábeszélje a megadásra, 23 óra tárgyalás után az FSzB különleges egysége lerohanta a torpedó termet.
Az akcióban a tengerész az életét vesztette.
1999 nyarán felülvizsgálat közben a
K-266 Orel Pr949A (Oscar II) jobboldali hajócsavar tengelyén repedéseket fedeztek fel.
1999 Augusztusában a kikötőben a
K-336 Pszkov Pr945A (Sierra II) hibás működés miatt beindult az orrban a freon tűzoltó berendezés, ami 1 fő életét követelte.
2000 Januárjában a felszínen haladó
K-461 Volk Pr971 (Akula) személyzetének két tagját sodorta el a fedélzetről egy hullám.
Keresésük a viharos időjárás miatt sikertelen volt.
2000 Augusztusában gyakorlatozás közben a
K-141 Kurszk Pr949A (Oscar II) egy 65-76A típusú 650mm kaliberű torpedója a fedélzeten felrobbant, a hajó 108m mélységbe merült, a balesetben a teljes 118 fő személyzet életét követelte.
Pr949A (Oscar II) K-141 Kurszk balesete. A 650mm-es torpedó robbanása után a tengerfenéken egy 5t TNT hatóerejű második robbanás teljesen szétroncsolta a hajó orrát.
Pr949A (Oscar II) K-141 Kurszk felemelése a célra átalakított holland Giant-4 merülő fedélzetű uszály segítségével. Az emelés előtt a szétroncsolódott orr rekeszt levágták.
Pr949A (Oscar II) K-141 Kurszk orrész nélkül felszínre hozott roncsa
Pr949A (Oscar II) K-141 Kurszk roncsa
2003 Márciusában nagyjavítás közben a
K-336 Pszkov Pr945A (Sierra II) külső hangszigetelő burkolata meggyulladt, és eloltásáig másfél órán át égett.
2004 Októberében a Motovszki öbölben
K-266 Orel Pr949A (Oscar II) hármasszámú trim tartálya a leeresztő szelep hibája által okozott túlnyomás miatt szétrobbant, jelentősen megrongálva a kilencedik rekeszt.
A baleset csak azért nem követelt áldozatok, mert éppen senki sem tartózkodott a rekeszben.
2006 Novemberében nagyjavítás közben
K-317 Pantera Pr971 (Akula) harmadik rekeszében keletkezett tűz, az oltásban résztvevő két tűzoltó súlyos füstmérgezést szenvedett.
2008 Novemberében az állami átvétel közben a
K-152 Nerpa Pr971 (Akula) beindult az orrban a LOH tűzoltó berendezés, ami az orr rekeszben tartózkodók között 20 fő életét követelte, és további 20 fő sérülését okozta.
2012 Januárjában nagyjavítás közben
K-335 Gepard Pr971 (Akula) negyedik reaktor rekeszében a hajógyári munkások alkohol-aceton keverékkel tisztítottak valamit, amikor az egyikük elejtett egy hordozható lámpát.
Az eltört izzólámpa belobbantotta a rekeszben felgyűlt alkohol-aceton párát, amitől beindult a reaktor automatikus freon tűzoltó rendszere.
2015 Áprilisában nagyjavítás közben a
K-266 Orel Pr949A (Oscar II) kilencedik rekeszében volt tűz.
Jövő héten ismét az amcsik jönnek…