Terepjárók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 737
34 530
113
Ami nem csoda. Ráadásul a G Mercit eredetileg (is) katonai felhasználásra készítették (az iráni sah hadseregének), és tudtommal az egyetlen három diffizárral rendelkező terepjáró (bár lehet, hogy az Ineos főnöke csinált egy hasonlóan kőkemény terepjárót). Az biztos, hogy az egyik legjobb a kategóriájában.
Meg az ára is nagyon szép.......És azért talán nem véletlen,hogy a Toyota HZJ kiszoritotta lényegében mindenhonnan.
Egyébként vannak kevésbé ismert tiousok,miknek van 3 difizárja.Pl a zsidó Abir
abir_2.jpg

11-1c742c889a.jpg

De én még mindig az IVECO Terriánt tenném meg ilyen könnyűgépkocsizóknak alapjárműnek.Mi viszonyank között elég az a terepjáró képesség,amit az ad (és különben lehet azt is 3 difivel rendelni,bár szinte senki nem csinálta)
Iveco-vm90t-torpedo-4x4-truck-gva-221malta.jpg

adcbaee59a26e19dca2317958f8618cf33feb9d9.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Ami nem csoda. Ráadásul a G Mercit eredetileg (is) katonai felhasználásra készítették (az iráni sah hadseregének), és tudtommal az egyetlen három diffizárral rendelkező terepjáró (bár lehet, hogy az Ineos főnöke csinált egy hasonlóan kőkemény terepjárót). Az biztos, hogy az egyik legjobb a kategóriájában.
biztos csak azt a terepjáró képességet az esetek 99% ába nem kell vagy lehet kihasználni. ha meg mégis akkor az árkülönbségen annyi műszaki eszköz szerezhető be ami karbatartja a földutakat és vagy újakat épít akár a szántóföldre.

igazából ilyen mérvű terepjáróképességnek nincs értelme. ugyanis ahol az utak karbantarása nem megoldható ellenséges tevékenység miatt oda ez a jármű kevés akik mégis hasonló kategóriás járműveket használnak hasonló környezetbe nem az alapverziót hanem a lecsupaszítottat alkalmmazzák.

ahova ilyen gépjármű mehet ott az utakat karbantartani fontosabb mint hogy egy 4x4 es képes legyen ott haladni. mert azon az útón nem csak a g mergának kell haladnia hanem a logisztikának is és a logisztika igényli az olyan minőségú utat ahol nem csak a g merga megy el.

az irreális árából bizony megoldható mind a szükséges műszaki eszközök beszerzése mind a szükséges egyéb 4x4 es gépjármű állományé.

bizonyára minimális mennyiségbe hasznos lehet a terepjááróképessége. de erősen elgondolköztató hogy ilyen esetbe g merga vagy más menjen. de műszaki bejárásra felderítésre jó de az koránt sem az a mennyiség mint amik repkednek a németeknél. de nállunk sem. (mi is anno a nagymennyiségű G merci helyett olcsobb alternatívát vállasztva juthatott volna pénz égetőbben hiányzó eszközökre)
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
ugyan az a helyzet a G mercivel mint az usaba a HMMWV vel csak az usába jöttek éles helyzetek ahol kibukkant az igazság.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
és ezzel véletlenűl se fikázni akarom a korábbi g merci beszerzést mert könnyűlövész konceptció volt és láncos ATV-k szóba se jöhettek. de bizony ilyen g merci árak melett cívil BV variáns kijön újonnan gumihevederrel és még maradna hiluxra ez a durva. de olyan variációt is össze lehetne hozni db szám fügvényébe hogy műszaki képesség útász képesség BV és hilux is beleférne szükséges mennyiségbe.
és akkor meglenne a 4x4 a gumihevederes képesség igen szar terepre és az igenszar terep járható úttá tételének képessége egyszerre.

100 szónak is egy a vége pofátlanúl drága és 1001 variáció jobb nálla. ami 100 x többet ad és valóban sokoldalúan használható.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
ezzel véletlenűl se fikázni akarom a korábbi g merci beszerzést mert könnyűlövész konceptció volt é
Koncepció volt.

Beszerzès meg úgyahogy. Ráadásul ezután egy rèszük boszniába, más rèszük afganisztánba ment.
Aztán össze-vissza lett egy rèszük rácsozva/pancèlüvegezve/ballisztikai ponyvázva/drótvágózva.
Aztán mivel afgánban mar így sem lehetett elhagyni a tábort velük, fèlretolva a telephelyen.

Ezeket hazahozták?
Sokban csak 50000km-volt.
 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: enzo and Nemerson

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 353
8 462
113
biztos csak azt a terepjáró képességet az esetek 99% ába nem kell vagy lehet kihasználni. ha meg mégis akkor az árkülönbségen annyi műszaki eszköz szerezhető be ami karbatartja a földutakat és vagy újakat épít akár a szántóföldre.
Ennek megítélését inkább a katonákra bíznám, nem rád. (A 99%-ot igen erős túlzásnak érzem egy katonai jármű esetében. Pl. mentünk fel GAZ 66-tal a HÁP-ra télen havas honvédségi műúton a Pilisben, és simán keresztbeálltunk, pedig az sem egy piskóta jármű.)

A másik: ne téveszd össze a német és magyar lehetőségeket. Ha a németek úgy gondolják, hogy kell, akkor nyugodj bele: lesz nekik, és futja mellette még sok mindenre.

Egyébként meg nem a G Merci a legdrágább, hanem az, ha a helyébe olyan olcsóbb izét veszel, ami nem felel meg az adott követelményeknek. Pl. Hiluxot.

A többi szellemi maszturbáció, bár értem mi a véleményed mozgatórugója nekije bele felé.;)
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ennek megítélését inkább a katonákra bíznám, nem rád
Ez nekem fájt :D


Egyébként meg nem a G Merci a legdrágább, hanem az, ha a helyébe olyan olcsóbb izét veszel, ami nem felel meg az adott követelményeknek. Pl. Hiluxot.
Jópar helyen használnak akár különleges egysègek is pickupokat.

Amúgy magyar honvèdsègben szűkebb keresztmetszet lessz egy nem kellő tudással rendelkező sofőr, esetleg egy rosszul megválasztott gumiabroncs.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 353
8 462
113
Ez nekem fájt :D



Jópar helyen használnak akár különleges egysègek is pickupokat.

Amúgy magyar honvèdsègben szűkebb keresztmetszet lessz egy nem kellő tudással rendelkező sofőr, esetleg egy rosszul megválasztott gumiabroncs.
A barátom offroadozik (sic!), spec. pont Hilux-szal. Rendszeresen járnak túrázni a családdal elég rázós helyekre is. (Borult is párszor.)
Vele beszéltünk egyszer a gépekről, és a G ugyan kva drága, de negyságrendekkel jobb képességekkel, mint pl. a Hilux.
Ha egy helyen harchelyzetben át kell kellni, nem kérdés, melyik a jó megoldás.
Egyébként valószínűleg igazad van: a sofőr-, és gumikérdés alapvető. Láttam már G Mercit jégen nyári gumival piruettezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 989
39 864
113
Ennek megítélését inkább a katonákra bíznám, nem rád. (A 99%-ot igen erős túlzásnak érzem egy katonai jármű esetében. Pl. mentünk fel GAZ 66-tal a HÁP-ra télen havas honvédségi műúton a Pilisben, és simán keresztbeálltunk, pedig az sem egy piskóta jármű.)

A másik: ne téveszd össze a német és magyar lehetőségeket. Ha a németek úgy gondolják, hogy kell, akkor nyugodj bele: lesz nekik, és futja mellette még sok mindenre.

Egyébként meg nem a G Merci a legdrágább, hanem az, ha a helyébe olyan olcsóbb izét veszel, ami nem felel meg az adott követelményeknek. Pl. Hiluxot.

A többi szellemi maszturbáció, bár értem mi a véleményed mozgatórugója nekije bele felé.;)

A Toyota Hilux pickup új katonai változata a cseh hadsereg szolgálatába áll.​

A cseheknek nagyon is megfelel a toyota hilux katonai célokra
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 943
85 543
113

A Toyota Hilux pickup új katonai változata a cseh hadsereg szolgálatába áll.​

A cseheknek nagyon is megfelel a toyota hilux katonai célokra
Tudod te, hogy mire használjak ezeket? Kb a szaladgálós kocsi kategóriája.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and Ocses

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113

A Toyota Hilux pickup új katonai változata a cseh hadsereg szolgálatába áll.​

A cseheknek nagyon is megfelel a toyota hilux katonai célokra
Kis túlzassal ők ezeket arra vettèk mint mi a vitarákat/rangerokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 737
34 530
113
Nem azért,de a fél világ Toyota HZJ-kkel rohangászik.Kongói őserdőtöl a Jemeni hegyvidéken át a téli jeges afgán hegyekig,mindenhol megbizhatóan ott van a szeren.
09-AR20-LR-0091.jpg

Jankel-Future-Toyota-Platform.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A barátom offroadozik (sic!), spec. pont Hilux-szal. Rendszeresen járnak túrázni a családdal elég rázós helyekre is. (Borult is párszor.)
Vele beszéltünk egyszer a gépekről, és a G ugyan kva drága, de negyságrendekkel jobb képességekkel, mint pl. a Hilux.
Ha egy helyen harchelyzetben át kell kellni, nem kérdés, melyik a jó megoldás.
Egyébként valószínűleg igazad van: a sofőr-, és gumikérdés alapvető. Láttam már G Mercit jégen nyári gumival piruettezni.
Harchelyzetbe melyik az alkalmasabb ha át kell kelni???

EGYIK SEM... Alkalmas

Max ha pancelozva van de akkor a g merci közelíti az NMS árát

Akkor meg 100x inkább nms mint páncélozott g merci
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Ocses

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
"2020 novemberében az Army Recognition bejelentette, hogy a cseh hadseregnél a Toyota Hilux pickup változatban váltja fel az UAZ-469 és a Land Rover 4x4 könnyű taktikai járműveket a cseh fegyveres erőknél."
Én már feladtam a fél világ a konfliktusokban résztvevők nagyrésze pickup okát haszonnal többségben hiluxot a nyugati pmc K java dönt Ford mellett. Évszaktól délig keletről nyugatig sivatagtol a dzsungelig mindenkinek megfelel. Háborút nevezték el a gyartorol de nallunk egy kalap szarnak van beállítva... Tény hogy a g merga jobb terepjáró képességű deaz 20adrangu nekik hogy azt a képességet nemigen tudja kihasználni de egy komolyabb járműpark esetben ha olcsóbb variacio esetén erre szükség sincs mert azon az összegen komoly utász kapacitás építhető ki ami a különbözet. De még gumihevederes járművek is beleférnek adott összegbe. Mert drágább mint egy bronco civil változata miközben a puritanositas és némi kabelezes és a festés a militarizalas a g merci el a híradó készüléket laptopot külön kell bele venni ugyan úgy...
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
"2020 novemberében az Army Recognition bejelentette, hogy a cseh hadseregnél a Toyota Hilux pickup változatban váltja fel az UAZ-469 és a Land Rover 4x4 könnyű taktikai járműveket a cseh fegyveres erőknél."
Az hogy nálunk hülyèn választottak erre/hasonló cèlra jarművet az mas tèszta. Hiszen a vitara tènyleg kb csak az utakon felel meg.

Ezt nemrèg már realizáltak is.
Erre volt válasz a rangerek vètele.

Remèlhetőleg a vitarák cserèjènèl, elgondolkodnak akár valami pickupon.
Bár vitathatatlan tèny, a vitara ára azèrt verhetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 006
113
Ez nekem fájt :D



Jópar helyen használnak akár különleges egysègek is pickupokat.
Nem is mennek vele sehova offroadozni, max a sivatagban dongetnek vele.

En nagyon kedvelem a Subarukat, egy kisse megemelt Outback tenyleg rengeteg helyen elmegy, akar erdei sartengereken is atevickel, de ossze sem tudnam hasonlitani a Rubiconok, Defenderek, G Mercik kepessegeivel.

Amúgy magyar honvèdsègben szűkebb keresztmetszet lessz egy nem kellő tudással rendelkező sofőr, esetleg egy rosszul megválasztott gumiabroncs.
Ezt egyebkent nem ertem: miert nincs off-road driving course kikepzes es rendszeres szinten tartas ezugyben? Ehhez tenyleg minden megadatott helyben, nem kell meg utazni sem, bar evi 2 trip, mondjuk a KC-390esekkel, egzotikusabb teruletekre (sivatag, dzsungel, jeges hegyek stb) meg siman bele kellene ferjen, ez egyben a hajozoknak is trening lenne.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ezt egyebkent nem ertem: miert nincs off-road driving course kikepzes es rendszeres szinten tartas ezugyben?
Na jó.
Itt röhögőgörcsöt kaptam. :D

Vannak vezgyakok, de ezek álltalában pár km gurulgatás, nem túl necces terepen.
Èvente 1-2 alkalommal.

Szintentartás?
Nem nagyon van szint.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Nem is mennek vele sehova offroadozni, max a sivatagban dongetnek vele.

En nagyon kedvelem a Subarukat, egy kisse megemelt Outback tenyleg rengeteg helyen elmegy, akar erdei sartengereken is atevickel, de ossze sem tudnam hasonlitani a Rubiconok, Defenderek, G Mercik kepessegeivel.


Ezt egyebkent nem ertem: miert nincs off-road driving course kikepzes es rendszeres szinten tartas ezugyben? Ehhez tenyleg minden megadatott helyben, nem kell meg utazni sem, bar evi 2 trip, mondjuk a KC-390esekkel, egzotikusabb teruletekre (sivatag, dzsungel, jeges hegyek stb) meg siman bele kellene ferjen, ez egyben a hajozoknak is trening lenne.
Mert ahová pancelozatlan 4x4 el mész ki ott a járható útról gondolkodva van. Vagy úgy tervezik meg az útvonalat hogy járható úton haladjon a gépjármű. Mert nem az a célja a honvédségbe bármily meglepő is hogy agyonszopasd a sofőrt és magadat szar utakkal.

És nem háborús helyzetbe sem. Mert ahová az utasok nem tudnak kijutni karbantartani az utat oda g merci sem megy ahova még a g merci megy ott az utasok már megerősítették az oszlopút talaját de legalábbis letoltak rolla a sarat. .. ha nagyon baszos az út akkor úgyis harcjármű vagy teherautó lessz a választás ha a pk nem idióta vagy nem valami kezdő aki nem mer igényelni vagy jelezni a problémát. A nem harcolok meg szintén karbantartott úton fognak haladni megtervezett útvonalon. Tudod a menet tervezés egyik szempontja az is hogy járható legyen az út nem csak azért mert elakadhat a gépjármű de majd lekuzdjuk hanem mert minél szarabb annál lassabban haladsz sőt veszélyezteted a végrehajtást azzal hogy megkockaztatsz ég eladást sőt egy eladással hatraltatsz másokat mert ki kell menteni. Tehát kerulod az ilyet ha lehet és ha van eszed.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson