2021. január 22-én Hulusi Akar török nemzetvédelmi miniszter, a török fegyveres erők vezérkari főnökével, Yashar Güler tábornokkal, a török szárazföldi erők parancsnokával, Yumit Dundar tábornokkal és miniszterhelyettessel Muhsin Dere,-l meglátogatták az 1. központi páncélosjavító üzemet (1. Ana Bakım Merkezi) a török szárazföldi erőket Sakaryában, valamint a török haditengerészet Savunma vállalatának üzemét Ankara közelében, Arifiye-n, ahol néhány új fegyvert mutattak be nekik. .
A török Savunma Navy cég által bemutatott "hibrid" harckocsi prototípusa, amely a német Leopard 2A4 tank módosított alváza a török Altay tank tornyával. Az alvázat a török Roketsan cég által kifejlesztett további páncélzattal látták el, a toronyra az Aselsan aktív védelmi rendszerét telepítették. Arifiye, 2021.01.22. C) Török Nemzetvédelmi Minisztérium
Hulusi Akar miniszter arifiye-i látogatása során részt vett az első három korszerűsített T-155 Firtina 155 mm / 52 önjáró löveg (Yeni Nesil Firtina 2) török hadseregnek történő átadásának ünnepségén.
A prototípust a modernizált 155 mm-s / 52 önjáró löveget Fırtına (új generációs Fırtına) először az IDEF 2019 védelmi ipar kiállításon Isztambulban 2019 májusában került bemutatásra .
A T-155 Firtina önjáró löveg, amelyet 2004-n az 1. Ana Bakım Merkezi gyártott, a híres dél-koreai Thunder önjáró löveg török változata. A T-155 Firtina tüzérségi egységet a Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) török állami vállalat gyártja. A török adatok szerint 2018 végéig mintegy 350 Firtina önjáró löveget gyártottak le a török hadsereg számára.
A modernizált új generációs Firtina önjáró löveget egy új, a török Aselsan vállalat által fejlesztett tűzvezető rendszerrel látták el, a rendszer tartalmaz egy érzékelőt is a lövedék kezdeti sebességének mérésére. Aselsan szerint az új MSA-t úgy fejlesztették ki, hogy figyelembe vették a Firtina önjáró löveg használatának tapasztalatait a kurdok elleni szíriai harcokban Szíriában.
Korábban a Firtina félautomata töltőrendszere teljesen gépesített volt, a lőszer típusát a parancsnok konzolján választhatták ki. A modernizált változatban az összes hidraulikus hajtást elektromos hajtással helyettesítik. Bevezettek egy rendszert a lőszerek és töltetek optimális hőmérsékletének fenntartására a lőszertárolóban.
Távvezérelt Aselsan SARP géppuska-modult helyeztek el a modernizált ACS tornyának tetején (ami a legszembetűnőbb külső különbség),a sofőr hőkamerát kapott. A modernizált Firtina új légkondicionáló rendszerrel és jobb szellőzéssel van ellátva. A modernizált Firtina legénysége négy ember, mindegyiknek saját kezelőpultja van kijelzőkkel.
2018-ban kezdték meg a modernizált Firtina prototípusának tesztelését, majd a török hadsereg aláírt egy szerződést egy meg nem nevezett mennyiségű új generációs Firtina leszállítására, amelynek első három példányát most adták át a török hadseregnek.
Az arifiye-i Savunma üzemében tett látogatása során Hulusi Akar miniszter megismerkedett a haditengerészet által létrehozott páncélozott járművek háromféle dízelmotorjának prototípusaival - a Vuran 400, az Azra 600 LE. és az Utku 1000 lóerős teljesítménnyel,rendelkezik és ez utóbbi motor célja a német MTU-881 KA 500 dízelmotorok cseréje a modernizált Firtinak-n (korábban Németország megtagadta Törökországtól az engedélyt a Firtina német motorokkal történő harmadik országokba történő exportjára) .
Szintén az arfiye-i Savunma Navy vállalkozásnál Hulusi Akar miniszternek bemutatták a vállalat által készített két páncélozott jármű prototipusát. Ezek közül az első a német Leopard 2A4 tank módosított alváza volt, amely a török Altay tank tornyával volt felszerelve. Az alváz a török Roketsan cég által kifejlesztett páncélzattal van felszerelve, a toronyra pedig az Aselsan aktív védelmi rendszerét telepítették.
Nyilvánvalóan ezt a hibridet azért hozták létre, mert az Altay tank a haditengerészet tömegtermelésébe került. A ВМС társaság 2018 áprilisában szerződést kapott 250 Altay tank sorozatgyártásához (amelynek fejlesztésében a vezető szerepet egy másik török cég az Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi vállalat játszotta, amelyet az isztambuli székhelyű Koç holding irányít), de eddig a gyártásukat (amelyet eredetileg 2020-tól tervezték) a török gyártmányú motor hiánya miatt nem indították el. Talán úgy döntöttek, hogy megkerülik ezt a problémát azzal, hogy felajánlják a török hadseregnek Leopard 2A4 tankok alvázának korszerűsítését, amelyek jelenlegi formájukban már nyilvánvalóan elavultak.
A haditengerészet megmutatta Hulusi Akar miniszternek egy kerekes páncélozott járművet is (páncélozott személyszállító), amelyet 8x8-as kerékelrendezéssel fejlesztett ki. Ez egy nagyon masszív páncélozott személyszállító jármű, amelyet a haditengerészet által kifejlesztett 600 lóerős Azra dízelmotorral szereltek fel. A jármű bemutatott prototípusa egy Aselsan Korhan harci modullal van felszerelve, benne egy 35 mm-es automata ágyúval (a modult az Aselsan által 2017-n először bemutatott, azonos nevű lánctalpas gyalogsági harcjármű-demonstrátoron használták). A jármű az Aselsan aktív védelmi rendszerével és a kézifegyverek tűzérzékelő rendszerével van felszerelve.
A BMC társaság, amely eredetileg 1964-ben alakult a British Motor Corporation török fióktelepeként, és 1989 óta hosszú idejig a Çukurova vállalat irányítása alatt áll, a 2010-es válság és csőd után újjáéledt, 2013-ban az ES Mali Yatirim ve Danismanlik group AS befolyásos török oligarcha, Edham Sandzak irányítása alá és ezzel , Erdogan török elnök köreibe került. 2015-n E. Sandzak a részvényeinek 49% -t mintegy 300 millió dollárért eladta a katari QAFIC állami befektetési alapnak (viszont a katari befektetők megérkezése egyértelműen a vállalat hatalom közeliségéhez kapcsolódott). Erdogan védnöksége lehetővé tette , hogy nagy kormányzati és exportrendeléseket vonzzon magához, ideértve az Altay tank sorozatgyártására vonatkozó szerződést is.