Török drónok

lz1o1wf.gif
ejew4iq.gif

gfr5rns.gif

mtwm8uf.gif
trllgb9.gif
 
-3x TEBER-82
-1x HGK-82
-2x MAM-C
-2x MAM-L
-1x MAM-T

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Lokkancs
Mivel nincs általános drone topik, itt kérdezném tennék fel a kérdést.

A Bayraktar és a Karayel kb. ugyanabba a teljesítmény kategóriába tartozik, viszont teljesen eltérő felépítésűek.

A Bayraktar alapvetően hagyományos felépítésű, a Karayel viszont olyan mint egy pici Cessna.

Aki ért hozzá, leírná mik az előnyei ill. hátrányai egymással szemben ennek a két felépítésnek?

Jó eséllyel a kettő közül az egyiknek mi is a vásárlói leszünk.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Szerintem ez már túl nagy egy hagyományos háborúba.
Ennél kisebbeket is lelövik. A propeller a legjobb radarvisszaverő felület, ennek ráadásul kettő is van, ráadásul elől.
Egy picit komolyabb légvédelem mellett a front közelébe sem érne az Akinci...
 
Nem hagyományos hadviselésre tervezték. Ezenkívül a világ összes harci repülőgépe túl nagy a hagyományos hadviseléshez. Lelőtték az izraeliek űrtechnológiával rendelkező F16-os Sufas, amely űrtechnológiával rendelkezett, S200-asokkal.
Bingo. Nem véletlenül az amerikai doktrina is mindig először a légvédelem teljes kiiktatasaval, repterek stb tavoli bombazasaval kezdodik.
 
E kép szerint a Kızıl Elma a jövőben kétmotoros változattal fog rendelkezni.

gghyxw9.png

A MIUS jellemzői​

  • Kommunikáció: Line of Sight (LOS) és Beyond Line of Sight (BLOS)
  • Utazási sebesség – Maximális sebesség: 0,6 – 0,9 Mach
  • Működési maximális magasság: 35 000-45 000 láb
  • Működési sugár: 500 tengeri mérföld
  • Hasznos teherbírás: 1500 kg
  • Hasznos terhelés – érzékelő: elektro-optikai célzórendszer, többcélú AESA radar
  • Maximális felszállási tömeg: 6000 kg
  • Testhossz: 14,7 m
  • Magasság: 3,3 m
  • Működési képesség a rövid pályás hajóktól
  • SATCOM + 3 Redundáns LOS
  • GPS független navigáció
  • Magas manőverezhetőség
  • Ultrahangos változat
  • Rossz látási viszonyok
  • Intelligens flottaautonómia
ettftj0.jpg
jfq7y1e.jpg
 
Néhány Gopniks demoralizálódik, de az ukránok még mindig motorokat készítenek.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
E kép szerint a Kızıl Elma a jövőben kétmotoros változattal fog rendelkezni.

gghyxw9.png

A MIUS jellemzői​

  • Kommunikáció: Line of Sight (LOS) és Beyond Line of Sight (BLOS)
  • Utazási sebesség – Maximális sebesség: 0,6 – 0,9 Mach
  • Működési maximális magasság: 35 000-45 000 láb
  • Működési sugár: 500 tengeri mérföld
  • Hasznos teherbírás: 1500 kg
  • Hasznos terhelés – érzékelő: elektro-optikai célzórendszer, többcélú AESA radar
  • Maximális felszállási tömeg: 6000 kg
  • Testhossz: 14,7 m
  • Magasság: 3,3 m
  • Működési képesség a rövid pályás hajóktól
  • SATCOM + 3 Redundáns LOS
  • GPS független navigáció
  • Magas manőverezhetőség
  • Ultrahangos változat
  • Rossz látási viszonyok
  • Intelligens flottaautonómia
ettftj0.jpg
jfq7y1e.jpg
mach 0,6 - 0,9 ? nem kevéske egy ilyen ambiciózus masinához ?
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
mach 0,6 - 0,9 ? nem kevéske egy ilyen ambiciózus masinához ?

Attól függ, mire akarják használni. Szerintem ez egy ideális lépcsőfok a harci drónok továbbfejlesztésére náluk. A SZU-57-es vagy a Raptor ellen harmat gyenge, ahogy egy izraeli F-35-ös ellen is, ebben valószínűleg egyet értünk. A most futó TB2-esekhez képest elképesztően nagy ugrás.
Ha nem mint lopakodó harci repülőt tekintem, akkor szerintem magának Törökországnak és a török hadseregnek is van olyan feladata, ahová ideális. Például a most futó Szíria és Irak Projekt, hát ha ez a gép sorozatgyártásba kerül Asszad állhat sorba Putyinnál újabb lérakot kérni... Ha hajóra rakják, a világ országainak 90%-ra megtörténik az erőkivetítés. Például a Föld túlsó felén egy Indonézia vagy Pakisztán sem hagyhatná figyelmen kívül, ha csak az az egy drónhordozó hajó a környező vizekre befutna.
Izrael F-35-ösei vagy Oroszország Szu-57-esei ellen ezek valóban nem tűnnek méltó ellenfélnek. Pedig ezek Törökország közelében vannak. Vagyis nem hiszem, hogy ezt a gépet szánnák az utolsó verziónak a török légiipar termékeinek. De például ha arra gondolsz, hogy AV vagy Békéscsaba ilyeneket gyártana, akkor az mekkora ugrás lenne számunkra a környező országokhoz képest, akkor szerintem ennek a gépnek így önmagában is megint hatalmas világpiaci helye és szerepe lenne majd.
Pár éve szerintem kétkedve néztük, hogy lesz-e egyáltalán valami belőle. Ha elkészülnek és sorozatban kezdik gyártani, akkor az újabb nagy ugrás lenne a hadiparban és az önellátásban.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0