<blockquote rel="dudi">molni
<blockquote>De miféle ellenséges légtérben kell 1500-1800 km-et repülni, mikor ekkora távolságból indítható volt azalap H-55 is úgy, hogy még bőven tehet kitérőket is a cél felé a H-55...?
Ezt kitől kérdezed?</blockquote>
Bárkitől...
molnibalage
<i>"De miféle ellenséges légtérben kell 1500-1800 km-et repülni, mikor ekkora távolságból indítható volt azalap H-55 is úgy, hogy még bőven tehet kitérőket is a cél felé a H-55...?"</i>
1. Gondolom én a támadási profil az északi sark fölötti átrepülés lett volna, utána ott van Kanada és csak utána az USA valamelyik partja.
2. Vagy a másik út a skandináv államok északi része, utána Grönland és csak utána az USA.
3. Vagy valamilyen módon végig a tenger fölött a földektől távol ahol bármikor bele szaladhat valamilyen hajóba aminek légvédelme van.
Akár hogyan nézem kifejezetten reálisnak tűnik az az opció, hogy néha szaladnia kell, hiába óriási a cirkáló rakéták lőtávolsága.
1. Ez esetben még vadászokkal sem kell szembenéznie. Az északi radarlánc már akkor is igen foghíjasan működött, közpes magasságban is simán át lehetett csúszni. Akkor kb. a kanadai hátrig nem volt semmi. Az meg már régen H-55 HMZ-n belül elég sok fontos város. Húzzál 2000 km-es sugarú kör Portland, Seattle és Chichago köré.
2. Ott is miért kellene M1.5 vagy M2.0? A Keflavikon levő F-15-ök a GIUK-náal adtak volna legfeljebb BARCAP-et, de legfeljebb 500-600 km-re Izlandtól. A Tu-160 bármerre lekerülheti ezt a fenyegetést sebesség nélkül is.
3. Ha te hajó légvédelmébe futsz bele, akkor gyorsan irány a tengerszint és csá. Ha nincs erre idő, akkor a gép sem olyan fordulékony és gyors, hogy kikerült. Háborúban meg nem hajókázik senki egyedül, tehát egy CBG-be véletlenül belefutni elég muris...
</blockquote>
A Fehér Hattyúk nem futottak volna, csak úgy bele semmiféle CBG-be, mert nem egyedül operáltak volna. A Rorsat -
Upravlyaemy Sputnik Aktivnyj (Russian: Управляемый Спутник Активный), or US-A, also known in the west as Radar Ocean Reconnaissance Satellite or RORSAT - támogatásával vetették volna be, akárcsak a Tu-95 vagy a Tu-22M gépeket. Ráadásul ott voltak a Tu-95RC (Bear D) gépek, amelyek éppen a konvojok és CBG felderítésére készültek..