Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Képtelenség annyi bombázót építeni, amivel olyan első csapást lehetne mérni, hogy az ellenfél ne tudjon visszavágni. A B-2 ezen felül a tengeralattjárók ellen tehetetlen. A jenkik szimplán túltolták az elrettentést a B-2-vel. Annak sem volt semmi értelme, kb. azért csinálták meg, mert meg tudták csinálni. Abban részben igazad van, hogy a MAD stabilitását kicsit talán aláásta, de ezzel sem lehetett volna megnyerni ez atomháborút. Amúgy is, egy atomháborúnak, ahogy írtam nincs győztese. A Földön utána mindenki kollektíve megszopja...Az amcsik bazi nagy békevágyukban állandóan első csapásmérő bombázót akartak építeni. Az volt a cél, hogy berepüljenek a szovjet/orosz légtérbe. Áttörjék a légvédelmet és még azelőtt kilőjék az orosz silókat, hogy azok indítani tudnának. Vagy még azelőtt kilőjék a parancsnoki pontokat, köztük Moszkvát, mielőtt kiadnák az indítási parancsot. Iletve még azelőtt letarolják a stratégiai légerő reptereit, hogy a bombázókat levegőbe emelnék.
Ez tény, csak a mobilitásak túl sok értelme nem volt, mert Moszkva körül a Sz-25 állásokban települtek be... A VSz tagországok légvédelménéml esetleg kihasználható lett volna a mozgás, de tudtommal ott is fix TÁS-ban gondolkoztak.Fejlesztés alatt állt az S-200-al szemben már mobil S-300.
Ez úgy téves, ahogy van. A gyártás zajlott és Bush egyik utolsó elnöki rendeletével állította le a gép gyártását. Tehát nem az volt, hogy kilobbiztak ennyi gépet. A program itt tartott, amikor ráfeküdtek a STOP gombra, de telibe. Mint később az RAH-66-nál. Már a gyártósort készítették elő, amikor jött a kasza...Így csak 20 db-ot építettek meg. Ennyit sikerült kilobbizni.
Az atomháború mindig is értelmetlen szomorú, hogy ez egyeseknek még most sem esik le a nagyvilágban...Vagy egyszerűen csak maga az atomháború vált értelmetlenné az egypólusúvá vált világrend miatt.
Mitől? Annyit repülnek vele? Mert az utóbbi pár évet leszámítva nem nagyon használták őket. A használat alatt mondjuk azt értem, amit a jenki csinál, hogy 250-500 órát is repül egy B-52 egy évben. Mennyire (repóra) tervezték anno a gépet?Az igénybevételük, elhasználódásuk pedig túl gyors.
Azokat gyártották még a '70-es évek végén is ugye?Másrészt a Tu-95 flotta záros határidőn belül öregkori végelgyengülésben múlik ki.
Annak fényében, hogy a B-52H túléli a B-1B annyia talán nem, inkább furcsa lenne.Valamit gyártani kell a cseréhez és azért mégis csak nevetséges lenne a Tu-95-ösöket újra gyártásba venni.
Mert nincs rá forrás. Ennyi. Nem kell magyarázni azt, ami nyilvánvaló. A Tu-160 gyártása olcsóbb.Miért nem törik össze magukat, hogy új (lopakodó) bombázót fejlesszenek?
Azért mert a Tu-160 ma is alkalmas a feladatának ellátásra. Korszerűsítve és az új H-101/102-es robotrepülőkkel felturbózva meg pláne alkalmas. Robotrepülőt fejleszteni és éíteni nagyságrenddel olcsóbb és egyszerűbb, mint stratégiai bombázót.
Technikailag elvben semmi sem gátolja meg az oroszt, hogy stealth start. bombázót csináljon. Ha a PAK-FA technológiáha felskálázható más gépre, akkor ebben semmi akadály nincs, de ez is pénzbe kerül. Egy bazinagy függőhíd építése ma nem a technikailag mission impossbile, de egy km-es függőhíd X pénzbe kerül. Ha nem telik rá, akkor nem telik rá.Elő lehet ezt adni úgy is, hogy az oroszok csórók és csak erre van pénzük. Aki nagyon lenézi őket az még úgy is magyarázhatja hogy képtelenek korszerűbbet összehozni. Meg úgy is lehet nézni, hogy ez a legésszerűbb, ár/érték arányban a legjobb döntés.
zsolti
Nem állítom, hogy igazam van, de szerintem a PAKDA hasznosabb gép lenne. Ugyanis a Tu-160 látszik a radaron a PAKDA meg majd valamikor látszódhat és ez nagy különbség.
Ráadásul a Tu-160 gyors, de nem gyorsabb egy rakétánál. Ha bele fut véletlenül egy hajóba amin komoly SM sorozatú rakéta van akkor reszeltek neki.
A PAKDA-nál én csak azt nem értem, hogy az oroszok miért nem tudják megcsinálni....
Ez most furán hangozhat, de ha nem akarják újra föltalálni a spanyol viaszt akkor minden szükséges technológia a rendelkezésükre áll.
1. A csupaszárny forma adott. Semmilyen forradalmi dolgot nem kell ezzel kapcsolatban kitalálni.
2. Nagyméretű vázszerkezeteket tudnak gyártani az oroszok.
3. A lopakodó burkolat a PAKFA kapcsán adott.
4. A Hajtómű a Tu-160M kapcsán már adott. Itt csak nem kell bele utánégető és ennyi.
5. Az OLSZ rendszer miatt van modern IR érzékelőjük.
6. L és X sávos radarok a PAKFA miatt rendelkezésre állnak.
7. Modern ECM-et az új Tu-160M is kapna....
Egyszerűen nem értem, hogy mit nem tudnak ezen összehozni....
Lényegében pont olyan CM/JDAM platfrom, mint a B-52H. A bibi az, hogy egyiket sem lehet bezavarni olyan légtérbe ma már, ahol komoly légvédelem van, legfeljebb a B-1B-t, de azt is csak alacsonyan. Viszont, ha az alacsony behatolást nem kockáztatják, akkor ismét ott a kérdés, hogy a platformok darabszámának a növelésén túl mit tud, amit egy B-52H azonos szintű elektronikával ne tudna megoldani...? Izé...
Akkor meg felmerül a kérdés, hogy a B-52-höz képest max. 10-15%-kal gyorsabb B-1B mennyire költséghatékony. Mondjul a B-52H költséghatékonyságának az ótvar régi hajtóműve ver oda, de nagyon... A B-1B-nél meg az overkill képességek. Variarszárny, utánégetős hajtómű, nem ezek az "olcsóság" alappillérei...
A Csepeli Vasművek épiti őket ? )
Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?!
Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?!
Évek óta <blockquote rel="Python">Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?!