M
molnibalage
Guest
Ez esetben az értő olvasás gyakorlását fejleszd, mert pontosan azt írtam, hogy az 1 óra teljesen reális, viszont alul becslésnek nevezni meg több, mint erős.Nekem pont az volt a gondom, hogy a neten megtalálható 2000 km mach 1.5-nél értéket is alul becslésnek tartom, miközben Molni azt próbálja bizonygatni hogy még egy órán át sem képes tartani ezt a sebességet és megkérdőjelezi az egész értelmét.
Itt lazán elfelejted azt, hogy ha két ilyen sprintet csinál a gép, akkor az interkontinentális hatósugár régen a kukában landolt már. A gép túléli, de hogy a célpontot el nem éri, az fix. Mondjuk nehéz olyan helyzetet elképzelni, amikor a Tu-160-at a céljától 2000+ km-re egy vadász fogadja... Ennyiről meg indítható a Kh-55(5)Pedig a Tu-160 egyik hatalmas előnye egy Tu-95-el szemben, hogy ha a vadászokat lát, akkor felveszi a nyúlcipőt és nem is érdemes a vadászoknak a követésével próbálkozni. A Tu-160 sprintel 10-15 percet, vagy ha úgy tetszik 300-500 km-t. Majd amikor már biztos benne, hogy lerázta az üldözőket, akkor beáll a leggazdaságosabb sebességre és lerepüli azt a maradék pár ezert km-t, ami az elé küldött tanker gépig hátra van.
A B-1B szuperszonikus képessége gyakorlatilag a papírnak való. Soha nem használják ki nagy magasságban. Alacsonyan meg végképp nem, mert a hatósugár igencsak tartana a bombázó szemmel a 0-hoz, ha ezt tenné.Szemben a B-1B-vel, amelynél a változtatható nyilazású szárny és a hangsebesség feletti repülés elsődleges célja, hogy alacsony magasságon a cél közelébe tudjon jutni, a Tu-160 teljesen másra használja a nagy sebesség lehetőségét
Nagyon elegem van, hogy olyan dolgokat írnak le itt és máshol is, amit soha nem mondtam. Nem lehetne abbahagyni...? Hm...?Az oroszok nem olyan bolondok, mint ezt Molni és néhány más, az orosz technikát nem kedvelő ember legtöbbször feltételezi.
Már elnézést, de a Tu-160 a hidegháború terméke, ahol az oroszok n+1 felesleges fegyverprorgamot vittek végig. Mondhatnám azt is, hogy hála istennek, mert ezek miatt is fogott padlót a Szu...Nem passzióból csinálták meg a világ legnagyobb, irdatlanul bazi nagy bombázó szörnyetegét. Azért lett változtatható nyilazású szárny, mert a szuperszonikus sebességnek célja van. Azért lett ekkora a gép, mert ez kellett ahhoz fölényesen le tudja futni a vadászokat.
A Kirovra semmi szükség nem volt a HT bombázók és a hordozó vadász tengók mellett. Nézd meg, hogy egy Oscaron mennyi P-700 volt és mekkora volt a ladik és milyen rejtett. Ehhez képest a Kirovon mennyi volt és mennyi védelmi rendszerrel kellett a hajót megtömni úgy, hogy egyáltalán nem a "leküzdhetetlen" kategória a légvédelme.
Mi szükség volt a Typhoon-okra? Kurvára semmi. Ki is szórták mind, a Delta IV-ek meg még mindig szolgálnak.
A Tu-160 is ez a kategória. Semmi szükség nem volt igazából a gépekre és az M2.0 képességre meg végképp. Ez is részben azért van, hogy legyen miénk al legnagyobb és legyrosabb. Ha nem létezne, akkor sem történt volna semmi a MAD vagy konvencionális képességekterén.
Az ár érték aránya borzalmas. Egyébként a B-1B-nek sem volt sok értelme sokáig sőt, ma is annyira van, hogy a 100 gépes flotta fele sincs aktív állományban tartva tudtommal és a B-52H miden valószínűség szerint túl fogja érni a Bone-t. A B-1B is csak R.R fegyverkezési programja miatt létezik. Technikailag arra sem lett volna szükség... A jenkiknél is néha pont annyira elgurult a gyógyszer, mint az szovjeteknél...Attól még, hogy a B-1B koncepciójától a Tu-160-é eltér, nem azt jelenti, hogy a T-160 egy értelmetlen butaság.