Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 801
8 470
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2016-03-12&ttitle=Fot%C3%B3riport_a_Tu-160_Blackjack_bomb%C3%A1z%C3%B3k_moderniz%C3%A1l%C3%A1s%C3%A1t_v%C3%A9gz%C5%91_kazanyi_Gorbunov_rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9pgy%C3%A1rb%C3%B3l
 
M

molnibalage

Guest
Az amcsik bazi nagy békevágyukban állandóan első csapásmérő bombázót akartak építeni. Az volt a cél, hogy berepüljenek a szovjet/orosz légtérbe. Áttörjék a légvédelmet és még azelőtt kilőjék az orosz silókat, hogy azok indítani tudnának. Vagy még azelőtt kilőjék a parancsnoki pontokat, köztük Moszkvát, mielőtt kiadnák az indítási parancsot. Iletve még azelőtt letarolják a stratégiai légerő reptereit, hogy a bombázókat levegőbe emelnék.
Képtelenség annyi bombázót építeni, amivel olyan első csapást lehetne mérni, hogy az ellenfél ne tudjon visszavágni. A B-2 ezen felül a tengeralattjárók ellen tehetetlen. A jenkik szimplán túltolták az elrettentést a B-2-vel. Annak sem volt semmi értelme, kb. azért csinálták meg, mert meg tudták csinálni. Abban részben igazad van, hogy a MAD stabilitását kicsit talán aláásta, de ezzel sem lehetett volna megnyerni ez atomháborút. Amúgy is, egy atomháborúnak, ahogy írtam nincs győztese. A Földön utána mindenki kollektíve megszopja...

Fejlesztés alatt állt az S-200-al szemben már mobil S-300.
Ez tény, csak a mobilitásak túl sok értelme nem volt, mert Moszkva körül a Sz-25 állásokban települtek be... A VSz tagországok légvédelménéml esetleg kihasználható lett volna a mozgás, de tudtommal ott is fix TÁS-ban gondolkoztak.

Így csak 20 db-ot építettek meg. Ennyit sikerült kilobbizni.
Ez úgy téves, ahogy van. A gyártás zajlott és Bush egyik utolsó elnöki rendeletével állította le a gép gyártását. Tehát nem az volt, hogy kilobbiztak ennyi gépet. A program itt tartott, amikor ráfeküdtek a STOP gombra, de telibe. Mint később az RAH-66-nál. Már a gyártósort készítették elő, amikor jött a kasza...

Vagy egyszerűen csak maga az atomháború vált értelmetlenné az egypólusúvá vált világrend miatt.
Az atomháború mindig is értelmetlen szomorú, hogy ez egyeseknek még most sem esik le a nagyvilágban...

Az igénybevételük, elhasználódásuk pedig túl gyors.
Mitől? Annyit repülnek vele? Mert az utóbbi pár évet leszámítva nem nagyon használták őket. A használat alatt mondjuk azt értem, amit a jenki csinál, hogy 250-500 órát is repül egy B-52 egy évben. Mennyire (repóra) tervezték anno a gépet?

Másrészt a Tu-95 flotta záros határidőn belül öregkori végelgyengülésben múlik ki.
Azokat gyártották még a '70-es évek végén is ugye?

Valamit gyártani kell a cseréhez és azért mégis csak nevetséges lenne a Tu-95-ösöket újra gyártásba venni.
Annak fényében, hogy a B-52H túléli a B-1B annyia talán nem, inkább furcsa lenne.

Miért nem törik össze magukat, hogy új (lopakodó) bombázót fejlesszenek?

Azért mert a Tu-160 ma is alkalmas a feladatának ellátásra. Korszerűsítve és az új H-101/102-es robotrepülőkkel felturbózva meg pláne alkalmas. Robotrepülőt fejleszteni és éíteni nagyságrenddel olcsóbb és egyszerűbb, mint stratégiai bombázót.
Mert nincs rá forrás. Ennyi. Nem kell magyarázni azt, ami nyilvánvaló. A Tu-160 gyártása olcsóbb.

Elő lehet ezt adni úgy is, hogy az oroszok csórók és csak erre van pénzük. Aki nagyon lenézi őket az még úgy is magyarázhatja hogy képtelenek korszerűbbet összehozni. Meg úgy is lehet nézni, hogy ez a legésszerűbb, ár/érték arányban a legjobb döntés.
Technikailag elvben semmi sem gátolja meg az oroszt, hogy stealth start. bombázót csináljon. Ha a PAK-FA technológiáha felskálázható más gépre, akkor ebben semmi akadály nincs, de ez is pénzbe kerül. Egy bazinagy függőhíd építése ma nem a technikailag mission impossbile, de egy km-es függőhíd X pénzbe kerül. Ha nem telik rá, akkor nem telik rá.

A legvidámabb barakk idején is telt légvédelmi modernizációra, de felhúzni 3 db nyavajás Duna hidat, arra már nem volt, mert más volt a prioritás. Egy Krug dandár ára kb = Árpád híd felhúzása...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Az orosz védelmi minisztérium tobb tíz milliárd Rubelt kolt a kazanyi Gorbunov repulogépgyár modernizálsára. A gyártási technológia 40%-a teljesen új lesz.
Néhány érdekesség az új M2 gépekrol
https://www.youtube.com/watch?v=hHQ02Y6Qic8

Úgy néz ki , hogy a Pak-DA egy idore dobozba kerul.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 052
9 574
113
zsolti

Nem állítom, hogy igazam van, de szerintem a PAKDA hasznosabb gép lenne. Ugyanis a Tu-160 látszik a radaron a PAKDA meg majd valamikor látszódhat és ez nagy különbség.
Ráadásul a Tu-160 gyors, de nem gyorsabb egy rakétánál. Ha bele fut véletlenül egy hajóba amin komoly SM sorozatú rakéta van akkor reszeltek neki.

A PAKDA-nál én csak azt nem értem, hogy az oroszok miért nem tudják megcsinálni....
Ez most furán hangozhat, de ha nem akarják újra föltalálni a spanyol viaszt akkor minden szükséges technológia a rendelkezésükre áll.
1. A csupaszárny forma adott. Semmilyen forradalmi dolgot nem kell ezzel kapcsolatban kitalálni.
2. Nagyméretű vázszerkezeteket tudnak gyártani az oroszok.
3. A lopakodó burkolat a PAKFA kapcsán adott.
4. A Hajtómű a Tu-160M kapcsán már adott. Itt csak nem kell bele utánégető és ennyi.
5. Az OLSZ rendszer miatt van modern IR érzékelőjük.
6. L és X sávos radarok a PAKFA miatt rendelkezésre állnak.
7. Modern ECM-et az új Tu-160M is kapna....

Egyszerűen nem értem, hogy mit nem tudnak ezen összehozni....

Szerintem azért felesleges ezen az "oroszok mit gyártsanak, Tu-160-at vagy PAK DA-t" témán vitatkozni, mert

<b>a Tu-160 a PAK DA</b>.

A Tu-160 gyártása a következőképp fog kinézni:

1. Az oroszok legyártanak 10db Tu-160/II. -t. A Nyugat várja a szubszonikus csupaszárny PAK DA-t.

2. Az oroszok legyártanak 20db Tu-160/III.-t. Bejelentik, hogy a PAK DA program késik. A Nyugat ujjong.

3. Az oroszok legyártanak 30db Tu-160/akármit. Azt mondják a nevét majd csak később árulják el. Bejelentik, hogy a PAD DA programot törölték. A Nyugat üdvrivalgásban tör ki és győzelmi mámorban úszik.

Aztán hirtelen csend lesz.

Az oroszok bejelentik, hogy a Tu-160/akármi a rendes nevén:

PAK DA.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Lényegében pont olyan CM/JDAM platfrom, mint a B-52H. A bibi az, hogy egyiket sem lehet bezavarni olyan légtérbe ma már, ahol komoly légvédelem van, legfeljebb a B-1B-t, de azt is csak alacsonyan. Viszont, ha az alacsony behatolást nem kockáztatják, akkor ismét ott a kérdés, hogy a platformok darabszámának a növelésén túl mit tud, amit egy B-52H azonos szintű elektronikával ne tudna megoldani...? Izé...

Akkor meg felmerül a kérdés, hogy a B-52-höz képest max. 10-15%-kal gyorsabb B-1B mennyire költséghatékony. Mondjul a B-52H költséghatékonyságának az ótvar régi hajtóműve ver oda, de nagyon... A B-1B-nél meg az overkill képességek. Variarszárny, utánégetős hajtómű, nem ezek az "olcsóság" alappillérei...


Nem tudom, hogy mennyire fedi a valóságot, de:
http://nation.time.com/2013/04/02/costly-flight-hours/

Ennek alapján olcsóbb a B-1B üzemeltetése, mint a B-52 és persze a képességeik "köszönőviszonyban" sincsenek.
 
M

molnibalage

Guest
Amíg élt az a mozgó átlagos link, ott más volt, a B-1B repórája kb. 20%-kal volt annál magasabb. Az többi gép értéke is kicsit magasabb volt, de az A-10C / F-16 arány kb. stimmel.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Az elso Tu-160M2:
waQ2-DAOqXM.jpg

2bXKhlAEMFg.jpg

l8_ttdmofVM.jpg

Ah7WAwp7ytM.jpg
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 824
47 194
113
A régi gyártósort tették üzemképessé, ez egyértelmű, hogy nem újat építettek. Ez több évtizedes csarnok, igen, kicsit WM Vas és Fémművek feelingje van.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
A Csepeli Vasművek épiti őket ? :))

Szerintem összetehetnénk a két kezünket, ha a Csepeli Vasművek ma így nézne ki! Attól tartok, ott ma már villamost se tudnának gyártani (kerékpárt még talán), nemhogy repülőgépet. :-(
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Itt jon a képbe ez:
<i>Az orosz védelmi minisztérium tobb tíz milliárd Rubelt kolt a kazanyi Gorbunov repulogépgyár modernizálására. A gyártási technológia 40%-a teljesen új lesz.</i>
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 824
47 194
113
Erre a gyártósorra ahogy a képek alapján kinéz, lesz is mit költeni, gazdagon. Valóban első blindre max a 80' évek közepe, kb.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 566
79 738
113
Csak&hogy tisztázzunk pár dolgot:
Jelenleg az egyetlen ország a világon ahol midern stratégiai bimbázót gyártanak az Oroszország.Ezen kívül a retro nagyon trendi ezért néz ki így a gyártósor amúgy nem csak retro hanem van egy kis romkocsma feelingje is :D
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?! :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?! :)

Mondjuk én inkább a fotók minősége alapján elsőre is nehezen hittem el, hogy ezek friss képek. Inkább arra gondoltam, hogy egy valaha gyártás közben félbehagyott, most elővett/tovább épített példányról látunk x évvel ezelőtt készült fotókat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
Évek óta
Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?! :)

Természetesen be nem fejezett TU-160 . A képek a videobol vannak, amikor az UAC elnoke látogatott a gyárba. Jó pár éve ott a géptorzs. Ebbol lesz az elso Tu-160M2.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Évek óta <blockquote rel="Python">Kérdés: Vajon ez a géptörzs új gyártás, vagy 25 éve ott porosodott a gyárban valahol, és még átment a strukturális vizsgálaton, így jó lesz még egy új gépet építeni, meg begyakorolja rajta a személyi állomány, hogyan is építettünk bombázókat 30 éve?! :)

Természetesen be nem fejezett TU-160 . A képek a videobol vannak, amikor az UAC elnoke látogatott a gyárba. Jó pár éve ott a géptorzs. Ebbol lesz az elso Tu-160M2.</blockquote>

Köszi a választ! :)