Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 120
3 236
113
1 Tu-160 elvisz 12 darab H-101/102 nagy hatótávolságú(4500 km) robotrepülőgépet. Nem kell berepülnie az ellenség légvédelmi zónájába. A Tu-160 stratégiai bombázó, az atomtriád része. Ne kevrjünk mellé Szu-57-et, teljesen más kategória a két gép.


Ehhez gondolkodni kéne nem csak számokat látni....ő pont úgy gondolkodik ,mint a néhai szovjetek csak a " számok" számítanak...
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Az oroszok számára is értelmesebb lenne több szu-57-es (igaz gyártani is kéne) mint mint egy ilyen nagy izé!
Hasznosabb 10 su-57-es mindegyikben 4 db kh-59mk2 rakétával mint a nagy drága tu-160-as.

Úgy értettem, hogy Oo. számára a Tu-160 hasznosabb fegyver, mint mondjuk Hollandia számára az F-35. A Su-57-el nem kiváltható, ahogy már előttem leírták.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
A Föld nem csak sarkkörből áll!Próbálj már kilépni az Oroszorzág vs. USA léptékkből!Ezen kívül ma már nem csak nukleáris fegyverzete van a gépnek.
  1. Ki beszélt itt az USA-ról?
  2. Norvégia is NATO tagállam.
  3. De mondjuk Skandinávia és egész Európa támadható úgy, hogy a NATO légterének közelébe sem kell repülni.
Szóval, hova akarsz száguldozni...?

Egy szóval nem mondtam,hogy kiver bárkit is a víz a géptől,gondolom azt nem nekem szántad.
Ghostraidernek.
Ha olvasod a nyugati sajtót, akkor tudod, hogy mire gondoltam. Fegyveres vagy fegyvertelen áttelepülés, folyton a vinnyogást olvasni hol a sajtóban, hol épp Stoltenberg nyilatkozataiban. Ez egy használható fegyver. Szerintem értelmesebb Oroszország számára, mint Hollandia vagy Dánia számára az F-35. Az utánégetés meg a nagy sebesség értelmetlenségén csámcsogni pont annyira értelmetlen.
Nem, nem tudom. Beszámolnak róla. Ennyi. De ettől kit ver ki a víz? Még a sajtót sem, nemhogy a fegyveres erőket.
A többi része sehogy nem jön ahhoz, hogy az M2.0 képességnek van-e értelme vagy sem strat. bombázónál. Bár megjegyezem itt sincs igazad. Mert más vadászgépe nem lesz Hollandiának. Ergo, hogy te mégis milyen vicces skálán méred le az Tu-160 hasznosságát az F-35A-val viszonyítva nem tudom, de tényleg érdekelne, mert ebben a formában kb. csak a röhögés kerülget, hogy mekkora bugyuta beszólás volt...

Viszont elviszi a még sokkal távolabbra indítható fegyvert olyan távolságra, amilyenre az F-35 el se lát, nemhogy elrepüljön olyan messzire!! Szóval szokjuk már meg, hogy egy stratégiai gépet ne egy harcászatival hasonlítgassunk már össze!!
Stop. Szellemlovas barátunk vitte félre a beszélgetést elég muris hasonlatával. A messzire repülés és az M2.0 sebesség meg egymást kizáró fogalmak.

1 Tu-160 elvisz 12 darab H-101/102 nagy hatótávolságú(4500 km) robotrepülőgépet. Nem kell berepülnie az ellenség légvédelmi zónájába. A Tu-160 stratégiai bombázó, az atomtriád része. Ne kevrjünk mellé Szu-57-et, teljesen más kategória a két gép.
Ezt címezd Szellemlovasnak.

Úgy értettem, hogy Oo. számára a Tu-160 hasznosabb fegyver, mint mondjuk Hollandia számára az F-35. A Su-57-el nem kiváltható, ahogy már előttem leírták.
És ezt a hülyeséget miből sikerült levezetni? Az F-16 helyett valami vadászgép mindenképpen kell, már csak az air policy és Chicagoi Egyezmény miatt. Csak mivel Hollandia jelek szerint komolyan veszi NATO tagságát és fegyveres erejének képesség megtartását olyan vadászgép kell, ami a köv. évtizedekben is megteszi, de két szuperszonikus típust nem engedhet meg magának egyszerre*. ---> F-35

* Ja igen, ilyen gazdagok is csak mi voltunk...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Ghostraidernek.

Nem, nem tudom. Beszámolnak róla. Ennyi. De ettől kit ver ki a víz? Még a sajtót sem, nemhogy a fegyveres erőket.
A többi része sehogy nem jön ahhoz, hogy az M2.0 képességnek van-e értelme vagy sem strat. bombázónál. Bár megjegyezem itt sincs igazad. Mert más vadászgépe nem lesz Hollandiának. Ergo, hogy te mégis milyen vicces skálán méred le az Tu-160 hasznosságát az F-35A-val viszonyítva nem tudom, de tényleg érdekelne, mert ebben a formában kb. csak a röhögés kerülget, hogy mekkora bugyuta beszólás volt...


Stop. Szellemlovas barátunk vitte félre a beszélgetést elég muris hasonlatával. A messzire repülés és az M2.0 sebesség meg egymást kizáró fogalmak.


Ezt címezd Szellemlovasnak.


És ezt a hülyeséget miből sikerült levezetni? Az F-16 helyett valami vadászgép mindenképpen kell, már csak az air policy és Chicagoi Egyezmény miatt. Csak mivel Hollandia jelek szerint komolyan veszi NATO tagságát és fegyveres erejének képesség megtartását olyan vadászgép kell, ami a köv. évtizedekben is megteszi, de két szuperszonikus típust nem engedhet meg magának egyszerre*. ---> F-35

* Ja igen, ilyen gazdagok is csak mi voltunk...

Legalább olvasd el a nickemet mielőtt virtuálisan nekem esel, mert most épp más valakit bántasz helyettem. ;) Mentségedre szóljon, valóban ketten vagyunk nagyon hasonló nicknévvel.

Amúgy a mondani valóm lényegét nem sikerült megértened. De sebaj, fordult már elő ilyen korábban is.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
  1. Ki beszélt itt az USA-ról?
  2. Norvégia is NATO tagállam.
  3. De mondjuk Skandinávia és egész Európa támadható úgy, hogy a NATO légterének közelébe sem kell repülni.
Szóval, hova akarsz száguldozni...?


Ghostraidernek.

Nem, nem tudom. Beszámolnak róla. Ennyi. De ettől kit ver ki a víz? Még a sajtót sem, nemhogy a fegyveres erőket.
A többi része sehogy nem jön ahhoz, hogy az M2.0 képességnek van-e értelme vagy sem strat. bombázónál. Bár megjegyezem itt sincs igazad. Mert más vadászgépe nem lesz Hollandiának. Ergo, hogy te mégis milyen vicces skálán méred le az Tu-160 hasznosságát az F-35A-val viszonyítva nem tudom, de tényleg érdekelne, mert ebben a formában kb. csak a röhögés kerülget, hogy mekkora bugyuta beszólás volt...


Stop. Szellemlovas barátunk vitte félre a beszélgetést elég muris hasonlatával. A messzire repülés és az M2.0 sebesség meg egymást kizáró fogalmak.


Ezt címezd Szellemlovasnak.


És ezt a hülyeséget miből sikerült levezetni? Az F-16 helyett valami vadászgép mindenképpen kell, már csak az air policy és Chicagoi Egyezmény miatt. Csak mivel Hollandia jelek szerint komolyan veszi NATO tagságát és fegyveres erejének képesség megtartását olyan vadászgép kell, ami a köv. évtizedekben is megteszi, de két szuperszonikus típust nem engedhet meg magának egyszerre*. ---> F-35

* Ja igen, ilyen gazdagok is csak mi voltunk...


Európához Oroszországot sem kell elhagyni de ettől függetlenül ez egy interkontinentális stratégiai bombázó így az egész bolygón képesnek kell lennie harcolni ne akard leszűkíteni az alkalmazási területet.
 
M

molnibalage

Guest
Európához Oroszországot sem kell elhagyni de ettől függetlenül ez egy interkontinentális stratégiai bombázó így az egész bolygón képesnek kell lennie harcolni ne akard leszűkíteni az alkalmazási területet.
Nem szűkítettem le, de te ezt valami rejtélyes oknál fogva behaluzod.

Mi lenne, ha használnád Google Earth alkalmazást és Oo területe felől elkezdenéd kitérőkkel mérni az útvonalakat több irányba, majd arra rátennél egy 1500-2000 km-es H-555 indításitávot...? Csak én végzem el a házi feladatot már megint...?

Te 10000 km+ egyszeri utántöltés hatósugárral te arra repülsz, amerre akarsz. A vadászok a közeledbe sem kerülhetnek. Ha ezt saját vadászfedezettel a támaszpont 400 km-es körzetében nem tudják biztosítani egyes ritka területeken, ahol ellenséges vadász esetleg kóricálgat akkor meg Tu-160 se jó semmire.

Legalább olvasd el a nickemet mielőtt virtuálisan nekem esel, mert most épp más valakit bántasz helyettem. ;) Mentségedre szóljon, valóban ketten vagyunk nagyon hasonló nicknévvel.

Amúgy a mondani valóm lényegét nem sikerült megértened. De sebaj, fordult már elő ilyen korábban is.
Opsz tényleg.

Viszont érvet továbbra sem látok, hogy az Tu-160 miért hasznos és az F-35A Hollandiának miért nem. A holland F-16 pl. repült bevetés az AF alatt. Az orosz Tu-160 meg nem.

Na erről ennyit...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and Roni

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Nem szűkítettem le, de te ezt valami rejtélyes oknál fogva behaluzod.

Mi lenne, ha használnád Google Earth alkalmazást és Oo területe felől elkezdenéd kitérőkkel mérni az útvonalakat több irányba, majd arra rátennél egy 1500-2000 km-es H-555 indításitávot...? Csak én végzem el a házi feladatot már megint...?

Te 10000 km+ egyszeri utántöltés hatósugárral te arra repülsz, amerre akarsz. A vadászok a közeledbe sem kerülhetnek. Ha ezt saját vadászfedezettel a támaszpont 400 km-es körzetében nem tudják biztosítani egyes ritka területeken, ahol ellenséges vadász esetleg kóricálgat akkor meg Tu-160 se jó semmire.


Opsz tényleg.

Viszont érvet továbbra sem látok, hogy az Tu-160 miért hasznos és az F-35A Hollandiának miért nem. A holland F-16 pl. repült bevetés az AF alatt. Az orosz Tu-160 meg nem.

Na erről ennyit...

Végig NATO-ról beszélsz,ez eléggé leszűkített terület.Azt is megnézted a térképen,hogy merre tudnak úgy kijutni ezek a gépek az orosz légtérből,hogy ne ütközzenek olyan légtérbe amit nem az oroszok ellenőriznek kizárólagosan?Oroszország nem az USA jó hosszú óceáni partszakasszal amit kizárólag ő ellenőriz.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Opsz tényleg.

Viszont érvet továbbra sem látok, hogy az Tu-160 miért hasznos és az F-35A Hollandiának miért nem. A holland F-16 pl. repült bevetés az AF alatt. Az orosz Tu-160 meg nem.

Na erről ennyit...

Jaja, csak épp ahhoz, hogy egy jugo miget lelőjjön, nagyon nem kell stealth képesség. És ezt is 15 évente egyszer..
Erre és az air policy-ra bőven elég lenne a block72 vagy akár a rafale.


A Tu-160 meg repült bevetést Szíriàban. És?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Végig NATO-ról beszélsz,ez eléggé leszűkített terület.Azt is megnézted a térképen,hogy merre tudnak úgy kijutni ezek a gépek az orosz légtérből,hogy ne ütközzenek olyan légtérbe amit nem az oroszok ellenőriznek kizárólagosan?Oroszország nem az USA jó hosszú óceáni partszakasszal amit kizárólag ő ellenőriz.
Nem. Soha nem a NATO-ról beszéltem. Az csak egy példa volt, miközben folyamatosan mondtam, hogy vedd már elő térképet. Bakker eszközök tárháza áll rendelkezésedre, de csak a szád jár a kezded helyett.

Mondom mit csinálj.
  1. Keress üzemelő orosz reptereket, mondjuk első körben, ahol békeidőben is van Tu-160
  2. Rajzolj köré 200-400 km-es sugarú kört. Az SAM és BARCAP elég jól fedezi, ha esetleg közel lenne a határtól. Na, akkor megvan, hogy honnan szállnak fel és mi jelenthet rájuk veszélyt amíg emelkednek és nem tudnak esetleg gyorsítani. Mindkét tényező esetleges.

    Ez most kihagytam, mindkét esetben olyan helyről indulnak a Tu-160-asok, ahol ellenséges vadász tevékenység esélye kb. 0. Ha Vlagyivosztok táján szabadon grasszálnak már a vadászok, akkor miről beszélünk...?
  3. Akkor jelölt ki a célokat, hogy hova kell küldeni a CM-ket.
  4. Tervezd meg ehhez a Tu-160 útvonalát.
  5. Az útvonal mellett 1500-2000 km távolságban van a CM HMZ-je.
Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at.
Ezen felül az 1500-2000 km CM HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül.

Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at. Ezen felül az 1500-2000 km-es HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül és 1500 km az azt jelenti, hogy a CM összevissza kolbászol és nagyrészt nem a cél felé repül.

Tessék.
  • Piros a Tu-160 útvonala.
  • A zöld körök az útvonal mentén az 1500 km HMT határa. Kösd össze a körök legtávolabbi pontjait és kapsz egy sávot. Csak 1500 km-rel ez jön ki, egy olyan fegyvernél, aminek az első változata is 2000 km+ indítási zónával bír.
  • A célok köré is rajzoltam egy 1500 km-es kört.

Guam megtámadása. Úgy mellékesen kb. egész Japánt is elérné még 1500 km HMZ-val, ha csak kicsit doébb repül. A 2200 km HMZ-vel meg ezzel is. A végtelen óceán felett nincs ok kerülgetni bármit is.
eRCDU3f.png


Ez meg Izland és Skandináv országok és UK-ban elvő célpontok. A vicc az, hogy ezzel is már szinte elérték az USA keleti partját. Ja, és kb. a teljes nyugati NATO országokat és fél Skandináviát. Vadász támaszpontok mindenhol jó messze.
WEpnXYi.png


  • Kérlek vázold már fel, hogy a fenti területeken milyen vadászfenyegetés leselkedik a Tu-160-ra? Ha nem akarnak kerülgetni minden szart, mert domborzat nincs az óceánon, akkor kb. 2200-2300 km is lehet az indítási zóna, ha a tengerparti sáv közelében és kicsit bentebb van a cél és kicsit manőverezik a H-55.
  • Amúgy te tényleg komolyan azt gondolod, hogy az USA teljes hosszon képes a távoli és lakatlan területeit ellenőrizni? Hogyan tennék ezt meg 30 m-en közeledő CM ellen pl. Alaszkában, ami istenesen hegyvidék...?

  • Az meg smafu, hogy pont azokkal szemben vannak a másik oldalon is lakatlan területek = a Tu-160 arra grasszál, amerre jól esik. Az megvan, hogy a SAC anno azokon a területeken tervezett repülni mindenkitől zavartalanul?
Akkor ki és mivel vadászna a Tu-160-ra vagy bármire? A CSG-k helyzetét kell ismerni, hogy abba ne szaladjanak bele, de erre a műholdak képesek már jó ideje. Csak legyen belőle fent elég.

Bocsánat dudi, de tényleg ne mozdulj ki a biztonsági zónádból, mert azon túl úgy látszik képtelen vagy összerakni a darabokat. A AAA modellt sem értetted meg hússzori magyarázásra sem és egy ennyire egyszerű dolog sem. Eszköz lenne, hogy számolgass, de nem használod. Ehelyett olyan bugyutaságokról fantáziálsz, hogy "ki kell jutni" és ehhez sebesség kell. Nem, nem kell. Hatótáv kell és high subsonic sebesség. Nincs a a vadászgép, ami utolérné már ezzel is a bombázókat. Nem lehet támaszponttól érdemben 1000 km+ távolságban 2000 km-es sugarú körben BARCAP-elni. Senkinek nincs hozzá erőforrása.

A HTÖ azon részét sem értetted meg, hogy a low level CM ellen területvédelem nem létezik. Pontcélokat tudsz védeni. Minimális területvédelmet az A-50U/A-100 és Sz-400 adna, mert a lassúCM ellen sanszosan megvan horizont alá is a nagy HMZ, de még ezzel sem tudnád Európát sem megvédeni - csak a fővárosok és környékét - nemhogy az USA-t vagy Oroszország egészét. Még az európai részeket sem.

Csak a HTÖ-t kéne megérteni és egy basic eszközt használni. De nem sikerült ezt megugrani.

Jaja, csak épp ahhoz, hogy egy jugo miget lelőjjön, nagyon nem kell stealth képesség. És ezt is 15 évente egyszer..
Erre és az air policy-ra bőven elég lenne a block72 vagy akár a rafale.


A Tu-160 meg repült bevetést Szíriàban. És?

Mindkettő repült bevetést háborúban, de te csak az egyiket tartod hasznosnak. Mert csak.
Elnézést, asszem feladom. Menthetetlenül beszűkült nézőponttal nem tudok mit kezdeni.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Mindkettő repült bevetést háborúban, de te csak az egyiket tartod hasznosnak. Mert csak.
Elnézést, asszem feladom. Menthetetlenül buta emberekkel, beszűkült nézőponttal nem tudok mit kezdeni. Te is pont olyan fejlődésképtelen vagy, mint túl sokan itt. Kár.

Azért igyekszem fejlődni. ;)
Viszont továbbra is azt gondolom, hogy Hollandia nem tudja készpénzre váltani az F-35A stealth képességeit. Hogy miért nem? Mert nem fog olyan ellenfelekkel szembe kerülni, akikkel szemben valóban előnyt jelenthetne ez a képesség. Akikkel szembe kerülhet, ha egyáltalán lesz olyan, azok ellen meg egy block72 F-16 vagy egy Rafale is bőven elég. Eleve Hollandia nincs olyan helyzetben sem földrajzilag sem geopolitikailag ahol reális esélye lenne a stealth képesség szükségességének. Szóval nem "mert csak".

A Tu-160 meg már eleve az inventoryban lévő fegyver, nem új vásárlás. Hadd ne dobják már ki a kukába, mert te innen úgy látod. Pláne úgy, hogy a Tu-95-ök szám sem fog már növekedni . Ha már annyira ajánlgatod dudinak a google maps-et, akkor nem ártana neked sem fellapoznod és összehasonlítani Hollandia és Oo. földrajzi elhelyezkedését, méreteit, szomszédos országok viszonyát, erejét. Aztán he ezt megtetted, döntsd el, kinek mi a hasznos. Azzal meg nem tudok mit kezdeni, hogy haditechnikai téren képtelen vagy kijönni a labor körülmények közül és figyelembe venni más tényezőket is. Bár furcsa módon ezt megtudtad tenni Mo esetében. Fura, hogy Hollandiával kapcsolatban nem sikerül.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 951
10 762
113
Nem. Soha nem a NATO-ról beszéltem. Az csak egy példa volt, miközben folyamatosan mondtam, hogy vedd már elő térképet. Bakker eszközök tárháza áll rendelkezésedre, de csak a szád jár a kezded helyett.

Mondom mit csinálj.
  1. Keress üzemelő orosz reptereket, mondjuk első körben, ahol békeidőben is van Tu-160
  2. Rajzolj köré 200-400 km-es sugarú kört. Az SAM és BARCAP elég jól fedezi, ha esetleg közel lenne a határtól. Na, akkor megvan, hogy honnan szállnak fel és mi jelenthet rájuk veszélyt amíg emelkednek és nem tudnak esetleg gyorsítani. Mindkét tényező esetleges.

    Ez most kihagytam, mindkét esetben olyan helyről indulnak a Tu-160-asok, ahol ellenséges vadász tevékenység esélye kb. 0. Ha Vlagyivosztok táján szabadon grasszálnak már a vadászok, akkor miről beszélünk...?
  3. Akkor jelölt ki a célokat, hogy hova kell küldeni a CM-ket.
  4. Tervezd meg ehhez a Tu-160 útvonalát.
  5. Az útvonal mellett 1500-2000 km távolságban van a CM HMZ-je.
Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at.
Ezen felül az 1500-2000 km CM HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül.

Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at. Ezen felül az 1500-2000 km-es HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül és 1500 km az azt jelenti, hogy a CM összevissza kolbászol és nagyrészt nem a cél felé repül.

Tessék.
  • Piros a Tu-160 útvonala.
  • A zöld körök az útvonal mentén az 1500 km HMT határa. Kösd össze a körök legtávolabbi pontjait és kapsz egy sávot. Csak 1500 km-rel ez jön ki, egy olyan fegyvernél, aminek az első változata is 2000 km+ indítási zónával bír.
  • A célok köré is rajzoltam egy 1500 km-es kört.

Guam megtámadása. Úgy mellékesen kb. egész Japánt is elérné még 1500 km HMZ-val, ha csak kicsit doébb repül. A 2200 km HMZ-vel meg ezzel is. A végtelen óceán felett nincs ok kerülgetni bármit is.
eRCDU3f.png


Ez meg Izland és Skandináv országok és UK-ban elvő célpontok. A vicc az, hogy ezzel is már szinte elérték az USA keleti partját. Ja, és kb. a teljes nyugati NATO országokat és fél Skandináviát. Vadász támaszpontok mindenhol jó messze.
WEpnXYi.png


  • Kérlek vázold már fel, hogy a fenti területeken milyen vadászfenyegetés leselkedik a Tu-160-ra? Ha nem akarnak kerülgetni minden szart, mert domborzat nincs az óceánon, akkor kb. 2200-2300 km is lehet az indítási zóna, ha a tengerparti sáv közelében és kicsit bentebb van a cél és kicsit manőverezik a H-55.
  • Amúgy te tényleg komolyan azt gondolod, hogy az USA teljes hosszon képes a távoli és lakatlan területeit ellenőrizni? Hogyan tennék ezt meg 30 m-en közeledő CM ellen pl. Alaszkában, ami istenesen hegyvidék...?

  • Az meg smafu, hogy pont azokkal szemben vannak a másik oldalon is lakatlan területek = a Tu-160 arra grasszál, amerre jól esik. Az megvan, hogy a SAC anno azokon a területeken tervezett repülni mindenkitől zavartalanul?
Akkor ki és mivel vadászna a Tu-160-ra vagy bármire? A CSG-k helyzetét kell ismerni, hogy abba ne szaladjanak bele, de erre a műholdak képesek már jó ideje. Csak legyen belőle fent elég.

Bocsánat dudi, de tényleg ne mozdulj ki a biztonsági zónádból, mert azon túl úgy látszik képtelen vagy összerakni a darabokat. A AAA modellt sem értetted meg hússzori magyarázásra sem és egy ennyire egyszerű dolog sem. Eszköz lenne, hogy számolgass, de nem használod. Ehelyett olyan bugyutaságokról fantáziálsz, hogy "ki kell jutni" és ehhez sebesség kell. Nem, nem kell. Hatótáv kell és high subsonic sebesség. Nincs a a vadászgép, ami utolérné már ezzel is a bombázókat. Nem lehet támaszponttól érdemben 1000 km+ távolságban 2000 km-es sugarú körben BARCAP-elni. Senkinek nincs hozzá erőforrása.

A HTÖ azon részét sem értetted meg, hogy a low level CM ellen területvédelem nem létezik. Pontcélokat tudsz védeni. Minimális területvédelmet az A-50U/A-100 és Sz-400 adna, mert a lassúCM ellen sanszosan megvan horizont alá is a nagy HMZ, de még ezzel sem tudnád Európát sem megvédeni - csak a fővárosok és környékét - nemhogy az USA-t vagy Oroszország egészét. Még az európai részeket sem.

Csak a HTÖ-t kéne megérteni és egy basic eszközt használni. De nem sikerült ezt megugrani.



Mindkettő repült bevetést háborúban, de te csak az egyiket tartod hasznosnak. Mert csak.
Elnézést, asszem feladom. Menthetetlenül beszűkült nézőponttal nem tudok mit kezdeni.

A google maps képekért viszont ment a like!
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Azért igyekszem fejlődni. ;)
No offense,de a Tu-160 mit csinált Szíriában, amire ne lett volna képes egy szubszonikus sokkal kisebb bombázó is? Mondjuk egy Tu-95/142-ből megfelelő változat?

Semmit.

Szárazföldi indítóból indítva is lazán elérte volna Szíriát a H-55 a Oo. déli részéről. Péniszméregetés és tesztelés volt egyszerre a nagy salvo. Semmi több. Egy olyan képessége, ami az USA-nak megvan úgy 40 éve és nekik is megvolt kisebb léptékben (papíron egészen biztosan) a hh alatt is..

Viszont továbbra is azt gondolom, hogy Hollandia nem tudja készpénzre váltani az F-35A stealth képességeit. Hogy miért nem? Mert nem fog olyan ellenfelekkel szembe kerülni, akikkel szemben valóban előnyt jelenthetne ez a képesség.
És ezt te honnan búbánatból veszed? Kaphatnék abból a kristály gömbből, ami neked van?

Az F-16A-t 1980-as években vette Hollandia. Aztán jött az MLU program. Szerinted bárki látta előre, hogy 1999-ben szerb (akkor még ez az ország sem létezett) MiG-29 9.12-esét fogja ledurrantani, amik akkor a Szovjetunióban sem volt még hadrendben? Durrantotta le azt egy olyan rakétával, ami akkor szintén nem létezett.

Na, ennyire látni előre a jövőt.

Ezért szereznek be olyan vadászgépet, ami remélhetőleg hasonló szintű előnyt nyújt, akkor, ha majd kell, mint az AIM-120 + F-16C + (egyéb asset), mint 1999-ben. Mert a nyugati mentalitás ez. Ezt az igen egyszerű dolgot nem vagy képes megérteni. Persze ez lehet, hogy furcsa és érthetetlen egy olyan országban, ahol az emberek pénzügyi és bármilyen tudatossága 0, ahogy az állam hozzáállása a honvédelemhez is olyan volt, amilyen.

A Tu-160, mint platform gyártása egy kényszerű méregdrága ökörség annak totálisan felesleges képességei miatt. Ha lehetne T-16-ost gyártani, akkor annak XXI. századbeli ráncfellvarrt változata fényévekkel észszerűbb lenne. De ilyen nincs. Viszont ott is a PAK-DA a jövő. Csak így a Tu-160M olyan méregdrága ökörség, mint a B-1A/B. Én inkább vennék az árából tengót és csá.

Akikkel szembe kerülhet, ha egyáltalán lesz olyan, azok ellen meg egy block72 F-16 vagy egy Rafale is bőven elég. Eleve Hollandia nincs olyan helyzetben sem földrajzilag sem geopolitikailag ahol reális esélye lenne a stealth képesség szükségességének. Szóval nem "mert csak".
Lásd fent. Honnan a búbánatból veszed ezt? Ha egyvalamit megtanultam életem során, hogy a fúdenagy biztonságpolitikai "szakértők" semmit sem tudtak előre jelezni. Még 5 évre sem.

Nézd meg a világtérképet 1982, 1992, 2002 és 2022-ben és döbbenj le. Na, ilyen időtávon kell vadászgép a jövőre. Ezért vesznek F-35-öt.

Azt sem érted meg, hogy egy fegyverrendszer rendszeresítése az olyan jellegű kiadás, mint a biztosítás. Abból is van óccó és szar, minimál fedezettel. Ilyen az F-5 bérlése Ausztriában. Air policy és ennyi tud a gép. Meg van a holland F-35A. Fullextrás. AP, és full scale conventional helyzetre is jó.

A Tu-160 meg már eleve az inventoryban lévő fegyver, nem új vásárlás.
És? Ez hol határozza meg azt, hogy ésszerű, olcsó és kihasználható? Egy COIN háborúban puffogtattak róla CM-et. LOL...

Hadd ne dobják már ki a kukába, mert te innen úgy látod.
Egy szóval sem mondtam, hogy dobják ki. Jó lenne nem idézni olyat, amit soha nem mondtam. Ettől leszek pipa, de kurvára.

Ha már annyira ajánlgatod dudinak a google maps-et, akkor nem ártana neked sem fellapoznod és összehasonlítani Hollandia és Oo. földrajzi elhelyezkedését, méreteit, szomszédos országok viszonyát, erejét.
Bármilyen hihetetlen, a repülőgépek képesek áttelepülni. Tudod, ahogy tették az AF alatt, ahogy a fél nyugati légierő 1991-ben ment Szaddam ellen. Kérlek mást fárassz ilyen buta beszólásokkal.

Azzal meg nem tudok mit kezdeni, hogy haditechnikai téren képtelen vagy kijönni a labor körülmények közül és figyelembe venni más tényezőket is. Bár furcsa módon ezt megtudtad tenni Mo esetében. Fura, hogy Hollandiával kapcsolatban nem sikerül
Ez annak fényében LOL, hogy a biztonságpolitikai része is kommentednek nettó hülyeség. A valósággal sem korrelál.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Nem. Soha nem a NATO-ról beszéltem. Az csak egy példa volt, miközben folyamatosan mondtam, hogy vedd már elő térképet. Bakker eszközök tárháza áll rendelkezésedre, de csak a szád jár a kezded helyett.

Mondom mit csinálj.
  1. Keress üzemelő orosz reptereket, mondjuk első körben, ahol békeidőben is van Tu-160
  2. Rajzolj köré 200-400 km-es sugarú kört. Az SAM és BARCAP elég jól fedezi, ha esetleg közel lenne a határtól. Na, akkor megvan, hogy honnan szállnak fel és mi jelenthet rájuk veszélyt amíg emelkednek és nem tudnak esetleg gyorsítani. Mindkét tényező esetleges.

    Ez most kihagytam, mindkét esetben olyan helyről indulnak a Tu-160-asok, ahol ellenséges vadász tevékenység esélye kb. 0. Ha Vlagyivosztok táján szabadon grasszálnak már a vadászok, akkor miről beszélünk...?
  3. Akkor jelölt ki a célokat, hogy hova kell küldeni a CM-ket.
  4. Tervezd meg ehhez a Tu-160 útvonalát.
  5. Az útvonal mellett 1500-2000 km távolságban van a CM HMZ-je.
Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at.
Ezen felül az 1500-2000 km CM HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül.

Ezek kombójából vázold már fel azon területeket, ahol a CVN flotta által indított vadászokon kívül képes lenne vadász elérni a Tu-160-at. Ezen felül az 1500-2000 km-es HMZ egy konzervatív, mert egyesek már azt is betették ide, hogy a fejlettebb változata ennél is messzebbre repül és 1500 km az azt jelenti, hogy a CM összevissza kolbászol és nagyrészt nem a cél felé repül.

Tessék.
  • Piros a Tu-160 útvonala.
  • A zöld körök az útvonal mentén az 1500 km HMT határa. Kösd össze a körök legtávolabbi pontjait és kapsz egy sávot. Csak 1500 km-rel ez jön ki, egy olyan fegyvernél, aminek az első változata is 2000 km+ indítási zónával bír.
  • A célok köré is rajzoltam egy 1500 km-es kört.

Guam megtámadása. Úgy mellékesen kb. egész Japánt is elérné még 1500 km HMZ-val, ha csak kicsit doébb repül. A 2200 km HMZ-vel meg ezzel is. A végtelen óceán felett nincs ok kerülgetni bármit is.
eRCDU3f.png


Ez meg Izland és Skandináv országok és UK-ban elvő célpontok. A vicc az, hogy ezzel is már szinte elérték az USA keleti partját. Ja, és kb. a teljes nyugati NATO országokat és fél Skandináviát. Vadász támaszpontok mindenhol jó messze.
WEpnXYi.png


  • Kérlek vázold már fel, hogy a fenti területeken milyen vadászfenyegetés leselkedik a Tu-160-ra? Ha nem akarnak kerülgetni minden szart, mert domborzat nincs az óceánon, akkor kb. 2200-2300 km is lehet az indítási zóna, ha a tengerparti sáv közelében és kicsit bentebb van a cél és kicsit manőverezik a H-55.
  • Amúgy te tényleg komolyan azt gondolod, hogy az USA teljes hosszon képes a távoli és lakatlan területeit ellenőrizni? Hogyan tennék ezt meg 30 m-en közeledő CM ellen pl. Alaszkában, ami istenesen hegyvidék...?

  • Az meg smafu, hogy pont azokkal szemben vannak a másik oldalon is lakatlan területek = a Tu-160 arra grasszál, amerre jól esik. Az megvan, hogy a SAC anno azokon a területeken tervezett repülni mindenkitől zavartalanul?
Akkor ki és mivel vadászna a Tu-160-ra vagy bármire? A CSG-k helyzetét kell ismerni, hogy abba ne szaladjanak bele, de erre a műholdak képesek már jó ideje. Csak legyen belőle fent elég.

Bocsánat dudi, de tényleg ne mozdulj ki a biztonsági zónádból, mert azon túl úgy látszik képtelen vagy összerakni a darabokat. A AAA modellt sem értetted meg hússzori magyarázásra sem és egy ennyire egyszerű dolog sem. Eszköz lenne, hogy számolgass, de nem használod. Ehelyett olyan bugyutaságokról fantáziálsz, hogy "ki kell jutni" és ehhez sebesség kell. Nem, nem kell. Hatótáv kell és high subsonic sebesség. Nincs a a vadászgép, ami utolérné már ezzel is a bombázókat. Nem lehet támaszponttól érdemben 1000 km+ távolságban 2000 km-es sugarú körben BARCAP-elni. Senkinek nincs hozzá erőforrása.

A HTÖ azon részét sem értetted meg, hogy a low level CM ellen területvédelem nem létezik. Pontcélokat tudsz védeni. Minimális területvédelmet az A-50U/A-100 és Sz-400 adna, mert a lassúCM ellen sanszosan megvan horizont alá is a nagy HMZ, de még ezzel sem tudnád Európát sem megvédeni - csak a fővárosok és környékét - nemhogy az USA-t vagy Oroszország egészét. Még az európai részeket sem.

Csak a HTÖ-t kéne megérteni és egy basic eszközt használni. De nem sikerült ezt megugrani.



Mindkettő repült bevetést háborúban, de te csak az egyiket tartod hasznosnak. Mert csak.
Elnézést, asszem feladom. Menthetetlenül beszűkült nézőponttal nem tudok mit kezdeni.

Jól értem,hogy piros a gép útvonala?Ha igen akkor pont te rajzoltad be azt amiről beszéltem.Olyan légtéren keresztül keresztül repül a TU-160 ahol a nagy sebessége okan képes csak átrepülni.Ha már kijutott az óceánra nincs gond de oda ki is kell jutni valahogy.
 
M

molnibalage

Guest
Jól értem,hogy piros a gép útvonala?Ha igen akkor pont te rajzoltad be azt amiről beszéltem.Olyan légtéren keresztül keresztül repül a TU-160 ahol a nagy sebessége okan képes csak átrepülni.Ha már kijutott az óceánra nincs gond de oda ki is kell jutni valahogy.
Dudi, megpróbáltam sokszor elszámolni húszig, de nem megy. Te egész egyszerűen tudatlanságoddal táncolsz idegeimen...

Ha szerinted 1000 km+ távolságban képes BARCAP-et adni bárki és emiatt kell nagy sebesség, akkor te nem vagy magadnál. Csak a kirepülés oda kb. 1 óra 15 perc, ha nem tankolnál közben és mivel ilyen rohadt messze vagy, kb. folyamatosan a tankeren kéne lógni, ha azt is akarod, hogy a vadász egy szubszonikus bombázót tudjon üldözni. Mert egy 1100 km/h táján haladó utánégető nélküli bombázót legfeljebb elkergetni tudna a vadászgép, ha nem a NEZ-en belül tüzel. De az hogyan lesz, ha az E-3 gépeket már távolról érzékeli a Tu-160 és azokat is már elkerüli? Megvan hozzá a hatósugara. Vagy legfeljebb visszafordul.

A lenti ábrán a Bodo és Keflavik köré húzott 600 km-es kört látod. Érted.
H-A-T-SZ-Á-Z.

Ezt légi utántöltés nélkül lehozza a Tu-160. Ha egyszer tankolod, akkor mehet még távolabb is és a legveszélyesebb részeken simán mehet utazósebesség helyett 1000-1100 km/h-val.
YT0Wc7y.png


Már ehhez is elég szép mennyiségű vadász és tanker kell. Tudod mi a realitása ennek?
Az F-14 esetén 250 nm (400 km) volt a BARCAP széle, de ebben az esetben már maga a valód őrjárati idő talán, ha 1 óra volt. A realitás inkább 250 km volt.

Tehát, vegyél egy 400 km-es kört és annak kb. egyetlen max. 45 fokos ívét fogta le egy F-14 géppár. Tehát a CBG egyetlen 12 gépest százada 80% hadrafoghatósággal úgy egy 90 fokos ívet, ha le tudott fogni. Ezért jártak volna párban háború esetén a hajók és mindkét hajón folyamatosan lett volna készenlétben legalább két 5 perces F-14 géppár és mögöttük még több. Mert az isten sem bírta azokat a levegőben tartani.

(Az atomerektorok topikban a radaros tengó sanszosan a felszálló haditengerészeti bombázókra riasztott volna, hogy mikor emeléjék a CAP-et magasabb szintre.)
@Hpasp , erről van valami anyag, hogy mit akartak azzal igazából?

Akkor mennyi gép kéne ahhoz, hogy azt a teljes 600 km-es kört lefedd egyetlen váltásra? Hát, úgy egy 24 gépes TFS 80% hadrafoghatósággal meg úgy 5 tanker és legalább 3 db AWACS. Ha 0-24 órás CAP-et akarsz, akkor ezt szorozd meg kettővel.

Kérlek vázold már fel erőforrás igényét, hogy a végtelen óceán felett bombázóhoz képest 0 hatósugarú vadász hol fog hajkurászni bombázókat...?

Szerinted miért van az, hogy a MiG-31-esek is falat képeztek volna észak felé vagy fő irányokba, de nem a végtelen sarkkörön sokkal messzebbre mentek volna. Mert reménytelen volt magukat a B-52-eseket lelőni. Túl messze voltak ahhoz indításkor. Ez is ott van a HTÖ-ben. El kéne olvasni, meg kéne érteni. Ez utóbbival vannak nálad bajok.

Okkal volt az, hogy az F-14-esek a fenyegetések fő irányában álltak volna. Azok is pont azok voltak, mint később a MiG-31. Miniatürizált levegőbe emelt nagy hatótávolságú SAM-ek. Mert magányos rakétás cirkálót nem tolhatsz előre, mert az első tengó elsüllyeszti, ezért kellett a repülőgép. Meg azért, mert rugalmasabban pozícionálható. A védelem első rétege, de mögött volt még a long range SAM és a CIWS.


Anno legalább úgy kb. kiszámoltam, a B-1B adatain, hogy ha szuperszonikusan kezdene száguldozni akkor hová esne vissza a hatótáv. A béka segge alá. Maga a gyorsítás is sokba kerülne, tehát még a rövidebb sprintek is sokba fájnak. De ehhez elég lenne csak megnézned első körben minden szuperszonikus vadász fogyasztási adatait. Persze, mivel te erre képtelen vagy, ezért jössz ilyen bugyutaságokkal számolgatás helyett.

Asszem a veled való eszmecsért lehet, hogy be kéne fejeznem, mert egész egyszerűen időpazarlásnak érzem. Egész egyszerűen 0 tudással szállsz bele egy vitába. Hiába magyarázza az ember, de legtöbbször még az alapokat sem érted meg. Nem tudok szebb szót használni, fejlődésképtelen vagy. Maradj meg a szárazföldi harcnál, amit gyakorlatból ismersz, de ott, ahol számolgatni kéne, mérni vagy érteni picit is a fizikához, ott elvérzel.

És ez nem egyszeri tapasztalat. Ezt látom úgy lassan 10 éve.
Remélem hasznosnak találod te vagy bárki, csak engem az agyvérzés kerülget. Folyamatosan,
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Dudi, megpróbáltam sokszor elszámolni húszig, de nem megy. Te egész egyszerűen tudatlanságoddal táncolsz idegeimen...

Ha szerinted 1000 km+ távolságban képes BARCAP-et adni bárki és emiatt kell nagy sebesség, akkor te nem vagy magadnál. Csak a kirepülés oda kb. 1 óra 15 perc, ha nem tankolnál közben és mivel ilyen rohadt messze vagy, kb. folyamatosan a tankeren kéne lógni, ha azt is akarod, hogy a vadász egy szubszonikus bombázót tudjon üldözni. Mert egy 1100 km/h táján haladó utánégető nélküli bombázót legfeljebb elkergetni tudna a vadászgép, ha nem a NEZ-en belül tüzel. De az hogyan lesz, ha az E-3 gépeket már távolról érzékeli a Tu-160 és azokat is már elkerüli? Megvan hozzá a hatósugara. Vagy legfeljebb visszafordul.

A lenti ábrán a Bodo és Keflavik köré húzott 600 km-es kört látod. Érted.
H-A-T-SZ-Á-Z.

Ezt légi utántöltés nélkül lehozza a Tu-160. Ha egyszer tankolod, akkor mehet még távolabb is és a legveszélyesebb részeken simán mehet utazósebesség helyett 1000-1100 km/h-val.
YT0Wc7y.png


Már ehhez is elég szép mennyiségű vadász és tanker kell. Tudod mi a realitása ennek?
Az F-14 esetén 250 nm (400 km) volt a BARCAP széle, de ebben az esetben már maga a valód őrjárati idő talán, ha 1 óra volt. A realitás inkább 250 km volt.

Tehát, vegyél egy 400 km-es kört és annak kb. egyetlen max. 45 fokos ívét fogta le egy F-14 géppár. Tehát a CBG egyetlen 12 gépest százada 80% hadrafoghatósággal úgy egy 90 fokos ívet, ha le tudott fogni. Ezért jártak volna párban háború esetén a hajók és mindkét hajón folyamatosan lett volna készenlétben legalább két 5 perces F-14 géppár és mögöttük még több. Mert az isten sem bírta azokat a levegőben tartani.

(Az atomerektorok topikban a radaros tengó sanszosan a felszálló haditengerészeti bombázókra riasztott volna, hogy mikor emeléjék a CAP-et magasabb szintre.)
@Hpasp , erről van valami anyag, hogy mit akartak azzal igazából?

Akkor mennyi gép kéne ahhoz, hogy azt a teljes 600 km-es kört lefedd egyetlen váltásra? Hát, úgy egy 24 gépes TFS 80% hadrafoghatósággal meg úgy 5 tanker és legalább 3 db AWACS. Ha 0-24 órás CAP-et akarsz, akkor ezt szorozd meg kettővel.

Kérlek vázold már fel erőforrás igényét, hogy a végtelen óceán felett bombázóhoz képest 0 hatósugarú vadász hol fog hajkurászni bombázókat...?

Szerinted miért van az, hogy a MiG-31-esek is falat képeztek volna észak felé vagy fő irányokba, de nem a végtelen sarkkörön sokkal messzebbre mentek volna. Mert reménytelen volt magukat a B-52-eseket lelőni. Túl messze voltak ahhoz indításkor. Ez is ott van a HTÖ-ben. El kéne olvasni, meg kéne érteni. Ez utóbbival vannak nálad bajok.

Okkal volt az, hogy az F-14-esek a fenyegetések fő irányában álltak volna. Azok is pont azok voltak, mint később a MiG-31. Miniatürizált levegőbe emelt nagy hatótávolságú SAM-ek. Mert magányos rakétás cirkálót nem tolhatsz előre, mert az első tengó elsüllyeszti, ezért kellett a repülőgép. Meg azért, mert rugalmasabban pozícionálható. A védelem első rétege, de mögött volt még a long range SAM és a CIWS.


Anno legalább úgy kb. kiszámoltam, a B-1B adatain, hogy ha szuperszonikusan kezdene száguldozni akkor hová esne vissza a hatótáv. A béka segge alá. Maga a gyorsítás is sokba kerülne, tehát még a rövidebb sprintek is sokba fájnak. De ehhez elég lenne csak megnézned első körben minden szuperszonikus vadász fogyasztási adatait. Persze, mivel te erre képtelen vagy, ezért jössz ilyen bugyutaságokkal számolgatás helyett.

Asszem a veled való eszmecsért lehet, hogy be kéne fejeznem, mert egész egyszerűen időpazarlásnak érzem. Egész egyszerűen 0 tudással szállsz bele egy vitába. Hiába magyarázza az ember, de legtöbbször még az alapokat sem érted meg. Nem tudok szebb szót használni, fejlődésképtelen vagy. Maradj meg a szárazföldi harcnál, amit gyakorlatból ismersz, de ott, ahol számolgatni kéne, mérni vagy érteni picit is a fizikához, ott elvérzel.

És ez nem egyszeri tapasztalat. Ezt látom úgy lassan 10 éve.
Remélem hasznosnak találod te vagy bárki, csak engem az agyvérzés kerülget. Folyamatosan,

Nem kell csak repülővel,ott vannak a a hajók is ezen kívül folyamatos járőr sem kell csak AWACS-ból hisz a TU-160 világít a radaron.Nem kell minden időpillanatban mindent védeni(eleve nem kell minden irányba védeni hisz nem is jöhet minden irányból a TU-160 a fent rajzolt térkép esetén) ha megoldott az,hogy időben észleld a gépet márpedig a TU-160 világít a radaron.
 
M

molnibalage

Guest
Nem kell csak repülővel,ott vannak a a hajók is ezen kívül folyamatos járőr sem kell csak AWACS-ból hisz a TU-160 világít a radaron.Nem kell minden időpillanatban mindent védeni(eleve nem kell minden irányba védeni hisz nem is jöhet minden irányból a TU-160 a fent rajzolt térkép esetén) ha megoldott az,hogy időben észleld a gépet márpedig a TU-160 világít a radaron.
A hajók soha nem magányosan járőröznek, mert az első tengó elsüllyesztené őket a vérbe. Egy komoly háború esetén csak kötelékek mozognak, amik igyekeznek egyfajta buborékot képezni.

Te most tényleg azt hiszed, hogy feláll egymástól 200 km-re több AEGIS romboló magányos és folyamatosan radaroznak? Az megvan a HTÖ-ből, hogy a folyamatos radarozás annyi üzemanyagot igényel, hogy a hatótávolságot komolyan redukálja? 559 oldal. Nem gondolod, hogy illene elvégezni végre a házi feladatot? (Pedig ezta részt nem is én írtam, de azért emlékeztem rá.)

A Ticonderoga osztály hajói egy AN/SPS-49 légi felderítő radart is kaptak, amely egyfelől tehermentesítheti az AN/SPY-1-et a célfelderítés terén, így az AN/SPY-1 dedikáltan csak a célkövetéssel foglalkozhat. Másfelől ebből fakadóan csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást a hajó. Ez talán mókásan hangozhat elsőre, de az AN/SPY-1-nek akkora az energiaigénye, hogy az alaphelyzetben mintegy 6000 tengeri mérföldes hatótávolságú hajó cirka harmadával kisebb távolságot tehet meg, ha az AN/SPY-1 radarok teljes teljesítménnyel üzemelnek végig.

És akkor még nem számoltunk a meghibásodásokkal, mert tartalék hajó is kell, ha kiesik a radar. Annak számolgatását, hogy 6 db tengeren levő hordozó esetén mennyi kell csak azok védelmére, mennyi a tengerre küldhető a fantáziádra kéne bíznom ötleted kivitelezhetetlenségét, csak úgy tűnik, hogy ez nem vezet sehova. Erre még hajója sincs a US Navy-nek sem.

Ja, meg az első tengó elsüllyeszti a magányos hajókat, egy részének még rendes ASW képessége sincs rendesen. Mondjuk 1 magányos hajó ASW képessége az nem képesség. Kötelékben válik értelmezhetővé. Bár egy fix vonalon felálló és hajókázó hajónál nincs könnyebb célpont egy tengó számára...

HTÖ 561. oldal.

A fenti problémára adott válasz az Arleigh Burke-osztályú romboló lett. Noha méreteiben és vízkiszorításában közel akkora (sőt, a későbbi változatai már nagyobbak/nehezebbek), mint a Ticonderoga-osztály, ezek általános célú egységek, légvédelmi, vízfelszíni, felszín alatti és szárazföldi célok elleni feladatkörrel, és gyakorlatilag kiváltottak minden korábbi nagyobb hadihajóosztályt az US Navy kötelékében (ezen sorok írásakor 66 példánya van hadrendben és további legalább tíz építését tervezik).

A Ticonderoga-osztály megmaradt parancsnoki egységnek, de képességek terén a legfőbb különbség, hogy a Burke első változatai „csak” 90 db, a 21-edik egységtől (USS Mahan), Flight II jelöléssel illetett változatoktól kezdve 96 db Mk.41 VLS tubussal/cellával rendelkezik. A fegyverzetük ezt leszámítva nagyjából megegyezik a Ticonderoga-osztályéval, pár további kompromisszum mellett, mint például csak 3 db AN/SPG-62 tűzvezető radarral bír, illetve az első 27 egység (Flight I. és II.) nem rendelkezik hangárral, csak helikopter-leszállóhellyel a taton, így nem is visznek magukkal helikoptert.

A Flight IIA változatoktól kezdődően megtörtént az ESSM Block 1 rakéták integrációja is, jellemzően 4-4 db tubust töltenek fel, ami összesen 32 db tűzkész rakétát jelent, egy SM rakéta helyett 4 db ESSM tárazható be. Ezeket végfázisban szintén az AN/SPG-62 radarok vezetik rá. A két hátsó AN/SPY-1D(V) antennát némileg magasabbra építették be. Érdekesség, hogy a Flight IIA-tól kezdődően a 2x4 db Harpoon indítótubus hiányzik a felépítményről, viszont zárt hangárt építettek a hajó tatjára, amelybe két MH-60 helikopter fér el, cserébe viszont feláldozták a vontatott szonárt.


A világít a radaron képzavartól is a falnak megy. A távolsággal drámaian csökken a nagy gépek elleni felderítési távolság is, akkor meg végképp, ha zavar a horizont. A 400-500 km-es felderítési távolságok olyan 20-100 m2-es célok ellen igazak.

Tényleg nem értem, hogy miért nem tudod összerakni mindazt, amit eléd van rakva. Ha kettőnél több adattal vagy ténnyel kell dolgozni nálad jön a kék halál...

Tényleg ennyire nehéz gondolkozni?


Vagy csak nekem van túl jó (?) memóriám, hogy ezeket fejben megvannak és össze passzintom...? [fejvakarás]

Pontosan az csinálod, mint eddig. Folyamatosan vérpistikés ötletekkel jössz, hogy miért lenne jó vagy mit csinálna bárki. Sóhajt, legyint...
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
A hajók soha nem magányosan járőröznek, mert az első tengó elsüllyesztené őket a vérbe. Egy komoly háború esetén csak kötelékek mozognak, amik igyekeznek egyfajta buborékot képezni.

Te most tényleg azt hiszed, hogy feláll egymástól 200 km-re több AEGIS romboló magányos és folyamatosan radaroznak? Az megvan a HTÖ-ből, hogy a folyamatos radarozás annyi üzemanyagot igényel, hogy a hatótávolságot komolyan redukálja? 559 oldal. Nem gondolod, hogy illene elvégezni végre a házi feladatot? (Pedig ezta részt nem is én írtam, de azért emlékeztem rá.)

A Ticonderoga osztály hajói egy AN/SPS-49 légi felderítő radart is kaptak, amely egyfelől tehermentesítheti az AN/SPY-1-et a célfelderítés terén, így az AN/SPY-1 dedikáltan csak a célkövetéssel foglalkozhat. Másfelől ebből fakadóan csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást a hajó. Ez talán mókásan hangozhat elsőre, de az AN/SPY-1-nek akkora az energiaigénye, hogy az alaphelyzetben mintegy 6000 tengeri mérföldes hatótávolságú hajó cirka harmadával kisebb távolságot tehet meg, ha az AN/SPY-1 radarok teljes teljesítménnyel üzemelnek végig.

És akkor még nem számoltunk a meghibásodásokkal, mert tartalék hajó is kell, ha kiesik a radar. Annak számolgatását, hogy 6 db tengeren levő hordozó esetén mennyi kell csak azok védelmére, mennyi a tengerre küldhető a fantáziádra kéne bíznom ötleted kivitelezhetetlenségét, csak úgy tűnik, hogy ez nem vezet sehova. Erre még hajója sincs a US Navy-nek sem.

Ja, meg az első tengó elsüllyeszti a magányos hajókat, egy részének még rendes ASW képessége sincs rendesen. Mondjuk 1 magányos hajó ASW képessége az nem képesség. Kötelékben válik értelmezhetővé. Bár egy fix vonalon felálló és hajókázó hajónál nincs könnyebb célpont egy tengó számára...

HTÖ 561. oldal.

A fenti problémára adott válasz az Arleigh Burke-osztályú romboló lett. Noha méreteiben és vízkiszorításában közel akkora (sőt, a későbbi változatai már nagyobbak/nehezebbek), mint a Ticonderoga-osztály, ezek általános célú egységek, légvédelmi, vízfelszíni, felszín alatti és szárazföldi célok elleni feladatkörrel, és gyakorlatilag kiváltottak minden korábbi nagyobb hadihajóosztályt az US Navy kötelékében (ezen sorok írásakor 66 példánya van hadrendben és további legalább tíz építését tervezik).

A Ticonderoga-osztály megmaradt parancsnoki egységnek, de képességek terén a legfőbb különbség, hogy a Burke első változatai „csak” 90 db, a 21-edik egységtől (USS Mahan), Flight II jelöléssel illetett változatoktól kezdve 96 db Mk.41 VLS tubussal/cellával rendelkezik. A fegyverzetük ezt leszámítva nagyjából megegyezik a Ticonderoga-osztályéval, pár további kompromisszum mellett, mint például csak 3 db AN/SPG-62 tűzvezető radarral bír, illetve az első 27 egység (Flight I. és II.) nem rendelkezik hangárral, csak helikopter-leszállóhellyel a taton, így nem is visznek magukkal helikoptert.

A Flight IIA változatoktól kezdődően megtörtént az ESSM Block 1 rakéták integrációja is, jellemzően 4-4 db tubust töltenek fel, ami összesen 32 db tűzkész rakétát jelent, egy SM rakéta helyett 4 db ESSM tárazható be. Ezeket végfázisban szintén az AN/SPG-62 radarok vezetik rá. A két hátsó AN/SPY-1D(V) antennát némileg magasabbra építették be. Érdekesség, hogy a Flight IIA-tól kezdődően a 2x4 db Harpoon indítótubus hiányzik a felépítményről, viszont zárt hangárt építettek a hajó tatjára, amelybe két MH-60 helikopter fér el, cserébe viszont feláldozták a vontatott szonárt.


A világít a radaron képzavartól is a falnak megy. A távolsággal drámaian csökken a nagy gépek elleni felderítési távolság is, akkor meg végképp, ha zavar a horizont. A 400-500 km-es felderítési távolságok olyan 20-100 m2-es célok ellen igazak.

Tényleg nem értem, hogy miért nem tudod összerakni mindazt, amit eléd van rakva. Ha kettőnél több adattal vagy ténnyel kell dolgozni nálad jön a kék halál...

Tényleg ennyire nehéz gondolkozni?


Vagy csak nekem van túl jó (?) memóriám, hogy ezeket fejben megvannak és össze passzintom...? [fejvakarás]

Pontosan az csinálod, mint eddig. Folyamatosan vérpistikés ötletekkel jössz, hogy miért lenne jó vagy mit csinálna bárki. Sóhajt, legyint...

Látom nem nagyon akarod megérteni,hogy nem ez vagy az kell hanem kombináltan a kettő,de igazából hármat mert ugye vannak szárazföldi telepítésű radarok is.Járőrözni kell olyan útvonalakon,hogy bíztosítva legyen egy adott szektor kontrollja.Hogyha ezeket összerakod gyorsan kijön,hogy nem nagyon van ott lyuk ahová te azt vizionálsz.Nem olyan nagy ördöngősség ez csak te nem akarod elfogadni.Ha csak a térképednél maradunk akkor is egy USAF egy Norvég egy Brit meg egy Dán légierő no meg az utóbbi 3 haditengerészete van arra,hogy vigyázzon az adott területre*.Elég mókásan hangzik,hoogy szerinted képtelenek arra,hogy a térképeden megjelenített terület légterét ne tudnák ellenőrizni bármilyen felderítő platformmal(nem arról beszélek,hogy minden négyzetmétert harci eszközzel őriznek!).

Nyilván az amerikai meg a brit fél nem csak erre a területre koncentrál teljes erejével de a dán meg a norvég haderőnek igazából más dolga sincs.
 
M

molnibalage

Guest
Látom nem nagyon akarod megérteni,hogy nem ez vagy az kell hanem kombináltan a kettő,de igazából hármat mert ugye vannak szárazföldi telepítésű radarok is.
Kérlek mutasd meg ezeket és azt is, hogy a horizont és RCS korlát miatt meddig tudnak stabilan felderíteni. Ne a levegőbe dumálj a "meg nem értésről."

Járőrözni kell olyan útvonalakon,hogy bíztosítva legyen egy adott szektor kontrollja.
Melyik részét nem értetted meg a fentiek alapján, hogy a támaszponttól 600 km távolra is milyen gigászi erőfeszítés kell ehhez? És azt, hogy ezzel 1000 km széles rések maradnának...?

Hogyha ezeket összerakod gyorsan kijön,hogy nem nagyon van ott lyuk ahová te azt vizionálsz.
Mutasd azokat a radarokat. Ameddig ezt nem teszed meg, addig csak segget csinálsz a szádból.
Meg azt is mutasd, hogy ezeket az általad elképzelt fix radarokat hogyan nem fogja szétcsapni az első rakéta vagy CM salvo. Mert nem védi őket ottan semmi.

Nem olyan nagy ördöngősség ez csak te nem akarod elfogadni.
Szerintem ezen a ponton kéne arcot cserélni Ne jelzőkkel dolgozz.
Rajzold fel, mutasd meg azokat a radarokat és erőforrásokat.

Ha csak a térképednél maradunk akkor is egy USAF egy Norvég egy Brit meg egy Dán légierő no meg az utóbbi 3 haditengerészete van arra,hogy vigyázzon az adott területre*.Elég mókásan hangzik,hoogy szerinted képtelenek arra,hogy a térképeden megjelenített terület légterét ne tudnák ellenőrizni bármilyen felderítő platformmal(nem arról beszélek,hogy minden négyzetmétert harci eszközzel őriznek!).
Szóval, mert nem illik bele a koncepciódba, akkor nem igaz? Az igen...

Az megvan, hogy a civil gépeket a transzatlanti átkelés alatt csak műholddal és GPS jellel lehet követni? A GPS korszak előtt elköszöntek a parttól néhány száz km-re és várták, hogy a Nagy víz túloldalán felbukkanjanak a túloldalon az irűnyítók. Ennyire van "lefedve" radarral a környék.

Nyilván az amerikai meg a brit fél nem csak erre a területre koncentrál teljes erejével de a dán meg a norvég haderőnek igazából más dolga sincs.
Erről őket és a Balti-tengeri orosz flottát is megkérdezted? Vagy a többi flotta vezetőjét, hogy szerintük mi a flotta feladata?

Dudi, no offense, de ez elégtelen szint alatt. A szád jár, a kezed és agyad helyett.

Hol van az a sok hülyeség bizonyítva, amit írsz?
  • Sorold azokat a hajókat kb. 30-50% tengerre küldhetőségi rátával, amiről álmodsz?
  • Hogyan véded meg az a nevetséges radarlánc hajtót bármi ellen? Magányos hajókat...?
  • Hol vannak azok a szárazföldi radarok, amiről álmodozol?
  • Hol vannak a gépek a CAP-hoz? Az megvan, hogy a teljes USAF és NG vadászgép flotta erre nincs 500 gép sem? És a világ nem csak a GIUK tájából áll. Az F-15 gépeknél is ehhez kéne CFT, ami nincs. Mert most esett le nekik, hogy a hh után az enyészeté váltak. CFT-s USAF F-16 sincs.
Ez már kb. topikrombolás szintjén van. Jó lenne, ha elvégeznéd a házi feladatot. Vagy, ha ekkora spíler vagy, akkor ránts erről össze egy cikkel, fentieket támaszd alá, és ha igaz, akkor igazat is adok neked. Addig kb. röhögök.

Az interkontinentális bombázók ereje abban van, hogy kb. arra barangolnak a végtelen óceánok felett, amerre jól esik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 894
85 480
113
Kérlek mutasd meg ezeket és azt is, hogy a horizont és RCS korlát miatt meddig tudnak stabilan felderíteni. Ne a levegőbe dumálj a "meg nem értésről."


Melyik részét nem értetted meg a fentiek alapján, hogy a támaszponttól 600 km távolra is milyen gigászi erőfeszítés kell ehhez? És azt, hogy ezzel 1000 km széles rések maradnának...?


Mutasd azokat a radarokat. Ameddig ezt nem teszed meg, addig csak segget csinálsz a szádból.
Meg azt is mutasd, hogy ezeket az általad elképzelt fix radarokat hogyan nem fogja szétcsapni az első rakéta vagy CM salvo. Mert nem védi őket ottan semmi.


Szerintem ezen a ponton kéne arcot cserélni Ne jelzőkkel dolgozz.
Rajzold fel, mutasd meg azokat a radarokat és erőforrásokat.


Szóval, mert nem illik bele a koncepciódba, akkor nem igaz? Az igen...

Az megvan, hogy a civil gépeket a transzatlanti átkelés alatt csak műholddal és GPS jellel lehet követni? A GPS korszak előtt elköszöntek a parttól néhány száz km-re és várták, hogy a Nagy víz túloldalán felbukkanjanak a túloldalon az irűnyítók. Ennyire van "lefedve" radarral a környék.


Erről őket és a Balti-tengeri orosz flottát is megkérdezted? Vagy a többi flotta vezetőjét, hogy szerintük mi a flotta feladata?

Dudi, no offense, de ez elégtelen szint alatt. A szád jár, a kezed és agyad helyett.

Hol van az a sok hülyeség bizonyítva, amit írsz?
  • Sorold azokat a hajókat kb. 30-50% tengerre küldhetőségi rátával, amiről álmodsz?
  • Hogyan véded meg az a nevetséges radarlánc hajtót bármi ellen? Magányos hajókat...?
  • Hol vannak azok a szárazföldi radarok, amiről álmodozol?
  • Hol vannak a gépek a CAP-hoz? Az megvan, hogy a teljes USAF és NG vadászgép flotta erre nincs 500 gép sem? És a világ nem csak a GIUK tájából áll. Az F-15 gépeknél is ehhez kéne CFT, ami nincs. Mert most esett le nekik, hogy a hh után az enyészeté váltak. CFT-s USAF F-16 sincs.
Ez már kb. topikrombolás szintjén van. Jó lenne, ha elvégeznéd a házi feladatot. Vagy, ha ekkora spíler vagy, akkor ránts erről össze egy cikkel, fentieket támaszd alá, és ha igaz, akkor igazat is adok neked. Addig kb. röhögök.

Az interkontinentális bombázók ereje abban van, hogy kb. arra barangolnak a végtelen óceánok felett, amerre jól esik.

Nem érted,hogy nem kell járőrözni?A légteret kell ellenőrizni hajóról,AWACS-el és földi telepítésű radarokkal EGYÜTT.Erre vam a teljes norvég haditengerészet és légierő a bán haditengerészet és légierő jó része a brit haditengerészet és légierő egy része és az USAF grönlandi alakulata.Ehhez bázisként rendelkezégsre áll az összes norvég bázis a feröeri(igen ott is van NATO légi bázis),grönlandi és izlandi bázisok.
 
M

molnibalage

Guest
Nem érted,hogy nem kell járőrözni?A légteret kell ellenőrizni hajóról,AWACS-el és földi telepítésű radarokkal EGYÜTT.Erre vam a teljes norvég haditengerészet és légierő a bán haditengerészet és légierő jó része a brit haditengerészet és légierő egy része és az USAF grönlandi alakulata.Ehhez bázisként rendelkezégsre áll az összes norvég bázis a feröeri(igen ott is van NATO légi bázis),grönlandi és izlandi bázisok.
Kész. Feladom.