Dudi, megpróbáltam sokszor elszámolni húszig, de nem megy. Te egész egyszerűen tudatlanságoddal táncolsz idegeimen...
Ha szerinted 1000 km+ távolságban képes BARCAP-et adni bárki és emiatt kell nagy sebesség, akkor te nem vagy magadnál. Csak a kirepülés oda kb. 1 óra 15 perc, ha nem tankolnál közben és mivel ilyen rohadt messze vagy, kb. folyamatosan a tankeren kéne lógni, ha azt is akarod, hogy a vadász egy szubszonikus bombázót tudjon üldözni. Mert egy 1100 km/h táján haladó utánégető nélküli bombázót legfeljebb elkergetni tudna a vadászgép, ha nem a NEZ-en belül tüzel. De az hogyan lesz, ha az E-3 gépeket már távolról érzékeli a Tu-160 és azokat is már elkerüli? Megvan hozzá a hatósugara. Vagy legfeljebb visszafordul.
A lenti ábrán a Bodo és Keflavik köré húzott 600 km-es kört látod. Érted.
H-A-T-SZ-Á-Z.
Ezt légi utántöltés nélkül lehozza a Tu-160. Ha egyszer tankolod, akkor mehet még távolabb is és a legveszélyesebb részeken simán mehet utazósebesség helyett 1000-1100 km/h-val.
Már ehhez is elég szép mennyiségű vadász és tanker kell. Tudod mi a realitása ennek?
Az F-14 esetén 250 nm (400 km) volt a BARCAP széle, de ebben az esetben már maga a valód őrjárati idő talán, ha 1 óra volt. A realitás inkább 250 km volt.
Tehát, vegyél egy 400 km-es kört és annak kb. egyetlen max. 45 fokos ívét fogta le egy F-14 géppár. Tehát a CBG egyetlen 12 gépest százada 80% hadrafoghatósággal úgy egy 90 fokos ívet, ha le tudott fogni. Ezért jártak volna párban háború esetén a hajók és mindkét hajón folyamatosan lett volna készenlétben legalább két 5 perces F-14 géppár és mögöttük még több. Mert az isten sem bírta azokat a levegőben tartani.
(Az atomerektorok topikban a radaros tengó sanszosan a felszálló haditengerészeti bombázókra riasztott volna, hogy mikor emeléjék a CAP-et magasabb szintre.)
@Hpasp , erről van valami anyag, hogy mit akartak azzal igazából?
Akkor mennyi gép kéne ahhoz, hogy azt a teljes 600 km-es kört lefedd egyetlen váltásra? Hát, úgy egy 24 gépes TFS 80% hadrafoghatósággal meg úgy 5 tanker és legalább 3 db AWACS. Ha 0-24 órás CAP-et akarsz, akkor ezt szorozd meg kettővel.
Kérlek vázold már fel erőforrás igényét, hogy a végtelen óceán felett bombázóhoz képest 0 hatósugarú vadász hol fog hajkurászni bombázókat...?
Szerinted miért van az, hogy a MiG-31-esek is falat képeztek volna észak felé vagy fő irányokba, de nem a végtelen sarkkörön sokkal messzebbre mentek volna. Mert reménytelen volt magukat a B-52-eseket lelőni. Túl messze voltak ahhoz indításkor. Ez is ott van a HTÖ-ben. El kéne olvasni, meg kéne érteni. Ez utóbbival vannak nálad bajok.
Okkal volt az, hogy az F-14-esek a fenyegetések fő irányában álltak volna. Azok is pont azok voltak, mint később a MiG-31. Miniatürizált levegőbe emelt nagy hatótávolságú SAM-ek. Mert magányos rakétás cirkálót nem tolhatsz előre, mert az első tengó elsüllyeszti, ezért kellett a repülőgép. Meg azért, mert rugalmasabban pozícionálható. A védelem első rétege, de mögött volt még a long range SAM és a CIWS.
Anno legalább úgy kb. kiszámoltam, a B-1B adatain, hogy ha szuperszonikusan kezdene száguldozni akkor hová esne vissza a hatótáv.
A béka segge alá. Maga a gyorsítás is sokba kerülne, tehát még a rövidebb sprintek is sokba fájnak. De ehhez elég lenne csak megnézned első körben minden szuperszonikus vadász fogyasztási adatait. Persze, mivel te erre képtelen vagy, ezért jössz ilyen bugyutaságokkal számolgatás helyett.
Asszem a veled való eszmecsért lehet, hogy be kéne fejeznem, mert egész egyszerűen időpazarlásnak érzem.
Egész egyszerűen 0 tudással szállsz bele egy vitába. Hiába magyarázza az ember, de legtöbbször még az alapokat sem érted meg. Nem tudok szebb szót használni, fejlődésképtelen vagy. Maradj meg a szárazföldi harcnál, amit gyakorlatból ismersz, de ott, ahol számolgatni kéne, mérni vagy érteni picit is a fizikához, ott elvérzel.
És ez nem egyszeri tapasztalat. Ezt látom úgy lassan 10 éve.
Remélem hasznosnak találod te vagy bárki, csak engem az agyvérzés kerülget. Folyamatosan,