Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt tettem be korábban én is. Ennyit számított másnak...Ez ugyan nem Tu-160, de a szépreményű B-1A számára két alapvető bevetési profilt terveztek:
A felső ábrán az ellenfél területe felett szubszonikus (Mach 0.85) kis magasságon való repülés lehetséges hossza (piros szakasz) 1'575 NM.
Az alsó ábrán az ellenfél területe felett szuperszonikus (Mach 2.1) nagy magasságon való repülés lehetséges hossza (kék szakasz) 510 NM.
Kevesebb mint a harmada!
Mindkét esetben az ellen megközelítését szubszonikus repülésben (Mach 0.7) nagy magasságon tervezték.
Az megvan, hogy a civil gépeket a transzatlanti átkelés alatt csak műholddal és GPS jellel lehet követni? A GPS korszak előtt elköszöntek a parttól néhány száz km-re és várták, hogy a Nagy víz túloldalán felbukkanjanak a túloldalon az irűnyítók. Ennyire van "lefedve" radarral a környék.
Ezt tettem be korábban én is. Ennyit számított másnak...
Az ábra másik szépsége, hogy a gép nem repül haza, nem valahol leszáll. Valahol... Mert Szentpétervár esetén van 570 nm-on belül legalább semleges Svédország. De Moszkvától nézve hol van ez? Ez a profil még Grönlandről (Thule) felszállva is necces...
Innen van az ábra.
http://www.alternatewars.com/SAC/
Igen. Pont a 5 osztályos Vega osztálycsoport közelében.Moszkva - Stockholm pont 670NM, éppen belefér.
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság.
Ez a képesség valószínű, hogy a reakcióképesség miatt volt a tervezés idején fontos, amikor a 160-asok két hatalmas fegyvertere még egy jókora 3 Mach-ra tervezett rakétának, a H-45-nek készült.
Akkor még volt értelme annak, hogy maga a hordozó platform is gyorsan juthasson el az indítás körzetébe.
Napjainkban, a szubszonikus légi indítású stratégiai robotrepülőgépek korában a platformnak se kell úgy rohannia, csak időben el kell indulni.
Mert megtehetik? Számtalan olyan dolgot gyakorolt minden légierő, amit élesben soha nem adtak elő. Az F-16 familization flightnál is elmennek M2.0-ig, amikor harchelyzetben szerintem még M1.4 közelében sem járt talán soha F-16-os.Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
Ezt sajnos értelmezni sem tudom, mert a maradék lerepülhető távolság nincs mellette. Mert a B-1 esetén is elmondhatom, hogy képes az ábra 340 nm helyett akár 500-ra, ha kisebbre veszed a visszatérés távolságot és az odarepülési távolságot mérsékeled és a száguldás előtt meg feltankolod maxra. Tehát pl. lehetett volna olyat csinálni, hogy Olasz felett gyorsít a gép, Szerbia felett áthúz és túloldalt kijön, ahol megtankolják.A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság.
Most akkor döntsük már el, hogy lesajnáljuk a szubszonikus ASM-eket vagy sem. Mert egyesek azt teszik a Harpoon esetén.Napjainkban, a szubszonikus légi indítású stratégiai robotrepülőgépek korában a platformnak se kell úgy rohannia, csak időben el kell indulni.
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság...
Nem a különlegességet kérdőjeleztem meg, hanem az adat ténylegességét, mivel ez egy stratégiailag fontos paraméter. Ezzel kapcsolatban lehet kicsit szerényebb a nyilvános adat, mint amit tényleg tud a gép.Mi lenne ebben különleges?
B-1A hasznos teher függvényében 1000..1500NM (1850..2780km) távolságot tehetett elvileg meg, Mach 2.1 sebességgel.
Ezt a diagramot is betettem anno...Mi lenne ebben különleges?
B-1A hasznos teher függvényében 1000..1500NM (1850..2780km) távolságot tehetett elvileg meg, Mach 2.1 sebességgel.
Hogy?Hogyan rázott le két F-35A gépet nov.3-án egy orosz Tu-160 a Japán-tenger felett.
https://topwar.ru/164427-sohu-rasskazalo-kak-tu-160-na-forsazhe-ushel-ot-japonskih-f-35.html
Ez úgy baromság, ahogy van. Egy M3+ sebességgel haladó repülőt nem lehet bekeríteni úgy, ha az őrá vadászó gépek lassabbak. Simán azon ment az izmozás, hogy indítási pozíciót elérjenek valahogy.Ugyanott egyszer a szovjetek elhatározták hogy a szemtelenkedő amerikaiak orrára koppintanak, és elfogják az SR-71est. 8 Mig-31es kellett hozzá, hogy farkasfalkaként bekerítsék.
Hogyan rázott le két F-35A gépet nov.3-án egy orosz Tu-160 a Japán-tenger felett.
https://topwar.ru/164427-sohu-rasskazalo-kak-tu-160-na-forsazhe-ushel-ot-japonskih-f-35.html