Tu-160 Blackjack (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
Ez ugyan nem Tu-160, de a szépreményű B-1A számára két alapvető bevetési profilt terveztek:
B1A.jpg


A felső ábrán az ellenfél területe felett szubszonikus (Mach 0.85) kis magasságon való repülés lehetséges hossza (piros szakasz) 1'575 NM.
Az alsó ábrán az ellenfél területe felett szuperszonikus (Mach 2.1) nagy magasságon való repülés lehetséges hossza (kék szakasz) 510 NM.
Kevesebb mint a harmada!

Mindkét esetben az ellen megközelítését szubszonikus repülésben (Mach 0.7) nagy magasságon tervezték.
 
M

molnibalage

Guest
Ez ugyan nem Tu-160, de a szépreményű B-1A számára két alapvető bevetési profilt terveztek:
B1A.jpg


A felső ábrán az ellenfél területe felett szubszonikus (Mach 0.85) kis magasságon való repülés lehetséges hossza (piros szakasz) 1'575 NM.
Az alsó ábrán az ellenfél területe felett szuperszonikus (Mach 2.1) nagy magasságon való repülés lehetséges hossza (kék szakasz) 510 NM.
Kevesebb mint a harmada!

Mindkét esetben az ellen megközelítését szubszonikus repülésben (Mach 0.7) nagy magasságon tervezték.
Ezt tettem be korábban én is. Ennyit számított másnak...
Az ábra másik szépsége, hogy a gép nem repül haza, nem valahol leszáll. Valahol... Mert Szentpétervár esetén van 570 nm-on belül legalább semleges Svédország. De Moszkvától nézve hol van ez? Ez a profil még Grönlandről (Thule) felszállva is necces...

Innen van az ábra.
http://www.alternatewars.com/SAC/
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113
Az megvan, hogy a civil gépeket a transzatlanti átkelés alatt csak műholddal és GPS jellel lehet követni? A GPS korszak előtt elköszöntek a parttól néhány száz km-re és várták, hogy a Nagy víz túloldalán felbukkanjanak a túloldalon az irűnyítók. Ennyire van "lefedve" radarral a környék.

Ehhez csak annyit, hogy a NAT-ban (North Atlantic), ami egy Class A légtér, csak HF kommunikácáió volt évtizedekig (ami ugye követi a föld görbületét, nem úgy mint a magasabb frekik), SELCAL rendszerrel. Általában a körök szerint 10 fokonként jelnettek a gépek, hogy jelezzék, megvannak még (meg ha valami érdekesség, van, mint CAT vagy hasonlók).
Más nagyon nem jelezte, ki merre van odakinn...
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ezt tettem be korábban én is. Ennyit számított másnak...
Az ábra másik szépsége, hogy a gép nem repül haza, nem valahol leszáll. Valahol... Mert Szentpétervár esetén van 570 nm-on belül legalább semleges Svédország. De Moszkvától nézve hol van ez? Ez a profil még Grönlandről (Thule) felszállva is necces...

Innen van az ábra.
http://www.alternatewars.com/SAC/

Moszkva - Stockholm pont 670NM, éppen belefér.
:)
2019-11-03-16-50-59-Window.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Moszkva - Stockholm pont 670NM, éppen belefér.
:)
2019-11-03-16-50-59-Window.jpg
Igen. Pont a 5 osztályos Vega osztálycsoport közelében. :)
Lényeg a lényeg. Aki szerint a Tu-160 nagy sebességgel törne ki bárhová, majd hámozná vissza magát, az nincs magánál. Ez a számok mondják, csak figyelni kéne rá...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság.

Ez a képesség valószínű, hogy a reakcióképesség miatt volt a tervezés idején fontos, amikor a 160-asok két hatalmas fegyvertere még egy jókora 3 Mach-ra tervezett rakétának, a H-45-nek készült.

D2b_sKvWoAIMxyB


D2b_u8uWkAEDToG


Akkor még volt értelme annak, hogy maga a hordozó platform is gyorsan juthasson el az indítás körzetébe.
Napjainkban, a szubszonikus légi indítású stratégiai robotrepülőgépek korában a platformnak se kell úgy rohannia, csak időben el kell indulni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 470
84 539
113
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság.

Ez a képesség valószínű, hogy a reakcióképesség miatt volt a tervezés idején fontos, amikor a 160-asok két hatalmas fegyvertere még egy jókora 3 Mach-ra tervezett rakétának, a H-45-nek készült.

D2b_sKvWoAIMxyB


D2b_u8uWkAEDToG


Akkor még volt értelme annak, hogy maga a hordozó platform is gyorsan juthasson el az indítás körzetébe.
Napjainkban, a szubszonikus légi indítású stratégiai robotrepülőgépek korában a platformnak se kell úgy rohannia, csak időben el kell indulni.

Nem jön ki a matek mint megtudtuk...
Annál is inkább mert nem most írták ezt le itt a HTKA-n először.
 
M

molnibalage

Guest
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
Mert megtehetik? Számtalan olyan dolgot gyakorolt minden légierő, amit élesben soha nem adtak elő. Az F-16 familization flightnál is elmennek M2.0-ig, amikor harchelyzetben szerintem még M1.4 közelében sem járt talán soha F-16-os.
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság.
Ezt sajnos értelmezni sem tudom, mert a maradék lerepülhető távolság nincs mellette. Mert a B-1 esetén is elmondhatom, hogy képes az ábra 340 nm helyett akár 500-ra, ha kisebbre veszed a visszatérés távolságot és az odarepülési távolságot mérsékeled és a száguldás előtt meg feltankolod maxra. Tehát pl. lehetett volna olyat csinálni, hogy Olasz felett gyorsít a gép, Szerbia felett áthúz és túloldalt kijön, ahol megtankolják.

Értelme? Vagy hol találsz ilyen helyzeteket?

Ez a képesség valószínű, hogy a reakcióképesség miatt volt a tervezés idején fontos, amikor a 160-asok két hatalmas fegyvertere még egy jókora 3 Mach-ra tervezett rakétának, a H-45-nek készült.

D2b_sKvWoAIMxyB


D2b_u8uWkAEDToG


Akkor még volt értelme annak, hogy maga a hordozó platform is gyorsan juthasson el az indítás körzetébe. [/QUOTE]
A Legenda műhold rendszertől kapott infó alapján a célpont felé gyorsít a Tu-22M, hogy még az előtt indítson, mielőtt az F-14-esek reagálni tudnának. Hogy már, amikor a horizont alól előbukkannak, akkor M1.5 tája meglegyen, indítsa a HMZ szélén a H-22-őt, majd spuri haza és még egy ideig gyorsíthat is. Így nem éri utol az F-14-es sem.

Ez a nagy sebesség értelme a Tu-22M-nél is, nem az, hogy huzamosan száguldozzanak.

Napjainkban, a szubszonikus légi indítású stratégiai robotrepülőgépek korában a platformnak se kell úgy rohannia, csak időben el kell indulni.
Most akkor döntsük már el, hogy lesajnáljuk a szubszonikus ASM-eket vagy sem. Mert egyesek azt teszik a Harpoon esetén.

A bibi az, hogy az OtH képességgel a szubszonikus robotrepcsiket olyan korán el lehet kezdeni irtani, hogy esélyük sincs közel jutni a célhoz. Kérdés, hogy anyagilag ezt hogyan bírják, mert egy aktív radaros SM rakéta iszonyatosan drága...

Szóval, ha a Tu-160M-mel akarnak hajó vadászatot játszani annak is illene szerintem gyors rakéta és a kettővel egyszerre jól időzítve kellene támadni.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ennyi gyönyörű okfejtés után azért azt is érdemes megvizsgálni, hogy az orosz Távolsági Légierő idején miért gyakorolták rendszeresen a szuperszonikus útvonalrepülést?
A Tu-160-assal kapcsolatos egyik publikus (de korántsem biztos, hogy teljesen valós) adat szerint Mach 1.5-el 2000km a megtehető távolság...

Mi lenne ebben különleges?
B-1A hasznos teher függvényében 1000..1500NM (1850..2780km) távolságot tehetett elvileg meg, Mach 2.1 sebességgel.

2019-11-03-19-52-58-Window.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Mi lenne ebben különleges?
B-1A hasznos teher függvényében 1000..1500NM (1850..2780km) távolságot tehetett elvileg meg, Mach 2.1 sebességgel.

2019-11-03-19-52-58-Window.jpg
Nem a különlegességet kérdőjeleztem meg, hanem az adat ténylegességét, mivel ez egy stratégiailag fontos paraméter. Ezzel kapcsolatban lehet kicsit szerényebb a nyilvános adat, mint amit tényleg tud a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Ugyanott egyszer a szovjetek elhatározták hogy a szemtelenkedő amerikaiak orrára koppintanak, és elfogják az SR-71est. 8 Mig-31es kellett hozzá, hogy farkasfalkaként bekerítsék.
 
M

molnibalage

Guest
Ugyanott egyszer a szovjetek elhatározták hogy a szemtelenkedő amerikaiak orrára koppintanak, és elfogják az SR-71est. 8 Mig-31es kellett hozzá, hogy farkasfalkaként bekerítsék.
Ez úgy baromság, ahogy van. Egy M3+ sebességgel haladó repülőt nem lehet bekeríteni úgy, ha az őrá vadászó gépek lassabbak. Simán azon ment az izmozás, hogy indítási pozíciót elérjenek valahogy.

A HTÖ-ben ez is ott van. El kéne olvasni, meg kéne érteni. Ennyi.