Tu-95 Bear (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 839
29 667
113
257798.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 351
58 295
113
Bakker, ezt a borító lemezeket a kulákok hajlították ebédidoben a munkatáborokban, kézzel?
Botrány!
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Bakker, ezt a borító lemezeket a kulákok hajlították ebédidoben a munkatáborokban, kézzel?
Botrány!
Tesókám, ez egy múzeumban kiállított gép, miután néhány évtized alatt lerepülte a maga sokezer óráját, és üzemeltetés/karbantartás közben nekitoltak/koccantottak "néhányszor" állványokat, emelőket, létrákat. Ja, aztán a maradványokat annyira összedobták, hogy rá ne dőljön a múzeumi közönségre. Ezért is van hogy veri ez eső, jég, nyáron folyik belőle az olaj, zsír, és tapad rá a kosz.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 351
58 295
113
Tesókám, ez egy múzeumban kiállított gép, miután néhány évtized alatt lerepülte a maga sokezer óráját, és üzemeltetés/karbantartás közben nekitoltak/koccantottak "néhányszor" állványokat, emelőket, létrákat. Ja, aztán a maradványokat annyira összedobták, hogy rá ne dőljön a múzeumi közönségre. Ezért is van hogy veri ez eső, jég, nyáron folyik belőle az olaj, zsír, és tapad rá a kosz.



Na azért!
:D
 
  • Tetszik
Reactions: emel

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Ezen a fotón a többségnek talán a sok robotrepülőn (súlymakett?) akad meg a szeme, nekem a légcsavarokon. Nagyobb húrhossz, de változatlan átmérő. Ha minden igaz, akkor a hajtóművei már nem 15000, hanem 18000 lóerősek, így ez az új turbolégcsavaros teljesítményrekord.
Egyelőre csak erről az egy teszt-példányról tudok.

262572.jpg
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Kinézem a szemem,de nem tudom megfejteni,talán egy menetes orsó van a hajtó tengelyen,és azzal forgatja excenterrel a tollakat?
A 17-es sorszám alatt attól hátrafelé kezdődik a zölddel színezett rész (A-val jelölt tér) és tart addig a válaszfalig, amitől kezdve sárgára van színezve (V-vel jelölt tér) :)
Maga a válaszfal egy hidraulikus munkahenger dugattyúja. Ha megnézed, belül azon a csövön el tud mozdulni előre-hátra (a 31-es sorszám magát ezt a dugattyút jelöli) Egyébként az összes, piros, zöld, sárga , narancs, stb. színű térrészek tele vannak olajjal, ami a hajtómű olajrendszeréből származik...
A 35-ös maga a légcsavartoll, vagy lapát, ahogy tetszik. Szóval ennek ugye a jelölt szimmetriatengely a forgástengelye. Ha azon tengelye körül elfordul, azzal megváltozik a lapát beállítási szöge. (más vonóerőt ad, és változik a légcsavar teljesítményfelvétele is, viszont ez az egész dolog úgy van kitalálva, hogy ez a légcsavarszabályzó, az R-68-as [közvetlenül a 96-os sorszám felett látható a típusjele] együttműködik a hajtómű vezérlésére redeltetett ADT-24 és ND-24 „szabályzóaggregátokkal”, ugyanis a légcsavar fordulatszámát minden körülmények között igyekszik állandó értéken tartani, vagyis: ha emelkedik/süllyed a repülőgép, vagy pl. felszálláskor nekirugaszkodik, illetve bármely magasságon, sebességen, manőverek közben.. szóval, mint a coca-cola: always)
Tehát a lapát agyba nyúló végén valóban van egy excenteres csap, ami 34-es sorszámú tolórúdon keresztül a dugattyúhoz van kendácsolva.
Annyi van még, hogy van háromféle rögzítője a légcsavarnak, meg egy un. támasza... Van hidraulikus rögzítés, mechanikus, meg centrifugális és van egy mechanikus támasz (bár lehet, hogy ezt hívják rögzítőnek és a másik hármat támasznak :D) az orra felé (a 13-as és a 18-as alkatrészek alkotják). Ezeknek a berendezéseknek az a dolga, hogy ha egy adott beállítási szögön dolgozik a légcsavar, akkor semmilyen ráhatásra ne engedjék elmászkálni a dugattyút. Az csak akkor mehet arrébb, ha a szabályzórendszer parancsot ad neki a mozgásra.
Ezeken kívül az R-68-as vezényli le a vitorlába állítást is, ha szükség van rá. Ezt asszem háromféle okból tudja automatikusan: negatív vonóerő szerint (intenzíven süllyed a repülő és a cúg forgatja a légcsavart, vagyis letrhelődik a hajtónű és valamiért nem hajlandó az ADT-ND páros leszabályozni a fordulatot), fordulatszám szerint (ez akkor van, ha beokádna az egész szabályzórendszer és csak úgy szimplán nem lenne hajlandó limitálni a fordulatszámot), meg... ő , szóval van egy harmadik...
Ja, meg lehet kézzel kényszeríteni is a fülkéből, ha úgy ítéli meg a társaság, hogy arra van szükség...
Meg van olyan eset is, hogy leáll a hajtómű és nincs, ami forgassa az R-68-at és emiatt nem tudja teljesen vitorlába tenni a lapátokat, hanem megállnak félúton... Ilyenkor van egy elektromos szivattyú (NF2-TA4), ami termel nyomást és bfejezi az R68 által elkezdett munkát.
Amúgy még kismillió dolgot tud ez a hetven éves légcsavaros gázturbina. :)
De újra el kéne olvasni már a leírását