Tu-95 Bear (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 884
67 632
113
Áthaladó An-22-est már hallottam, de a valamivel kisebb, ám annál gyorsabban forgó légcsavarú Tu-95-ös, pláne géppár nagy magassságból jövő hangja mindent felülmúl:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 884
67 632
113
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 450
58 795
113
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...


1darabot sikerült modernizálniuk?:eek:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 548
61 882
113
Nem tudom, hogy ez mennyire hiteles, Tu-95 Ukrajnában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Nem tudom, hogy ez mennyire hiteles, Tu-95 Ukrajnában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyan minek menne Kerszonba? Eddig is használták H-55ös és ilyesmik indítására, de 100 kmnél jobban nem közelítette meg az ukrán határt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 690
19 019
113
309427715-471844268319039-4531384141552429045-n.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 450
58 795
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

TU-95 inside / 4K​




Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
:D
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 884
67 632
113
Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
:D
Szinte semennyit. Ez a poltavai ukrán repülőmúzeum, az a fejtámla hosszú évek óta mindenféle ápolás nélkül foszlik a nyári tűző napon, illetve a téli fagyban.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.