Tu-95 Bear (Tupoljev, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:



A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 349
58 281
113
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:



A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...


1darabot sikerült modernizálniuk?:eek:
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 638
18 789
113
309427715-471844268319039-4531384141552429045-n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
:D
Szinte semennyit. Ez a poltavai ukrán repülőmúzeum, az a fejtámla hosszú évek óta mindenféle ápolás nélkül foszlik a nyári tűző napon, illetve a téli fagyban.