Áthaladó An-22-est már hallottam, de a valamivel kisebb, ám annál gyorsabban forgó légcsavarú Tu-95-ös, pláne géppár nagy magassságból jövő hangja mindent felülmúl:
Tu-95-ös farokgépágyúzik:
23mm-es.30-milliméteres?
Van hozzá valami célzó automatika, vagy szemre lőnek vele,manuálisan?
radar vezérlésű automata30-milliméteres?
Van hozzá valami célzó automatika, vagy szemre lőnek vele,manuálisan?
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:
A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.
A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...

Ugyan minek menne Kerszonba? Eddig is használták H-55ös és ilyesmik indítására, de 100 kmnél jobban nem közelítette meg az ukrán határt.Nem tudom, hogy ez mennyire hiteles, Tu-95 Ukrajnában:
Az hagyján, de ezt a videot posztolta Allesmor Obranna június 8-án, csak akkor még nem volt rajta filter, most öregítve van, akkor még kék volt.Ugyan minek menne Kerszonba? Eddig is használták H-55ös és ilyesmik indítására, de 100 kmnél jobban nem közelítette meg az ukrán határt.
TU-95 inside / 4K

Szinte semennyit. Ez a poltavai ukrán repülőmúzeum, az a fejtámla hosszú évek óta mindenféle ápolás nélkül foszlik a nyári tűző napon, illetve a téli fagyban.Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..