Tu-95 Bear (Tupoljev, Szovjetunió)

Áthaladó An-22-est már hallottam, de a valamivel kisebb, ám annál gyorsabban forgó légcsavarú Tu-95-ös, pláne géppár nagy magassságból jövő hangja mindent felülmúl:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...
 
A fokozhatatlan okozása, avagy a világ egyik leghangosabb gépének, a Tu-95-ösnek a legerősebb példánya tesztrepülés közben, alacsonyan, Zsukovszkij felett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A Tu-95MSzM program tesztgépe nem csak a nagy dupla pilonjairól ismert, de ez a példány teszteli az NK-12-es hajtóművek legerősebb, 15 ezer helyett már 18 ezer lóerősre fejlesztett változatait.
De ez mitől lenne önmagában hangosabb is? Nos önmagában nem lenne zajosabb a gép, de ezekhez a hajtóművekhez új, szélesebb profilú, nagyobb húrhosszú kísérleti lapátokat is adtak, melyek persze nem olyan szép ívesek, mint a modern légcsavaros gázturbináké, de brutális vonóerőre képesek.
A légcsavarok átmérője maradt 5.5 méteres, ez ugye elmarad a Tu-95-ösnél mélyebben brummogó An-22-esek lassab fordulatú, de nagyobb átmérőjű 6.5 méteres légcsavarjaitól, de ebben a gépben - mivel a fordulatszám a korábbihoz képest azonos maradt - ötvöződik a Tu-95-ösök mindenen átható hangereje az An-22-esek földdöngető mély frekvenciájával.

A Tu-95MSzM program - mint minden más - félbe maradt és a csapatokhoz csak a szokásos hajtóművekkel és légcsavarokkal kerültek leszállításra a modernizált példányok, már amit sikerült átadni. Ez a növelt teljesítményű NK-12-es variáns és az ő spec légcsavarjai meg megmaradtak Zsukovszkij lakótelepének "szórakoztatására"...


1darabot sikerült modernizálniuk?:eek:
 
Nem tudom, hogy ez mennyire hiteles, Tu-95 Ukrajnában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nem tudom, hogy ez mennyire hiteles, Tu-95 Ukrajnában:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ugyan minek menne Kerszonba? Eddig is használták H-55ös és ilyesmik indítására, de 100 kmnél jobban nem közelítette meg az ukrán határt.
 
309427715-471844268319039-4531384141552429045-n.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

TU-95 inside / 4K​




Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
:D
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Kirepülték a szrt is belőle, mennyi órát kell a pilótának a fejtámlán tartani a fejét,hogy úgy szétmenjen a fejtámla,hogy kint a szivacs belőle?
:D
Szinte semennyit. Ez a poltavai ukrán repülőmúzeum, az a fejtámla hosszú évek óta mindenféle ápolás nélkül foszlik a nyári tűző napon, illetve a téli fagyban.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.