1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Tupoljev Tu-160 "Blackjack"

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Dehát bokikám, mi ezt többnyire nem tudjuk elolvasni.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Lényeg roviden az, hogy problémák vannak az NK 32 hajtomu gyártásának ujraíndításával. A gyártó OAO Kuznyecov, nem tud megegyezni a beszállíto OAO Metalist Szamara céggel(magán cég a tobbségi tulaj)) . Ez a cég gyártotta (gyártaná)a hajtomuhoz szukséges alkatrészek - berendezések 30% - át(pl. égéskamrát). Az állam megvenné-megszerezné új részvények kibocsátásával a céget , de a tulajok ezt nem engedik.(minnél nagyobb pénzt csomagot akarnak kicsikarni a gyártás újraindításáért). Megya szokásos huzavona.....
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ezt eddig is tudtuk. Ilyen keveset nem éri meg legyártani.
     
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    http://www.janes.com/article/29846/further-delays-for-modernisation-of-russian-air-force-tu-160-bombers
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Egy jó kép a géprol.
    [​IMG]
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    TU-160M repulési tesztek Zsukovszkij-ban 2013 december
    [​IMG]
     
  7. Kulso_54

    Kulso_54 Well-Known Member

    Ez kicsit felupgradelt Tupoljev, mármint hogy M jelölésű
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kiváncsi vagyok, ennél csináltak-e bármit a hajtóművekkel. A leggyakoribb két felszállási mód az utánégető nélküli és a minimál forszázsos módozat, de itt a képen a maximál fáklya megy. Ez persze egy berepülésnél normális, de kiváncsi vagyok, hogy fog-e gyakrabban történni a normál kiképzési repülések során, illetve, hogy erre lesz-e szükség.
    A Tu-160-asok igen ritkán repülnek bemutatót, a maximális utánégetést is hanyagolják, ami - szerintem - összefüggésben van azzal, hogy bár a hajtóművek kimondottan korszerűek voltak a maguk idejében, erősen alacsony élettartammal bírtak. 750 órás üzemidő egy vadászgépnél is kevés, azonban egy hosszútávú repülésekre tervezett négyhajtóműves gépnél drámaian alacsony. Mivel korábban sosem hallottam arról, hogy bárminemű modernizációs programot indítottak volna az NK-32-esek terén, így nagy meglepetés lenne számomra, ha ezek a hajtóművek már "bátrabban" üzemelnének max forszázson.

    Itt van egy ilyen felszállás videón:

    http://www.youtube.com/watch?v=1L7AZlx2KEY

    De inkább ez a gyakori:

    http://www.youtube.com/watch?v=TrIwzRWfG48
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    http://www.youtube.com/watch?v=mCr9d6yzDOU
     
  10. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Gondolom, néha gyakorolni kell a rövid felszállópályát is.
     
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Milyen jó a végén a szovjet címerbe oltott cári sas. Mindkét banda összeszarná magát tőle. :O

    Nagyon bírom ezt a hidraulikus ülést. Tiszta Csillagok Háborúja.

    Vajon van ezeknek vontatott csalija? Mint a szerb ügy bizonyítja, enélkül már öngyilkosság a komolyabban védett célok fölé berepülés.
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Egy jo dokf .a géprol, (lehet állítani a feliratozási nyelvet)
    Még Obama is rajta a filmben mint szenátor, Putyin mint pilota, H-55....stb.
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=peT9zl18Fe0
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Most legalább megtudtam, hogy kerültek ki az Indiai - óceánra. Irán átengedte őket.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Tu-160-asokba, Szu-34-esekbe és a MiG-31-esekbe épített K-36-os üléseknek masszázsfunkciójuk is van.
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Amennyit ott kell ülniük, szükségük is van rá.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez hangos lehet:

    http://russianplanes.net/id129418
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Bátrak ezek az oroszok. Vontatott csali nélkül, és radrlefedettség nélkül csalinkáznak az égen. Ha meg valaki ledurrantja őket, majd nem értik.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    gacsat

    Tele van pakolva ECM-mel.
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A B1es is, mégis a vontatott csali mentette meg.
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    http://russianplanes.net/id129801

    Ezzel a Valnetyin Bliznyjukkal már a sokadik kép Zsukovszkijból, hogy full forszázzsal szállnak fel. Sehol a sárgásbarna füst, ami Engelszen szokásos.
    Érdekesség, hogy a világ utánégetős hajtóművel szerelt harci gépei közül (talán csak a 21-es a kivétel, meg még néhány gép, ahol a sárkány hidraulika rendszere végzi a fúvócsőmozgatást és csak két fő állás közül lehet választani) a Tu-160-asról lehet elmondani, hogy a maximális utánégetés keresztmetszete és a terheletlen (alapjárat vagy álló helyzet) állapot fúvócsőátmérője között nincs érdemi különbség.

    Minden más hajtóműnél a fúvócső keresztmetszetét változtató hajtóműhidrtaulika munkahengereiben lévő nyomás tart ellen a fúvócsövet szétfeszíteni igyekvő belső nyomással, utánégetéskor.
    Ennek eredménye, hogy földön, 1 baros környezeti nyomásnál a keresztmetszet még maximális utánégetéskor is kb csak a 90%-a a terheletlen állapotnak. És folyamatosan változik a tömegáram és a nyomás függvényében, egyensúlyozva a munkahengerek által kifejtett erővel.
     

Ezen oldal megosztása