Tupoljev Tu-160 "Blackjack"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 976
35 196
113
Lényeg roviden az, hogy problémák vannak az NK 32 hajtomu gyártásának ujraíndításával. A gyártó OAO Kuznyecov, nem tud megegyezni a beszállíto OAO Metalist Szamara céggel(magán cég a tobbségi tulaj)) . Ez a cég gyártotta (gyártaná)a hajtomuhoz szukséges alkatrészek - berendezések 30% - át(pl. égéskamrát). Az állam megvenné-megszerezné új részvények kibocsátásával a céget , de a tulajok ezt nem engedik.(minnél nagyobb pénzt csomagot akarnak kicsikarni a gyártás újraindításáért). Megya szokásos huzavona.....
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 920
24 544
113
http://www.janes.com/article/29846/further-delays-for-modernisation-of-russian-air-force-tu-160-bombers
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 976
35 196
113
Egy jó kép a géprol.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 637
26 864
113
Kiváncsi vagyok, ennél csináltak-e bármit a hajtóművekkel. A leggyakoribb két felszállási mód az utánégető nélküli és a minimál forszázsos módozat, de itt a képen a maximál fáklya megy. Ez persze egy berepülésnél normális, de kiváncsi vagyok, hogy fog-e gyakrabban történni a normál kiképzési repülések során, illetve, hogy erre lesz-e szükség.
A Tu-160-asok igen ritkán repülnek bemutatót, a maximális utánégetést is hanyagolják, ami - szerintem - összefüggésben van azzal, hogy bár a hajtóművek kimondottan korszerűek voltak a maguk idejében, erősen alacsony élettartammal bírtak. 750 órás üzemidő egy vadászgépnél is kevés, azonban egy hosszútávú repülésekre tervezett négyhajtóműves gépnél drámaian alacsony. Mivel korábban sosem hallottam arról, hogy bárminemű modernizációs programot indítottak volna az NK-32-esek terén, így nagy meglepetés lenne számomra, ha ezek a hajtóművek már "bátrabban" üzemelnének max forszázson.

Itt van egy ilyen felszállás videón:

http://www.youtube.com/watch?v=1L7AZlx2KEY

De inkább ez a gyakori:

http://www.youtube.com/watch?v=TrIwzRWfG48
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 635
3 525
113
http://www.youtube.com/watch?v=mCr9d6yzDOU
Milyen jó a végén a szovjet címerbe oltott cári sas. Mindkét banda összeszarná magát tőle. :O

Nagyon bírom ezt a hidraulikus ülést. Tiszta Csillagok Háborúja.

Vajon van ezeknek vontatott csalija? Mint a szerb ügy bizonyítja, enélkül már öngyilkosság a komolyabban védett célok fölé berepülés.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
38 976
35 196
113
Egy jo dokf .a géprol, (lehet állítani a feliratozási nyelvet)
Még Obama is rajta a filmben mint szenátor, Putyin mint pilota, H-55....stb.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=peT9zl18Fe0
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 635
3 525
113
Most legalább megtudtam, hogy kerültek ki az Indiai - óceánra. Irán átengedte őket.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 635
3 525
113
Bátrak ezek az oroszok. Vontatott csali nélkül, és radrlefedettség nélkül csalinkáznak az égen. Ha meg valaki ledurrantja őket, majd nem értik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
8 637
26 864
113
http://russianplanes.net/id129801

Ezzel a Valnetyin Bliznyjukkal már a sokadik kép Zsukovszkijból, hogy full forszázzsal szállnak fel. Sehol a sárgásbarna füst, ami Engelszen szokásos.
Érdekesség, hogy a világ utánégetős hajtóművel szerelt harci gépei közül (talán csak a 21-es a kivétel, meg még néhány gép, ahol a sárkány hidraulika rendszere végzi a fúvócsőmozgatást és csak két fő állás közül lehet választani) a Tu-160-asról lehet elmondani, hogy a maximális utánégetés keresztmetszete és a terheletlen (alapjárat vagy álló helyzet) állapot fúvócsőátmérője között nincs érdemi különbség.

Minden más hajtóműnél a fúvócső keresztmetszetét változtató hajtóműhidrtaulika munkahengereiben lévő nyomás tart ellen a fúvócsövet szétfeszíteni igyekvő belső nyomással, utánégetéskor.
Ennek eredménye, hogy földön, 1 baros környezeti nyomásnál a keresztmetszet még maximális utánégetéskor is kb csak a 90%-a a terheletlen állapotnak. És folyamatosan változik a tömegáram és a nyomás függvényében, egyensúlyozva a munkahengerek által kifejtett erővel.