Ukrán haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 796
11 963
113
A régi-új beregszászi laktanya (az A-2582-es zászlóalj új bázisának) pontos helyét tudja valaki? Elvileg már tavaly tavasszal dolgoztak rajta, de nem találom.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 288
113
A régi-új beregszászi laktanya (az A-2582-es zászlóalj új bázisának) pontos helyét tudja valaki? Elvileg már tavaly tavasszal dolgoztak rajta, de nem találom.
látod azt a azokat a tavakat a város nyugati felén elhanyagolt mocsaras terület ? na az vólt a laktanya területe. fel lett osztva el lett adva annak egy részét teszik élhetővé.
 
  • Tetszik
Reactions: Busho3301
W

Wilson

Guest
Image


A zaporizzsjai területi rendőrség újabb hat hónapot kapott arra, hogy kivizsgálja a melitopoli A3840-es katonai egységnél - az AFU légierő 25. szállító repülődandárjánál - elkövetett hamisított repülőjegyzékek ügyét.

Az egység repülő személyzetének legalább öt tagja, köztük a dandár vezető navigációs kiképzője, három oktató pilóta és egy navigációs kiképző kaptak fizetést a repülésért, noha akkoriban külföldön dolgoztak egy magán légitársaságnak az Egyesült Arab Emírségekből.

Erről a melitopoli városi kerületi bíróság döntése számol be - írja a Zaporizzsjai Nyomozó Projekt.

Az ügy anyagai szerint az A3840-es katonai egység (Melitopol) szállító repülőgép navigátor-oktatója 2020. február 12-től külföldre ment, és ott egy magáncégnél dolgozott.

Ennek ellenére a katonai egység fizette a fizetését. Összesen 80 ezer hrivnyát kapott. A navigátor csak 2020 májusában hagyta el a katonai egységet.

A katonai elhárítás tudomást szerzett róla, és továbbította az információt a bűnüldöző szervekhez. 2020 júniusában a nyomozók büntetőeljárást indítottak hivatali hamisítás (Ukrajna Büntetőtörvénykönyvének 1. része 366. cikke) és hivatali visszaéléssel elkövetett hűtlen kezelés (Ukrajna Büntetőtörvénykönyvének 3. része 191. cikke) miatt.

A vizsgálat feltárta, hogy hasonló helyzet állt elő további három oktató pilótával, két oktató navigátorral, egy repülőszázad parancsnokával és egy repülőszázad parancsnokhelyettesével kapcsolatban.

A nyomozók azt állították, hogy ezek a tisztek rendszeresen hiányoztak a katonai egységtől, annak ellenére, hogy a repülési jegyzékek szerint a repüléseket el kellett volna végezniük, és a repülőgép fedélzetén kellett volna tartózkodniuk.

Ezt alátámasztják a mobilhálózatokra vonatkozó információk és az SBU személyzeti nyilvántartásai. Hasonló helyzet alakult ki a fizetések indokolatlan elszámolásával további négy személy esetében: a dandár vezető navigátor-oktatója és három oktató pilóta esetében is.

Az ítélet arra is rámutatott, hogy a nyomozók már két vádiratot is elküldtek a bíróságra a repülőgépek személyzetének parancsnokai - a repülőszázad parancsnoka és a repülőszázad parancsnokhelyettese - által elkövetett repülési dokumentumok meghamisítása miatt.

A rendőrség a gyanúról a főorvosnak is jelentést készül tenni (jelenleg kézírás-szakértői vizsgálat folyik a repülés előtti orvosi vizsgálati naplóban szereplő aláírásokról).

A katonai személyzet nevét nem hozták nyilvánosságra a bírósági nyilvántartásban.

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest
A magán FED állami megrendeléseket követel, a peruiak pedig "Do-well"

1080_600_1640874627-873.jpg


Viktor Popov, az Ukrviaprom Egyesület elnöke
"Nem lehetsz csak agrárország, mert egy kiló gabona 30 centbe kerül, egy "repülőgépvas" pedig 3-4 ezer dollárba...

2021 őszét az ukrán légiközlekedési ágazat számára fontos események és nyilatkozatok jellemezték. A kabinet jóváhagyta a légiközlekedési ipar fejlesztésének évtizedre szóló programját, a Verhovna Rada hamarosan tárgyalhatja a harkivi repülőgépgyár privatizációjáról szóló törvényjavaslatot, és egy franciaországi űrrepülőtérről felbocsátották a világ legnehezebb műholdját, amelynek stabilitását egy egyedülálló, Harkivban tervezett hőakkumulátor biztosítja. Az Ukrinform tudósítója Viktor Popovot, az Ukrviaprom Egyesület elnökét és a FED igazgatótanácsának vezetőjét kérdezte erről és a légi közlekedésünk kilátásairól.

AZ IPARNAK "SZILÁRD" SZERZŐDÉSEKRE VAN SZÜKSÉGE

- Popov úr, milyen volt az elmúlt év hazánk légiközlekedési ipara számára?

- Összességében pozitív volt, és nem csak pozitív, hanem hozzátenném az "eredményorientált" szót is. A legfontosabb dolog - az iparág 2030-ig tartó fejlődésének programját az ágazatok (helikoptergyártás, motorgyártás stb.) fogadták el, amely az Antonovnál, a Harkovi Repülőgépgyárban, az Ivcsenko-Progressnél új repülőgép modellek létrehozását is előirányozza. Lesz egy sorunk az állami költségvetésben, ezt megvédjük. 10 évre 30 milliárd hrivnya. Jövőre 2 milliárddal számolhatunk, ami az egész ágazat számára nem sok, de ezek megrendelések, ami azt jelenti, hogy a teljesítményükért és a befektetők pénzéért kölcsönzött pénzt vonzhatunk be, és új projekteket valósíthatunk meg.

- 2020. december 31-én az ANTONOV Company és a Védelmi Minisztérium között szerződés jött létre az An-178-as repülőgépek gyártásáról. Jelentős esemény az iparág számára.

- Igen, 30 év óta először fordult elő, hogy a védelmi minisztérium három repülőgépet rendelt egy hazai gyártótól. És azt kell mondanom, hogy ha az elnök nem avatkozott volna bele, nem lett volna személyesen jelen, akkor nem írta volna alá a rendeleti dokumentumokat. Egyrészt igen, ez egy kézi vezérlés, de másrészt ez a fejlődés vektora, amelyet az államfő mutat meg. A légiközlekedési ágazatban 10 év stagnálás után meghallgattak minket. A vállalkozások munkaterhelése megnövekedett. 2021 végére a piacképes termelés mintegy 26%-kal fog növekedni. Igen, a munkavállalók számának csökkenő tendenciája megmaradt, de drámaian lelassult. Összességében 2013 óta, amikor a vállalatok mintegy 56 000 embert foglalkoztattak, 2021. december 1-jén 44 500 munkavállalót foglalkoztatunk.

- A közelmúltban a Belügyminisztérium és az Ukroboronprom memorandumot írt alá egy európai tűzvédelmi légiközlekedési központ létrehozásáról és egy AN-32P repülőgépre vonatkozó szerződést írt alá. Mit gondolsz erről az irányról?

- Az összes repülési jellemző, a hatékonyság és a költségek tekintetében ez a repülőgép a legoptimálisabb a pályázatok között. Nagy a kereslet rájuk. Mondjuk 10 ilyen tűzoltójárműből álló flotta létrehozásával nagyon hatékony és gyors tűzoltási szolgáltatásokat tudnánk nyújtani a különböző országokban. Erre van igény. És ebben kompetensek és versenyképesek vagyunk.

Ezen túlmenően, a "Nagy építkezés: repülés. Turizmus" című, novemberben megrendezett konferencián mind az elnök, mind az infrastrukturális miniszter nagy figyelmet szentelt a nemzeti légitársaságnak (várhatóan 2022-ben az "Ukrán Nemzeti Légitársaság" 16 célállomásra fog repülni - a szerző). A légiközlekedési ágazatunk számára természetesen az volt a negatív pillanat, hogy azonnal aláírtak egy memorandumot 22 repülőgép lízingeléséről az Airbustól. Miért? Mert nekünk is vannak saját csodálatos repülőgépeink.

- De aztán az Infrastrukturális Minisztérium aláírt egy memorandumot öt An-158-asról.

- Mert reagáltak a kritikák áradatára. Volt egy találkozó Kubrakovval (infrastrukturális miniszter - a szerk.), ahol részletesen megbeszélték a gyártókkal, hogy milyen ukrán repülőgépeket lehetne használni. Az An-140, An-148 és An-158 regionális repülőgépek. És egyetértettek abban, hogy 158-asokat kell építeni. De most szilárd szerződésekre van szükségünk.

A RÉSZVÉNYTÁRSASÁGOK JOBBAN MŰKÖDNEK, MINT AZ ÁLLAMI TULAJDONÚAK....

- Ami az állami tulajdonú SpetsTekhnoExport vállalat által a perui belügyminisztériummal 2019-ben kötött szerződést illeti, amely egy An-178-as szállítására vonatkozik. Mint a SpetsTekhnoEksport elmondta, késedelmesen hajtják végre, mert az ügyfél egyetlen fizetést sem teljesített. Mi a véleménye erről a helyzetről?

- Az előlegfizetés és a garanciák kérdését a SpetsTekhnoEksport nem oldotta meg. Ezenkívül a szervezési intézkedéseink nagyon rosszak voltak. Aláírtunk egy szerződést, majd hosszú időre félretettük; elfelejtettük. Ősszel, a szerződés felbontása előtt a perui belügyminisztérium képviselői meglátogatták az Antonovot és a fő alkatrész-beszállítóit - a FED, a Motor Sich. Megvizsgálták a felkészültséget és a gyártási képességeket, és elégedettek voltak. Elégedettek voltak. De szervezési problémák miatt ("SpetsTehnoEksport" értesülései szerint a probléma a bankgaranciának a perui állami és magánbankok általi el nem fogadásával függ össze - a szerk.) a határidőt nem sikerült tartani. A büntetéseket nem lehet elkerülni. És nem tudom megmondani, hogyan fog végződni. Nagyon rossz, hogy a légiközlekedési ágazatunk a tisztviselők munkája miatt háttérbe szorul.

- Az Ukroboronprom átalakítása végre megkezdődött, az új vállalat struktúráját jóváhagyták, és a stratégiai tagvállalatok átszervezése megtörtént. Mi a véleménye a légitársaságoknak arról, hogy mi folyik itt?

- Az aggályos reform már régóta esedékes. "Számukra az Ukroboronprom, amelynek több mint 100 vállalat van alárendelve, sajnos fékké vált, nem pedig fejlesztési mechanizmussá. Szükség van a korporatizációról szóló törvényre. Itt 100%-os támogatást nyújtunk. Gazdasági axióma: a részvénytársaságok jobban működnek, mint az államiak, a magántársaságok jobban működnek, mint a részvénytársaságok. Az USA-ban és Izraelben nincsenek állami vállalatok. Ezen az úton kell végigmennünk. De nagyon átgondoltan. Nem lehet mindenkiből "tovkami" (korlátolt felelősségű társaság - a szerk.). Jó, hogy legalább az Antonov és az Ivcsenko-Progressz részvénytársasággá alakult. Igen, vannak olyan vállalkozások, ahol csak száz ember dolgozik, de nem lehet csak ezzel mérni, amikor például egy tervezőintézetről beszélünk.

Emellett szövetségünk nem ért egyet azzal, hogy meg kell szabadulnunk minden nem alapvető eszközöktől. A vállalati alkalmazottaknak nincs szükségük rekreációs, szabadidős és sportolási lehetőségekre?

Egy másik nagyon fontos pont a felügyelőbizottságok szerepe, amelyet a törvény ír elő. Teljesen túlzott hatáskörrel rendelkeznek, ami elvileg ellentmond a gazdasági társaságokról szóló törvénynek. Minden javaslatunkat megtettük, és remélem, hogy legalább néhányat figyelembe fognak venni.

A KHAZRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNYTERVEZETET JANUÁRRA HALASZTOTTÁK.

- A Harkivi Repülőgépgyár az egyik legproblémásabb vállalat, amely a konszernnek van alárendelve. Milliárdos adósságai vannak.

- Két év alatt, miután az elnök meglátogatta a Harkivi Repülőgépgyárat, és azt mondta, hogy "állítsák vissza a munkaképességet", ennyi találkozó volt a legmagasabb szinten. Ott volt a miniszterelnök, a védelmi miniszter, a védelmi miniszterhelyettes, a rendkívüli helyzetekért felelős miniszter, a belügyminisztérium. Csak a KAZ-ról beszéltünk az Elnöki Hivatalban, a Verhovna Rada bizottságaiban az összes érdekelt fél jelenlétében. A találkozók eredményeként egyetlen protokollt sem hajtottak végre.

Májusban a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács ülésezett a védelmi ágazat stratégiájáról, beleértve a légi közlekedést is. Akciótervet írtak. Júniusban az elnök aláírta az előírt intézkedéseket tartalmazó jegyzőkönyvet. A terv rendelet formájában valósult meg. Három pontot foglalt dióhéjban: jóváhagyni a fejlesztési programot (és jóvá is hagyták), biztosítani a biztonsági szolgálatok számára az An-74-es és An-178-as megrendelését, és intézkedéseket hozni a KHAZ újjáépítésére. És egy hónapos határidőt adtak. Egyértelműnek tűnik, hogy mindent meg kell tenni . Augusztus 1-jére pedig már biztos eredményt kell elérnünk. De a rendeletet a végrehajtó hatalom megkapja, és egy pont következik. A miniszterelnök nem adott utasítást az Ukroboronpromnak. A konszern leváltja az üzem igazgatóját, aki azonnal megjelenik a médiában, és azt állítja, hogy a vállalat teljesen elvesztette a kompetenciáját, és nem tud repülőket gyártani. Két repülőgép Kazahsztánból nem Harkivba megy javításra, ahogyan várták, hanem a 410. üzembe (a kijevi "410. polgári repülési üzem" állami vállalat - a szerk.). Véleményem szerint az elnöki rendelet és a repülőgépgyár igazgatójának cselekedetei éppen az ellenkezőjét jelentik.

- Október 20-án a VR gazdaságfejlesztési bizottsága jóváhagyta a KHAZ privatizációjáról szóló törvénytervezetet. A dokumentumot várhatóan már november-decemberben benyújtják.

- Igen, de más, a közvéleményt megmozgató törvényjavaslatok megfontolása miatt nem került elő időben. Ezt januárban kell megvizsgálni, csakúgy, mint az államnak történő adósságelengedésről szóló törvényjavaslatot.
 
W

Wilson

Guest
Az üzem hat éve van alárendelve a konszernnek, és a helyzet egyre rosszabb. Csak egy kiút van - privatizációra van szükség, ha meg akarjuk tartani a vállalkozást. Egy elkötelezett befektető és a megfelelő jogszabályok. Egyébként - csőd. Ez azt jelenti, hogy a bírósági döntés után másnap bejön az igazgató, és mindent elad. És hamarosan fejlődést fogunk látni ezen a területen.

Néha elámulok a kérdésen: "Miért van szüksége Ukrajnának két repülőgépgyárra? Van már "Antonov", hadd vágják ezt a KHAZ. És miért van szüksége Dél-Koreának három autóipari óriásra? Miért építettek kohászati üzemet anélkül, hogy bármilyen ásványkincs lenne a területükön? Mert a kormány pénzt akar keresni. Vagy például Törökország. Hol volt a repülés 10 évvel ezelőtt, és hol van most? Ötödik generációs repülőgépeket és drónokat építenek. Mi, éppen ellenkezőleg: vannak kompetenciáink, és nem engedjük magunkat dolgozni. Nem lehet csak mezőgazdasági ország, ez nem elég a fejlődéshez. Egy tonna gabona 300 dollárba, egy kiló 30 centbe, egy kiló "repülőgépvas" 3-4 ezer dollárba kerül. A csúcstechnológiai iparágakban nem szabad elveszíteni a kompetenciákat.

November végén a FED, a Motor Sich és a Konstanta Airlines, mint a KHAZ potenciális vevői, memorandumot írtak alá a regionális közigazgatással és a regionális tanáccsal. Erre azonban az Ukroboronprom képviselőinek részvétele nélkül került sor. Úgy tűnik, hogy az Ukroboronprom nem támogatja a privatizáció gondolatát.

- Kezdetben, amikor a Rada bizottságai elkezdték megvitatni ezt a kérdést, a konszern a törvényhozók megkeresésére azt válaszolta, hogy nincsenek potenciális befektetők. Ugyanakkor nem mutatták be azt a lehetőségüket sem, hogy kivonják az üzemet a válságból. Most már megértjük egymást. "Az Ukroboronprom támogatja a privatizációt.

- A már említett Alekszandr Krivokon, a repülőgépgyár igazgatója bírálta a törvényjavaslatot, amely komoly felülvizsgálatot igényel. Úgy véli, hogy különösen a külföldi vállalatok részvételét kellene előirányozni.

- Mi, az említett vállalatok, érdekeltek vagyunk az üzem működésének fenntartásában. Ami a külföldi befektetőket illeti, biztos vagyok benne, hogy senki sem fog belépni az üzembe. Senki sem akar állami vállalatokkal foglalkozni. Ez a világ gyakorlata. Ráadásul a pénzügyi helyzet is nagyon nehéz.

De a privatizáció után, amikor bebizonyítjuk, hogy képesek vagyunk saját magunk felemelni a vállalatot, lehetőségünk lesz arra, hogy külföldről, a feltörekvő piacokról - török, dél-koreai, indiai befektetőket vonzzunk.

- A repülőgépgyár jelenlegi vezetőjének további kritikája a vállalkozás állítólagosan alábecsült értéke. A médiában már elhangzott egy előzetes 93 millió dolláros összeg.

- Gyere hozzánk (produkció - auth.) és gyere a KHOZ-hoz.

Végül is ott azt kell tennie, amit mi is teszünk. Ott csak a javításokra kell ennyit költenünk, és ez nem a termelésről szól! Azaz az árnak ésszerűnek, a befektető számára elviselhetőnek kell lennie. Ugyanakkor a törvényjavaslat világosan megfogalmazza a követelményeket. Ez a profil megőrzését, a bérek kifizetését, a korszerűsítési beruházásokat jelenti.

EGY EGYEDÜLÁLLÓ KHARKOVI HŐCSERÉLŐ

- Javaslom, hogy lépjünk tovább a FED-re. Egyre gyakrabban látogat Törökországba.

- Mi és az iparág más vállalatai, amelyekben olyan potenciál van, mint bennünk, Ukrajnában nagyon nehéz helyzetben vagyunk. A szövetségben 22 vállalkozás van. A sikereseknek, mint a Motor Sich, kevés hazai megrendelésük van, ezek nagy része külföldi megrendelés. KB "Luch" ugyanaz. Ezért összpontosítunk a feltörekvő piacokra. Korea például májusban bejelentette, hogy saját szállító repülőgépeket fog építeni. És ezen semmiképpen sem tudunk túllépni. Rengeteg munka vár ránk.

Törökország az elmúlt években robbant be erre a piacra. Elkezdtünk aktívan részt venni a pályázataikon. És kaptunk egy darab munkát 10-15 évre. Először is vannak a drónok, másodszor pedig a helikoptergyártás. Nekünk és a Motor Sichinek is sikerült belépnünk egy olyan programba, amely több helikopter megépítésére irányult. A FED JSC konkrétan két helikoptert épít. A harmadik az ötödik generációs repülőgépek, és azokba is sikerült bejutnunk. Ez magában foglalja a fejlesztést, a tesztelést, majd a sorozatgyártást. Ez több tízmillió dollárt jelent számunkra. A kérdés most az, hogy mire Törökország eléri a repülőgépek teljes körű gyártását, addigra szükségünk lesz a termelés bővítésére.

- Új csarnokok?

- Azt tervezzük, hogy 1-1,5 éven belül mintegy 16 ezer négyzetméternyi termelési létesítményt építünk, és 3-4 éven belül mintegy ezer új munkahelyet szervezünk. Jelenleg a vállalatnak 1015 alkalmazottja van. Ha az elmúlt három évet nézzük, minden évben 100-120 alkalmazottal növeljük a létszámot. Megdupláztuk a termelés mennyiségét 2019-hez képest.

- És a terület a termelési kapacitás bővítésére? A szomszédos állami tulajdonú FED-üzemben biztosan vannak üresen álló műhelyek.

- Sajnos az Ukroboronprom hat vezetője közül az évek során egyik sem értett egyet a javaslatainkkal. Mindannyian egy emberként válaszoltak: "Nem praktikus".

És a terület és az elhagyott műhelyek valóban léteznek ott. Egyszer volt ott, optikai gyártás, majd keverőgépek és egyéb fogyasztási cikkek gyártása. És mindez már 20 éve zárva van. Vannak üres épületek, fűtetlenek, ablakok nélkül, romló állapotban. Megkérték őket, hogy adják el őket, de visszautasították. Megkértek minket, hogy adjuk ki őket, de azt mondták, hogy nem, legfeljebb 3 évre. Nos, miféle kifejezés ez? Javításokat végzek, és elköszönnek. Egyetlen befektető sem egyezne bele ilyen feltételekbe. Tehát azon a telken fogunk építkezni, amelyet egykor a harkivi városi tanács osztott ki. Ez már régóta a mi területünk, részben már kiépítettük, de még mindig van elég terület a terjeszkedéshez. Már készítettünk egy projektet. De tisztán emberi szempontból persze szégyen, hogy mellettünk van, pusztít és eltűnik, és a válasz az: "Ez nem célszerű".
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
W

Wilson

Guest
Viktor Vasziljevics, mi a helyzet az ionplazmahajtóművel, amelyet a vállalat a KAI-val közösen fejlesztett ki? Mikor fejeződnek be a vizsgálatok?

- Folytatjuk őket. Termelési lehetőségeinknek és az egyetem tudományos fejlesztéseinek köszönhetően rövid idő alatt - 3 év alatt - sikerült megtalálnunk a motor jó konstrukcióját. Az ilyen termékekkel szemben támasztott követelmények azonban 15 év problémamentes működést írnak elő az űrben. Ez azt jelenti, hogy teljes körű teszteket kell végezni. A piac nem vár rá, nem tűri.

- Hogyan tudjuk tehát bizonyítani, hogy 15 évig hibátlanul fog működni?

- Az általunk gyártott egységek esetében ez természetesen egyszerűbb. 2000 órás élettartamot adunk meg neki, és ténylegesen ennyi ideig pörgetjük a padon, plusz egy 10%-os újrahasznosítási tényezőt. De természetesen más módszerek is léteznek az űreszközökre. Mi is dolgozunk rajta - az egyenértékű ciklikus, előrejelző tulajdonságokon, amelyek lehetővé tennék, hogy a termékünknek ilyen garantált élettartamot adjunk.

A probléma az, hogy Ukrajnában nincsenek meg a szükséges tesztelési lehetőségek. Egy ilyen laboratórium létrehozása körülbelül 10-12 millió euróba kerül. Aktívan együttműködünk Aachenben, Rajna-Vesztfália tartományban, és a német partnerek készen állnak arra, hogy bázist biztosítsanak. De ezeket a termékeket még mindig nem külföldön, nem idegenek előtt, hanem Ukrajnában akarjuk tesztelni.

Ezért úgy döntöttünk, hogy bázist hozunk létre a KAI-ban. Képzeljük csak el, találtunk ott egy 1965-ből származó kamrát a nagyvákuum létrehozására! Évtizedek óta elhagyatott. Valamikor régen a Szovjetunióban, amikor az intézetben elkezdtük az ionplazmahajtóművekkel kapcsolatos tevékenységet, azt oda vitték, de soha nem használták, minden elakadt. Az osztály munkatársaival együtt rendbe tettük és már el is indítottuk. Ott vákuumot kaptunk, és beindítottuk a motort. Minden nagyszerűen működik.

- Tehát ez nem az a kamra, amelyet tavaly mutattak meg a médiának?

- Igen. Ez egy 10 köbcentis. Kicsiben ebben a szakaszban lehetetlen tesztelni. Mivel az égéstermékek felmelegítik a kamra falát, ha az kicsi, és következésképpen csökkentik a vákuumszintet. Ezt a gázt folyamatosan ki kell pumpálnunk és ki kell tisztítanunk.

Most további ellenőrző és mérőberendezésekre van szükségünk a nagy kamrához. Jelenleg is dolgozunk rajta, hogy bebizonyítsuk, hogy motorunk megfelel az ügyfelek által az űrtermékekkel szemben támasztott valamennyi követelménynek. Úgy gondolom, hogy idővel meg fogjuk találni a helyünket. Végig fogjuk csinálni a végéig.

- Végezetül szeretnék egy jelentős eseményről beszélni, nemcsak a vállalat, hanem az egész ország számára. Októberben elindítottuk a SES-17 többcélú műholdat egy ukrán gyártmányú hőakkumulátorral...

- Ez valóban egy olyan know-how, amelyet a FED JSC a KAI tudósaival közösen hozott létre. Ez az első a világon. A vállalat több tízmillió hrivnyát fektetett a projektbe, amelynek jelentős részét a berendezések beszerzésére fordította. Különösen egy speciális műhelyt, a "tisztaszobát" kellett megépíteni. Végül is, az űreszközök gyártásába még a por sem kerülhet be. Egyedi hegesztőberendezésekre is szükség volt, amelyeket kifejezetten az Ukrán Nemzeti Tudományos Akadémia Patonról elnevezett Elektromos Hegesztési Intézetében készítettek. Paton Institute of Welding of the National Academy of Sciences of Ukraine. Ezenkívül az európai előírásoknak és a repülésbiztonsági követelményeknek megfelelően speciális próbapadokat telepítettek. Tekintettel arra, hogy a műholdas rendszer életciklusa 15-20 év, az ellenőrzés a legsúlyosabb volt.

- Ez a SES által valaha indított legnehezebb műhold.

- Igen, és a kétfázisú hűtés elvén működő Harkovi hőcserélő biztosítja a műhold fedélzeti elektronikájának stabilitását. A műhold rendszereinek működése során felszabaduló energiát tárolja, amikor az elemek fűtése és hűtése egyaránt megtörténik. A megfelelő pillanatban a tárolt energiát továbbítják a műhold többi rendszeréhez.

A legfontosabb, hogy a készülék nem rendelkezik energiafogyasztó forrásokkal és könnyű. A tervezés teljesen új megközelítése, mozgó alkatrészek nélkül. Mondhatjuk, hogy a hőcserélőnk monolitikus - nincsenek forgó elemei és nincsenek olyan eszközök, amelyek egy idő után meghibásodhatnak.

- Nyit-e egy ilyen rendszer új lehetőségeket az űrkutatás számára?

- Korábban ilyen rendszert csak űrállomásokon használtak. A jövőben az ilyen hőakkumulátorokat a holdkutatásban is fel lehetne használni. A NASA és az Európai Űrügynökség jelenleg a "Holdfalu" koncepcióján dolgozik, egyfajta bázison a Holdon. Holdi települést fognak építeni, és a mi hűtőrendszerünket fogják használni, mert az nem csak műholdakhoz alkalmas. Meggyőződésem, hogy az ukrán hőakkumulátor szerves része lesz a Holdon működő létfenntartó rendszereknek.

Julia Bayrachnaya, HarkivKép: Vyacheslav Madievsky

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest

Ukrajna területét 2022. január 1-től Galushkin védi​

pervyj-ukaz-zelenskoho-89_main.jpeg

Vlagyimir Zelenszkij és Jurij Galushkin (jobbra). Fotó: Elnöki Hivatal

Volodimir Zelenszkij ukrán elnök 2022-ben írta alá az első 1/2022 számú rendeletet. A dokumentum Jurij Alimovics Galushkin kinevezésére vonatkozik az Ukrán Fegyveres Erők Területi Védelmi Erőinek parancsnoki posztjára. A megfelelő dokumentumot az elnök honlapján tették közzé .

Jurij Galushkin 2001-2002 között a koszovói nemzetközi békefenntartó művelet résztvevője volt.
2014 óta a donbászi terrorellenes hadművelet (Joint Forces Operation) résztvevője. 2014 júniusától 2015 januárjáig Galushkin a Highly Mobile Airborne Forces parancsnokaként működött, amely akkoriban a szárazföldi erők része volt.
2019 decemberében a Honvédelmi Minisztérium főfelügyelőjeként, 2020 közepétől pedig főfelügyelő-helyettesként dolgozott.
Ezenkívül Jurij Galushkin megkapta a Bohdan Hmelnyickij II. és III. fokozatot az Ukrajna szuverenitásának védelmében tanúsított személyes bátorságáért és professzionalizmusáért.


Colonelcassad
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
https://karpathir.com/2022/01/01/tatra-alapokra-keszul-az-ukranok-uj-fegyvere/
"TATRA ALAPOKRA KÉSZÜL AZ UKRÁNOK ÚJ FEGYVERE
Mivel az ukránok nemzeti teherautógyára elhasalt, ezért a jól bevált cseh technikát kellett segítségül hívni – írja a vezess.hu.
Ukrajnában több mint egy évvel ezelőtt, 2020 novemberében született döntés arról, hogy le kell cserélni a szovjet BM-27 Uragan típusú rakétakilövő rendszereket új, immáron modernebb technológiát képviselő eszközökre. Így jött a képbe a helyi gyártó, az SPR (Shepetivka Repair Plant), amely a Tatra legújabb fejlesztésű, T815-7T3RC1 típusú katonai teherautó-alvázát vette alapul. A végeredmény a Bureviya fantázianevet kapta, és mivel jól sikerült a tesztelése, ezért az SPR hozzáláthat a sorozatgyártásához...
... A 9 méter hosszú, 2,55 méter széles és 3 méter magas jármű orrában turbófeltöltéses, 400 lóerős Tatra T3C-928.90 típusú motor dolgozik, amihez 14+2 sebességes automata váltó csatlakozik. Ezzel az erőforrással a teherautó 105 km/órás maximális sebességgel tud haladni. Gázolajtartályát bal oldalra szerelték, és ha ez tele van tankolva, akkor 700 kilométert tud megtenni a teherautó.
A páncélozott duplafülkének köszönhetően négy fő utazhat a fedélzetén, ennyi katona pedig éppen elég a kabin mögött lévő rakéta sorozatlövő kezeléséhez (MLRS-rendszer). A rakétakilövő rendszer 16 darab, egyenként 220 mm belső átmérőjű csőből áll, így éppúgy alkalmas a Hurricane, vagy a megnövelt hatótávolságú South rakéták felbocsátására. A gyártó szerint egyértelmű előrelépés, hogy míg a szovjet BM-27 Uragannal 35-40 km között volt a rakéták hatótávolsága, addig az új MLRS-rendszerrel már 35-65 km közötti távolságra lévő célpontokat is el tudnak találni"


https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/12/31/tatra-alapokra-keszul-az-ukranok-uj-fegyvere/
 
W

Wilson

Guest
A Bayraktar TB2 UAV-t a 25. OPDBr 19 járműveinek milliós veszteségei után használták.....

Az északi front realitásai és a "háborús felvételek dübörgése"

Реалії Східного фронту і підбиття річних підсумків неоголошеної війни

Fotó: 1 különálló támadó század a DUC SP-től

A nyár kezdete előtt az ellenség elkezdte aktívabban használni a felderítő és támadó UAV-t ("Orlan 10" és az "Eleron" típusú drónok különböző módosításai). Az égbolt az ellenséges felek összecsapásának újabb színterévé vált.
Mivel a fent említett repülőgépek irányítása lehetetlen magas szintű szakmai képzettséggel rendelkező operátorok nélkül, nem kétséges, hogy orosz katonai szakemberek csoportjai vettek részt a "megszállók" UAV-csapásaiban.

A "megszállt területek" lakossága között nincsenek szakemberek a legfejlettebb orosz védelmi ipar termékeinek működtetésére. Következésképpen elsősorban a PNC-k (az ukrán fegyveres erők egyes zászlóaljainak és dandárjainak parancsnoki és irányítási állásai), a harcfelszerelés koncentrációk, a haditechnikai létesítmények és a polgári infrastruktúra került tűz alá.

A 2021 augusztusától novemberéig tartó időszakot Avdijivkában éles eszkaláció jellemezte.
Augusztus 28-án a 25. OPDB TPU-t heves bombázás érte, amelynek következtében az ellenség mintegy 19 berendezést/harcjárművet tett működésképtelenné illetve semmisített meg; a "megszállók" e szabotázsakciója több millió dolláros kárt okozott Ukrajnának.

hwMYFMGyjTs.jpg


A következő hónapokban a településen lévő AFU-egységek összes parancsnokságát és parancsnoki állását tüzérséggel és UAV-l támadta az ellenség. Ezen események hatására az ország katonai és politikai vezetése úgy döntött, hogy először alkalmazza a Bayraktar TB2 pilóta nélküli légi járművet.

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest

Ukrajna 2022 első negyedévében legalább három Mark VI hajót kap az Egyesült Államoktól.​


Oksana Markarova, Ukrajna egyesült államokbeli nagykövete bejelentette, hogy 2022 első negyedévében Amerika Mark VI-os hajókat szállít Ukrajnának .

A nagykövet ezt a Szabadság Rádiónak adott interjújában mondta (lásd 13:00-tól).


„2022-től kezdjük megkapni őket” – mondta Markarova arra a kérdésre válaszolva, hogy Ukrajna megkaphatja-e Mark VI-os hajókat az Egyesült Államoktól.

Markarova szerint vita folyik arról, hogy az Egyesült Államok hány ilyen típusú hajót tud szállítani. A nagykövet elismerte, hogy akár háromnál többről is szó lehet.

ukraina-poluchit-amerikanskie-32_main.jpeg

Az USA-ból járőrhajókat szállítanak Ukrajnába. Fotó: LiveJournal

Emellett Markarova elmondta, hogy az idei év első negyedévében az Egyesült Államok újabb "sziget" típusú hajót küld Ukrajnának.
„Nem maguktól jönnek, hanem szállítják őket, tehát itt egy kicsit a közlekedéstől függünk, de ez mindenképpen 2022 első negyedéve” – mondta a nagykövet.

Ugyanebben az interjúban a nagykövet megígérte, hogy "nagyon megpróbálja bővíteni az Egyesült Államokból beszerezhető védőfegyverek listáját".

A Mark VI 2015-ben épült harci járőrhajók, amelyeket part menti tengeri területek őrzésére terveztek. A hajó közel 24 méter hosszú. A hajó meghajtórendszere két dízelmotorból áll, és 41 csomós maximális sebességet biztosít.
Az amerikai haditengerészet igényeinek megfelelően a Mark VI két 25 mm-es automa gépágyúval (BAE Systems "Rafael Mk 38 Mod 2") vagy 7,62 mm-es M240 és M134 géppuskákkal vagy 40 mm-es (Mk 19) automata gránátvetővel van felszerelve. Lehetőség van irányított rakéták, például AGM-176B Griffin telepítésére is.


Colonelcassad
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 759
80 170
113
W

Wilson

Guest
Ukrajna hadserege biztos kezekben.......

6438031_900.jpg


Az alacsony fizetések miatt forrong a hadsereg, Reznyikovot pedig nem találják meg.....

A hadseregben nagy a neheztelés, hogy egy géppuskás, gránátvető kezelő és gépkocsivezető szerelő 10 ezer hrivnyát kap, egy harckocsiparancsnok vagy egy százados 11 ezer hrivnyát, egy kijevi takarító pedig 12 ezer hrivnyát.

A bérek témája annak a vitának a hátterében merült fel, hogy a rendőrök elérték a céljukat, ami pedig a katonákat illeti, az elnöki hivatal, mintha gúnyolódna rajtuk, rendeletet adott ki a minimálbér 2023-tól történő emeléséről.

Az elégedetlenséget erősíti, hogy a hadseregben rendkívül népszerűtlen Ruszlan Homcsakot, aki most Olekszij Danilov első helyettese a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanácsban, a 2023-as katonai költségvetés finanszírozására vonatkozó javaslatok előkészítésével foglalkozó tárcaközi munkacsoport élére helyezték.


Bankova kalózai teljesen elvesztették a fonalat, és a hadsereg méltatlanul alacsony fizetésekről és késedelmes kifizetésekről szóló mormogására válaszul azt a hírt futtatták át a botfactoryjukon, hogy Vlagyimir Zelenszkij elnök személyesen élesztette újjá az AvtoKraz üzemet.
A szökésben lévő oligarcha Zevago üzeme 2022-re kapott állami megrendelést - 1000 katonai járművet, nem számítva a Nemzeti Gárda járműveit és a páncélozott járműveket. Ez a katonai fizetések emelése helyett történik.

Az ország vezetése közül egyedül a fegyveres erők főparancsnoka, Valerij Zaluzsnyij érzi a hadsereg hangulatát, és igyekszik valahogy kapcsolatot tartani. Szilveszterkor a frontra ment, híres önkéntesekkel, bloggerekkel és még a gyerekeikkel is készített képeket. Megértést és türelmet kért.


A hadsereg tudja, hogy a főparancsnok nem ül a kasszában, ezért minden kérdés a védelmi miniszterhez megy. És eltűnt. Alekszej Reznyikovot legutóbb Vlagyimir Zelenszkij kíséretében látták a Jurij Galuskin tábornokot a területvédelmi erők parancsnokává kinevező elnöki rendelet aláírásakor. Aztán a védelmi miniszter kabátját gúnyolták ki: azt írták, hogy páncélozott melltartója van.

Az újévi ünnepek alatt Alekszej Reznyikov nem jelent meg sem a nyilvánosság előtt, sem a védelmi minisztériumban. Még utoljára katolikus karácsonykor jelentkezett be a Facebookon: egy amerikai kórust posztolt, amely a Shchedrivkát énekli.

.

ministr-oborony-reznikov-59_main.jpeg

Védelmi miniszter a hegyekben és egy paradicsomi szigeten, fotó: facebook.com, instagram.com

Szilveszterkor a Honvédelmi Minisztérium sajtóirodája üdvözletet adott ki a nevében. Minden jel szerint, miközben a hadsereg forrong és az elnök Bukovelben síel, a védelmi miniszter is csendben nyaralni ment fiatal feleségével, Julija Zorij televíziós műsorvezetővel. Állítólag újságírók hívták a mobiltelefonján - de nem vette fel.


Colonelcassad
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 906
129 028
113
Ukrajna hadserege biztos kezekben.......

6438031_900.jpg


Az alacsony fizetések miatt forrong a hadsereg, Reznyikovot pedig nem találják meg.....

A hadseregben nagy a neheztelés, hogy egy géppuskás, gránátvető kezelő és gépkocsivezető szerelő 10 ezer hrivnyát kap, egy harckocsiparancsnok vagy egy százados 11 ezer hrivnyát, egy kijevi takarító pedig 12 ezer hrivnyát.

A bérek témája annak a vitának a hátterében merült fel, hogy a rendőrök elérték a céljukat, ami pedig a katonákat illeti, az elnöki hivatal, mintha gúnyolódna rajtuk, rendeletet adott ki a minimálbér 2023-tól történő emeléséről.

Az elégedetlenséget erősíti, hogy a hadseregben rendkívül népszerűtlen Ruszlan Homcsakot, aki most Olekszij Danilov első helyettese a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanácsban, a 2023-as katonai költségvetés finanszírozására vonatkozó javaslatok előkészítésével foglalkozó tárcaközi munkacsoport élére helyezték.


Bankova kalózai teljesen elvesztették a fonalat, és a hadsereg méltatlanul alacsony fizetésekről és késedelmes kifizetésekről szóló mormogására válaszul azt a hírt futtatták át a botfactoryjukon, hogy Vlagyimir Zelenszkij elnök személyesen élesztette újjá az AvtoKraz üzemet.
A szökésben lévő oligarcha Zevago üzeme 2022-re kapott állami megrendelést - 1000 katonai járművet, nem számítva a Nemzeti Gárda járműveit és a páncélozott járműveket. Ez a katonai fizetések emelése helyett történik.

Az ország vezetése közül egyedül a fegyveres erők főparancsnoka, Valerij Zaluzsnyij érzi a hadsereg hangulatát, és igyekszik valahogy kapcsolatot tartani. Szilveszterkor a frontra ment, híres önkéntesekkel, bloggerekkel és még a gyerekeikkel is készített képeket. Megértést és türelmet kért.


A hadsereg tudja, hogy a főparancsnok nem ül a kasszában, ezért minden kérdés a védelmi miniszterhez megy. És eltűnt. Alekszej Reznyikovot legutóbb Vlagyimir Zelenszkij kíséretében látták a Jurij Galuskin tábornokot a területvédelmi erők parancsnokává kinevező elnöki rendelet aláírásakor. Aztán a védelmi miniszter kabátját gúnyolták ki: azt írták, hogy páncélozott melltartója van.

Az újévi ünnepek alatt Alekszej Reznyikov nem jelent meg sem a nyilvánosság előtt, sem a védelmi minisztériumban. Még utoljára katolikus karácsonykor jelentkezett be a Facebookon: egy amerikai kórust posztolt, amely a Shchedrivkát énekli.

.

ministr-oborony-reznikov-59_main.jpeg

Védelmi miniszter a hegyekben és egy paradicsomi szigeten, fotó: facebook.com, instagram.com

Szilveszterkor a Honvédelmi Minisztérium sajtóirodája üdvözletet adott ki a nevében. Minden jel szerint, miközben a hadsereg forrong és az elnök Bukovelben síel, a védelmi miniszter is csendben nyaralni ment fiatal feleségével, Julija Zorij televíziós műsorvezetővel. Állítólag újságírók hívták a mobiltelefonján - de nem vette fel.


Colonelcassad
Ezek szerint ott se nagyon számítanak orosz támadásra ha mindenki elment vakációzni..
 
W

Wilson

Guest

Nemzetközi katonai segítségnyújtás Ukrajnának 2021-ben.....​


vijskovadopomoga-1575x2048.jpg


Az Egyesült Államok és Ukrajna más nemzetközi partnerei nemcsak kinyilvánítják, hogy támogatják harcoló "államunkat_, hanem ezt a támogatást gyakorlati katonai segítséggel is megerősítik az Oroszországgal való konfrontáció nyolc éve alatt.

2021-ben Ukrajna mintegy 450 millió dolláros biztonsági támogatást kapott, nevezetesen fegyvereket, páncélozott járműveket, támogató felszereléseket, orvosi felszerelést és még sok mást.

Az ArmyInform infografikát kínál az Ukrajnának 2021-ben az USA-tól és más nemzetközi partnerektől kapott katonai segítségnyújtás keretében történő főbb szállítmányokról.

Emlékeztetünk arra, hogy az Egyesült Államok 2022-es védelmi költségvetése már tartalmaz 300 millió dolláros biztonsági támogatást Ukrajnának. Ezenkívül az elnöki adminisztráció közölte, hogy fontolóra vette, hogy megerősített fegyver- és katonai felszerelés csomaggal látja el Ukrajnát.

Colonelcassad
 
Status
Not open for further replies.