Ukrán haderőfejlesztési program és hadiipar

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Bár egyik sem az ukrán fegyveres erőkről szól, de beteszem ide mégis ezt a két cikket.


A cím ne tévesszen meg senkit! Oroszország a két szakadár ukrán terület független államként való elismerését tervezi. De a részletes szövegből kiderül, hogy nem a kormány, hanem a DUMA ellenzékben lévő kommunista frakciója az, amelyik benyújtott egy törvényjavaslatot erről.
Az viszont nagyon komoly dolog lenne, ha ez "véletlenül átcsúszna" a törvényhozáson, hiszen az belekényszeríthetné a feleket, hogy válasz lépések akár egész sorát is elindítsák.


Állítólag az ukrán hatóságok felléptek egy több ezer fős csoport ellen, akik lázadást kívántak szítani újabb területek elszakadásáért.

(Azért egy román portálon megjelenő híreket osszunk el kettővel! És ne felejtsük el, hogy ha Ukrajnáról van szó bárhol, akkor megint osztani kell kettővel!)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Bár egyik sem az ukrán fegyveres erőkről szól, de beteszem ide mégis ezt a két cikket.


A cím ne tévesszen meg senkit! Oroszország a két szakadár ukrán terület független államként való elismerését tervezi. De a részletes szövegből kiderül, hogy nem a kormány, hanem a DUMA ellenzékben lévő kommunista frakciója az, amelyik benyújtott egy törvényjavaslatot erről.
Az viszont nagyon komoly dolog lenne, ha ez "véletlenül átcsúszna" a törvényhozáson, hiszen az belekényszeríthetné a feleket, hogy válasz lépések akár egész sorát is elindítsák.


Állítólag az ukrán hatóságok felléptek egy több ezer fős csoport ellen, akik lázadást kívántak szítani újabb területek elszakadásáért.

(Azért egy román portálon megjelenő híreket osszunk el kettővel! És ne felejtsük el, hogy ha Ukrajnáról van szó bárhol, akkor megint osztani kell kettővel!)
Tegnap tárgyalták a törvényjavaslatot, hogy a két szakadékban lakókat besorozhatják-e az orosz hadseregbe. Vagy valami rosszul értettem.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and Pogány
W

Wilson

Guest
Már több mint százmilliárdos nagyságrendű a katonai illeték.....

Kiderült, hogy a katonai illeték mennyi pénzt hozott a költségvetésbe 2014 óta |  Gazdaság

Ukrajnában 2014 augusztusa óta katonai illetéket szednek be, amelyet az általános alapban írnak jóvá, és a költségvetési előirányzatoknak megfelelően kiadásokra fordítanak.

2021-ben Ukrajna állami költségvetése 28,6 milliárd hrivnya katonai illetéket kapott – 2014-2021-ben összesen 131,9 milliárdot szedtek be. Erről a StateWatch számolt be az Államkincstárra hivatkozva .

A katonai illetékek bevételeit nem közvetlenül a fegyveres erők szükségleteihez írják jóvá, hanem az általános állami költségvetésben.

„Az ukrán költségvetési törvénykönyv 29. cikkének második részével összhangban a katonai illetékből származó bevételeket az általános alapban írják jóvá, és az „Ukrajna állami költségvetéséről szóló ukrán törvényben meghatározott költségvetési célú kiadásokra fordítják”. 2021” – közölte a Pénzügyminisztérium.

A katonai gyűjteményből származó bevételek a következő összegek voltak:


  • 2014 (augusztus óta) - 2,5 milliárd UAH,
  • 2015 – 9,2 milliárd UAH,
  • 2016 – 11,5 milliárd UAH,
  • 2017 – 15,1 milliárd UAH,
  • 2018 – 18,7 milliárd UAH,
  • 2019 – 22,4 milliárd UAH,
  • 2020 – 23,9 milliárd UAH.
„Általában elmondható, hogy a katonai illeték fennállása alatt az államkasszát 131,9 milliárd hrivnyával pótolták, anélkül, hogy a védelmi igények egyértelműen meghatározott prioritásai lettek volna” – tette hozzá a StateWatch.

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest
Ukrajna 2021-ben Csehországon keresztül importál drága bolgár EM-120-as aknavetőket....

zfNtJikQCrD5AmWkUN9wY1mqdXmHfLOFTgiGrCPy (1)


Szovjet 120 mm-es aknavető 2B11 a 2S12 "Sani" komplexumból


Az állami tulajdonú Ukrspetsexport 2021-ben legalább 140 darab 120 mm-es EM-120-as aknavetőt importált Csehországból. Az EM-120 a NATO-nómenklatúra száma (NSN) 1015-50-000-8884 szerint az Ukrán Fegyveres Erőknél szolgálatban lévő 2B11-es aknavető analógja.

Az exportőr az Excalibur Army Spol.s.r.o., Cseh Köztársaság.

Sorozatszámok - 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 636, 637, 638, 639, 640, 641, 642, 643, 644, 645, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627, 628, 629, 630, 631, 632, 633, 634, 635


Ár egységenként - 32722 dollár.

Újabb korrupciós botrány az ukrán védelmi minisztériumban - a 120 mm-es aknavetők vásárlása..

Alig 4 hónappal az év vége előtt Ukrajna Védelmi Minisztériuma végre megkezdte a 2020-ra szóló állami védelmi megrendelés szerinti szerződések aláírásának eljárását. A hadsereg pedig azonnal botrányba keveredett a 120 mm-es aknavetők beszerzésével.

Mindenki emlékszik az állami tulajdonú Majak gyár által gyártott Molot aknavetők történetére. Legmélyebb sajnálatunkra a Molot hadseregben való alkalmazása több tüzérségi katona halálával járt együtt. Az ügyészség még vizsgálja, hogy ez a rossz minőségű (régi) lőszerek, a katonák által nem használt kettős töltésbiztonsági zárak, vagy maguknak az aknavetőknek a hibái miatt történt-e így. A vezérkar úgy döntött, hogy a vizsgálatok során kivonja a Molotovokat - és a hadseregnek új aknavetőkre volt szüksége. A Goszoboronzakaz erre az évre 140 ilyen kaliberű aknavető beszerzését tervezte.

Ideális esetben természetesen szovjet 2B11-es kell találni - egy évtizedek óta bevált és nagyon jó minőségű modellt. De ezekből az aknavetőkből már nincs elegendő mennyiség sem Ukrajnában, sem külföldön.

Idén egyszerre három hazai 120 mm-es aknavetőt tesztelnek - a Sztarokramatorszki Gépgyár magánvállalatának Buchardáját, az Ukrán Páncélozott Járművek Gyárának MP-120-asát és az Ukroboronprom állami vállalat ugyanilyen Molotját, de már módosítva és továbbfejlesztve. Az ukrán gyártmányú aknavetők ára egységenként 500 000 és 600 000 UAH között mozog.

A Miniszteri Kabinet 2015. február 25-i 345. számú rendelete szerint a biztonsági ügynökségek nem állami, hanem hivatali tesztek után vásárolhatnak felszerelést. Figyelembe véve azonban az aknavetők "robbanékonyságát", a vezérkar és a védelmi minisztérium szigorú megközelítést alkalmaz a teszteléssel kapcsolatban - az aknavetők gyártóinak teljes körű állami teszteken kell átesniük, és nem engedik meg, hogy egyszerűbb és rövidebb tárcaközi tesztekre szorítkozzanak. A tesztek hónapokon át tartanak - minden egyes aknavetőnek több ezer 120 mm-es aknavetővel kell tüzelnie különböző tűzgyorsasági rendszerekben, különböző terhelési kapacitások és dőlésszögek mellett.

Ugyanez a 345. minisztertanácsi rendelet szabályozza a katonai felszerelések külföldről történő beszerzésének egyszerűsített eljárását. A rendelet így szól: "A külföldön gyártott haditechnikai eszköznek a gyártó ország hadseregében kell szolgálatban (üzemben) állnia, vagy más országok védelmi szükségleteihez kell exportálni.

És itt talál egy nagyon kényelmes kiskaput Andrej Taran védelmi miniszter és profilos helyettese, Alekszandr Mironyuk. Néhány hónappal ezelőtt a védelmi minisztérium vezetése ülést tartott, amelynek napirendje nagyon egyszerű: a hazai gyártóknak nincs idejük a tesztek elvégzésére, és szükségük van aknavetőkre, ezért importáljunk.

A vezérkar kérdése: nem bánjuk, de melyiket?

Védelmi Minisztérium: az egész világot átnéztük, csak bolgár gyártmányú EM-120-as aknavetőt tudunk szállítani.

Milyen aknavető ez?

Az EM-120-as aknavető a bolgár EMCO kereskedelmi vállalat tulajdonában van. Emilian Gebrev, az EMCO tulajdonosa azután "vált híressé", hogy az orosz különleges szolgálatok sikertelenül próbálták megmérgezni őt egy nagyon Novicsok(szerű) méreggel.

Saját gyártóüzemek hiányában, különösen ami a kifinomult csőgyártáshoz kell, az EMCO javítja és készíti fel a régi felszereléseket, beleértve a 120 mm-es aknavetőket is. A bolgár cég már évek óta próbálja eladni ezeket a exportra - ezidáig még lehetősen sikertelenül, ha nem avatkozik közbe Alekszandr Mironyuk ukrán védelmi miniszterhelyettes, aki kinevezése előtt sokáig felügyelte a Bulgáriával folytatott kereskedelmet a Progress állami különleges exportőrnél.

Mivel a védelmi minisztérium vezetése biztosan tudta, hogy az EM-120-as aknavető nem áll szolgálatban Bulgáriában, és nem rendelkezett megfelelő megerősítéssel az ilyen aknavetők más országokba történő szállításáról, szó szerint figyelmen kívül hagyva az ilyen sérülésveszélyes felszerelések állami tesztelésének szükségességét, a korábban ismeretlen EM-120-as aknavetőket felvették a Gosoboronzakaz specifikációba.

Augusztus 12-én Ukrajna védelmi minisztériuma tárgyalási eljárást folytatott le a fenti aknavetőkre vonatkozóan. Az EM-120-tól eltérő aknavetőket kínáló cégek egyszerűen nem vehettek részt az eljárásban.

És itt még érdekesebb a helyzet - az EM-120-ast az Ukroboronprom két állami tulajdonú speciális importőre kínálta: az Ukrinmash 773 ezer UAH-ért (a speciális importőr 3%-os jutalékát figyelembe véve a külföldi beszállító 23,5 ezer euróért kínálta), az Ukrspetsexport pedig pontosan ugyanezt az aknavetőt 931 ezer UAH-ért (vagyis egy másik külföldi beszállító 28 ezer euróért kínálta). Hadd emlékeztessek önöket arra, hogy az ukrán aknavetőket 500-600 ezer hrivnyáért (15,5-18,5 ezer euró) lehetne szállítani a hadseregnek.

A rendszer kedvezményezettjeinek számítása nagyon egyszerű - két vállalat tárgyalásokat kezd, versenyt imitálnak, az alacsonyabb ajánlat nyer, majd az egyik külföldi beszállító (még csak nem is bolgár gyártó - a bolgároknak tilos közvetlenül Ukrajnával együttműködniük) valamilyen okból megtagadja a szállítást - és a szerződést a második ajánlatra adják át, már magasabb áron. A költségvetési veszteségek (a rendszer kedvezményezettjeinek bevételei) meghaladhatják az egymillió eurót.

Információink szerint az UkrOboronProm főigazgató-helyettese, Mihail Morozov, aki az Ukrszepszekszport és az Ukrinmash vezetője is, jelenleg az... Bulgáriában. Könnyen lehet, hogy a bolgár és az ukrán fél közötti bevételek felosztásáról most is folynak a tárgyalások.

Ez a történet jól illusztrálja a katonai felszerelések beszerzésére vonatkozó jogi keret tökéletlenségét, ami az Ukrooboronprom és a Védelmi Minisztérium ilyen "furcsa" döntéseihez vezet.

Colonelcassad
 
W

Wilson

Guest
Motor Sich: "a török utánégető"

04-01.jpg


Törökország aláírta az első szerződést a Baykar Makina által gyártott Akinci pilóta nélküli harci repülőgépek (UAV) exportjáról, amelyekhez a hajtóműveket Ukrajna szállítja. Erről a török vállalat vezérigazgatója, Haluk Bayraktar számolt be. A szerződés szerinti szállításokat 2023-ra tervezik. A Baykar Makina vezetője nem pontosította, hogy melyik országgal írták alá a szerződést, azonban a Jane's Information and Analysis Centre szerint ez az ország nagy valószínűséggel Ukrajna, amely a zaporizzsjai Motor Sich által gyártott AI-450T turboprop motorokat szállítja az Akinci számára.

Az ukrán repülőgépmotor-gyártás realitásai....

Az ukrán védelmi ipar 2022 eleji helyzetéről szóló orosz médiabeszámolók aligha tekinthetők objektívnek. Ezt a tudósítást a politikai komponens uralja, ami eltorzítja a valós képet arról, hogy mi is történik valójában az ukrán DIC-ben. Ez mindenekelőtt az ukrán repülőgépmotor-gyártó iparra vonatkozik.

Teljesen nyilvánvaló, hogy Ukrajnának jelenleg nincsenek meg a gazdasági eszközei ahhoz, hogy nagyszabású beruházási projekteket saját erőből valósítson meg. Az ukrán ipar már a Kínával a Motor Sich vállalatosítása miatt kirobbant botrányt megelőzően is régóta érdekelt volt a nyugati vállalatokkal való partnerség kialakításában.

Természetesen a Motor Sich és a kínai befektetők közötti együttműködés megszakításának következményei most nagyban függnek attól, hogy miként oldódik meg az Ukrajna által a kínai félre kivetett szankciókkal kapcsolatos helyzet, és hogyan rendezi a fizetésképtelen Ukrajna a 3,6 milliárd dolláros követelést.

Milyen további lépéseket fog Kína tenni a botrány után?

Az Égi Birodalmat aligha lehet azon országok közé sorolni, amelyek érintetlenül hagyhatnak egy többmilliárdos veszteséggel járó botrányt.

"Selcuk Bayraktar, a Baykar műszaki igazgatója szerint a vállalat bevételi szerkezetének 70 százalékát az export teszi ki, a Baykar Makina néha nem tud minden érdeklődőnek drónokat szállítani "

A Motor Sich 2014 után végleg elvesztette termékei legnagyobb orosz piacát, 2021-től pedig a kirobbant botrány miatt elvesztette a lehetőséget, hogy Kínában engedélyezze az ukrán repülőgépmotorok gyártását. Természetes, hogy addigra Kína a megszerzett ukrán technológiákat továbbfejleszti, gyártja és alkalmazza a kínai piacon, de a Motor Sich ebből aligha fog részesedni.

A világpiac más szegmenseiben, ahová szovjet/orosz gyártmányú repülőgépeket szállítottak és szállítanak, a Motor Sich kemény ellenállásba ütközik az orosz hadiipari komplexum vállalatai és a Roszoboronexport JSC részéről, amelyek hasonló polgári és katonai termékeiket népszerűsítik. Ugyanakkor az orosz repülőgép-hajtóművek importhelyettesítő programjának végrehajtása, bár megerősítette a termékek versenyképességét és az orosz védelmi ipari vállalatok pozícióját a világpiacon, még nem oldott meg minden kérdést a repülőgép-hajtóművek egész sorát illetően.

Konkrét példákat láthatunk. Vegyük például az ODK-Klimov (a Rosztekh leányvállalata) programját, amelynek célja az Il-112V szállító repülőgépre szánt TV7-117ST típusú turbólégcsavaros motor orosz analógjának megalkotása volt. A United Engine Corporation (UEC) 2015-ben pályázatot írt ki a motor tervezésére és fejlesztésére. 2020 szeptemberében a számvevőszék rögzítette a TV7-117V hajtómű hibáinak felfedezését, a TV7-117ST-01 erőmű szállítási ütemtervének kiigazítását az IL-112V repülőgépen végzett munkálatok késedelme miatt, valamint a TV7-117ST-01 erőmű gyártásához szükséges tesztek sorát. A motorral kapcsolatos problémákat azonban nem sikerült orvosolni, ami az IL-112V repülőgép 2021. augusztus 17-én bekövetkezett lezuhanásához vezetett.

Ma Ukrajna a katonai és polgári repülésben szükséges szinte minden típusú repülőgép-hajtóművet gyárt. Az egyetlen kivételt az Oroszországban gyártott AL-31F és AL-41F utánégető kamrával ellátott, vadászrepülőgépek számára készült AL-31F és AL-41F turbó sugárhajtóművek jelentik.

Törökország a képbe kerül....

Annak ellenére, hogy a Motor Sich és a kínai befektetők közötti együttműködés megszakadása miatt megromlott a kapcsolat Kínával, az ukrán motorépítő ipar mind a meglévő megállapodások végrehajtása, mind pedig az új szerződések megkötése révén megtartotta pozícióit a világpiacon.

A Törökországgal a katonai-technikai és védelmi-ipari területen folytatott kétoldalú együttműködés, amely több mint 30 projektet foglal magában, az utóbbi években különösen fontossá vált Ukrajna számára. Mára ez az együttműködés új minőségi szintet ért el, és továbbra is az ukrán-török stratégiai partnerség egyik alapeleme.

Különösen nagy potenciál rejlik a kétoldalú ukrán-török együttműködés fejlesztésében a repülőgépiparban. Tekintettel Ukrajna technológiai potenciáljára és Törökország saját védelmi iparának fejlesztésére irányuló stratégiájának dinamikájára, a repülőgépipar a kétoldalú stratégiai együttműködés elmélyítésének hajtóerejévé válik. A mai napirenden szerepel a kölcsönösen előnyös modellek megtalálása közös vállalkozások létrehozására Törökországban az Antonov repülőgépeken alapuló repülőgépek, valamint a zaporozsjei székhelyű Ivchenko-Progress állami vállalat fejlesztésein alapuló repülőgép-hajtóműrendszerek gyártására.

Törökország mindent megtesz azért, hogy felkerüljön azon országok listájára, amelyek önállóan fejlesztenek modern harci repülőgépeket. A felderítő támadó drónok (UAV-k) és a lőszerek kifejlesztésében és sorozatgyártásában elért sikereire építve Ankara saját ötödik generációs harci helikopter és vadászgép kifejlesztésén dolgozik. Ebben a feladatban segítenek Törökországnak ukrán vállalatok, köztük a zaporozsjei Motor Sich és az Ivchenko-Progress, valamint a harkivi FED, amelyek kompetenciáiknak köszönhetően már részt vesznek török programokban.

Az Ivchenko-Progress a török Bayrak Defence vállalatnak szállít AI-450T hajtóműveket a MALE osztályba (közepes magasságú, nagy hatótávolságú) tartozó Akinci UAV számára. A török vállalat ukrán, francia és török gyártmányú hajtóművek közül választotta ki a meghajtási rendszert, és az AI-450T-t választotta.

Az AI-450 egy két turbótengelyes hajtómű, amelyet a Progress fejlesztett ki 1988-ban. Ezt a motort könnyű helikopterek, repülőgépek és drónok számára tervezték 1500-4000 kg felszálló tömegosztályba, és mind a repülőgépek két- és egymotoros erőműveinek részeként, mind pedig segédhajtóműként (APP) használható. A hajtóművet nagyon magas élettartam (12 ezer óra), kis fajlagos üzemanyag-fogyasztás utazó repülési üzemmódban - 0,297 kg/kg/h, kis tömeg - 103 kg és nagy magasság - 12 ezer méter jellemzi. A teljesítménye (felszálló üzemmódban) 465 LE, (utazó üzemmódban) 300 LE.

2021 májusában vált ismertté, hogy a Progress tervezőiroda megkezdte az Ukrajnában tervezett AI-P500V5 (AI-P500V5) tesztelését. Az ukrán szakemberek által tervezett ötlapátos légcsavar az AI-450T hajtóművel együtt, különböző célokra szánt
UAV-ban való használatra készült.

Az AI-450T hajtóművet Ukrajna Állami Légügyi Hatósága tanúsította, és 2021. augusztus 6-án megkapta a légialkalmassági bizonyítványt.

A TD0070 típusbizonyítvány megerősíti, hogy az AI-450T motor megfelel az EASA CS-E európai légialkalmassági szabványoknak. A motornak ezt a módosítását UAV-hoz tervezték, és már keresett Törökországban, ahol az Akıncı drónba is beépítették. Ezen kívül az AI-450T-t az ukrán Sokol-300 felderítő és támadó drónra is felszerelik, amely a közeljövőben készülhet el.

Az AI-450 hajtóműcsalád egy másik változata, az AI-450CP-2 is tanúsításra kerül. Az osztrákok érdeklődnek a hajtómű iránt, és azt tervezik, hogy a CEA Design GmbH által kifejlesztett új osztrák kiképző repülőgépekbe (ATV) építik be.

2018-ban jelentették, hogy az AI-450SR motor egy korábbi változata, amelyet a Diamond Aircraft Industries osztrák DART-450 típusú UTV-kre szánt, átment a tanúsításon.

Igor Kravcsenko, a Progress vállalat vezetője elmondta, hogy 20 AI-450T hajtóművet már leszállítottak Törökországba a Baykar Defence vállalattal kötött szerződés keretében, és további több mint 20 ilyen típusú hajtómű leszállítására van szerződés az Akinci UAV-k számára.

Ukrajna részvétele az Akıncı-programban az Ukrspetsexport és a Baykar Defence ukrán-török közös vállalkozásának része. Az ukrán hajtóművek Törökországba történő szállítása 2018-ban kezdődött, amikor az első négy AI-450T hajtóművet exportálták.

Az Akıncı UAV az ukrán hajtóműnek köszönhetően, amelynek egyelőre nincs orosz analógja, igen magas taktikai és műszaki jellemzőkkel rendelkezik: a maximális felszállótömeg 4500 kilogramm, a hasznos teher tömege 1350 kilogramm, a jármű akár 24 órán át képes repülni akár 12 200 méteres magasságban is, és akár 900 kilogramm fegyvert is képes szállítani a külső felfüggesztéseken és akár 450 kilogrammot is a törzs belső rekeszeiben.

Ezenkívül a Motor Sich továbbfejleszti az 1000 lóerős MS-500V turbópropelleres motort, kifejezetten az Akıncı UAV nehéz csapásmérő változatához, amelynek szintén van esélye a török piacra lépésre. Az Akıncı két MS-500V hajtóművének alkalmazása az Akıncı erőműveként 1500 kilogrammra növeli a hasznos teher tömegét, és lehetővé teszi az UAV szélesebb körű fegyverhasználatát.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya
W

Wilson

Guest
A stratégiai partnerség kilátásai..

A török médiának adott nyilatkozatában Selcuk Bayraktar, a Baykar műszaki igazgatója többek között megjegyezte, hogy a vállalat bevételeinek 70 százaléka exportból származik, és a Baykar Makina néha nem tudott minden érdeklődőnek drónokat szállítani. Ráadásul amint a vállalat átadta az első három Akıncı UAV-t a Török Fegyveres Erők részére, több külföldi ügyfél is érdeklődött a típus iránt, és egyikük már alá is írta az első exportszerződést.

Az Akıncı UAV-k törökországi gyártásának bővítése a török fegyveres erők és a külföldi megrendelők igényeinek kielégítése érdekében a közeljövőben az ukrán AI-450T típusú hajtóművek gyártásának növelését teszi szükségessé. Egy Akıncı erőmű két ilyen motorból áll.

A MIUS fejlett sugárhajtású támadó UAV projekt bemutatására nemrégiben került sor Törökországban. Az első MIUS UAV prototípusának gyártását 2023-ra - a Török Köztársaság megalakulásának századik évfordulójára - tervezik.

A járművet az AI-25 családhoz tartozó, ukrán fejlesztésű, kéttengelyes AI-322F hajtómű fogja hajtani. Kravcsenko szerint a nagy felkészültségű fejlesztésnek számító, külföldre exportálandó motor tanúsítása jelenleg véglegesítés alatt áll.

"Az Ukrajna és Törökország közötti dróngyártási kapcsolat, különösen az utóbbi években, stratégiai jelentőségre tett szert. Ukrajna légiközlekedési ipari technológiája a legmagasabb szintű, a világszínvonalú. És ebben az együttműködésben sokat adhatunk egymásnak. Bízunk abban, hogy török és ukrán tudósaink erőfeszítéseivel új távlatokat fogunk elérni a kiváló minőségű pilóta nélküli légi járművek gyártásában" - hangsúlyozta Halyuk Bayraktar.

Az AI-25 családba tartozó hajtóművek jelenleg számos harci kiképző repülőgépet hajtanak, különösen a kínai K-8J, L-15 és a cseh L-39 típusokat. A török MIUS UAV-ra szerelt AI-322F lehetővé teszi, hogy a repülőgép elérje a 900 km/h körüli sebességet.

Emlékeztetni kell arra, hogy 2011-ben a kínai repülőgépipari csoport, a HAIG (Hongdu Aircraft Industry Group, a kínai állami repülőgépipari vállalat, az AVIC része) Nanchangban szerződést kötött a Motor Sichel 250 darab AI-222K-25 típusú motor szállításáról az L-15 (JL-10) UAV felszerelésére, amelyet a múlt évtized közepére teljes egészében megvalósítottak.

Ezt követően az Ivchenko-Progress SE kifejlesztett egy módosított AI-222K-25F hajtóművet utóégetővel, amelyet 2014 után a HAIG megrendelésére AI-322 hajtóműnek (AI-322F) neveztek át, és az L-15A és L-15B sorozatgyártású repülőgépeken alkalmaztak. Az AI-322F egy AI-222K-25F turbóventilátoros hajtómű volt, de teljes ukrán honosítással, mivel addig az AI-222K-25/K-25F hajtómű "hideg" részét az orosz NPTS Gas Turbine Engineering Salyut (a Rosztek állami vállalat UEC részeként) együttműködésével gyártották.

2016-ban a Motor-Sich szerződést írt alá az AI-322 sorozatgyártású motorok (feltehetően 200 motor) Kínába történő szállításáról; a szállítások 2017 óta folynak. Arról számoltak be, hogy a Motor-Sich 2019-ben 45 AI-322 hajtóművet (mintegy 84 millió dollár értékben), 2020-ban pedig 88 AI-322 hajtóművet (165 millió dollár értékben) küldött az AVIC International Holding Corporationnek, amelyek a zaporizsjai vállalkozás terhelésének és bevételeinek jelentős részét képezték. Mielőtt a Motor Sich részvényesítése miatt Kínával botrányba keveredett, új szerződést írtak alá további 400 darab AI-322-es motor szállításáról a Kínai Népköztársaságnak, amelynek becsült értéke mintegy 800 millió dollár.

Az AI-322F hajtóművet választották ki az Ukrajnában fejlesztett ACE ONE alacsony magasságú támadó UAV számára is. Az ambiciózus projekt hivatalos bemutatójára 2021 őszén, a 2021-es Fegyverek és Biztonság kiállításon került sor.

A számítások szerint az UAV maximális felszállótömege 7,5 tonna, sebessége 950 kilométer óránként, hatótávolsága 1500 kilométer. A hasznos teher súlya a jármű belső terében 1000 kilogramm lesz. Gyakorlati repülési magasságának felső határa 13 500 méter. A járműhöz a "repülő szárny" aerodinamikai sémát választották, és konfigurációja nagyon közel áll az orosz S-70 "Hunter" UAV és az amerikai X-47B UAV-hez.

A repülőgépet egy magáncég fejleszti, amelynek tagja egy ukrán mérnökökből álló csoport, amelyet az Antonov állami vállalat korábbi vezetője, Oleksandr Los és az ukrán állami űrügynökség korábbi vezetője, Volodimir Usov hozott létre.

Helikopterek török, motorok ukrán....

Ukrajna azt is reméli, hogy szerződést kap Törökországtól a török ATAK-II helikopterek hajtóműveinek szállítására. A Motor Sich által gyártott turbómotor (TV3-117VMA - SBM1V 1 sorozat) Ankarában, a 15. IDEF 2021 nemzetközi védelmi ipari kiállításon került bemutatásra. A hajtóművet a Turkish Aerospace Industries (TAI) standján helyezték el a török ATAK-II típusú, fejlett nehéz harci helikopter teljes méretű makettje mellett.

A török fejlett harci helikopter és az ukrán hajtómű közös bemutatója azt mutatja, hogy a török helikopteripar stabilan az ukrán hajtóműrendszerek felé orientálódik. Amint arról 2021. június 29-én beszámoltunk, a Motor Sich és a Turkish Aerospace Industries szerződést írt alá 14 darab TV3-117VMA-SBM1V 1 sorozatú turbótengelyes motorok szállítására. Az erről szóló közleményt a vállalat hivatalos Twitter-oldalán tették közzé. A megállapodás értelmében az első két hajtóművet 2022 szeptemberéig, a fennmaradó 12 hajtóművet pedig 2025-ig kell leszállítani Törökországnak. Nagyon valószínű, hogy a TV3-117VMA-SBM1V 1 sorozat lesz Törökország leendő nehéz támadó helikopterének, az ATAK-II-nek a hajtóműve, amely képességeiben nagyon hasonlít az amerikai AH-64 Apache-hoz.

Ukrán szakértők megjegyzik, hogy a Motor Sich és a török TAI közötti együttműködés nem korlátozódik az új harci helikopterhez való motorszállításra. Amint azt a Motor Sich vezérigazgatója, Vjacseszlav Boguszlajev az Ukrinformnak egy nemrégiben adott interjúban elmondta, a TAI-val való partnerség számos más rendszer létrehozását és értékesítését is előirányozza a török vállalat számára.

"Találkoztam Recep Erdogannal, aki egy delegáció részeként utazott. Törökország komoly terveket mutat a légi közlekedés terén. Arra kérnek minket, hogy készítsük el a hajtóművet és minden mást, ami a helikopterhez szükséges, kivéve a törzset. Már van egy jó törzsük" - mondta Boguszlajev.

Így beszélhetünk a harci helikopter teljes erőművének kifejlesztéséről és szállításáról, ami a forgószárnyasok költségeinek jelentős részét teszi ki. A szakértők a maguk részéről rámutatnak, hogy az ATAK-II helikopter tervezése során nagyszámú kifinomult ukrán rendszer felhasználása megnyitja annak lehetőségét, hogy gyártását Ukrajnában honosítsák meg, ahol később felváltaná az elavult szovjet Mi-24-es helikoptereket.

Az ATAK-II harci helikopter fejlesztése 2019-ben kezdődött, és az ukrán hajtóművekkel felszerelt prototípus első repülését 2023-ra tervezik. Ez a forgószárnyas nagyjából kétszer akkora hasznos teherbírással rendelkezik, mint Törökország jelenlegi T129 ATAK felderítő harci helikopterei, és a jövőben a török hadsereg légierejének fő csapásmérő erejévé válhat.

A 11 tonnás felszállósúlyú ATAK-II akár 1500 kilogrammnyi válogatott fegyvert és egy 30 mm-es automata ágyút is képes lesz szállítani.

Ezen túlmenően Törökország ambiciózus projektje, amely saját ötödik generációs TF-X vadászgépének létrehozására irányul, nem maradt ukrán vállalatok részvétele nélkül.

Az Ukrajna és Törökország közötti kétoldalú együttműködés a katonai-technikai és védelmi-ipari szférában, amely több mint 30 projektet foglal magában, a közelmúltban új minőségi szintre emelkedett, és továbbra is az ukrán-török stratégiai partnerség egyik fő eleme.

"Kapcsolataink napirendjén szerepel többek között a kölcsönösen előnyös módozatok megtalálása, hogy Törökországban vegyesvállalatokat hozzunk létre az Antonov repülőgépeken alapuló repülőgépek, valamint az Ivcsenko-Progress állami vállalat fejlesztésein alapuló repülőgép-hajtóművek gyártására" - mondta Andrij Sibiga, Ukrajna törökországi nagykövete. Reményét fejezte ki továbbá, hogy középtávon Törökországban gyártják majd az AN családba tartozó An repülőgépeket. Az ukrán nagykövet más ígéretes területek között említette a páncélozott járművek és az űrkutatás terén való együttműködést is.

Nikolay Novichkov,
A műszaki tudományok kandidátusa
Megjelent a 2022. február 8-i 5. (918.) számban
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Vindicare

Well-Known Member
2022. február 1.
262
1 399
93
Az ukrán Azovets története
2015-ben Az Azov tervezőiroda egy vadiúj járművet mutatott be,az Azovetset.Városi harcra tervezve,Azovets két toronnyal rendelkezett melyek GSh-23as gépágyúval,PKT géppuskával,ATGM-kel voltak felszerelve.A védelmet két rétegnyi NOZH reaktív páncél alkotta.Az összes fegyvert távirányítással lehetett működtetni.


555318_original.jpg

Azovetset 2015 novemberében Avakov védelmi miniszernek is bemutatták,és sikerült forrásokat biztosítani további fejlesztésre.2016 áprilisában megkezdődtek a esztek,melyek már májusban leálltak.Egy munkás szerint a belső kamerarendszerrel több probléma is volt,mivel az eredetileg házi kamerarendszer volt kínai származásssal:)Vizsgálat indult korrupció gyanujával amiből nem lett semmi.
2016 októberében ismeretlenek törtek be a tervezőiroda épületébe és ellopták a járművet.Csak később derült hogy az Azov ezred tagjai álltak emögött.Az ezred Urzufba,főbázisára, vitte a járművet,ahol sikerült leégetnie mind a sebváltót és a motort is :).Meg kell jegyezni hogy az ezred kiképzőtábora egy telken volt a tervezőirodával csak más épületekben.
Később 2016 októberében az ezred tagjai betörtek az irodába,és lefoglaltak mindent,a dolgozókat pedig elzavarták.Minden felszerelést lefoglaltak majd felgyújtották az irodát.
Az iroda minden kapcsolatot megszakított az Azovval és Arel néven éledt újjá.A nehézségek ellenére sikeresen tudtak modernizálni BDRM-2 felderítő járműveket,majd áttértek távirányítású fegyverek gyártására,egy új T-rex tankon is dolgoznak. Azovets sorsa továbbra sem ismert.Szóbeszéd szerint továbbra is Urzufban porosodik a prototípus,mivel az ezred mérnökei nem tudják megjavítani. Az Azov ezred egyszersem nyilatkozott az esetről.
https://militaryland.net/ukraine/the-story-of-azovets/
 

Autodidaktakatona

Well-Known Member
2019. január 13.
1 571
7 039
113
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Wilson

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 690
14 988
113

Lengyelország Piorun légvédelmi készleteket szállít Ukrajnának​

https://www-armadninoviny-cz.transl...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

Lengyelország nemrégiben beleegyezett, hogy ingyenes fegyverrendszereket és lőszert szállít Ukrajnának. A szállítások között szerepel még ismeretlen számú hordozható Piorun föld-levegő rakétarendszer is, amely a jól ismert lengyel "manpad" Grom legújabb verziója.

... (részlet) ...
"Jó hírek. Kérésemre a Miniszterek Tanácsa határozatot fogadott el az Ukrajnának nyújtott segítségről. Mi biztosítjuk a legmodernebb lengyel felszerelést – a Piorun hordozható légvédelmi rakétarendszereket és lőszereket – mondta Blaszczak a múlt héten.

A lengyelek nem kívánják abbahagyni Ukrajna lőszer- és fegyverszállítását. A Defense24 portál értesülései szerint a folyamatban lévő vagy tervezett szállítások között 23 mm-es légelhárító ágyúkhoz, 60 mm-es aknavetőkhoz és 122 milliméteres vagy 152 milliméteres tüzérségi lőszerekhez tartoznak.
...
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 221
3 230
113

Lengyelország Piorun légvédelmi készleteket szállít Ukrajnának​

https://www-armadninoviny-cz.transl...tr_sl=cs&_x_tr_tl=hu&_x_tr_hl=sk&_x_tr_pto=sc

Lengyelország nemrégiben beleegyezett, hogy ingyenes fegyverrendszereket és lőszert szállít Ukrajnának. A szállítások között szerepel még ismeretlen számú hordozható Piorun föld-levegő rakétarendszer is, amely a jól ismert lengyel "manpad" Grom legújabb verziója.

... (részlet) ...
"Jó hírek. Kérésemre a Miniszterek Tanácsa határozatot fogadott el az Ukrajnának nyújtott segítségről. Mi biztosítjuk a legmodernebb lengyel felszerelést – a Piorun hordozható légvédelmi rakétarendszereket és lőszereket – mondta Blaszczak a múlt héten.

A lengyelek nem kívánják abbahagyni Ukrajna lőszer- és fegyverszállítását. A Defense24 portál értesülései szerint a folyamatban lévő vagy tervezett szállítások között 23 mm-es légelhárító ágyúkhoz, 60 mm-es aknavetőkhoz és 122 milliméteres vagy 152 milliméteres tüzérségi lőszerekhez tartoznak.
...
Az idézet az armyrecognition.com-ról származik

"The missile of the Piorun has a hitting probability of 10% when jammed."

Ez reális, tényleg ennyi/ennyit tud?
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Új felvételek az ukrán Bayraktarokról


Kedvenc részem az volt, amikor az ukrán szakértő azt magyarázza, hogy ő az elejétől fogva ellene volt és most is ellenzi a török drón vásárlásokat, mert ezek sokkal lassabbak, mint egy vadászbombázó, csak 8 km a csapásmérő távolságuk és nem képesek megsemmisíteni légvédelmi egységeket, ha azok kezelői nem hibáznak.
Ezzel szemben a törökök borzalmasan felárasan adják el nekik (meg szerintem amúgy az egész világnak, kétségtelenül keresett termék) és ezek csak az elmaradott térségekben alkalmazható, Dombaszban a légvédelem pillanatok alatt lelövöldözi őket.
 
W

Wilson

Guest
Puma amerikai drón az ukrán tüzérség számára
Hasznos szerkezetnek tűnik. Van nekünk hasonló?

Nincs.....Amúgy nagyon hasznos lesz az ukránok számára a Switchblade drónokkal együtt alkalmazva...

A Puma és a Switchblade drónokkal kapcsolatban....


Ukrajna halálos vadász-gyilkos dróncsapatot kapott: az amerikai Switchblades és a pumák csatlakoznak a háborúhoz (frissítve)...​


A Pentagon egy újabb szállítmány fegyvert hagyott jóvá Ukrajna számára, köztük Switchblade lőszereket és számos más felszerelést, köztük éjjellátó felszerelést, Humvee-ket és kis kaliberű lőszereket. Az egyik legérdekesebb kiegészítés egy kis taktikai drón, a Puma. Ezek a kamikaze drónokkal együtt vadász-gyilkos csapatként dolgozhatnak, egy olyan technikával, amelyet a készítők nemrég mutattak be, de harcban még soha nem alkalmaztak.

Az amerikai hadsereg RQ-20 Puma néven használja a drónt; a kaliforniai AeroVironment által gyártott, kézzel indítható, 15 láb szárnyfesztávolságú drón. Ez az egyik legnehezebb kézi indítású légi jármű, több mint 20 fontot nyom, és ennek megfelelően alkalmas is: a repülési időtartama több mint öt óra, az irányítási hatótávolsága pedig több mint 25 mérföld.

A Puma egy Mantis i45 érzékelővel büszkélkedhet, amely olyan, mint a Reaper-osztályú drónok érzékelőgömbjének miniatűr változata, egy érzékelő, amely a drón repülése közben elfordulhat, és stabilizált képet ad a terep bármely pontjáról.Rendelkezik egy gyenge fényviszonyok között működő kamerával és egy fejlett hőkamerával, mindkettő erős zoomolási képességgel. Ez hasznos az éjszakai műveletekhez, ahol az ukrán taktikai drónok igen sikeresek voltak, mivel az oroszok nem rendelkeznek hatékony éjjellátó felszereléssel.


Puma2



De miért küldenének még több drónt Ukrajnába, amikor nekik már van bőven? Egy lista szerint az ukrán hadsereg már több mint 30 típusú drónt üzemeltet, amelyek többségét helyben gyártják. A választ a Puma "istállótársa", a Switchblade adhatja meg.

A Switchblade 300 lőszer egy másik AeroVironment termék, egy valóban apró, egy bagettnél nem nagyobb drón, amely kevesebb mint öt fontot nyom, és kis robbanófejjel rendelkezik. Ez a fajta hordozható halálos drón rendkívül sikeres volt Afganisztánban és máshol, ahol nagy értékű célpontok felkutatására és célba juttatására akár hat kilométeres távolságból. De ha egyszer kilőtték, nem lehet visszahívni, így ha a kezelő nem talál célpontot, akkor a Switchblade kárba vész. Ukrajnának csak nagyon korlátozott számban szállítják - 100 darabot az első tételben, és valószínűleg hasonló számban a második tételben is.


A Puma a problémát az AeroVironment tavaly bemutatott Sensor-to-Shooter (S2S) kitjének segítségével oldja meg. Ez lehetővé teszi, hogy az AeroVironment más drónjai, köztük a Puma is, a saját fejlesztésű digitális adatkapcsolaton keresztül közvetlenül a Switchblade-nek továbbítsák az adatokat.


A Puma a Switchblade-hez képest nagyobb hatótávolságú és jobb felbontású, kiváló érzékelőivel képes a célpontok lokalizálására. Az S2S lehetővé teszi a Puma kezelője számára, hogy egy gombnyomással automatikusan elindítsa a Switchblade-et, amely a célpont helyére áll be. A megérkezéskor a kettő képi adatai összevetésre kerülnek, hogy megerősítsék, a Switchblade a megfelelő célpontot találta meg; a kezelő jóváhagyását követően a Switchblade működésbe lép. A kezelő a Puma nagy felbontású videófelvételén keresztül láthatja a teljes támadást, és értékelheti a károkat, meghatározhatja, hogy szükség van-e újabb Switchblade-re, és kiszúrhatja a támadás által felszínre hozott új célpontokat.

Switchblade 300
A Switchblade egy apró, csőből indítható kamikaze drón

További és talán ugyanilyen nagy előnye, hogy a Puma légi kommunikációs reléként is működhet. Normális esetben a Switchblade hat kilométeres hatótávolságra korlátozódik, amit az irányítási távolság szab meg; több mint tizenöt perces repülési idővel és több mint 60 mérföld/óra utazósebességgel elvileg sokkal távolabbi célpontokat is képes eltalálni. Mindössze nagy kommunikációs hatótávolságra van szüksége, amit a Puma tudna biztosítani.

A Puma-Switchblade csapat felvehetné a harcot az orosz tüzérséggel és a páncélozatlan teherautókra szerelt, MLRS rendszerekkel. Ezek hatalmas károkat okoznak Ukrajna városaiban, és sebezhetőek a Switchblade robbanófejével szemben. Hasznosak lennének a nagy értékű célpontok felkutatásában és megsemmisítésében is - több orosz tábornokot is megöltek már a frontvonal közelében, és a Puma-Switchblade csapatok továbbiakat is elszámolhatnának.

Más fegyverekkel ellentétben a kamikaze drónnak nincs indítójelzése, így az oroszok nem tudják, honnan érkeznek a támadások, és ideálisak lopakodó meglepetésszerű támadásokhoz.

A Puma-Switchblade kombinációt tavaly októberben mutatták be a NATO Portugáliánál zajló tengeri gyakorlatán, a Robotic Experimentation and Prototyping Augmented by Maritime Unmanned Systems (REP (MUS) 21) elnevezésű gyakorlaton. A Puma egy amerikai hadihajóról indult, és bemérte a célpontot, majd továbbította a részleteket a MADFOX nevű brit robothajóról indított Switchblade-nek.

(Egy másik logikus lépés az lenne, ha egy nagyobb drón anyahajóként működne a kamikaze lövedékek számára, egy olyan technika, amelyen az AeroVironment már dolgozik a Kratos dróngyártóval partnerségben.)

Egyelőre nincs jelentésünk arról, hogy a Switchblade-et Ukrajnában használják. A Switchblade-et mindig is titokban tartották: több ezret használtak Afganisztánban és máshol, de gyakorlatilag semmilyen információ nem érkezett, és soha nem jelent meg videó a fegyver akció közbeni használatáról. A drónok és a lőszerek együttes alkalmazása azonban a jövő hadviselésének nagy jellemzője lesz, és Oroszország az első éles tesztek címzettje lesz. Akár hallunk róla, akár nem, a Puma-Switchblade csapatok mindenképpen különbséget fognak tenni.

Switchblade 600

FRISSÍTÉS: A Pentagon megerősítette, hogy az új tétel 10 Switchblade 600-as modellt is tartalmazni fog - a lőszer sokkal nagyobb változatát. A Switchblade 600-at a 2020-as bevezetésekor néztük meg. Ez egy 50 kilós fegyver, nem pedig egy 5 kilós, a hatótávolsága pedig meghaladja az 50 mérföldet. És sokkal nagyobb robbanófejjel rendelkezik, amelyet úgy írtak le, hogy hasonló hatású, mint egy Javelin rakéta. Más szóval, a legnehezebb orosz harckocsikat is ki tudja iktatni. A 600-as ismét Puma drónokkal párosítható, hogy a legnagyobb értékű célpontokat megtalálják és eltalálják, és egyetlen Switchblade se vesszen kárba.

 
  • Tetszik
Reactions: Roni and MZ/X

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Ezt direkt kiemelem ide és nem a háborús hírek közé teszem.


Ukrán cikk arról, hogy a Google hogy leleplezte az oroszokat. De amiért ide rakom az az, hogy ugyan ezt láttuk a német telephelyen a Leopárd1-eseknél és Mardereknél. Nem különbözik ez alapján sem az orosz, sem a germán lezsírozás gondossága a magyartól. Valószínűleg az összes többi irigyelt és gondos nagy országban is ugyan ezt csinálták.
A motor az MBT-kből és IFV-kből kiszerelve, a ruszkik még a tornyot is leszedték és én azt gyanítom, hogy az elektronikát kiszerelték azért, hogy pótalkatrészként hasznosítsák, amit lehet. Ha ezekből a gondosan félre rakott készletekből akarják pótolni a mostani háborús veszteségeket, akkor ezeket a modulokat lehet teljesen újra kell gyártani, nem csak az évekig be nem indított autó problémája néhány huzal kicserélésével meg rozsda lekaparásával.
Így már nekem inkább érthető, hogy a németek is miért írtak olyan számokat a csekkfüzetbe, több mint 1 milliárd euró egy '70-es évekbeli nehéz dd-nyi felszerelésért.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 336
113
WASHINGTON, 2022. április 25. -

A Külügyminisztérium határozatot hozott, amelyben jóváhagyta az Ukrajna kormánya számára különböző nem szabványos lőszerek különböző lőszerek külföldi katonai célú értékesítésének lehetőségét, amelynek becsült költsége 165 millió dollár. A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség 2022. április 24-én adta át a szükséges igazolást, amely értesíti a Kongresszust erről a lehetséges eladásról.

Ukrajna kormánya különböző nem szabványos lőszerek vásárlását kérte, amelyek többek között a következőket foglalják magukban: 152 mm-es lövedékek a 2A36 Giatsinthez; 152 mm-es lövedékek a D-20 ágyúkhoz; VOG-17 az AGS-17 automata gránátvetőhöz; 120 mm-es aknavető lövedékek (nem NATO); 122 mm-es lövedékek a 2Sl Gvozdika-hoz; BM-21 GRAD rakéták; 300 mm-es lövedékek/rakéták az MLRS "Smerch" számára; "VOG-25 gránátok a GP-25 gránátvetőhöz; 82 mm-es aknavető lövedékek; 125 mm-es HE lőszerek a T-72-hez; 152 mm-es lövedékek a 2A65 Msta-hoz; szállítás; valamint a logisztikai és programtámogatás egyéb kapcsolódó elemei. A program becsült összköltsége 165 millió dollár.

A külügyminiszter megállapította és részletesen megindokolta, hogy olyan vészhelyzet áll fenn, amely az Egyesült Államok nemzetbiztonsági érdekei miatt szükségessé teszi a fenti védelmi cikkek (és védelmi szolgáltatások) azonnali eladását Ukrajnának, és ezáltal felmentést ad a módosított fegyverkivitel-ellenőrzési törvény 36. szakaszának b) pontja szerinti kongresszusi felülvizsgálati követelmények alól.

A javasolt eladás támogatja az Egyesült Államok külpolitikai és nemzetbiztonsági céljait azáltal, hogy javítja egy olyan partnerország biztonságát, amely a politikai stabilitás és a gazdasági fejlődés egyik mozgatórugója Európában.

A javasolt eladás javítja Ukrajna képességét a jelenlegi és jövőbeni fenyegetésekkel szembeni fellépésre azáltal, hogy fenntartja hadereje műveleti készenlétét. A nem szabványos és a Varsói Szerződésből származó lőszerek biztosítása lehetővé teszi az ukrán fegyveres erők számára, hogy megvédjék magukat a jelenlegi fenyegetésekkel szemben, és fokozza a nemzetvédelmet. Ukrajna már rendelkezik ezekkel a lőszerekkel vagy azok változataival, és nem okoz majd nehézséget számára, hogy ezeket a felszereléseket beillessze fegyveres erőibe.

E felszerelés és támogatás javasolt eladása nem fogja megváltoztatni a régió alapvető katonai egyensúlyát.

A fővállalkozó(ka)t a szerződés odaítélésekor választják ki.

A javasolt eladás végrehajtása nem teszi szükségessé további amerikai kormányzati vagy vállalkozói képviselők Ukrajnába történő kiküldését.

A javasolt eladásnak nem lesz kedvezőtlen hatása az Egyesült Államok védelmi felkészültségére.

A potenciális eladásról szóló ezen értesítésre törvényi előírás alapján van szükség. A leírás és a dollárérték az eredeti igények alapján becsült legnagyobb mennyiségre és dollárértékre vonatkozik. A tényleges dollárérték a végleges szükségletektől, a költségvetési felhatalmazástól és az aláírt értékesítési megállapodás(ok)tól függően alacsonyabb lesz, amennyiben és amikor megkötésre kerül.


--------- Eredeti szöveg-----------------------

WASHINGTON, April 25, 2022 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Ukraine of various rounds of non-standard ammunition for an estimated cost of $165 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale on April 24, 2022.

The Government of Ukraine has requested to buy various rounds of non-standard ammunition to include, but not limited to, the following: 152mm rounds for 2A36 Giatsint; 152mm rounds for D-20 cannons; VOG-17 for automatic grenade launcher AGS-17; 120mm mortar rounds (non-NATO); 122mm rounds for 2Sl Gvozdika; BM-21 GRAD Rockets; 300mm rounds/rockets for MLRS "Smerch;" VOG-25 grenades for under barrel grenade launcher GP-25; 82mm mortar rounds; 125mm HE ammunition for T-72; 152mm rounds for 2A65 Msta; transportation; and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $165 million.

The Secretary of State has determined and provided detailed justification that an emergency exists that requires the immediate sale to Ukraine of the above defense articles (and defense services) in the national security interests of the United States, thereby waiving the Congressional review requirements under Section 36(b) of the Arms Export Control Act, as amended.

This proposed sale will support the foreign policy goals and national security objectives of the United States by improving the security of a partner country that is a force for political stability and economic progress in Europe.

The proposed sale will improve Ukraine’s capability to meet current and future threats by maintaining the operational readiness of its forces. The provision of non-standard and legacy Warsaw Pact ammunition will enable the Armed Forces Ukraine to defend itself against ongoing threats and enhance national defense. Ukraine already has these items, or variants thereof, in its inventory and will have no difficulty absorbing this equipment into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractor(s) will be selected upon contract award.

Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to Ukraine.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
Status
Not open for further replies.