Az durván fél óra, egy picit már sok. De ha normálisan működő közlekedési rendszert rakunk alá teljesen élhető lehet.
BME-re járva a napi séta mennyiség...
Ki a HÉV-hez, majd 1,5 km.
HÉV 2-es vili 0,3 km
Híd, budai hídfő K épület vagy 0,7 km.
De volt olyan nap, hogy K, E, K épületben volt óra, de tesi esetén a Kármán koli és K épület között volt inga...
Tehát csak az egyetemen belül sétáltam egy nap 3 km+-t
Borároson és Csepelen a 4-6 és HÉV busz 0,3 km és otthon még majd 1 km a busztól.
Ez akkor úgy átlagban egy hosszabb napon volt 5-6 km, de nagyon hosszú napon volt 8 km...
Ennyit sétáltam minden reggel az iskolába. Nem sok.
max síkságon. (a képen az van amúgy), ennyit tekertem dombokon át, és több volt, ha nem már reggel érkezésné leizzadva akartam beérni.
Az ország nagy része itthon síkság, ahogy BP is.
Sokan képtelenek megérteni, hogy a bringa point to point léte mennyire durva dolog amíg az ember 8 km alatti távon utazik.
A kocsival összevetve lényegében nincs parkolási idő, nem kell helyet se keresni, se mélygarázsba menni, se épületen belül szerencsétlenkedni.
A mai SUV-ok akkorák, hogy láttam már majd 2 percig parkolni ezzel tulajt, de 1 perc feletti átlaga van. 2 perc alatt 600 méter felett megyek bringával. Két parkolás az már 3 perc, akkor már 1 km-et mentem...
És nagyjából pont ott teszem le a bringát, ahova megyek. Nem 200-300 méterre tőle, ahogy az utcai parkolásnál örülni lehet, ha ez sikerül...
A tömegezésnél is, ha csak 8 + 4 perc van metróig, és nem kell átszállni, akkor is 12 perc. Ennyi idő alatt 3-3,5 km-et haladok.
Gyakorlatilag a 8. kerületből is gyorsabb a bringa a Forgách utca tájára, ha nem metrópótló lenne ma...
Úgy, hogy a Kassák Lajos utca előttig 0 bringás infra van...