Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 979
8 943
113
Egyetértve veled a projekt fontosságát illetően: főleg azt, hogy hoppá, mégsem kézi vezérlik itthon a bíróságokat, és egy-két hangos kisebbségi hülye rá tudja erőltetni az akaratát a többségre. Egyébiránt aki vasút mellé költözött, az komolyan, mire számított? A Pilisi tájért aggódókat megértem,elfogado, hogy a természet miatt költöztek oda, de a vasút mellé azért költözik valaki, mert olcsóbb a zaj miatt. Ugyanez igaz a Flórián környéki sebességkorlátozásos bullshitre is.
Ugyanez van a reptérnél és a szemétégetőnél is.
Odaköltöznek, majd 1 hét múlva észreveszik, hogy hangos vagy csúnya. Ezért bontsák le.
Az ilyeneket alapból utasítanám el.
 
M

molnibalage

Guest
Egyetértve veled a projekt fontosságát illetően: főleg azt, hogy hoppá, mégsem kézi vezérlik itthon a bíróságokat, és egy-két hangos kisebbségi hülye rá tudja erőltetni az akaratát a többségre. Egyébiránt aki vasút mellé költözött, az komolyan, mire számított? A Pilisi tájért aggódókat megértem,elfogado, hogy a természet miatt költöztek oda, de a vasút mellé azért költözik valaki, mert olcsóbb a zaj miatt. Ugyanez igaz a Flórián környéki sebességkorlátozásos bullshitre is.
Eleve skizofrén az egész. A fejlesztés után abszolút értékben kisebb lesz a dB-ben mért zaj és az éjszakai időszakban nem is lesz teherforgalom, tehát nulla zaj lesz, ahol most van.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest

 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 559
18 454
113
1970-ben készült kép az Ikertornyokról, még nem voltak teljesen befejezve.

275872314_2070204573153282_6537559880852877021_n.jpg
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Nem is értem, hogy miért vártak eddig. Ez egy tök jó terv, reméljük a megvalósítás is így fog kinézni, biztos sokat fog dobni Csepelen, mert az eddigi közlekedés az botrányos. Nekem egy kicsit túl északinak tűnik az a híd, nem tudom ,hogy az éppen pozitívum vagy éppen negatívum lesz a forgalom szempontjából, de tény, hogy úgy van a legtöbb értelme, hogy nem csak Csepelre, hanem a másik Duna ágon is átviszik és a villamos is sokat fog javítani. Remélem számolni fognak a forgalom tekintetében azzal is, hogy ez M1-M7 - Csepel - Dél-Pest összeköttetést is fog jelenteni.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 648
951
113
Van pár ország ahol érdekes megoldások születnek, ami nem rossz, mert így meglehet vizsgálni a szakembereknek éghajlati szempontokat is figyelembe véve, hogy melyik hogy vált be, milyen költségeket generál az üzemeltetése.
Párizs

https://youtu.be/CXOkCSXEL2I

UK

Ausztrália
Tisztában vagyok vele, láttam már pár érdekes megoldást amik "furcsák", de müködnek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nem is értem, hogy miért vártak eddig.

Erre a válasz viszonylag egyszerű, a legtöbb most nagy dirrel-durral bejelentett terv 50+ éve ott van a polcon, legfeljebb aktualizálni kell. Igen jó munkát végeztek régen a várostervezők, csak nem volt a megvalósítására della... most lett.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest

Erre a válasz viszonylag egyszerű, a legtöbb most nagy dirrel-durral bejelentett terv 50+ éve ott van a polcon, legfeljebb aktualizálni kell. Igen jó munkát végeztek régen a várostervezők, csak nem volt a megvalósítására della... most lett.
A ma tervezett alagút szinte azon a nyomvonalon van, ahova anno hidat terveztek, csak beépült már akkor is a város...