Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Történelmi érdekesség:
Hajózható csatorna terve Budapest körül:


17162_hajozhato_csatorna_terve_bp_korul.jpg
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Semmi különösebb oka nem volt, Vitézy-nek ez volt a szimpatikus. Eddig amúgy soha nem került elő reálisan az északi nyomvonal, csak a délebbiek, itt egyszemélyi döntés született, nem technikai okból.

A déli megszüntetése az egyik célja az alagútnak, semmilyen formában nem kell érintenie.

De mégegyszer: itt a Htka fórumán nem ez a fő téma ezzel kapcsolatban, hanem a polgárivédelmi funkció teljes kihagyása, mint legsúlyosabb probléma a projekttel, ami egyben teljesen értelmetlenné is teszi a mai helyzetben!
Mint geológus jelezném, hogy én semmit nem tennék már a Gellérthegyhez ennyire közel. Nem a hegy miatt, hanem a vetőrendszer miatt. Persze ha neked jó az, hogy becsukjuk a fürdőket akkor ok, csak éppen az a fő vonzerő a turistáknak arrafelé. Ahogy Schulek is nagyon szépen (bár néhol kicsit belebakizott) elmondja a geológiája a környéknek teljesen más, mint attól északabbra ahova - helyesen - tervezték is a Duna keresztezését. A Gellérthegynél a triász dolomit egészen a Duna medréig megvan a felszínen, onnan kezdődik csak az eocén. A baj az, hogy a dolomitban futnak azok a vízerek amik például a fürdőket is táplálják, ha megnézed, akkor a Gellért fürdő és a Rudas fürdő közt is ott fut az alagút a Gellérthegy alatt ahonnan a vizet veszik. De a hidrogeológia csak az egyik ok, a másik, hogy rendkívül szerencsétlen dolog lenne ott alagutat építeni ahol két ennyire eltérő kőzettest a Duna közepén váltja egymást. Az északi nyomvonal esetében ez sokkal egyszerűbb, olcsóbb és biztonságosabb a hidro zavarása nélkül.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Te se nézted meg a műszaki tartalmat...

Ugyanaz az egyenválasz mindenre. Ki kellene bújni egy pillanatra a Vitézy fenékéből és nem ész nélkül csápolni minden hülyeségnek.

Remélem belehalni senki nem fog napi 500 méterbe. Sőt, még lehet, hogy jót is tenne, úgy is mozgásszegény életet élünk -mármint úgy átlagban.
Gyalogló Budapest. :)

Neked is gratula a lényeglátásért. Nehéz volt megugrani a "vasútállomás" szó értelmezését, igaz? Segítek - nem az a lényege, hogy teljesen feleslegesen gyalogolsz egy szarul átgondolt elrendezés miatt, vagy mert valaki trendi shopping centert akar építeni (esetleg ebből jól meggazdagodni), amikor az volt a feladat hogy tervezzen egy kibaszott pályaudvart, ahol az emberek leszállnak a vonatról és átszállnak valami másra. Ennyi erővel mehet a dózer az egészre, város szélén megáll a vasút, és onnan mindenki gyalogoljon.

Hihetetlen, hogy a szimpla józan ész hány embernél lett mára hiánycikk.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Neked is gratula a lényeglátásért. Nehéz volt megugrani a "vasútállomás" szó értelmezését, igaz? Segítek - nem az a lényege, hogy teljesen feleslegesen gyalogolsz egy szarul átgondolt elrendezés miatt, vagy mert valaki trendi shopping centert akar építeni (esetleg ebből jól meggazdagodni), amikor az volt a feladat hogy tervezzen egy kibaszott pályaudvart, ahol az emberek leszállnak a vonatról és átszállnak valami másra. Ennyi erővel mehet a dózer az egészre, város szélén megáll a vasút, és onnan mindenki gyalogoljon.

Hihetetlen, hogy a szimpla józan ész hány embernél lett mára hiánycikk.
(törölt rész)

Egyébként félig- meddig ironikusan írtam, amit írtam, direkt szmájliztam is; de mondjuk ezt észre venni... de úgy látom, hogy a mások lehülyézése is nagy divat. Mások véleményének elfogadása, avagy szó nélkül elengedése meg úgy látom a mai világban luxus, amit egyre kevesebben engedhetnek meg maguknak. Sajnálom, hogy nem telik Neked sem ilyen luxustermékekre.
 
M

molnibalage

Guest
Ugyanaz az egyenválasz mindenre. Ki kellene bújni egy pillanatra a Vitézy fenékéből és nem ész nélkül csápolni minden hülyeségnek.
Még 3D modellen is meg van mutatva, hogy pontosan ott kell leszállni majd az átmenő vonatokról, ahol eddig is, csak egy szinttel lentebb lesz.
Amúgy egy 0 m távolság is faszság, mert ma ha a vonat hátuljában vagy, akkor sétálgatsz, de sebaj.

Amúgy még a basic terveket sem ő csinálja, de úgy látszik neked valamiért gumicicád az, hogy minden miatta van és ő a hülye és mindenki más helikoper. Sajátos.
Neked is gratula a lényeglátásért. Nehéz volt megugrani a "vasútállomás" szó értelmezését, igaz? Segítek - nem az a lényege, hogy teljesen feleslegesen gyalogolsz egy szarul átgondolt elrendezés miatt, vagy mert valaki trendi shopping centert akar építeni
Sikerül felülnézeti rajzokat vagy 3D modellt értelmezni?
Pontosan ott fog megállni a vonat, ahol most. Semmiféle extra gyaloglásoi táv nem lesz. A nem átmenő vonatok is ott állnak meg, ahol eddig, a felszínen oldalt,. mert nem minden fog átmenni.
(esetleg ebből jól meggazdagodni), amikor az volt a feladat hogy tervezzen egy kibaszott pályaudvart, ahol az emberek leszállnak a vonatról és átszállnak valami másra. Ennyi erővel mehet a dózer az egészre, város szélén megáll a vasút, és onnan mindenki gyalogoljon.

Hihetetlen, hogy a szimpla józan ész hány embernél lett mára hiánycikk.
Jah, pl. most nálad is.
A felső rajzon látszik, hogy a csarnok alatt pontosan ott lesz a megálló, ahol most is hosszirányban, csak egy szinttel lentebb.
A hosszú szerelvények ma is túlnyúlnak a csarnok hosszán, csak ez most a föld alatt lesz. Ennyi.
Semmiféle hosszú plusz gyaloglás nem lesz.

Azért néha egészen pislogok mérhetetlen arroganciádon, amikor egy mezei felülnézeti rajzot nem sikerül értelmezni...



De ezen még jobban látszik.

Itt 3D modellel oldalnézetben is.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
Az ukrán háborúnak urbanisztikai következményei is vannak. Az irreguláris (aszimetrikus) hadviselés szép sikerét hozzák az ukrán területvédelmisek az oroszg reguláris erőkkel szemben.


Az interjú lényegi pontja ez:
  1. Mivel a harcok a lakott területek védelmi előnyeit kihasználva főleg a városokban zajlanak, ezért a jövőbeli városfejlesztési terveknek figyelembe kell venniük az irreguláris védelmi igényeket, követelményeket.
Hogy nézne ki védhető város urbanisztikai koncepciója. Az nyilvánvaló már a területvédelemmel kapcsolatos vitákban is, hogy a védelem fő támpontja az urbánus terület a síkságon. Ezt fényesen bizonyítják az ukránok, akik sikerrel védekeznek az oroszokkal szemben a településeiken. De hogy fog ez kinézni a gyakorlatban. Nézzünk egy példát, a hetedik kereszteshadjárat manszúrai csatáját. Az egyiptomi védők megnyitották az ostromló keresztesek előtt Manszúra kapuját és hagyták, hogy a keleti város szűk utcáira berontson a keresztes nehézlovasság. Meg is lett az eredménye a védők lemészárolták őket.


13650.jpg




Elég csak ránézni egy középkori muzulmán város alaprajzára, hogy megértsük mi történt:
1-s2.0-S2095263520300741-gr2.jpg




A kaotikus alaprajz a középkorban éppúgy a védőknek kedvezett, mint most. Egy-egy viszonylag széles és egyenes főútvonal csábító lehet a támadók számára, de aztán közrefogják őket a védők és mészárlásba torkollik. Mint az első orosz roham Bucsánál február végén:
bucha-destruction-ap-rc-220404_1649076242756_hpMain_16x9_1600.jpg


Itt most még számtalan példát lehetne hozni a védőknek kedvező, a támadónak hátrányos urbanisztikai elemekre. Pont az lenne a lényeg, hogy a Zrínyi program keretében az országos szabályozást milyen formában kellene átalakítani ahhoz, hogy az urbanizmus fejlődése növelje a településeink védhetőségét!

Ha már itt van ez a topik egy katonai fórumon, akkor használjuk ki és tekintsük át miképp kellene tervezni a jövőre nézve és átalakítani a meglévő struktúrákat a védhetőség növelése céljából. Milyen polgári védelmi infrastruktúrát kell kiépíteni, hogy evakuálás lehetetlensége esetén a civil lakosságnak azért legyen esélye (Szlovákiában például kötelező óvóhely minden társasháznál a pincében ha jól tudom). Stb.
Én már azt hiszem párszor elmondtam, de látom nem sokan figyelnek ilyesmire. Európában jellemzően az 1848-as kommün meg barikádok meg forradalmak meg miegymás után a regnáló hatalmaknak az első dolga az volt, hogy megakadályozzák, hogy ilyesmi mégegyszer ne történhessen meg. Ekkor kezdődött a nagy körutak, sugárutak és társainak az építése és egész városrészek dózerolása. Nem, nem az autó/tömegközlekedéssel kezdődött, hanem ezzel. Pont hogy a rendfenntartást/pacifikálást ésszerű erőforrásokkal végre lehessen hajtani. Mondhatni a városok már kb 175 éve így "épülnek/szépülnek", hogy a "népen úrrá lehessen lenni".
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
Ugyanaz az egyenválasz mindenre. Ki kellene bújni egy pillanatra a Vitézy fenékéből és nem ész nélkül csápolni minden hülyeségnek.



Neked is gratula a lényeglátásért. Nehéz volt megugrani a "vasútállomás" szó értelmezését, igaz? Segítek - nem az a lényege, hogy teljesen feleslegesen gyalogolsz egy szarul átgondolt elrendezés miatt, vagy mert valaki trendi shopping centert akar építeni (esetleg ebből jól meggazdagodni), amikor az volt a feladat hogy tervezzen egy kibaszott pályaudvart, ahol az emberek leszállnak a vonatról és átszállnak valami másra. Ennyi erővel mehet a dózer az egészre, város szélén megáll a vasút, és onnan mindenki gyalogoljon.

Hihetetlen, hogy a szimpla józan ész hány embernél lett mára hiánycikk.
Így is szar már a keletiben a végére kibumlizni, az ellenáramú tömegben verekedve a vonatodhoz, ami ha elmegy 1 órát malmozhatsz a pénzváltók, csövesek és taxisok közt! Nyugodt lehet mindenki, az a csuda plaza is le lesz lakva pár év alatt, és egy ptri aluljáró hangulatát fogja az is hozni. A vasútállamok természete ez. 500m séta a parkban, vagy 500m séta egy no-go zónában, azért nem mindegy. A MÁV, és a Keleti sokat segítettek életem első autója kiválasztásában: mindegy mit, csak ne kelljen ide többet bejönnöm.

Én már azt hiszem párszor elmondtam, de látom nem sokan figyelnek ilyesmire. Európában jellemzően az 1848-as kommün meg barikádok meg forradalmak meg miegymás után a regnáló hatalmaknak az első dolga az volt, hogy megakadályozzák, hogy ilyesmi mégegyszer ne történhessen meg. Ekkor kezdődött a nagy körutak, sugárutak és társainak az építése és egész városrészek dózerolása. Nem, nem az autó/tömegközlekedéssel kezdődött, hanem ezzel. Pont hogy a rendfenntartást/pacifikálást ésszerű erőforrásokkal végre lehessen hajtani. Mondhatni a városok már kb 175 éve így "épülnek/szépülnek", hogy a "népen úrrá lehessen lenni".

Az egész városi létforma a kiszolgáltatottságról és felügyeletről szól. A körutak is, de még 1000 más dolog. Javaslom többek közt a Burglar's guide to the city c. könyv olvasását a témában. Hibáival együtt pár szempontot felfed a hatalom térszerkezet alakítási módszereiről.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 965
113
  • Ritka ronda a kiválasztott terv
  • több ütemre szedték a beruházást, ez csak a Nyugati mélyállomás része
  • az alagút többi szakasza és a Déli új mélyállomása nélkül nem funkcionális, minél előbb el kell kezdeni a többit is, nehogy úgy járjunk, mint a 4-es metróval... ("örüljünk a megújult Nyugatinak")
+ ha a teljes beruházás megvalósul, az valóbn egy nagy előrelépés lesz, tökmindegy milyen ronda lesz, csak működjön minél előbb (teljes alagút a Délivel együtt)

Magam részéről örülök, hogy valami értelmes valósulhat meg, anno ugyebár csak annyit lebegtettek be, hogy bezárják a Délit, az egy szörnyű visszalépés lett volna a környéknek. Ha ez megvalósul pedig nagyot lép előre.
 
M

molnibalage

Guest
Nyugodt lehet mindenki, az a csuda plaza is le lesz lakva pár év alatt, és egy ptri aluljáró hangulatát fogja az is hozni.
A West End le lett lakva?
Akkor ez miért is lenne?
Annyira bírom az ilyen megmondóembereket?

Akkor ez alapján kijelenthetem, hogy nyilvánvalóan ostoba vagy és az is maradsz?

A másik rész
Aki szerint bármilyen szinten számításba kell venni azt várostervezésnél, hogy mi lenne ha utcai harcok lennének, az szerintem nincs magánál.
 
M

molnibalage

Guest
Nem, csak semmi szükség rá. Ahogy a többi plázára se igazán.
De a húgyszagú nyugati csarnoknál azért jobb
Nem sikerül felismerni az alapvető problémát...?
Az a terület, aminek nincs gazdája, az végzi így. Ha bérbe adott kereskedelmi terület lesz, akkor arra vigyáz a gazdája.
Melyik pláza az, amit lelaknak és összehugyoznak csövesek és hagyják? Egyik sem ilyen.
Az egész rendszer célja, hogy az üzemeltetési stabilités elérésébe nem csak a MÁV lesz bevonva, sanszosan az egész feladat ki lesz adva, de n+1 féle életképes modell képzelhető el.

Egyesek olyan kibaszott elavult mindsettel dolgoznak, hogy beszarok.
Ez az egész projekt nem csak arról szól, hogy felhúznak egy épületet és kész, hanem azt, hogy ki és milyen szemlélet szerint üzemelteti majd,

Azért kibaszottul szánalmas (pont a sor NER lovagtól), hogy még egy papíron sem létező dologról már most kijelentik nagy arccal, hogy le lesz lakva.

Az igen.
 
  • Tetszik
Reactions: pela3

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Nem sikerül felismerni az alapvető problémát...?
Az a terület, aminek nincs gazdája, az végzi így. Ha bérbe adott kereskedelmi terület lesz, akkor arra vigyáz a gazdája.
Melyik pláza az, amit lelaknak és összehugyoznak csövesek és hagyják? Egyik sem ilyen.
Az egész rendszer célja, hogy az üzemeltetési stabilités elérésébe nem csak a MÁV lesz bevonva, sanszosan az egész feladat ki lesz adva, de n+1 féle életképes modell képzelhető el.

Egyesek olyan kibaszott elavult mindsettel dolgoznak, hogy beszarok.
Ez az egész projekt nem csak arról szól, hogy felhúznak egy épületet és kész, hanem azt, hogy ki és milyen szemlélet szerint üzemelteti majd,

Azért kibaszottul szánalmas (pont a sor NER lovagtól), hogy még egy papíron sem létező dologról már most kijelentik nagy arccal, hogy le lesz lakva.

Az igen.
Minden egyes pláza egy újabb tőrdöfés a még megmaradt kisboltoknak, üzleteknek. Baromira jó, hogy nincs lelakva, csak közben tönkretesz mindent is. Szóval mint mondtam, a húgyszagú csarnoknál jobb. Csak semmi szükség rá.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 565
113
A West End le lett lakva?
Amikor legutóbb ott jártam, az alapján: igen.
Akkor ez alapján kijelenthetem, hogy nyilvánvalóan ostoba vagy és az is maradsz?
Kijelentheted, csak senkit nem érdekel. Én is kijelenthetek rólad ez alapján nyilvánvalókat, de felesleges, más is látja.

Egyesek olyan kibaszott elavult mindsettel dolgoznak, hogy beszarok.
Jártál már amúgy Budapesten kívül, vagy csak streetview/youtube videókon láttad ezeket a modelleket? (DER lovagként, lásd lent, én pl. igen.) A német pályaudvarok is retkek. Nem annyira, mint a hazaiak, de attól még nem az a szint, ahova mondjuk bevásárolhatni mennék. És éjjel is nyitva vannak, punkok, csövesek, stb van ott is.

Azért kibaszottul szánalmas (pont a sor NER lovagtól), hogy még egy papíron sem létező dologról már most kijelentik nagy arccal, hogy le lesz lakva.
Neked mindenki NER lovag, aki mást mond mind te? Elég egyszerű a világképed. Nem az volt, hogy végre deaktiválsz?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113
Ez nem igaz, bemennek, csak egy szinttel lentebb. De a csarok alatt fog megállni 4 átmenő vágány. Máshogy nem valósítható meg az átmenő koncepció.
A vasútnak van egy lejtési szöge ami nem haladható meg. A többi meg geometria és n+1 akadály a föld alatt.

n+1-szer volt már linkelve...

Most lesz egy mozgólépcső és ennyi.
Cserébe az átmenős vasúti koncepcióval 10-15 percenként lesz mindenhonnan vonat és 2x -20 PERC menetidő
Te meg azon aggódsz, hogy 2x30 MÁSODPERC mozgólécsőzés kell.
Ilyenkor érzem azt, hogy egyesek nem figyelnek....
Köszi a videót, érdekes volt. A Nyugati elképzelése kifejezetten tetszik, ágondoltnak tünik.
Ugyanakkor laikuskènt azt nem értem mi szükség a sokproblémás Széll Kálmán téri vasúti megállóra? Kb. egy kilométer és ott a Déli, ahol minden villamos 17,61,59,56 elérhető meg a metró is.
Nekem így felesleges túlbonyolításnak tűnik az extra megálló, ami plusz terhet +forgalmat, és nem utolsó sorban extra költséget jelent, mindezt úgy, hogy ott a nagyobb kihasználatlan kapacitású Déli ugyanazzal a közlekedési átszállás lehetőséggel, ja és az extra megálló még lassítja is a két pályaudvar közötti menetidőt..
 
M

molnibalage

Guest
Köszi a videót, érdekes volt. A Nyugati elképzelése kifejezetten tetszik, ágondoltnak tünik.
Ugyanakkor laikuskènt azt nem értem mi szükség a sokproblémás Széll Kálmán téri vasúti megállóra? Kb. egy kilométer és ott a Déli, ahol minden villamos 17,61,59,56 elérhető meg a metró is.
Nekem így felesleges túlbonyolításnak tűnik az extra megálló, ami plusz terhet +forgalmat, és nem utolsó sorban extra költséget jelent, mindezt úgy, hogy ott a nagyobb kihasználatlan kapacitású Déli ugyanazzal a közlekedési átszállás lehetőséggel, ja és az extra megálló még lassítja is a két pályaudvar közötti menetidőt..
Mert nem a Déli a közlekedési csomópont. Elég felszállni ehhez a metróa, hogy lássa az ember. A metró utasainak ott kb. 90-95%-a leszáll a SZKT-n. Tehát a körvasút és átmenő vasút végállomása is ott optimális. Az, hogy a déli és a Moszkva tér anno közel volt egymáshoz az topográfiai sajátosság, mert a vasút odáig tudott bemenni a szűk átjáró miatt, a túloldalán meg kialakult 100+ év alatt a város egyik csomópontja. Csak a két pályaudvar közötti átszállás és a "telik rá" alapon lett összekötve, szigorúan a városon belüli közlekedés soha nem indokolta, hogy a Déli Pu-ig menjen a metró. Egy markonyi embernek csökkentette csak az átszállási mennyiséget. Ez a BFK/VD videóiban és kérdéseknél is elhangzik, hogy akkor hol és hova kéne megálló és mi és hogyan alakult.

Viszont a föld alatt nem akadály az, hogy az régi végállomás helyett az új állomás ott legyen, ahol közben a város közlekedési csomópontja lett. Aki ma vonaton a délről jön és 4-6-ra akar menni, az vagy sétál vagy metrózik egy megállót. Egyik sem jó. A dél fejpályaudvarsága ellenére nem csomópont. Ez vele a legnagyobb baj, csak ez sokaknak nem nyilvánvaló. Hány villamos és busz végállomásozik ott és milyenek a félreállási lehetőségek? Pocsélkak. A tőle északra eső rész meg egy autópálya csomópont...
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 530
16 479
113
Mert nem a Déli a közlekedési csomópont. Elég felszállni ehhez a metróa, hogy lássa az ember. A metró utasainak ott kb. 90-95%-a leszáll a SZKT-n. Tehát a körvasút és átmenő vasút végállomása is ott optimális. Az, hogy a déli és a Moszkva tér anno közel volt egymáshoz az topográfiai sajátosság, mert a vasút odáig tudott bemenni a szűk átjáró miatt, a túloldalán meg kialakult 100+ év alatt a város egyik csomópontja. Csak a két pályaudvar közötti átszállás és a "telik rá" alapon lett összekötve, szigorúan a városon belüli közlekedés soha nem indokolta, hogy a Déli Pu-ig menjen a metró. Egy markonyi embernek csökkentette csak az átszállási mennyiséget. Ez a BFK/VD videóiban és kérdéseknél is elhangzik, hogy akkor hol és hova kéne megálló és mi és hogyan alakult.

Viszont a föld alatt nem akadály az, hogy az régi végállomás helyett az új állomás ott legyen, ahol közben a város közlekedési csomópontja lett. Aki ma vonaton a délről jön és 4-6-ra akar menni, az vagy sétál vagy metrózik egy megállót. Egyik sem jó. A dél fejpályaudvarsága ellenére nem csomópont. Ez vele a legnagyobb baj, csak ez sokaknak nem nyilvánvaló. Hány villamos és busz végállomásozik ott és milyenek a félreállási lehetőségek? Pocsélkak. A tőle északra eső rész meg egy autópálya csomópont...
Még nem volt alkalmam megnézni az összes részt, de tervben van.
Ami a csomópontot illeti igazad van, de pont ennek az összeköttetés kapcsán lehetne a SZ.K. tehermentesíteni, hiszen akineki a 4-es 6-os kell az átszállhatna a Nyugatinál direktben, ha nem akar egy állomást metrozni vagy villamosozni. Gondolom a Délit is újratervezik majd, és akkor ugyanolyan könnyen megoldható lenne az átszállás a villamosokra némi optimalizálással.
Mondjuk engem az sem zavar ha lesz egy extra megálló a Sz.K. téren.