Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
877
2 548
93
És a víz ehhez honnan van pazarolva?
A víz se semmi, de verőfényes napsütésben rögtön lesz 100% páratartalom.
Olyan időben, amikor a szél sem fúj nagyon frankó lehet a forró párás levegőben.

Egyébként így elsőre lehet pár helyi lakótelep megirigyelné a zöldfelületet.
 
  • Tetszik
Reactions: merleg

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 287
33 864
113
Egyébként így elsőre lehet pár helyi lakótelep megirigyelné a zöldfelületet.
Á, kiszaratnák a panelkutyatartók. Vagy kitaposnák a helyhiánnyal küzdő parkoló autók. Meg ezért tenni is kéne. Azért nálunk olyan a klíma és a flóra, hogy még relatív árnyékos területen is elszárad az aljnövényzet zöme.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 605
36 093
113
Vitézy Déli Körvasutas pontja alatt kommentben...


e28kFSB.jpg



hwt3N8P.jpg


afzu82O.jpg



Vitézy reagált rá: “X,Y ez így igaz. A VEKE elnöke a főpolgármester delegáltjaként a Déli Körvasút műszaki tartalmának minden, ma már általa hangosan kritizált elemét megszavazta, támogatta - az, hogy most a beruházás fő kritikusaként jelenik meg a nyilvánosság előtt, legalábbis szórakoztató.”
 
M

molnibalage

Guest
Vitézy Déli Körvasutas pontja alatt kommentben...


e28kFSB.jpg



hwt3N8P.jpg


afzu82O.jpg



Vitézy reagált rá: “X,Y ez így igaz. A VEKE elnöke a főpolgármester delegáltjaként a Déli Körvasút műszaki tartalmának minden, ma már általa hangosan kritizált elemét megszavazta, támogatta - az, hogy most a beruházás fő kritikusaként jelenik meg a nyilvánosság előtt, legalábbis szórakoztató.”
Lol.
Hulladék egy fazon
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 968
113

A KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának utódszervezeteként 2020-ban létrejött, Vitézy Dávid által irányított, menetközben csaknem 300 fősre hízott cég gyors beszántása még a tűzhöz közel ülőket is meglepte. A Népszava szerint a BFK korábban nem kapott semmilyen kritikát vagy jelzést a kormánytól vagy éppen Orbán Viktortól, amelyből arra következtethettek volna, hogy elégedetlenek az ott folyó munkával.

Vitézy néhány hónappal ezelőtt a lapnak adott interjújában beszélt arról,

a politikai támogatás az elővárosi vasútfejlesztés és más projektjeink mögött száz százalékos. A forrásokat is megkaptuk. Ha a jelenlegi kormány kap felhatalmazást a folytatásra, akkor ez szerintem így is marad.
Ehhez képest az új kormány megalakulása után a Lázárhoz került BFK-t első körben átkeresztelték Nemzeti Közlekedési Központra, nem sokkal később menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár János pedig bejelentette, hogy a válság és az ukrán-orosz háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projekt-listát. Következő lépésként a minisztérium Népszavának küldött válasza szerint felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva.

A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd a ÉBM javaslatára. Vélhetőleg nem a fővárosi fejlesztések kerülnek az élre.
Gondolom a (Kelenföld)Déli-Nyugati vasúti alagút meghatározatlan időre jegelve. Egyébként is esélyes volt rá. Ez lesz az új "négyes metró"
 
  • Szomorú
Reactions: enzo and fulcrum11

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113


Gondolom a (Kelenföld)Déli-Nyugati vasúti alagút meghatározatlan időre jegelve. Egyébként is esélyes volt rá. Ez lesz az új "négyes metró"

Vitézy meg a 300 fős sleppje már ejtőernyőzik is a következő fejőstehénnek kinézett céghez.

Hamarosan kinyírják a magyar vasutat irányító független szervezetet. Nem ismerik még a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft-t és működését? Itt az ideje megismerni, mielőtt Vitézy és sleppje ezt is felzabálja, és tönkreteszi.
Ezen a linken olvasható, mi is ez a cég és mit csinál:
https://www2.vpe.hu/szervezet/cegismerteto
Video:
https://youtu.be/4YwoGvckYL8
Röviden: ők határozzák meg, hogyan lehet közlekedni a magyar vasúthálózaton és mennyiért. Emiatt függetlennek kell lenniük minden szereplőtől, és ezt a függetlenségüket veszik most éppen el. A VPE a közlekedési szektor EU jogszabályokkal legrészletesebben leszabályozott tevékenységét végzi. A VPE léte azt a célt szolgálja, hogy az EUs jogszabályoknak megfelelően biztosítsa a diszkrimináció mentes hozzáférést mindenkinek, aki a vasúti pályát használni kívánja. A pénzt termelő tehervonatoknak így sincs könnyű dolguk, de ha a VPE-t megszállják Vitézy és emberei, akkor a helyzetük reménytelenné és a fuvarozás fenntarthatatlanná válik.

"A VPE Kft. működését a kiszámlázott hálózat-hozzáférési díjból származó, kormányrendelet által meghatározott mértékű megbízási díjból fedezi. A VPE bevételeivel önállóan gazdálkodik, azok más célra nem vonhatók el."
Vitézy márpedig pontosan ezt csinálja. Elveszi a VPE bevételeit, hogy azokat a saját talpnyalói kifizetésére fordítsa. Sőt, mivel ez nem elég, máris kezdeményezte a vonatkozó kormányrendelet módosítását, a pályahasználati díjak emeléséről. Az eddig is komoly adófizetői pénzzel kitömött kis barátainak ugyanis nagy az étvágya, ezért a fuvarozóknak fizetniük kell.
Nem kevés kishavert kell ám etetni. A Lázár János által einstandolt és hamarosan megszűnő Nemzeti Közlekedési Központ (volt BFK, azelőtt volt KKBK) nagyjából háromszáz (!!!), Vitézy által közpénzen kitartott káderét most szépen benyomják a mindössze harmincvalahány fős VPE Kft-be, hogy először a cég eredménytartalékát (kb. egymilliárd forint, amit a fuvarozók fizettek be) éljék fel, majd a megemelt, piaci szereplők által fizetett díjakon élősködhessenek tovább. Vitézy ugyanis nem bír meglenni a méretes slepp nélkül, a régi céget elvették tőle, újat nem alapíthat, így csak egy meglevőből tudja kialakítani azt, amit ő állami közlekedésszervezőnek hív, de valójában csak egy kifizetőhely. Mindegy, milyen áron.

Szögezzük le, állami közlekedésszervezőre nagyon is szükség lenne, de nagyon nem mindegy, hogy abban hányan és kik dolgoznának. A NKK/BFK ex háromszáz embere soha nem végzett ilyen jellegű feladatot, ők tehát egyszerűen csak koloncok/udvartartás lesznek. A KTI-ből (Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft, egy másik hírhedt elfekvő) érkező további nyolcvan ember közül néhányan igen, de ők meg inkább ne nyúlnának hozzá... Ehhez még pár tucat MÁV-os és Volános dolgozót átirányítanak, és készen is van Vitézy új, 500 fős (!!!) cége...
A laptopokat már el is kezdték megrendelni...
Az állami közlekedésszervezőnek úgy kellene kinéznie egyébként, mint a VPE-nek: egy kicsi, hatékony, döntő részben szakemberekből álló cég, amely a szolgáltatóktól független. A létszám nagyjából 40-50 fő lehet, amelyben már az országos fődiszpécseri szolgálat is benne van...
Arra bátorítjuk a fuvarozói szektor résztvevőit, hogy ne menjenek el szó nélkül a fenti zabrálás mellett és jelezzék a megfelelő fórumokon a helyzet tarthatatlanságát. Egyúttal felhívnánk az uniós forrásokért folyó tárgyalásokat folytató magyar csapat figyelmét is arra, hogy itt egy, az ő munkájukat erősen aláásó tevékenység folyik, amely miatt várhatóan őnekik kell majd magyarázkodniuk.
Összegezzük: A VPE Kft. extrém felduzzasztása semmi más célt nem szolgál, mint Vitézy több száz fős léhűtő haveri körének további etetését, a vasúti fuvarozók kárára. A lépés - bármennyire is az ellenkezőjét nyomja az ötletgazda Kerékgyártó János - sérti az uniós szabályozást, a fuvarozók és bizony a Magyar Állam érdekeit is, nem beszélve a vasút versenyképességéről.
Felszólítjuk Magyarország Kormányát, hogy vessen gátat Vitézy romboló és pénzpocsékoló tevékenységének!
 
M

molnibalage

Guest
Már csak a technika miatt is.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: tarzaan

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 605
36 093
113
Elkészült az új Összekötő vasúti híd! Következik: a Déli Körvasút. Folytatjuk!

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 688
26 967
113
"A Quinta da Regaleira szabadkőműves beavató kútja, Portugália"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and BJani
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 683
19 004
113
Elhagyatott étterem valahol Olaszországban. Eszméletlen hangulatos lehetett fénykorában.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani