A KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának utódszervezeteként 2020-ban létrejött, Vitézy Dávid által irányított, menetközben csaknem 300 fősre hízott cég gyors beszántása még a tűzhöz közel ülőket is meglepte. A Népszava szerint a BFK korábban nem kapott semmilyen kritikát vagy jelzést a kormánytól vagy éppen
Orbán Viktortól, amelyből arra következtethettek volna, hogy elégedetlenek az ott folyó munkával.
Vitézy néhány hónappal ezelőtt a lapnak adott interjújában beszélt arról,
a politikai támogatás az elővárosi vasútfejlesztés és más projektjeink mögött száz százalékos. A forrásokat is megkaptuk. Ha a jelenlegi kormány kap felhatalmazást a folytatásra, akkor ez szerintem így is marad.
Ehhez képest az új kormány megalakulása után a Lázárhoz került BFK-t első körben átkeresztelték Nemzeti Közlekedési Központra, nem sokkal később menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár János pedig bejelentette, hogy a válság és az ukrán-orosz háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projekt-listát. Következő lépésként a minisztérium Népszavának küldött válasza szerint felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva.
A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd a ÉBM javaslatára. Vélhetőleg nem a fővárosi fejlesztések kerülnek az élre.