Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
867
2 523
93
És a víz ehhez honnan van pazarolva?
A víz se semmi, de verőfényes napsütésben rögtön lesz 100% páratartalom.
Olyan időben, amikor a szél sem fúj nagyon frankó lehet a forró párás levegőben.

Egyébként így elsőre lehet pár helyi lakótelep megirigyelné a zöldfelületet.
 
  • Tetszik
Reactions: merleg

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 854
32 401
113
Egyébként így elsőre lehet pár helyi lakótelep megirigyelné a zöldfelületet.
Á, kiszaratnák a panelkutyatartók. Vagy kitaposnák a helyhiánnyal küzdő parkoló autók. Meg ezért tenni is kéne. Azért nálunk olyan a klíma és a flóra, hogy még relatív árnyékos területen is elszárad az aljnövényzet zöme.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113
Vitézy Déli Körvasutas pontja alatt kommentben...


e28kFSB.jpg



hwt3N8P.jpg


afzu82O.jpg



Vitézy reagált rá: “X,Y ez így igaz. A VEKE elnöke a főpolgármester delegáltjaként a Déli Körvasút műszaki tartalmának minden, ma már általa hangosan kritizált elemét megszavazta, támogatta - az, hogy most a beruházás fő kritikusaként jelenik meg a nyilvánosság előtt, legalábbis szórakoztató.”
 
M

molnibalage

Guest
Vitézy Déli Körvasutas pontja alatt kommentben...


e28kFSB.jpg



hwt3N8P.jpg


afzu82O.jpg



Vitézy reagált rá: “X,Y ez így igaz. A VEKE elnöke a főpolgármester delegáltjaként a Déli Körvasút műszaki tartalmának minden, ma már általa hangosan kritizált elemét megszavazta, támogatta - az, hogy most a beruházás fő kritikusaként jelenik meg a nyilvánosság előtt, legalábbis szórakoztató.”
Lol.
Hulladék egy fazon
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 964
113

A KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központjának utódszervezeteként 2020-ban létrejött, Vitézy Dávid által irányított, menetközben csaknem 300 fősre hízott cég gyors beszántása még a tűzhöz közel ülőket is meglepte. A Népszava szerint a BFK korábban nem kapott semmilyen kritikát vagy jelzést a kormánytól vagy éppen Orbán Viktortól, amelyből arra következtethettek volna, hogy elégedetlenek az ott folyó munkával.

Vitézy néhány hónappal ezelőtt a lapnak adott interjújában beszélt arról,

a politikai támogatás az elővárosi vasútfejlesztés és más projektjeink mögött száz százalékos. A forrásokat is megkaptuk. Ha a jelenlegi kormány kap felhatalmazást a folytatásra, akkor ez szerintem így is marad.
Ehhez képest az új kormány megalakulása után a Lázárhoz került BFK-t első körben átkeresztelték Nemzeti Közlekedési Központra, nem sokkal később menesztették a teljes menedzsmentjét. Lázár János pedig bejelentette, hogy a válság és az ukrán-orosz háború miatt felülvizsgálják a teljes állami projekt-listát. Következő lépésként a minisztérium Népszavának küldött válasza szerint felfüggesztettek minden olyan állami beruházást, amelynek kivitelezése még nem kezdődött meg a Magyarország szomszédjában zajló háború miatti tartalékképzésre hivatkozva.

A beruházások folytatásáról a kormány dönt majd a ÉBM javaslatára. Vélhetőleg nem a fővárosi fejlesztések kerülnek az élre.
Gondolom a (Kelenföld)Déli-Nyugati vasúti alagút meghatározatlan időre jegelve. Egyébként is esélyes volt rá. Ez lesz az új "négyes metró"
 
  • Szomorú
Reactions: enzo and fulcrum11

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113


Gondolom a (Kelenföld)Déli-Nyugati vasúti alagút meghatározatlan időre jegelve. Egyébként is esélyes volt rá. Ez lesz az új "négyes metró"

Vitézy meg a 300 fős sleppje már ejtőernyőzik is a következő fejőstehénnek kinézett céghez.

Hamarosan kinyírják a magyar vasutat irányító független szervezetet. Nem ismerik még a Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft-t és működését? Itt az ideje megismerni, mielőtt Vitézy és sleppje ezt is felzabálja, és tönkreteszi.
Ezen a linken olvasható, mi is ez a cég és mit csinál:
https://www2.vpe.hu/szervezet/cegismerteto
Video:
https://youtu.be/4YwoGvckYL8
Röviden: ők határozzák meg, hogyan lehet közlekedni a magyar vasúthálózaton és mennyiért. Emiatt függetlennek kell lenniük minden szereplőtől, és ezt a függetlenségüket veszik most éppen el. A VPE a közlekedési szektor EU jogszabályokkal legrészletesebben leszabályozott tevékenységét végzi. A VPE léte azt a célt szolgálja, hogy az EUs jogszabályoknak megfelelően biztosítsa a diszkrimináció mentes hozzáférést mindenkinek, aki a vasúti pályát használni kívánja. A pénzt termelő tehervonatoknak így sincs könnyű dolguk, de ha a VPE-t megszállják Vitézy és emberei, akkor a helyzetük reménytelenné és a fuvarozás fenntarthatatlanná válik.

"A VPE Kft. működését a kiszámlázott hálózat-hozzáférési díjból származó, kormányrendelet által meghatározott mértékű megbízási díjból fedezi. A VPE bevételeivel önállóan gazdálkodik, azok más célra nem vonhatók el."
Vitézy márpedig pontosan ezt csinálja. Elveszi a VPE bevételeit, hogy azokat a saját talpnyalói kifizetésére fordítsa. Sőt, mivel ez nem elég, máris kezdeményezte a vonatkozó kormányrendelet módosítását, a pályahasználati díjak emeléséről. Az eddig is komoly adófizetői pénzzel kitömött kis barátainak ugyanis nagy az étvágya, ezért a fuvarozóknak fizetniük kell.
Nem kevés kishavert kell ám etetni. A Lázár János által einstandolt és hamarosan megszűnő Nemzeti Közlekedési Központ (volt BFK, azelőtt volt KKBK) nagyjából háromszáz (!!!), Vitézy által közpénzen kitartott káderét most szépen benyomják a mindössze harmincvalahány fős VPE Kft-be, hogy először a cég eredménytartalékát (kb. egymilliárd forint, amit a fuvarozók fizettek be) éljék fel, majd a megemelt, piaci szereplők által fizetett díjakon élősködhessenek tovább. Vitézy ugyanis nem bír meglenni a méretes slepp nélkül, a régi céget elvették tőle, újat nem alapíthat, így csak egy meglevőből tudja kialakítani azt, amit ő állami közlekedésszervezőnek hív, de valójában csak egy kifizetőhely. Mindegy, milyen áron.

Szögezzük le, állami közlekedésszervezőre nagyon is szükség lenne, de nagyon nem mindegy, hogy abban hányan és kik dolgoznának. A NKK/BFK ex háromszáz embere soha nem végzett ilyen jellegű feladatot, ők tehát egyszerűen csak koloncok/udvartartás lesznek. A KTI-ből (Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft, egy másik hírhedt elfekvő) érkező további nyolcvan ember közül néhányan igen, de ők meg inkább ne nyúlnának hozzá... Ehhez még pár tucat MÁV-os és Volános dolgozót átirányítanak, és készen is van Vitézy új, 500 fős (!!!) cége...
A laptopokat már el is kezdték megrendelni...
Az állami közlekedésszervezőnek úgy kellene kinéznie egyébként, mint a VPE-nek: egy kicsi, hatékony, döntő részben szakemberekből álló cég, amely a szolgáltatóktól független. A létszám nagyjából 40-50 fő lehet, amelyben már az országos fődiszpécseri szolgálat is benne van...
Arra bátorítjuk a fuvarozói szektor résztvevőit, hogy ne menjenek el szó nélkül a fenti zabrálás mellett és jelezzék a megfelelő fórumokon a helyzet tarthatatlanságát. Egyúttal felhívnánk az uniós forrásokért folyó tárgyalásokat folytató magyar csapat figyelmét is arra, hogy itt egy, az ő munkájukat erősen aláásó tevékenység folyik, amely miatt várhatóan őnekik kell majd magyarázkodniuk.
Összegezzük: A VPE Kft. extrém felduzzasztása semmi más célt nem szolgál, mint Vitézy több száz fős léhűtő haveri körének további etetését, a vasúti fuvarozók kárára. A lépés - bármennyire is az ellenkezőjét nyomja az ötletgazda Kerékgyártó János - sérti az uniós szabályozást, a fuvarozók és bizony a Magyar Állam érdekeit is, nem beszélve a vasút versenyképességéről.
Felszólítjuk Magyarország Kormányát, hogy vessen gátat Vitézy romboló és pénzpocsékoló tevékenységének!