Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Remélem ezt nem kaszálják el:



Szerintem előbb-utóbb megvalósul, a Szent István terem egy pilot project volt ehhez.

A jelenlegi egyre fokozódó nemzetközi helyzetben viszont ez nem holnap lesz, plusz brutál építkezéseket (HFP, KM, TP) kell befejezni már így is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.
 
M

molnibalage

Guest

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.
Szerintem meg várjuk ki, hogy lehozzák-e és nem nem 2 órával a cikk kiadása után arról rantelni ,hogy mi volt, amikor még jövő időben van lehet a cikk. Hogy ott még nem jött ki.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Szerintem meg várjuk ki, hogy lehozzák-e és nem nem 2 órával a cikk kiadása után arról rantelni ,hogy mi volt, amikor még jövő időben van lehet a cikk. Hogy ott még nem jött ki.

Majd lehet kinnt lesz este 11-kor apróbetűvel jóval a napi órbánozás után, aztán másnapra eltűnik a friss, fontosabb hírek alatt. ;)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 519
4 075
113

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.

Még keresik, hogy mibe lehet belekötni, mit lehet rajta lefikázni.
Ha megtalálják, hidd el, le fogják hozni... tetves banda! :hadonaszos::hadonaszos:

:mad:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 286
33 864
113
Még keresik, hogy mibe lehet belekötni, mit lehet rajta lefikázni.
Ha megtalálják, hidd el, le fogják hozni... tetves banda! :hadonaszos::hadonaszos:

:mad:
Azóta se sikerült.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mondjuk legyünk igazságosak, idén január óta egyik oldal sem írt a témáról.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 781
37 014
113
Egy kis városi ki-kicsodája-micsodája karácsonyi csillagok... Avagy a dollár és euro valóságfüggetleojjektívpolitikitaka...stulstulstul
sorosostul.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 801
26 381
113
Még most se hozta a cikként a Kútvölgyit?
Bocsi, úgy vagyok a telexel meg 444/$$$-al mint ördög a szenteltvízzel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 545
24 382
113
Milyen lehetne a főváros közlekedése:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 968
113
Egy 1:1 3D Patyomkin HM épül meg végül. Legalábbis ez a legfrisebb verzió ....


img_4667-jpg.4341562


Igen, kerrő ablak lesz a mélysége a HM-nek... de legalább 5 szintes lesz! :eek:

A"magántőke" zsebét meg úgy tűnik égeti a pénz, nagyon szeretnének gigászi kártérítést fizetni azoknak, akik Dunai panorámával vásárolták a lakásaikat a Lánchíd utcában...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
Egy 1:1 3D Patyomkin HM épül meg végül. Legalábbis ez a legfrisebb verzió ....

A korábbi terv is erről szólt, az eredeti HM túl terebélyes és megette volna a teret.

Sohasem volt más a terv, csak a HFP épülne meg a meglévő torzó alapjain, de mivel annak nem volt önálló hátsó traktusa, hanem a HM épülete fedte le azt a részt, ezért a volt HM homlokzatát idéző toldat lesz egy csupasz tűzfal helyett. A korábbi terben is csak a HM-szerű toldat lett volna, de egy csapott ötszög alaprajzú épülettel.
 

azim

Well-Known Member
2016. március 11.
268
724
93
Meanwhile in Saudi Arabia:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(azért remélem ennél sikerül elvezetni a szenyvizet)
 
M

molnibalage

Guest
Meanwhile in Saudi Arabia:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

(azért remélem ennél sikerül elvezetni a szenyvizet)
Félelmetes mennyi pénz vagy hülyeségekre a Közel-keleten. Olajat adott nekik Allah, de eszet nem.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Csak értném, hogy mi a vicces ebben..?

Tökéletesen bemutatja, hogy lényegében az anno sétálásra megalkotott utcákból is mi lett.
Pl. ÚjLipótváros a város egyik legyszebb helye lehetne...
... helyette egy kibaszott autóparkoló az egész, ahol életveszélyes közlekedni bármivel és rendszeresek balesetek.

Meg a Nagyvárad térnél kevés jobb hely van arra, hogy mutassa mi az az őrület, ami a városban zajlik.

1963, 2x2 sáv, emberléptékű tér, mindenről mindenre is át lehet szállni.

1972, kb u.a.

1996
KILENC kibaszott sáv, a gyalogos meg mozogjon a föld alatt.
A metró lényegében kinyírta a környék közlekedési rendszerét is, a mostanában létező 2A villamos volt az első lépés a jó irányba vissza.


Vagy ez. Aki szerint ez normális, az nincs magánál.

Semmiféle indok nincs ilyen utcákban engedni a parkolást közterületen.
Baszod, ez a történelmi belváros és nincs járda. Az a felfestett szar az nem az. Az egy kibaszott vicc.

Egyáltalán hogyan létezhetnek ilyen faszságok ennek fényében?

És a belvárosi utcák közül elképesztően soknál gyakorlatilag nincs járda.
Ahol van, ott sem fér el két ember egymás mellett, mert szájbavert karókat kellett leverni, hogy a sok büdösparaszt ne parkoljon rá a járdára.
Pl itt.

A a duna parti bringa út is emiatt szűkös.

Csudálatos, hogy szinte bármerre megy az ember a városban azt látja, hogy nem az ott élő emberekre szabták a várost, hanem csak arra, valaki arra mehessen szent autójával. Vagy tárolhassa ott, lényegében ingyen.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 008
18 192
113
A korábbi terv is erről szólt, az eredeti HM túl terebélyes és megette volna a teret.

Sohasem volt más a terv, csak a HFP épülne meg a meglévő torzó alapjain, de mivel annak nem volt önálló hátsó traktusa, hanem a HM épülete fedte le azt a részt, ezért a volt HM homlokzatát idéző toldat lesz egy csupasz tűzfal helyett. A korábbi terben is csak a HM-szerű toldat lett volna, de egy csapott ötszög alaprajzú épülettel.


lol

Pont ugyanakkora lett volna mint korábban, csak ugye takarta volna Vekker irodáját...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 511
20 824
113
Csak értném, hogy mi a vicces ebben..?

Tökéletesen bemutatja, hogy lényegében az anno sétálásra megalkotott utcákból is mi lett.
Pl. ÚjLipótváros a város egyik legyszebb helye lehetne...
... helyette egy kibaszott autóparkoló az egész, ahol életveszélyes közlekedni bármivel és rendszeresek balesetek.

Meg a Nagyvárad térnél kevés jobb hely van arra, hogy mutassa mi az az őrület, ami a városban zajlik.

1963, 2x2 sáv, emberléptékű tér, mindenről mindenre is át lehet szállni.

1972, kb u.a.

1996
KILENC kibaszott sáv, a gyalogos meg mozogjon a föld alatt.
A metró lényegében kinyírta a környék közlekedési rendszerét is, a mostanában létező 2A villamos volt az első lépés a jó irányba vissza.


Vagy ez. Aki szerint ez normális, az nincs magánál.

Semmiféle indok nincs ilyen utcákban engedni a parkolást közterületen.
Baszod, ez a történelmi belváros és nincs járda. Az a felfestett szar az nem az. Az egy kibaszott vicc.

Egyáltalán hogyan létezhetnek ilyen faszságok ennek fényében?

És a belvárosi utcák közül elképesztően soknál gyakorlatilag nincs járda.
Ahol van, ott sem fér el két ember egymás mellett, mert szájbavert karókat kellett leverni, hogy a sok büdösparaszt ne parkoljon rá a járdára.
Pl itt.

A a duna parti bringa út is emiatt szűkös.

Csudálatos, hogy szinte bármerre megy az ember a városban azt látja, hogy nem az ott élő emberekre szabták a várost, hanem csak arra, valaki arra mehessen szent autójával. Vagy tárolhassa ott, lényegében ingyen.
Apa kezdőőődik!

A város az emberekért van, akik autózni akarnak. Ennek megfelelően változott. Valamint akarnak olcsó szolgáltatásokat, árubőséget, stb., amik mind a kiterjedt szállítmányozással megoldottak. Régen pl. lovasKOCSIval oldották meg a "sétálható utcák és terek" melletti vendéglők anyagellátását, nem vegán kerékpáros és sétálófutárokkal. Sőt, voltak istálllók is az utcákban, meg lószar is.

100 éve a lovak kitiltását propagáltad volna?
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and nyugger