Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.
 
M

molnibalage

Guest

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.
Szerintem meg várjuk ki, hogy lehozzák-e és nem nem 2 órával a cikk kiadása után arról rantelni ,hogy mi volt, amikor még jövő időben van lehet a cikk. Hogy ott még nem jött ki.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerintem meg várjuk ki, hogy lehozzák-e és nem nem 2 órával a cikk kiadása után arról rantelni ,hogy mi volt, amikor még jövő időben van lehet a cikk. Hogy ott még nem jött ki.

Majd lehet kinnt lesz este 11-kor apróbetűvel jóval a napi órbánozás után, aztán másnapra eltűnik a friss, fontosabb hírek alatt. ;)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 490
3 931
113

A $$$.hu és a t€l€x.hu-ra sajnos nem jutott el ennek a híre, pedig korábban (amíg a kivitelezővel folytatott vita miatt lebontott és úgy hagyott homlokzatot lehetett mutogatni) nagyon érdekelte őket a Kútvölgyi sorsa.

Még keresik, hogy mibe lehet belekötni, mit lehet rajta lefikázni.
Ha megtalálják, hidd el, le fogják hozni... tetves banda! :hadonaszos::hadonaszos:

:mad:
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 867
34 974
113
Egy kis városi ki-kicsodája-micsodája karácsonyi csillagok... Avagy a dollár és euro valóságfüggetleojjektívpolitikitaka...stulstulstul
sorosostul.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 762
26 144
113
Még most se hozta a cikként a Kútvölgyit?
Bocsi, úgy vagyok a telexel meg 444/$$$-al mint ördög a szenteltvízzel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 800
4 964
113
Egy 1:1 3D Patyomkin HM épül meg végül. Legalábbis ez a legfrisebb verzió ....


img_4667-jpg.4341562


Igen, kerrő ablak lesz a mélysége a HM-nek... de legalább 5 szintes lesz! :eek:

A"magántőke" zsebét meg úgy tűnik égeti a pénz, nagyon szeretnének gigászi kártérítést fizetni azoknak, akik Dunai panorámával vásárolták a lakásaikat a Lánchíd utcában...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Egy 1:1 3D Patyomkin HM épül meg végül. Legalábbis ez a legfrisebb verzió ....

A korábbi terv is erről szólt, az eredeti HM túl terebélyes és megette volna a teret.

Sohasem volt más a terv, csak a HFP épülne meg a meglévő torzó alapjain, de mivel annak nem volt önálló hátsó traktusa, hanem a HM épülete fedte le azt a részt, ezért a volt HM homlokzatát idéző toldat lesz egy csupasz tűzfal helyett. A korábbi terben is csak a HM-szerű toldat lett volna, de egy csapott ötszög alaprajzú épülettel.
 
M

molnibalage

Guest
Csak értném, hogy mi a vicces ebben..?

Tökéletesen bemutatja, hogy lényegében az anno sétálásra megalkotott utcákból is mi lett.
Pl. ÚjLipótváros a város egyik legyszebb helye lehetne...
... helyette egy kibaszott autóparkoló az egész, ahol életveszélyes közlekedni bármivel és rendszeresek balesetek.

Meg a Nagyvárad térnél kevés jobb hely van arra, hogy mutassa mi az az őrület, ami a városban zajlik.

1963, 2x2 sáv, emberléptékű tér, mindenről mindenre is át lehet szállni.

1972, kb u.a.

1996
KILENC kibaszott sáv, a gyalogos meg mozogjon a föld alatt.
A metró lényegében kinyírta a környék közlekedési rendszerét is, a mostanában létező 2A villamos volt az első lépés a jó irányba vissza.


Vagy ez. Aki szerint ez normális, az nincs magánál.

Semmiféle indok nincs ilyen utcákban engedni a parkolást közterületen.
Baszod, ez a történelmi belváros és nincs járda. Az a felfestett szar az nem az. Az egy kibaszott vicc.

Egyáltalán hogyan létezhetnek ilyen faszságok ennek fényében?

És a belvárosi utcák közül elképesztően soknál gyakorlatilag nincs járda.
Ahol van, ott sem fér el két ember egymás mellett, mert szájbavert karókat kellett leverni, hogy a sok büdösparaszt ne parkoljon rá a járdára.
Pl itt.

A a duna parti bringa út is emiatt szűkös.

Csudálatos, hogy szinte bármerre megy az ember a városban azt látja, hogy nem az ott élő emberekre szabták a várost, hanem csak arra, valaki arra mehessen szent autójával. Vagy tárolhassa ott, lényegében ingyen.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 781
17 565
113
A korábbi terv is erről szólt, az eredeti HM túl terebélyes és megette volna a teret.

Sohasem volt más a terv, csak a HFP épülne meg a meglévő torzó alapjain, de mivel annak nem volt önálló hátsó traktusa, hanem a HM épülete fedte le azt a részt, ezért a volt HM homlokzatát idéző toldat lesz egy csupasz tűzfal helyett. A korábbi terben is csak a HM-szerű toldat lett volna, de egy csapott ötszög alaprajzú épülettel.


lol

Pont ugyanakkora lett volna mint korábban, csak ugye takarta volna Vekker irodáját...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 404
20 548
113
Csak értném, hogy mi a vicces ebben..?

Tökéletesen bemutatja, hogy lényegében az anno sétálásra megalkotott utcákból is mi lett.
Pl. ÚjLipótváros a város egyik legyszebb helye lehetne...
... helyette egy kibaszott autóparkoló az egész, ahol életveszélyes közlekedni bármivel és rendszeresek balesetek.

Meg a Nagyvárad térnél kevés jobb hely van arra, hogy mutassa mi az az őrület, ami a városban zajlik.

1963, 2x2 sáv, emberléptékű tér, mindenről mindenre is át lehet szállni.

1972, kb u.a.

1996
KILENC kibaszott sáv, a gyalogos meg mozogjon a föld alatt.
A metró lényegében kinyírta a környék közlekedési rendszerét is, a mostanában létező 2A villamos volt az első lépés a jó irányba vissza.


Vagy ez. Aki szerint ez normális, az nincs magánál.

Semmiféle indok nincs ilyen utcákban engedni a parkolást közterületen.
Baszod, ez a történelmi belváros és nincs járda. Az a felfestett szar az nem az. Az egy kibaszott vicc.

Egyáltalán hogyan létezhetnek ilyen faszságok ennek fényében?

És a belvárosi utcák közül elképesztően soknál gyakorlatilag nincs járda.
Ahol van, ott sem fér el két ember egymás mellett, mert szájbavert karókat kellett leverni, hogy a sok büdösparaszt ne parkoljon rá a járdára.
Pl itt.

A a duna parti bringa út is emiatt szűkös.

Csudálatos, hogy szinte bármerre megy az ember a városban azt látja, hogy nem az ott élő emberekre szabták a várost, hanem csak arra, valaki arra mehessen szent autójával. Vagy tárolhassa ott, lényegében ingyen.
Apa kezdőőődik!

A város az emberekért van, akik autózni akarnak. Ennek megfelelően változott. Valamint akarnak olcsó szolgáltatásokat, árubőséget, stb., amik mind a kiterjedt szállítmányozással megoldottak. Régen pl. lovasKOCSIval oldották meg a "sétálható utcák és terek" melletti vendéglők anyagellátását, nem vegán kerékpáros és sétálófutárokkal. Sőt, voltak istálllók is az utcákban, meg lószar is.

100 éve a lovak kitiltását propagáltad volna?
 
  • Tetszik
Reactions: megazez and nyugger