szerintem alapvető várostervezési probléma hogy ott akarnak enyhíteni a nyomáson ahol van.Melyik részét nem érted annak, hogy metrót oda viszel, ahol nagy népsűrűség van?
A budai hegyekben minek menne? Megállót létesíteni amúgy sem tudnál úgy.
Az egyetlen realitása kb. Budaörs alatti alagútnak lenne, hogy a NY-ivégébe menjen metró, de eszmenten drága lenne úgy, hogy közben felszíni vasútállomás elérhető onnan. A körvasúttal a város minden része is elérhető lesz (lenne) onnan.
és nem mernek belenyúli drasztikusan a város szerkezetébe.
ha a budai hegyekbe viszel metrot a hegy belselyébe (a hegy belsejébe a metrómegálló is elfér miért ne férne el ?)
ott javúl a közlekedés tehát a boltok az üzletek munkahelyek követni fogják és újy csmópont jön létre ami elszívja a töbletet onnét ahol a probléma fennáll és megoldása nehézkesebb...
tehát igen nem kabátot a gombhoz. (jelenlegi helyzet) hanek gombot a kabáthoz. új közlekedési és urbanisztikai központok létrehozására lenne szükség ami kulcs a megközelíthetőség. és a budai hegybe fillérekért alagótrendszert lehetne építeni. úgy hogy a befektetés egy része megtérűlne bányászati termék formáályában. zúzott kő fejtett kő sziklák és kőtéglák. (budai mészkő kerítéstéglák. stb sokan házat építettek belőlle ) pl törökbálinton rengeteg ház épűlt belölle.