Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 990
19 323
113
Amúgy mi az érdemi bajod a mondandómmal? Miért ne lehetne valahol megengedni a toronyházakat? Jah hogy csak kötekedni akarsz…
A cikkben fél tucat jogos kritikát leírtak azon túl, hogy ronda, és mondjuk az ország egyik ikonikus képét rontja el azzal, hogy ellopja a fókuszt róla. Eddig még a turisták többek közt a szecessziós korszak épített emlékei miatt is jöttek, de ha a cél az, hogy karbonlábnyomot spóroljunk a dubajozós ribancok szállítása helyett a kuncsaftok idehozásával, akkor persze lehet, hogy az új ikonikus képnek jó is lesz az a pár odaszart egyen üvegfallosz az angyal mögé.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 919
15 471
113
"Látványvizsgálat igazolja: jóvátehetetlenül megváltozik a Hősök tere látképe, de egész Budapest panorámája is, ha 240 méter magas tornyokat húznak fel Rákosrendezőn. A Válasz Online elsőként közli a főváros által készíttetett vizsgálatok eredményét. Mindeközben olyan híreket is hallottunk, hogy ennél is nagyobb, 460 méter magas felhőkarcolót, Európa legnagyobb plázáját, 50 ezer lakást építene a területen a dubaji ingatlanfejlesztő a kormány segítségével. Minden jel arra mutat, hogy brutális léptékű, Budapest fejlődését kimondottan rossz irányban befolyásoló beruházás készül. A tárgyalások titokban zajlanak, sem a nyilvánosságot, sem a városvezetést nem vonják be érdemben. Legfeljebb a nemzetközi megállapodás szűkszavú utalásaiból következtethetünk – ami önmagában sem normális állapot."

Na bumm. A párizsiak sem sivalkodnak ilyeneken.

Eiffel_Tower_and_La_D%C3%A9fense_from_the_Tour_Montparnasse%2C_October_2010.jpg
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 619
3 282
113
Na bumm. A párizsiak sem sivalkodnak ilyeneken.

Eiffel_Tower_and_La_D%C3%A9fense_from_the_Tour_Montparnasse%2C_October_2010.jpg
Utcaszinti ábrázolást hasonlítasz egy a torony magasságát figyelembe véve kb. 200-250 m magasból készített panorámaképhez. Miközben az Eiffel-toronyról ilyen kép is készíthető:
eiffel-torony-553747.jpg


A maxidubajt követően a Hősök teréről soha többet nem fogsz tudni ilyet készíteni. A Hősök tere ugyanis csak egy irányból mutat.

Komolyan nem értem, hogy lehet ennyire politikai szemellenzővel nézni a dolgokat és védeni a védhetetlent. Ha ugyanezt Gyurcsány csinálná, most menne a hazaárulózás, "a-amúltatvégképpeltörölni"-tempó emlegetése. Az előző kurzus pl. odaszarta az Intercontinentalt a Duna-partra, szétbaszva a panorámát (azt már ne is említsük, hogy miből is tellett arra...). Most egy másik kurzus készül hasonlóan "ízléses" dologra.
Ami otromba, az attól függetlenül otromba marad, hogy ki csinál(tat)ja.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 919
15 471
113
Utcaszinti ábrázolást hasonlítasz egy a torony magasságát figyelembe véve kb. 200-250 m magasból készített panorámaképhez. Miközben az Eiffel-toronyról ilyen kép is készíthető:
eiffel-torony-553747.jpg

.... a másik irányból, ugye, ahonnan a Défence modern felhőkarcolói nem látszanak.

Megy a sivalkodás hogy nincs elég (bér)lakás.
Megy a sivalkodás hogy miért a belvárosban van az összes nagy presztízsű iroda, csak forgalmat generál.
Megy a sivalkodás hogy miért nem a rozsdövezetbe építenek.

Építenének 50 000 bérlakást egy 50 éve szanálandó rozsdaövezetbe, a külvárosba, megy a sivalkodás dehát miért építenek, NE ÉPÜLJÖN.

Megy a sivalkodás ha a teljesen lepusztult Városligetet rendbe teszik.
Megy a sivalkodás ha a felvonulási téren felszíni betontenger parkoló helyett normális mélygarázs épül.
Megy a sivalkodás ha a kommunisták által széjjelrombolt várat végre rendbe teszik. Ugyanazoktól, akik annó lerombolták.
Megy a sivalkodás ha a MOL toronyházat épít magának a belváros legszélén.
Megy a sivalkodás ha Bosnyák téren épül egy normális városközpont a nagy semmi közepén, inkább NE ÉPÜLJÖN.
Megy a sivalkodás ha bármilyen gyár épül, bárhol, inkább NE ÉPÜLJÖN.
Megy a sivalkodás ha bármilyen híd vagy autópálya épül, bárhol, inkább NE ÉPÜLJÖN.


Kurva nehéz ám ezt a folyamatos aggódást komolyan venni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 990
19 323
113
Megy a sivalkodás hogy nincs elég (bér)lakás.
Idézzük a cikket, amit láthatóan nem olvastál te sem el.

A repülőtéri gyorsvasút idevezetése más okból elgondolkodtató: azt a kérdést veti fel, hogy kinek is épülne ez a tervezett városrész?

Ha ugyanis Ferihegy valaha egyszer kötöttpályás kapcsolatot kap, annak logikus módon a városközponttal kell közvetlen összeköttetést biztosítania, ahova a turisták elsősorban érkezni akarnak. A repülőtéri gyorsvasút említése a szerződésben olyan benyomást kelt, mintha a kormány arról akarná a fejlesztőt biztosítani: a projektben felépülő rengeteg lakás, köztük minden bizonnyal elég sok luxuslakás könnyen elérhető lesz majd az országba repülőn érkezve, vagyis jól értékesíthető ingatlanok lesznek külföldi vevőknek. Ha valóban ez a gondolat húzódik meg az elképzelés mögött, akkor félő, hogy a rákosrendezői Maxi-Dubajt nem a létező hazai igények kielégítésére szánják. Nem a városban élni akaró, az agglomerációs kiköltözéstől és az ezzel járó ingázástól ódzkodó középosztály lakásszükségleteinek kielégítésére épül majd új lakónegyed a város egyik legértékesebb rozsdaövezeti területén, hanem az Európai Unióban befektetési lehetőséget kereső távol-keleti, arab, orosz, kínai vevők idecsábítása a cél mindazzal a csillogással, amit a dubaji befektető tényleg garantálni tud.

A többire pedig: kurva nehéz ám ezt a mindig minden tökéletest komolyan venni, ha ugyanaz az érv ami a várban egy odaszart modernista vizuális környezetszennyezés ellen érvényes, a pesti oldal hasonlóan ikonikus történelmi emlékterénél már csak komcsitempóvá válik hirtelen.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 964
66 060
113
Ideje volna lerombolni pedig fél Pestet, xar utcahalozat, xar közművek, xar lakások, xar környékek. Közben meg terjeszkedik az egész város, épülnek be a dombdalak, az erdők, mezők.
Nekem módfelett tetszik Dubai látképe és modern telepulesszerkezete.
És azért nézzük már meg hova mennek az emberek nyaralni, mindenki Dubajba megy, nem Pestre, mindenki a felhőkarcolókat fényképezi.
 

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
310
1 001
93
Egy 240 méteres torony ennyire látszik az Andrássy torkolatából. Nem tudom az önkormányzat miből és hogyan dolgozott.

Két kilométerről (ennyire van a Rákosrendező déli része az Andrássytól) egy 200 pár méteres épület egyszerűen nem is érvényesül. Ha a terület északi részén épül meg a torony, akkor az 3 és fél-4 km távolságra van. Gyakorlatilag nem is fog látszódni innen.

jpg.6369045
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 263
27 053
113
Kurva nehéz ám ezt a folyamatos aggódást komolyan venni.
Nehéz lehet vakon kommentelni, miután ott van a vázlat arról, hogy vágja tönkre a Hősök tere egyetlen értelmes nézőpontját az Andrássy irányából. Ez nem sivalkodás, ez bűncselekmény. Menni fogok én is tüntetni és akadályozni az egész szart, mert ezt meg kell akadályozni. Nem a toronyházakkal van baj, hanem a helyszínnel. Olyan látképet vág tönkre, ami mindenáron meg kell őrizni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 263
27 053
113
Egy 240 méteres torony ennyire látszik az Andrássy torkolatából. Nem tudom az önkormányzat miből és hogyan dolgozott.

Két kilométerről (ennyire van a Rákosrendező déli része az Andrássytól) egy 200 pár méteres épület egyszerűen nem is érvényesül. Ha a terület északi részén épül meg a torony, akkor az 3 és fél-4 km távolságra van. Gyakorlatilag nem is fog látszódni innen.

jpg.6369045
IGAZAD VAN, MOST ELLENŐRIZTEM ÉN IS, EGY KETTŐSZÁZÖTVEN MÉTERES TORONY TÉNYLEG CSAK ENNYIRE LÁTSZIK KI! (a torony a valószínű beépítés helyén áll, az angyalos oszlopra mutató tengely az Andrássy-é).

egybe.jpg


ÓTVAR KOMCSI HAZUGSÁG VOLT.

Visszavonok mindent amit ide írtam, töröltem is a valaszonline.hu nevű bolsevista propagandalapot emiatt a könyvjelzők közül. Ahol ekkorát hazudnak, azt nem olvassuk. Eddig úgy tűnt, hogy csak mérsékelten hazudnak, de ez már a HVG színvonala volt. Én meg elővigyázatlanul bedőltem a férgeknek, pedig mindent ellenőrizni kell, ami ellenzéki, mert alapszinten kell úgy kezelni, hogy ótvaros, sorosista hazugság az egész. :mad:

A propagandaszimuláción szereplő tornyok öt-hatszáz méteresek hozzávetőleg.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 619
3 282
113
Egy 240 méteres torony ennyire látszik az Andrássy torkolatából. Nem tudom az önkormányzat miből és hogyan dolgozott.

Két kilométerről (ennyire van a Rákosrendező déli része az Andrássytól) egy 200 pár méteres épület egyszerűen nem is érvényesül. Ha a terület északi részén épül meg a torony, akkor az 3 és fél-4 km távolságra van. Gyakorlatilag nem is fog látszódni innen.

jpg.6369045
Ez a kép 2,5 km-es távolsággal méretezett. A Rákosrendező olyan 1,5-1,6 km-re kezdődik innét.
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
213
1 104
93
Ebbe a maxi-Dubaj projektbe többféleképp bele lehet kötni jogosan, ami a cikkben meg is történik (eleve szkeptikus vagyok, hogy egyáltalán a beruházó lát reális igényt négy ~240m magas toronyra, nemhogy ezek meg is épülnek valaha), de sajnos megint középpontba lett téve a magasházaktól való irracionális rettegés. Illetve magával a cikkel is vannak problémák:

50 ezer lakást építene a területen
50000 lakás? Induljunk ki a hasonló magasságú hongkongi Sorrento lakótornyokból (425db 58-116m2 közötti lakás/torony, tehát nem luxusapartman méretek). Ilyen tornyokból ehhez ~118db kéne! Az igazi Dubajban nincs ennyi

A Mol Campus építése előtt sem volt érdemi látványvizsgálat, így a városlakók már csak a kész tényekkel szembesültek, amikor a torony kedvezőtlen módon megjelent a látképben a Margit hídról vagy a Fővám térről.

Francokat nem. Gyakorlatilag bejelentéstől volt a Mol-nak egy weboldala ahol a város egy tucat különböző pontjából be volt mutatva a torony látványterve:
http://web.archive.org/web/20181008170906/https://molcampus.hu/ez-latszik-a-belvarosbol



Aztán az emlegetett látványterveket én is reprodukáltam. Referenciaként a 250 météres madridi Torre de Cristal modelljét használom, a kormányzati tervben szereplő hasznosítható (kék) területek közül a tértől legtávolabbi és legközelebbi részre raktam egy tornyot. Előbbi esetben nem is látszik gyakorlatilag (zöld nyíl), de utóbbi extrém esetben is csak akkor ilyen magas, ha nem a térről, hanem az Andrássy úti fasor végétől fotóznánk:

0EVGSOz.jpg


bwarRCN.jpg


WU3nr0g.jpg


A fenti képeken tisztán látható, hogy nagyon sok függ a konkrét elhelyezéstől a Rákosrendezőn belül. Fővárosi Önkormányzatnak meg ilyen egysíkú vizualizációk helyett inkább tovább kéne bontani a rendezési tervben a magasházaknak kijelölt területeket, mert van hely 90m feletti épületeknek is, de nagyon nem mindegy hol.

A maxi-Dubajtól teljesen függetlenül szerintem baromi primitív az egész városra kiterjesztett, általános 90 méteres magasságkorlátozás. Én igenis szeretnék látni egy kijelölt üzleti negyedet 100-250m közötti épületekből álló skyline-al, és nem pedig az új OTP székházra hajazó óriás tepsiket aminek nagyrésze lehetett volna zöldfelület is, ha felfele mertek volna inkább terjeszkedni. Erre a célra a Rákóczi híd környéke, Csepel-sziget északi része szerintem tökéletes lenne, anélkül hogy akár annyit változtatna a történelmi látképen, mint az Észak-Budai Fűtőerőmű 200 méteres kéménye (az valamiért sose tűnik fel senkinek, pedig tisztán látszik a várból).
 

hlln

Well-Known Member
2019. május 17.
310
1 001
93
IGAZAD VAN, MOST ELLENŐRIZTEM ÉN IS, EGY KETTŐSZÁZÖTVEN MÉTERES TORONY TÉNYLEG CSAK ENNYIRE LÁTSZIK KI! (a torony a valószínű beépítés helyén áll, az angyalos oszlopra mutató tengely az Andrássy-é).

egybe.jpg


ÓTVAR KOMCSI HAZUGSÁG VOLT.

Visszavonok mindent amit ide írtam, töröltem is a valaszonline.hu nevű bolsevista propagandalapot emiatt a könyvjelzők közül. Ahol ekkorát hazudnak, azt nem olvassuk. Eddig úgy tűnt, hogy csak mérsékelten hazudnak, de ez már a HVG színvonala volt. Én meg elővigyázatlanul bedőltem a férgeknek, pedig mindent ellenőrizni kell, ami ellenzéki, mert alapszinten kell úgy kezelni, hogy ótvaros, sorosista hazugság az egész. :mad:

A propagandaszimuláción szereplő tornyok öt-hatszáz méteresek hozzávetőleg.

50 ezer lakásról suttognak a cikkben. Más is írta, hogy micsoda irreális szám.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 263
27 053
113
50 ezer lakásról suttognak a cikkben. Más is írta, hogy micsoda irreális szám.
Teljesen irreális az egész természetesen. Közlekedési szempontból saját metróvonalat igényelne ennyi lakos, nem a kisföldalatti közepes kapacitású villamosvonalának vagy a jelenleg is túlterhelt 70-71-72-es vasútvonalak kapacitását, hanem saját nehézmetrót, mint a hármas vagy a kettes. Annak sincs realitása, hogy a repülőtéri gyorsvasútra kapcsolata legyen, hiszen annak belvárosi pályaudvarról (Nyugati vagy Keleti) kell indulnia, nem tud úgy fordulni, hogy érintse. Olyanok találták ki ezt a hülyeséget, akik semmilyen formában mégcsak nem is ismerősek Budapesten. Lázárék valamelyik vidéki idiótája és maga a projekt is Lázár vakítása Orbán felé, amivel a saját politikai túlélését akarja, mint projektgazda megalapozni. De mivel elmebaj, ezért ezzel együtt fog bukni, ahogy a befektetők rájönnek az elemi hibákra az alapvetően elhibázott helyszínnel kezdődően.

Nem lesz belőle semmi, tisztán teoretikus faszság.

A projekt megfelelő helye Észak-Csepelen és a Fundan helyén lenne, ott minden adott. Nagy forgalmú vasútvonal egy potenciális Kelenföld-Ferihegy kapcsolattal, nehézmetró az ötös terve formájában, a belvárost elérő villamosvonalak, stb. Ja, és hajléktalan meg cigánytelepek, lepukkant külvárosok helyett mégiscsak a Dunapart. Viszont ez a terület, Rákosrendező sokkal alkalmasabb lenne az új Fundan teleknek, mert az ahhoz szükséges, drasztikusan kisebb, ámde jó közlekedési kapacitást itt biztosítani lehet!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 919
15 471
113
Teljesen irreális az egész természetesen.

Természetesen. Azért ha a végén mégis megépül egy ilyen, akkor mégsem. Majd meglátjuk.

Közlekedési szempontból saját metróvonalat igényelne ennyi lakos, nem a kisföldalatti közepes kapacitású villamosvonalának vagy a jelenleg is túlterhelt 70-71-72-es vasútvonalak kapacitását, hanem saját nehézmetrót, mint a hármas vagy a kettes. Annak sincs realitása, hogy a repülőtéri gyorsvasútra kapcsolata legyen, hiszen annak belvárosi pályaudvarról (Nyugati vagy Keleti) kell indulnia, nem tud úgy fordulni, hogy érintse.

Mondjuk a repülőtéri gyorsvasúttal leginkább azért nincs kapcsolata, mert olyan nem létezik, ellenben mintha elfelejtődött volna hogy a rákosrendezői PÁLYAUDVAR mellett fog (?) felépülni, és a pályaudvarok környékén mintha azért elő szokott fordulni vasúti közlekedés, ami egész hasonló a metróhoz, csak van és nem kell rá százmilliárdokat fölöslegesen elb*szni.

Persze ha valaki nagyon úgy érzi hogy kell és hajlandó érte dolgozni is, akkor hajrá és ásson oda akár egy metrót, villamost, fogaskerekű vasútat is.

Olyanok találták ki ezt a hülyeséget, akik semmilyen formában mégcsak nem is ismerősek Budapesten. Lázárék valamelyik vidéki idiótája.

Lázár pont ellenzi, de nem akarok belezavarni a lendületbe.

A projekt megfelelő helye Észak-Csepelen és a Fundan helyén lenne, ott minden adott.

A helyet és a közlekedés teljes hiányát leszámítva persze...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 263
27 053
113
Mondjuk a repülőtéri gyorsvasúttal leginkább azért nincs kapcsolata, mert olyan nem létezik, ellenben mintha elfelejtődött volna hogy a rákosrendezői PÁLYAUDVAR mellett fog (?) felépülni, és a pályaudvarok környékén mintha azért elő szokott fordulni vasúti közlekedés, ami egész hasonló a metróhoz, csak van és nem kell rá százmilliárdokat fölöslegesen elb*szni.
És hova fogja vinni a reptéri utasokat a Belváros helyett? Rákospalota-Újpestre?
273760964-492823315533031-7440132440269213219-n.webp

Itt nem az a lényeg, hogy fel van e újítva RpÚp, hanem az, ha a zuglói-deltánál északnak kanyarodik, akkor a semmibe megy, nem oda, ahova a reptérről érkezők mennének (Belváros).
Persze ha valaki nagyon úgy érzi hogy kell és hajlandó érte dolgozni is, akkor hajrá és ásson oda akár egy metrót, villamost, fogaskerekű vasútat is
Mondjuk lakni akar ott ötvenezer ember. Nekik akkor is kell valahogy közlekedniük, ha mind egytől-egyig idegen lesz egy olyan helyről, ahol nincs ilyen méretű sugárirányú kapacitáshiány! Mégcsak közelítőleg sem, a vasút úgy tízezret pluszban (mondjuk egy hatalmas egyetemi komplexum) elbírna, de nem ötvenezret. A MILFAV semmit, az kapacitása csúcsán üzemel, a déli végét potenciálisan érinteni tudó hármas villamos pár ezret tudna ráhordani sugárirányú vonalakra, nem ötvenet.

Egy sugárirányú nehézmetró az a kapacitás, amire egy ötvenezres lakótelepnek szüksége van, vagy egy leágazás egy létező ilyen vonalról. Namost a közelben sincs nehézmetró ehhez, hogy szárnyvonal épüljön róla!
Lázár pont ellenzi, de nem akarok belezavarni a lendületbe.
Más nem lehet ennyire fogalmatlan hülye a kormányban, csak ő. Mindenki más megtalálja Budapestet a térképen!
A helyet és a közlekedés teljes hiányát leszámítva persze...
Hát mindkettő adott ott (Észak-Csepel/Soroksári út), megfelelő kapacitástartalékkal. Neked is meg kellene ismerkedned a fővárossal!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 919
15 471
113
És hova fogja vinni a reptéri utasokat a Belváros helyett? Rákospalota-Újpestre?
273760964-492823315533031-7440132440269213219-n.webp

Itt nem az a lényeg, hogy fel van e újítva RpÚp, hanem az, ha a zuglói-deltánál északnak kanyarodik, akkor a semmibe megy, nem oda, ahova a reptérről érkezők mennének (Belváros).

Azért jó ha tudnod a Rákospalotai vonal éppenséggel pont a Nyugati pályadvarba (gyk. "Belváros") megy vagy onnan jön.

ba-dum-tsss-drum.gif


Reptéri gyorsvasút pedig továbbra sincs, maximum ha nagyon szeretsz sétálni pár kilométert a semmi közepén.


Hát mindkettő adott ott (Észak-Csepel/Soroksári út), megfelelő kapacitástartalékkal.

Már ha te azt 1 db lerohadt HÉV vonalat és 1 db lerohadt Kvassay hidat ennek tartod az egész főváros egyik legputribb kerületében. Bocs a szennyvíztelep meg a konténerkikötő lemaradt. Csodás kilátás lesz rájuk. E két szép műtárgy között pedig talán egyszer lesz a Galvani híd, na annak a két oldalára esetleg lehet a ÉK csücsökbe lévő Nagy Zöld Semmibe pakolni felhőkarcolókat.

Szép marketingfeladat lesz ezt eladni prémium rezidenciaként és még befektetőket találni erre.

Neked is meg kellene ismerkedned a fővárossal!

Hát, azért a fentiekből ítélve lehet egyszer te is megnézhetnéd élőben, csak metrónál vigyázz mert nagyon ijesztő, föld alatt megy, sötét, hangos meg minden.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 263
27 053
113
Azért jó ha tudnod a Rákospalotai vonal éppenséggel pont a Nyugati pályadvarba (gyk. "Belváros") megy vagy onnan jön.
Még mindig nem tudod hol járunk a zuglói deltához képest. Hát elárulom: nem a Nyugati fele, hanem pont az ellenkező irányba! :D
Már ha te azt 1 db lerohadt HÉV vonalat
Kettő. És együtt az ötös metró lesz.
és 1 db lerohadt Kvassay hidat ennek tartod az egész főváros egyik legputribb kerületében. Bocs a szennyvíztelep meg a konténerkikötő lemaradt. Csodás kilátás lesz rájuk. E két szép műtárgy között pedig talán egyszer lesz a Galvani híd, na annak a két oldalára esetleg lehet a ÉK csücsökbe lévő Nagy Zöld Semmibe pakolni felhőkarcolókat.
70%-ban zöldmezős, 30%-ban barnamezős vízparti beruházás. Ilyenről mindenhol a világon csak álmodnak a befektetők. A toronyházakból kilátás a teljes budapesti Belvárosra és a hegyekre. Ráadásul itt pont van hely ötvenezer vagy mégtöbb embernek is, mert nincs városképi ok magassági korlátozásra.
Szép marketingfeladat lesz ezt eladni prémium rezidenciaként és még befektetőket találni erre.
A kínaiaknak már egyszer eladták. Itt nem kell marketing, ha valaki ezt egyben tudja kínálni, akkor mint gyöngytyúk a takonyra!

Rákosrendezőre max az angyalföldi dzsentrifikáció fog kiterjedni majd egyszer. Olcsó, egyszerű társasházakkal döntően magyar vevők számára. De ezekkel a realitásokkal minden budapesti tisztában van, pláne azok, akik ismerősek arrafele! Lehet ma is leszállok ott és átsétálok a 32-es buszhoz a BVSC mellett és talán megállok elmerengeni a Manóban egy sörre a toronyházakról ott! :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
4 903
27 637
113
@Kecske bennem nincs irracionális rettegés, egyszerűen kibaszott ocsmányak. Egyen szarok, Moszkvától Londonon át NYC-ig. A Tejfel torony legalább még egyedi. Egyforma épületek, egyforma városokban egyforma embereknek. Aztán tényleg le lehet adni az autót meg betiltani a repülést, mert úgyis minden egyforma lesz, felesleges utazni.