Urbanisztika, építészet (múlt, jelen, jövő)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 667
18 912
113
Gifu, Japán.

Gifu.jpg
 
M

molnibalage

Guest

A Petőfi híd igen szemléletes példája annak, hogy ha elérhetőség van, akkor ott város is lesz.
Én arra tippelek, hogy emiatt tolódott el a város központja (szerintem) délebbre. Mivel azóta sem készólt el újpesti híd (a városon kívül van a Megyeri) ezért lényegében minden, a Hajógyári szigeten túl már Pesten a világ vége, merthogy a metró sem készült el. Észak
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
de mivel pótolnád a térkövet ? amin tudnak is tömegek elmászkálni nap mint nap ...
Nem kell minden felületet térkővel vagy szilárdan leburkolni. Egész egyszerűen a burkolt felület nagy részét nem használják, tehát nem is kell szilárd burkolat. Fűt. bokor, fa, nem kő legyen.

Nézd meg a régi József Nádor teret és a mait.
De a Parlament környéke egészen eszement. Semmi értelme nincs akkora szilárd felületnek szerintem. A nagy részén soha nincs ember, cserébe egy rohadt nagy hőtároló az egész.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 979
7 823
113
De a Parlament környéke egészen eszement. Semmi értelme nincs akkora szilárd felületnek szerintem. A nagy részén soha nincs ember, cserébe egy rohadt nagy hőtároló az egész.
de akkor nem lenne hol tüntetni ... így is már a virág ágyásba mászkálnak az embereknek egy igazán nagy tüntetésen
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 667
18 912
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
901
5 127
93
London ikonikus ipari épületét, a Battersea Power Station-t 1977 januárjában ismerhette meg a nagyvilág, a Pink Floyd Animals c. nagylemezének borítóján. A máig 7 millió darab eladott lemezből egyet a szüleim vettek meg, és így az én gyerekkorom egyik meghatározó vizuális élményévé is vált ez a megunhatatlan, egyszerre sivár és életteli, színpompás és komor, letisztult, mégis részletgazdag, lenyűgöző kép.

TELEMMGLPICT000229257186_trans_NvBQzQNjv4BqOO1DkfkdgLE_z8gnRL4QgQrn3WM5vgl6tgFvLtli790.jpeg


A borító készítésének körülményei egészen extrém fordulatokat vettek:

"A borítón látható, héliummal töltött disznót a London külvárosában található Battersea Power Station kéményei közé kötötték ki. A fotózás első napján – arra az esetre, ha a disznó valamilyen oknál fogva elszállna – hívtak egy mesterlövészt. A második napon még azelőtt elkezdték a munkát, hogy a mesterlövész megérkezett volna. Hogy hogy nem, épp ezen a napon egy szélroham megfosztotta kötelékeitől a disznót. Mivel nem volt ott senki, aki kilőhette volna, a disznó szép lassan elszállt a reggeli égen, a fotós stáb nem kis meglepetésére. Egy utasszállító repülőgép jelentett a disznóról, ezért a londoni Heathrow-n minden repülőgép késett. A legenda szerint a leszállás után a pilótának meg kellett fújnia az alkoholszondát. Egy rendőrségi helikoptert küldtek a disznó követésére, de vissza kellett térniük, mivel a disznó akkor már 5000 láb (1524 méter) magasan repült. Figyelmeztették a pilótákat, hogy egy óriási rózsaszín disznó van a levegőben. 18 ezer láb (5486 méter) magasságban a disznó kikerült a Polgári Légiközlekedési Hatóság radarának hatásköréből, csak azt tudták, hogy Németország felé repül. Végül egy angol farmon ért földet (károsodás nélkül), de a farm tulajdonosa dühös volt, mert a disznó megijesztette a juhokat. Az elkészült képek nem feleltek meg, ezért a borító fotóját az erőmű (első nap) és a disznó (második nap) fotójából rakták össze."

Battersea_Power_Station_copy.jpg


Magát az épületet 1929-ben kezdték el építeni, de teljesen csak 1955-re lett kész. A világ egyik legnagyobb téglaépülete a pazar Art Deco katedrálisok egyszerre lendületes és monolitikus stílusban épült. Időtlen hangulatot sugárzó falai mögött két, eredetileg szén-, később olajtüzelésű erőmű működött, 1955-ben 503 MW névleges kapacitással.

2560px-Battersea_Power_Station_from_the_river.jpg


A 70-es évek második felétől 1983-ig fokozatosan csökkenő teljesítménnyel dolgozott, míg végül végleg leállt. Az évtizedekig üresen ásító épületet műemléknek nyilvánították, de állaga évről évre romlott. Végül egy malajziai cég vette át, amely lakó- és irodaépületeket, éttermeket létesített benne. A munkálatok 2021-ben kezdődtek, mára pedig befejeződtek.

Lift-109-angled-glint.jpg


A Battersea Power Station jövő héten, október 14-én nyitja meg újra kapuit, ünnepélyes keretek között, ezúttal már a nagyközönség előtt. Az egyik kémény tetején lifttel megközelíthető kilátót alakítottak ki.

Lift-109-close-up.jpg


Jó tudni, hogy ezt a nagyszerű épületet sikerült nagyrészt eredeti stílusában megőrizni, ráadásul látogatható formában!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 458
20 718
113
London ikonikus ipari épületét, a Battersea Power Station-t 1977 januárjában ismerhette meg a nagyvilág, a Pink Floyd Animals c. nagylemezének borítóján. A máig 7 millió darab eladott lemezből egyet a szüleim vettek meg, és így az én gyerekkorom egyik meghatározó vizuális élményévé is vált ez a megunhatatlan, egyszerre sivár és életteli, színpompás és komor, letisztult, mégis részletgazdag, lenyűgöző kép.

TELEMMGLPICT000229257186_trans_NvBQzQNjv4BqOO1DkfkdgLE_z8gnRL4QgQrn3WM5vgl6tgFvLtli790.jpeg


A borító készítésének körülményei egészen extrém fordulatokat vettek:

"A borítón látható, héliummal töltött disznót a London külvárosában található Battersea Power Station kéményei közé kötötték ki. A fotózás első napján – arra az esetre, ha a disznó valamilyen oknál fogva elszállna – hívtak egy mesterlövészt. A második napon még azelőtt elkezdték a munkát, hogy a mesterlövész megérkezett volna. Hogy hogy nem, épp ezen a napon egy szélroham megfosztotta kötelékeitől a disznót. Mivel nem volt ott senki, aki kilőhette volna, a disznó szép lassan elszállt a reggeli égen, a fotós stáb nem kis meglepetésére. Egy utasszállító repülőgép jelentett a disznóról, ezért a londoni Heathrow-n minden repülőgép késett. A legenda szerint a leszállás után a pilótának meg kellett fújnia az alkoholszondát. Egy rendőrségi helikoptert küldtek a disznó követésére, de vissza kellett térniük, mivel a disznó akkor már 5000 láb (1524 méter) magasan repült. Figyelmeztették a pilótákat, hogy egy óriási rózsaszín disznó van a levegőben. 18 ezer láb (5486 méter) magasságban a disznó kikerült a Polgári Légiközlekedési Hatóság radarának hatásköréből, csak azt tudták, hogy Németország felé repül. Végül egy angol farmon ért földet (károsodás nélkül), de a farm tulajdonosa dühös volt, mert a disznó megijesztette a juhokat. Az elkészült képek nem feleltek meg, ezért a borító fotóját az erőmű (első nap) és a disznó (második nap) fotójából rakták össze."

Battersea_Power_Station_copy.jpg


Magát az épületet 1929-ben kezdték el építeni, de teljesen csak 1955-re lett kész. A világ egyik legnagyobb téglaépülete a pazar Art Deco katedrálisok egyszerre lendületes és monolitikus stílusban épült. Időtlen hangulatot sugárzó falai mögött két, eredetileg szén-, később olajtüzelésű erőmű működött, 1955-ben 503 MW névleges kapacitással.

2560px-Battersea_Power_Station_from_the_river.jpg


A 70-es évek második felétől 1983-ig fokozatosan csökkenő teljesítménnyel dolgozott, míg végül végleg leállt. Az évtizedekig üresen ásító épületet műemléknek nyilvánították, de állaga évről évre romlott. Végül egy malajziai cég vette át, amely lakó- és irodaépületeket, éttermeket létesített benne. A munkálatok 2021-ben kezdődtek, mára pedig befejeződtek.

Lift-109-angled-glint.jpg


A Battersea Power Station jövő héten, október 14-én nyitja meg újra kapuit, ünnepélyes keretek között, ezúttal már a nagyközönség előtt. Az egyik kémény tetején lifttel megközelíthető kilátót alakítottak ki.

Lift-109-close-up.jpg


Jó tudni, hogy ezt a nagyszerű épületet sikerült nagyrészt eredeti stílusában megőrizni, ráadásul látogatható formában!
Az Art Deco volt a 20. század gótikája: díszes, elegáns, lendületes, mégis erőt, stabilitást sugárzó stílus, ami gazdag de harmonikus díszítést kínál. A nyugati civilizáció építészetének csúcsa, azóta lejtmenet van. Az Art Deco stílusában még egy erőmű is szép, amellett, hogy funkcionális is!

Egy hete ért véget az Art Deco kiállítás az MNG -ben, amin az építészetet nagyon alulreprezentáltnak találtam.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 517
4 067
113
London ikonikus ipari épületét, a Battersea Power Station-t 1977 januárjában ismerhette meg a nagyvilág, a Pink Floyd Animals c. nagylemezének borítóján. A máig 7 millió darab eladott lemezből egyet a szüleim vettek meg, és így az én gyerekkorom egyik meghatározó vizuális élményévé is vált ez a megunhatatlan, egyszerre sivár és életteli, színpompás és komor, letisztult, mégis részletgazdag, lenyűgöző kép.

TELEMMGLPICT000229257186_trans_NvBQzQNjv4BqOO1DkfkdgLE_z8gnRL4QgQrn3WM5vgl6tgFvLtli790.jpeg

Erről az erőműről mintázták szerintem a Red Alert Power Plant-jeit is. :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 643
37 094
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 801
4 967
113
Hm, pedig azt hittem ott mar mindenki biciklivel jar mint Geri...
Egyébként karigerinek tök igaza van. Aki csak a munkahelyére megy meg haza, annak tök elég a drótszamár. Érdekes módon még nagyanyám testvére is az akciós bevásárlásokra nyugdíjjas korában a cekkerekkel tudott buszozni meg villamosozni. Mindenki csak üveges szemekkel nézte, de ez biztos jobb erőben tartotta öregkorra és a keringését is segítette, amire a magyaros táplálkozással mindenkinek szüksége lenne :)
Amíg én is csak munkahelyre meg haza mentem én is drótszamaraztam, mivel itthon 50 méternyire dedikált kerékpárút volt, ami a munkahely mellett ment el, egyike volt az elsőknek, nem kellett attól tartani, hogy valami idióta kórházba küld. Ha lennének rendes kijelölt sávok a fő csapásirányokon, és sok helyen nem az autókkal kellene versengeni, akkor szerintem sokkal többen kerékpároznának, mindenki jól járna vele. (az egy másik kérdés, hogy a pozitív élettani hatások valószínűleg csak maszkot használva lennének meg, mert különben a pesti oldalon a motorok égésgázait tüdőznék le, szóval körültekintéssel lehetne ésszel is csinálni... - egyébként karigeriék teljesen tévesen hangoztatják, hogy a biciklis kevesebb károsanyagot tüdőz le, mint az autósok, legalábbis az én közlekedési profilommal ez + ez + ez közelebb áll a valósághoz - karigeriék a probléma bagateizálásával egyébként szerintem egészséget károsítanak)
Egy 12 kilós ovis gyereket a nyakamban/vállamon is elviszek egy kilóméterre, de amikor a másikat 7 kilóméterre kell vinni, és még bevásárolni meg munkaeszközt és anyagot is kell vinni, akkor bizony nem nagyon van más opció.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.