Akkor az ISS-t lényegében az STS kiesése fektette meg, mert nem lehetséges sok embert mozgatni egyszerre?
Nem. Az eredeti elképzelés az volt, hogy az STS viszi fel az űrhajósokat, és sacc per kábé úgy nézett volna ki, hogy van fent 3 orosz Szojuzzal és 3 amerikai és 1 egyéb (ESA, JAXA, stb.) STS által. A hét fős személyzetnek dedikált mentőűrhajója lett volna a CRV (Crew Return Vehicle) képében, ami egyben képes 7 embert visszahozni a Földre. A teszteket X-38 jelöléssel többé-kevésbé be is fejezték:
Majd 2002-ben döntést hoztak, hogy az ISS amerikai lakómodulját és a CRV-t lehúzzák. Ezek nélkül az ISS személyzete csak a Szojuz-al menekülhet, márpedig így csak annyian lehetnek fent amennyi ülés van a dokkolt Szojuzokon - tehát a Szojuzok kapacitása határozza meg a fent tartózkodók létszámát. Menet közben ezt úgy oldották meg, hogy vegyes személyzetek mentek fel Szojuzzal, illetve az Űrrepülőgéppel, de az ugye csak pár napig, egy hétig volt fent (sem a létfenntartó, sem ennyi űrhajósok alvásához/ellátásához nem volt felkészülve az űrállomás, tehát ilyenkor az Űrrepülőgép része lett ilyen szempontból is az űrállomásnak.
Majd az űrrepülőgép végével már a NASA is azt az utat választotta, hogy kifizették a Szojuzt, hogy többé-kevésbé két Szojuz lehessen fent állandóan. A lakómodul hiánya miatt viszont alvó/pihenő szekciót kellett kialakítani plusz 3 ember részére.
Ez tovább bonyolódik majd most, mert még eggyel több ember lehet fent, ha a CCDev keretében amerikai űrhajó fogja kiváltani az egyik Szojuzt (tehát 3-an lehetnek fent Szojuzzal és 4-en Starlinerrel / Dragonv2-vel).