Űrkutatás

Nekem tetszik ez az űrgőzmozdony ötlet!
Lehetne a sorozatszáma 424-es? :-)
Sokkal egyszerűbb, üzembiztosabb és a teljes rendszert tekintve hatékonyabb lehet mint a vizbontás-sűrítés-hűtés-tárolás tecnológia.
A teljes teljesítmény tartományban jól szabályozható, nincs gyújtási probléma mint az égetős hajtóműveknél.
Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Nekem tetszik ez az űrgőzmozdony ötlet!
Lehetne a sorozatszáma 424-es? :)
Sokkal egyszerűbb, üzembiztosabb és a teljes rendszert tekintve hatékonyabb lehet mint a vizbontás-sűrítés-hűtés-tárolás tecnológia.
A teljes teljesítmény tartományban jól szabályozható, nincs gyújtási probléma mint az égetős hajtóműveknél.
Szerintem.
Csak az előállításához szükséges gépészet akkora, hogy abból érdekes kérdés, hogy mennyi hajtóanyagot viszel fel egy faék egyszerűségű rendszerben ehhez képest. Egy ilyen technológia meghibásodása mennyi idő után várható? Teli van szelepekkel, mozgó alkatrészekkel és odafent nem javítható... Egy egy komplex kazán és víztechnológia űrbe telepítését jelenti. Mert az ottani víz egészen biztosan por és egyéb szennyezett nem tiszta H2O...
 
Nekem tetszik ez az űrgőzmozdony ötlet!
Lehetne a sorozatszáma 424-es? :)
Sokkal egyszerűbb, üzembiztosabb és a teljes rendszert tekintve hatékonyabb lehet mint a vizbontás-sűrítés-hűtés-tárolás tecnológia.
A teljes teljesítmény tartományban jól szabályozható, nincs gyújtási probléma mint az égetős hajtóműveknél.
Szerintem.
Akkor lessz 424es, ha mi csináljuk meg.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Gondolom, hogy a jövőben minden komolyabb házasságkötéshez 1 ilyen dukál. Lehet kezdeni gyűjtöketni a manit. :D

"A 400 pirotechnikai golyó20-30 meteorzápor megrendezésére lesz elegendő.A műhold fedélzetén három szenzor fog gondoskodni arról, hogy a különböző színű fémgolyók a megfelelő irányba hulljanak.

A meteorzáport 2020 tavaszán láthatják majd a japánok"

http://www.origo.hu/tudomany/201901...zaport-hoznak-letre.html?utm_source=hirkereso
 
Nekem tetszik ez az űrgőzmozdony ötlet!
Lehetne a sorozatszáma 424-es? :)
Sokkal egyszerűbb, üzembiztosabb és a teljes rendszert tekintve hatékonyabb lehet mint a vizbontás-sűrítés-hűtés-tárolás tecnológia.
A teljes teljesítmény tartományban jól szabályozható, nincs gyújtási probléma mint az égetős hajtóműveknél.
Szerintem.
Az űrben sincs gyújtási probléma, tudtommal hidrazin felhasználása óta sosem volt.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
Meteor becsapódás a Holdon. Nem kis energia szabadult fel, ha a fényét ilyen jól lehetett látni. Ez nyilván a becsapódó test a nagyobbak közül van, de aki nyaralni akar arrafelé, az erős esernyőt vegyen. Lehetne sorolni a védekezés lehetőségeit.

"Nagyapi, ugye menni akartál holdbányásznak. A biztosításod ugye meg van kötve?" :)

Dxh4Lu5XgAYr9dZ.jpg


Sokan figyelték a holdfogyatkozási jelenséget. Tuti az UFO kedveskedett a nézőknek. :D

https://index.hu/techtud/2019/01/23/meteorit_csapodott_a_holdba_mikozben_eppen_fogyatkozott/
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Orosz űripari cég (Energia) bemutatott egy új tervet a Holdraszálláshoz

"Amint a prezentáció is mutatja, a Federatsiya (Szövetség) ígéretes űrhajója és a Hold felszállási és leszállási modulja külön kerül a Holdra. Ebből a célból várhatóan Angara nehéz hordozó rakétákat használnak.
A felszállási és leszállási modul lesz az első, amelyik elindul. A modul a várakozások szerint eléri a közel-hold pályát (kb. 100 km magasságban), hogy várjon a Federatsiya űrhajó megérkezésére. Az Energia alkalmazottja Andrei Bychkov magyarázata szerint, a várakozási idő hat hónapig is eltarthat tarthat."

Saját megjegyzés: a Nehéz Angara már kész van a Federatsiya is majdnem kész a fel és leszálló modulokról nem tudom ,hogy állnak de lehet, hogy meglepi készül.
 
Saját megjegyzés: a Nehéz Angara már kész van

Tényleg? Melyik változat? Az Angara A5 nem nehéz, hanem közepes méretű, a Holdhoz csak 4-5 tonnát tud eljuttatni, ami ugye kevés.
Az Angara A7 meg a korábbi Angara 100 lenne nehéz hordozó. Egyik sincs fejlesztés alatt sem (az A7-hez megerősített és hosszabb középső URM-1 kellene, plusz HidroLox utolsó fokozat, az Angara 100 teljesen különálló ág volt a jelenlegi Angara családtól), nemhogy kész állapotban.

a Federatsiya is majdnem kész

Legutóbb arról volt szó, hogy a 2022-as indítása a személyzet nélküli változatnak finoman szólva veszélyben van, jelenleg 2024 a realitás.
Ha innen nézzük, akkor az Orion meg már kész van? :D

a fel és leszálló modulokról nem tudom ,hogy állnak de lehet, hogy meglepi készül.

Ha a meglepi fogalma alatt azt érted, hogy a jelen ütemben mondjuk 2030-2035 körül embert tudnak küldeni a Holdhoz, akkor valóban.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Rég volt szó a SpaceX-ről.

  • Miért választotta Elon Musk a szénszálerősítéses műanyag helyett a rozsdamentes acélt a StarShip alapanyagának? Tömören: Mert olcsóbb és jobban bírja az extrém hideget és extrém meleget. Az olcsóság elmondása szerint azt jelenti, hogy 135$ a szénszálas anyag kilogrammja, és ehhez még hozzájön, hogy rengeteg a hulladék (olvasd: veszteség) a gyártás során, akár 30-35% is, míg az acél kilogrammja mindössze 3$. A másik fele, hogy ugyebár induláskor mélyhűtött hajtóanyaggal töltik fel a tartályokat (ami egyben a teherviselő test is lenne majd), míg visszatéréskor a tervek szerint fémes hővédő pajzsra állnak át, vagyis nem PICA-X lesz használva, hanem a fém jó hővezető hatását kihasználva átmelegszik az egész test, elvonva a keletkező hő egy részét hőhatásnak leginkább kitett résznek. Egyébként elég Muskos az egész. Egyfelől határozottan magát nevezi meg döntéshozónak és az ötletgazdának, másfelől érdekes pálfordulás ez onnan, hogy korábban ő maga dicsőitette a szénszállas műanyagot és a PICA-X-et...
  • Indoklás a leépítés kapcsán. Ugyebár a SpaceX januárban leépítette dolgozóinak 10%-át (több, mint 600 embert), amit persze a konkurensek közül több is éles nyelvvel reagált le (kb. : "mi nem leépítünk, mi toborzunk, gyertek hozzánk!"), Musk most lereagálta a leépítést, mely szerint a StarShip / Super Heavy (az előbbi az űrhajó, a második a gyorsító fokozat) és a StarLink (a SpaceX műholdas internetszolgáltatási projektje) elképesztően őrült terv, ami csődbe viheti a céget, így szörnyen spártaian kell a SpaceX-nek a kiadásait kezelni, amíg ez a két program gyümölcsözni nem kezd...