Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
kérdés? kirogen vagy mivel tudják ezt csinálni?
Nem hiszem el hogy ennyire drága ? a fejlesztés vagy ennyire nem foglalkoztak vele? űrsiklót miért nem fejlesztették?
Nem a drágaság a lényeg, mert pont arról volt szó, hogy hiába kapja meg a NASA világ összes pénzért, 3,5 év alatt nem lehet egy ilyen célt teljesíteni, eleve úgy, hogy a Mars-Föld közelség (amikor elindulhat reálisan az űrhajó) cirka két évente áll fent, és 2018 után 2020-ban lesz lehetséges ismét.
Az űrrepülőgép-programról Itt írtam anno. A cikk elején vannak linkek a sorozat korábbi részeire, javasolt az elejéről elkezdeni. Jó olvasgatást.
Csak hogy lássuk mit jelent ez.
A Raptor esetében a turbószivattyúk kb. 800 bar nyomással tolják az üzemanyagot a két fő gázgenerátorba, ahol az égés után kb. 600 bar lesz a nyomás, a gáz ezután áthalad a nagynyomású szivattyúkat meghajtó turbinákon. A nyomása ez után már "csak" kb. 450 bar, ez megy a befecskendezőn keresztül a fő égőtérbe ami 200-300 bar nyomással üzemel.
Plusz ínyencségek a történetben a kisnyomású szivattyúk meghajtásai.
Szerintem az elhatározás és szándék hiányos az egész, egy a MIR/ ISS mintájára az űrben összekapcsolt több részből álló űrhajóval megoldható lehetne/lenne.
Teher űrhajók előre küldése, és egyéb finomságokkal. Azt látom hogy erre nem akartak és nem is szerettek volna adakozni.
Maga a Nemzetközi együttműködés kerete Lásd ISS lehetővé tette volna. sajnos az ego oltárán bukott meg az egész.
Cifu
Alexandr Zselaznyakov elemzései a ex szovjet elhallgatott programokról mennyire tekinthető valósnak?
Van egy érzésem, hogy aranylaci oldalát szemezgeted. Felejtsd el. Sűrgősen....
Milyen anyagokra a válasz:a ham és hogy hűtik és mivel és milyen anyagokat használnak ehhez?
Ott kellene folytatni, ahol VonBraun abbahagyta. Azóta ezek a férfiak kihaltak. Ez a baj, nem a pénz.Úgy tűnik nem akarod megérteni, hogy az adott hírnél nem a pénz, hanem az időhatár volt a kritikus pont. Donald Trump megkérdezte, hogy lehetséges-e a Marsra embert juttatni terminusa végéig, ami kevesebb, mint 4 év. Erre nemleges választ kapott, mert hiába tolod be a pénzt, egyszerűen egy ilyen volumenű feladatot nem lehet ilyen rövid idő alatt megvalósítani - vagy legalábbis embertelen kockázatvállalás nélkül, amire épeszű ember nem vállalkozik.
"egykristályok nem-lineáris anyagmodelljei"Milyen anyagokra a válasz:
- Inconel-alapú (nikkel-bázisú) egykristályok. Pár éve láttam egy konferencián az SX300 meg SX500 anyagminőségek mechanikai tulajdonságairól prezentációt. Ott volt az egyik kérdés a kristálynövesztés és az egykristályok nem-lineáris anyagmodelljeinek felállítása. A SpaceX anyagmérnöki vonala nagyon erős. Egy időben nagyon el akartam ott helyezkedni, voltam kint, csak ugyebár az a rohadt ITAR-szabályok.
Csak aztán nehogy meglepődjünk..Van egy érzésem, hogy aranylaci oldalát szemezgeted. Felejtsd el. Sűrgősen....
Von Barun nélkül is remek eszközöket tudtak tervezni és legyártani. Már a Saturn V idején sem ő volt a szűk keresztmetszet. Értem én, hogy az átlagember szeret ikonokat kitalálni, de nem azért nincs gyökeresen új rakéta, mert a tudás nincs meg. Ameddig NASA GDP arányos költségvetése volt 4% felett, addig könnyű volt szórni a pénzt. A DoD költségvetése volt arányaiban néhány éve ennyi emlékeim szerint.Ott kellene folytatni, ahol VonBraun abbahagyta. Azóta ezek a férfiak kihaltak. Ez a baj, nem a pénz.
de nem csak nála merül fel a kérdés. Ő csak egy hazai szereplő