Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Shuttle SSME más néven RS-25A hajtómű témához egy jó kis ábra.
Shuttle SSME más néven RS-25
a ham és hogy hűtik és mivel és milyen anyagokat használnak ehhez?
Huuu, ezt így ránézésre vágod? Nem semmi.
Mik ezek a vízfolyások a peremen?
hydrogen's critical temperature as 33 K; critical pressure, 13.3Önmagában nehezen értelmezhető.
Ezek teljesen zárt működésű, nagy égőtér-nyomású metán-üzemanyagú rakétahajtóművek.
Bővebben: a magas égőtér-nyomás adott égőtér méret (és leegyszerűsítve: tömeg) mellett nagyobb tolóerőt jelent. A zárt ciklus lényege az, hogy hajtóanyagot továbbító turbo-pumpa (egy vagy két gázturbina által hajtott pumpák) égésterméke az égőtérbe van bejuttatva, így viszont extrém magas nyomáson kell működnie, hiszen a "kipufogóban" a nyomásnak magasabbnak kell lennie, mint a rakéta égőterében. Itt ilyen 150-200 atm. nyomásról beszélünk (a Be-4 esetében alacsonyabb, a Raptor esetében magasabb). El lehet képzelni mit takar ez kihívások terén. A legtöbb esetben (például a SpaceX Merlinjeinél is) az égésterméket egyszerűen egy fúvócső a harang (fúvócső) mellett kifújja, minimális tolóerővel, példa:
Bal oldalon a turbopumpa, a fúvócsövéből fekete füst távozik...
Az, hogy így "beszúrják" az égésterméket az égéstérbe éppen ezért általában kerülendő volt - relatíve kevés hajtómű élt ezzel a megoldással, az űrrepülőgép RS-25 (SSME) hajtóműve, az NK-33 vagy az RD-17x, RD-18x és RD-19x széria ilyen például. Anno a szovjetunió felbomlása után nem is véletlenül "vetették rá" magukat az amerikai cégek ezekre a hajtóművekre.
A másik a hajtóanyag. A metán tárolás és kezelés szempontjából épp egy fokkal rosszabb csak a kerozinnál, de hatékonyabb üzemanyag, így hatásosabb (adott tömegből több teljesítményt lehet kihozni) hajtóműveket lehet kihozni belőle. A következő lépés (és a leghatékonyabb alternatíva) a folyékony hidrogén lenne, ám azzal elég sok macera van, lévén a legkisebb sűrűségű anyag ugye...
Akkor ez már relevánsabb
Ez a Raptor 2010-es változata, akkoriban még a Falcon 9 második fokozatába képzelték el és folyékony hidrogént égetett volna üzemanyag-gazdag turbo-pumpa meghajtással, "mindössze" 68 tonnás tolóerővel. A számok fentről lefelé: átfolyás mértéke (font per másodperc), nyomás (font per négyzethüvelyk) illetve hőmérséklet (Rankine).
Szó szerint off the shelf.Ha majd egyszer beindul a HTKA-űrprogram, a visszatérő egység hőpajzsát mi is kenyérből karbonizáljuk!
őőőő, azért a vibrációt, légnyomásváltozást bírni kellene, az sem lenne hátrány, ha a víz nem tudna belemenni, képes lenne felvenni valami erőhatást (DBR-elven), meg valahogy fel is kellene fogatniHa majd egyszer beindul a HTKA-űrprogram, a visszatérő egység hőpajzsát mi is kenyérből karbonizáljuk!
Ha felfogjuk a szenesedes kozben felszabadulo gazokat es visszavezetjuk az egeshez, akkor kesz a perpetuum mobile. Vagy ha csak siman elkulonitjuk, akkor kesobb fel tudjuk hasznalni az urhajoban, amikor megkeruli a lapos foldet. Sima ugy.Ha majd egyszer beindul a HTKA-űrprogram, a visszatérő egység hőpajzsát mi is kenyérből karbonizáljuk!
Csacskaság. Szerinted a Space Shuttle kerámiacsempéi mit bírtak? Semmit. Hidd el, ahová mi megyünk, oda jó lesz a kenyér is.őőőő, azért a vibrációt, légnyomásváltozást bírni kellene, az sem lenne hátrány, ha a víz nem tudna belemenni, képes lenne felvenni valami erőhatást (DBR-elven), meg valahogy fel is kellene fogatni
Ha jól figyeltem, ez az izé pár percet tud repülni a világűr határán.Hyperszonikus Űr Drón! Oroszország teszteli az új megdöbbentően olcsó és újrafelhasználható prototípust
Ha a pénztároslōrincz sütōdéjébōl jön a kenyér, akkor jöhet.Csacskaság. Szerinted a Space Shuttle kerámiacsempéi mit bírtak? Semmit. Hidd el, ahová mi megyünk, oda jó lesz a kenyér is.
Amúgy a terv kb annyi, hogy sütünk egy kisebb családiház méretű cipót, jól kiesszük a belét, de hagyunk kb fél-egy méter falvastagságot, kikarbonizáljuk és kész a is a spaceship. Ahol meg cső-struktúrára van szükség, ott dupla koncentrikus, falú üvegben kénsavval reagáltatott cukorból készült szénhabot használunk. 100% grafithajó, a radarok is nehezen észlelik, az elektronmágneses sugárzással szemben is ellenálló, neutron tükröző szerkezet. Ezzel akár a Napkoronába is belerepülhetünk.
(Ja, és csak mellékesen jegyzem meg, a NASA Napkorona kutató szondájának is szénhabból van a hőpajzsa).