M
molnibalage
Guest
Ha szemét akarnék lenni, akkor az F9-en kívül melyik Musk féle terv nem őrült a HL és város alatti alagutaktól a hideg sűrített levegős kocsi hajtás és egyéb ökörségekig?Rég volt szó a SpaceX-ről.
- Miért választotta Elon Musk a szénszálerősítéses műanyag helyett a rozsdamentes acélt a StarShip alapanyagának? Tömören: Mert olcsóbb és jobban bírja az extrém hideget és extrém meleget. Az olcsóság elmondása szerint azt jelenti, hogy 135$ a szénszálas anyag kilogrammja, és ehhez még hozzájön, hogy rengeteg a hulladék (olvasd: veszteség) a gyártás során, akár 30-35% is, míg az acél kilogrammja mindössze 3$. A másik fele, hogy ugyebár induláskor mélyhűtött hajtóanyaggal töltik fel a tartályokat (ami egyben a teherviselő test is lenne majd), míg visszatéréskor a tervek szerint fémes hővédő pajzsra állnak át, vagyis nem PICA-X lesz használva, hanem a fém jó hővezető hatását kihasználva átmelegszik az egész test, elvonva a keletkező hő egy részét hőhatásnak leginkább kitett résznek. Egyébként elég Muskos az egész. Egyfelől határozottan magát nevezi meg döntéshozónak és az ötletgazdának, másfelől érdekes pálfordulás ez onnan, hogy korábban ő maga dicsőitette a szénszállas műanyagot és a PICA-X-et...
- Indoklás a leépítés kapcsán. Ugyebár a SpaceX januárban leépítette dolgozóinak 10%-át (több, mint 600 embert), amit persze a konkurensek közül több is éles nyelvvel reagált le (kb. : "mi nem leépítünk, mi toborzunk, gyertek hozzánk!"), Musk most lereagálta a leépítést, mely szerint a StarShip / Super Heavy (az előbbi az űrhajó, a második a gyorsító fokozat) és a StarLink (a SpaceX műholdas internetszolgáltatási projektje) elképesztően őrült terv, ami csődbe viheti a céget, így szörnyen spártaian kell a SpaceX-nek a kiadásait kezelni, amíg ez a két program gyümölcsözni nem kezd...