Űrkutatás

forward.webm

Ránéztem a Sabre hajtóműre hogy állnak . Szép számok és igéretek vannak az idénre, majd meglátjuk.

SABRE FACTS

Single-Core SABRE Engine:

Design (Mach 5) Specific Impulse: 28,000 N s /kg
Sea-Level Static Net Thrust: 200 kn

Air breathing mode:

Speeds: Mach 5.4
Net thrust (max): 350kn
Core Air Mass flow: 125kg per second

Rocket Mode:

Speeds: Mach 25
Net Thrust (max): 500kn
Vacuum Specific Impulse: 4,500 N s /kg

Sabre_02
 
Melyik kettőt? :)

Az STS Űrrepülőgép, az SLS és az Ariane 5 ill. 6 esetében HidroLox + Szilárd hajtóanyag.
A Delta IV. teljesen HidroLox.
Az Atlas V. szilárd gyorsítórakéták, KeroLox első és Hidrolox második fokozat.

A most fejlesztés alatt állók közül a Vulcan szilárd + MetánLox + HidroLox, a New Glenn MetánLox és HidroLox, a Starship ill. Super Heavy (a SpaceX féle BFR) pedig teljesen MetánLox.

Lehet látni, hogy szinte mindegyik opcióra voltak megoldások, de a fejlesztés alatt állókból azt is lehet látni, hogy továbbra sincs egyértelmű "győztese" ennek. A HidroLox felső fokozat nagyon jótékony hatással van a pályára állításra, de bonyolult és drága megoldás - az oroszoknál szinte az összes ilyen fokozat például hidrazin üzemanyagú, mert az a legegyszerűbb (öngyulladó a dinitrogén-hidroxiddal, nem kell mélyhűteni) és legolcsóbb. Az ULA a Centaur fokozattal nagyon meg van elégedve, fejleszti is tovább azt ACES néven - ám a Centaur rohadt drága, az 1990-es években csak ez a fokozat cirka 23-25 millió dollárba került, egy Titan IV-Centaur árának nagyjából a harmadát-negyedét tette ki.


köszönöm..erre gondoltam amit írtál...szóval van így is úgy pro és kontra
 
A metán üzemanyag alatt lényegében cseppfolyós földgázt értünk?
Mióta használnak ilyen rakétákat?
 
A metán üzemanyag alatt lényegében cseppfolyós földgázt értünk?
Mióta használnak ilyen rakétákat?

Nem, a cseppfolyós földgáz (LNG) a metán mellett pár százalék etánt és propánt is tartalmaz.
Eddig ilyen rakétákat gyakorlatilag nem alkalmaztak.

Amikor a múlt században elkezdtek nagy méretű rakétákat fejleszteni, akkor földgázipar még szinte nem létezett, a kerozin viszont elérhető volt a sugárhajtású katonai és később polgári repülés miatt.

Metán és LNG hajtással azért kezdtek most foglalkozni, mert a kiépült földgázipar miatt olcsóbb lett mint a kerozin és kezelhető azokkal az eszközökkel, amikkel a kerozinhoz használt folyékony oxigént is kezelik (hasonlóak a hőmérsékletek és a térfogatok).

Mars utazásban gondolkodók, mint pl. a SpaceX azért is gondolkodnak metánban, mert az a Marson is előállítható.
 
Yepp, ezt nem tisztáztam, a Be-4, ami ugye a New Glenn és a Vulcan rakétákban lesz, valójában nem Metánt hanem földgázt (LNG) éget el.
Metánt a SpaceX féle Raptor (Starship ill. Super Heavy) illetve majd az európai Prometheus (az Ariane 6-hoz) valamint M10 (Vega E) rakétahajtómű használ.
 
https://www.nasa.gov/press-release/...portunity-rover-mission-on-mars-comes-to-end/

A NASA-nál nemrégiben megfutották az utolsó próbálkozást az Opportunity roverrel való kapcsolat újrafelvételre és mivel ez most sem sikerült a tavaly júniusi homokviharba keveredése óta bizonytalan sorsú roverről végleg letettek. A majdnem 15 évnyi működésével a masszív kis rover persze így is irdatlan mértékben túlteljesítette a legvadabb várakozásokat is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Oroszország második Angara A5V rakéta indítása idén decemberben lesz Plesetskből
http://tass.com/science/1044472

Nem A5V, csak sima A5.
Ebből az első 2014-ben repült.

Az Angara-A5V még nem létezik. A jelenlegi állás szerint leghamarabb 2026-ban repülhet, ugyanis a hidrogénes KVTK végfokozat még nincs kész.
 
A dezinformáció iskolapéldája ez a hír.
As we can see from the reliability of Russian rockets now, Some thing smelled fishy in many soviet failures.. Its a simple matter to flip a rocket in space to the ground before firing their altitude thrusters or the mars probe failing after activating its cameras. All were sabotaged by the US.
 
Csak kivancsisagbol scud d fugolegesen inditva milyen magasra menne fel?egyenlitorol inditva.

Masik kerdes ha ecuadori quito varosabol 2800 m magasbol lenne inditva valami az menmyit szamitana? /ha alapbol nemikepp ritkabb legkorbol indulna a raketa /nem az a ketezer parszaz meter miatt./
 
Csak kivancsisagbol scud d fugolegesen inditva milyen magasra menne fel?egyenlitorol inditva.

Masik kerdes ha ecuadori quito varosabol 2800 m magasbol lenne inditva valami az menmyit szamitana? /ha alapbol nemikepp ritkabb legkorbol indulna a raketa /nem az a ketezer parszaz meter miatt./

Kb. 230-250 km magasra.
Továbbá kb. annyival menne magasabbra mint amennyivel magasabbról lenne indítva plusz pár km.

A bizonytalanság persze akár plusz mínusz 30km is lehet, ismerve a gyártás ás a használt üzemanyagok gyártásának és tárolásának hullámzó minőségét.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya